Όταν έχεις στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο που φέρει τον τίτλο Αυτοκίνητο της Χρονιάς, οι απαιτήσεις σου είναι αυξημένες από τη στιγμή που ανοίγεις την πόρτα. Το νέο Opel Astra βρίσκεται στα χέρια μας και είναι το αυτοκίνητο της εβδομάδας, στην έκδοση diesel με τους 136 ίππους.
Πως είναι λοιπόν το καλύτερο αυτοκίνητο της Ευρώπης (διαβάστε γιατί εδώ); Πιο όμορφο! Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που διαπιστώνει κανείς παρατηρώντας το, ενώ με μια πιο προσεκτική ματιά δείχνει -και είναι- πιο μικρό από τον προκάτοχό του. Το νέο Opel Astra Κ είναι όμως καινούριο σε όλα, όχι μόνο στη σχεδίαση. Είναι πιο ασφαλές, πιο ποιοτικό, πιο ελαφρύ και πιο προηγμένο τεχνολογικά. Το αυτοκίνητο της δομικής μας είναι η μεσαία έκδοση Excellence με ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού αλλά και τα έξτρα εντυπωσιακά φώτα LED Matrix. Ταυτόχρονα, είναι και το πρώτο αυτοκίνητο που οδηγούμε στο www.trcoff.gr με τις πλατφόρμες Apple CarPlay και Android Auto, δίνοντας μια νέα διάσταση στη χρήση του κινητού τηλεφώνου εν κινήσει.
Με μήκος 4,37μ., το νέο Astra είναι σχεδόν 5 εκατοστά μικρότερο από τον προκάτοχό του, διαφορά μικρή που ωστόσο, λόγω της νέας πιο κόμπακτ σχεδίασης, είναι ορατή ακόμη και με γυμνό μάτι. Ταυτόχρονα είναι και κατά 2,6 εκατοστά χαμηλότερο και με μεταξόνιο επίσης κατά 2 εκ. μικρότερο. Κι όμως καταφέρνει και είναι πιο ευρύχωρο εσωτερικά χάρη σε μια νέα διαχείριση του χώρου και μια νέα σχεδίαση στον σκελετό των καθισμάτων. Έτσι, οι χώροι για τους πίσω έχουν βελτιωθεί κατά +35 χλστ. στα πόδια. Και αυτό είναι μια αξιόλογη βελτίωση. Ωστόσο, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα στην δημιουργία του νέου Astra έχει να κάνει με το βάρος, το οποίο είναι μειωμένο -ανάλογα με την έκδοση- από 120 έως 200kg σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Εκτός από τη νέα αρχιτεκτονική, σημαντικό ρόλο παίζουν τα υλικά στην κατασκευή του πλαισίου, ενώ κάθε ένα εξάρτημα μελετήθηκε από την αρχή ώστε να είναι ελαφρύτερο. Και όλα αυτά τα αντιλαμβάνεται κανείς από τα πρώτα κιόλας μέτρα, καθώς το νέο Astra απέκτησε επιτέλους την ευελιξία και τη “σπιρτάδα” που του έλειπε.
Προσεγμένο σχεδιαστικά το νέο Opel Astra είναι σύγχρονο και ποιοτικό. |
Τα αρνητικά στο νέο Astra είναι σα να ψάχνεις βελόνα στα άχυρα. Είναι εκεί, αλλά δε θα τα δεις ποτέ!
Στο δρόμο, το νέο Opel Astra προσφέρει μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης, είναι αθόρυβο και άνετο για όλους τους επιβάτες. Μπορεί να μην παρέχει αυτό που λέμε “συγκινήσεις”, αλλά απευθυνόμενο στον μέσο οδηγό είναι πολύ καλύτερο από όσα ποτέ αυτός θα ζητήσει. Η ανάρτηση ακολουθεί τη γνωστή αρχιτεκτονική με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ διακρίσεις γίνονται ως προς τις πιο ισχυρές εκδόσεις όπου πίσω τοποθετείται ένας σύνδεσμος Watt. Ψάχνοντας για αρνητικά στο Αυτοκίνητο της Χρονιάς του 2016 (COTY), θα σταθούμε στο σύστημα διεύθυνσης το οποίο αν και παρέχει μια εξαιρετική και άμεση πληροφόρηση στον οδηγό δεν έχει αυτή την αίσθηση που ζητά ο πιο ψαγμένος. Το ίδιο και το κιβώτιο ταχυτήτων. Προς Θεού, δεν τίθεται θέμα αρνητισμού, αλλά όταν έχεις στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο με έναν τόσο βαρύ τίτλο, ε θα δεις τα πράγματα με μια διαφορετική ματιά.
Κατά τα άλλα, τα αρνητικά στο νέο Astra είναι σα να ψάχνεις βελόνα στα άχυρα. Είναι εκεί, αλλά δε θα τα δεις ποτέ! Η θέση οδήγησης είναι άνετη, με εξαιρετική ορατότητα και η εργονομία υπεράνω κριτικής. Από πλευράς χειρισμού των διάφορων συστημάτων, όπως και της μεγάλης οθόνης αφής, η ευκολία είναι δεδομένη. Δοκιμάσαμε και το περιβόητο Apple Car Play, το σύστημα συνδεσιμότητας με iPhone που σου μεταφέρει στην κεντρική κονσόλα τις βασικότερες λειτουργίες του τηλεφώνου σου (κλήσεις, μηνύματα, χάρτες, μουσική, podcasts). Το κακό -αν μπορεί να θεωρηθεί έτσι- είναι ότι η σύνδεση γίνεται μόνο μέσω καλωδίου που μπαίνει στη θύρα USB, παρά το ότι ζούμε σε έναν σχεδόν wireless κόσμο. Εντάξει, σου φορτίζει το τηλέφωνο όσο εσύ οδηγείς, αλλά όπως και να το κάνουμε όταν έχεις καλώδια να κυκλοφορούν στην κονσόλα είναι μπλέξιμο…
Το Apple CarPlay στο νέο Opel Astra. |
Αυτό που μας άρεσε περισσότερο στον κινητήρα 1.6 CDTI 136hp είναι η ροπή των 320 Nm, διαθέσιμη από τις 2.000 σ.α.λ. που “γεμίζει” τις επιδόσεις με μπόλικο τράβηγμα ανεξαρτήτου επιλεγμένης σχέσης.
Στα πιο ουσιώδη πράγματα του νέου Opel Astra είναι βεβαίως ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 CDTI, ο οποίος και αποτελεί τη βελτιωμένη εκδοχή του κινητήρα της προηγούμενης γενιάς Astra. Διατίθεται με ισχύ 110 ίππους στην έκδοση Business και με 136 ίππους στην Ecellence (αυτοκίνητο δοκιμής) και στην Dynamic. Συνδυάζεται με μηχανικό 6άρι κιβώτιο, ενώ διαθέσιμο είναι και ένα αυτόματο. Όσο για τα νούμερα των επιδόσεων, η Opel ανακοινώνει μέση κατανάλωση στα 3,7 lt/100km, τα οποία βεβαίως στον πραγματικό κόσμο δε τα πετυχαίνεις ούτε με τον κινητήρα σβηστό και το χειρόφρενο τραβηγμένο. Μπορεί η Opel να ξεκινά να ανακοινώνει τις ρεαλιστικές τιμές κατανάλωσης των μοντέλων της από το καλοκαίρι, μέχρι τότε εμείς να πούμε ότι κατά την εβδομαδιαία μας συμβίωση είδαμε αληθινές τιμές μεταξύ 5,5-6,5 lt/100km σε μικτή χρήση. Με ατασθαλίες… αλλά και πιο προσεγμένη οδήγηση ανά περιπτώσεις. Αυτό που μας άρεσε περισσότερο στον κινητήρα 1.6 CDTI 136hp είναι η ροπή των 320 Nm, διαθέσιμη από τις 2.000 σ.α.λ. που “γεμίζει” τις επιδόσεις με μπόλικο τράβηγμα ανεξαρτήτου επιλεγμένης σχέσης. Και το σημαντικότερο είναι ότι ο κινητήρας δεν… τελειώνει πιο ψηλά, όπως συμβαίνει στα περισσότερα diesel μοντέλα, αλλά παραμένει ζωηρός. Προσοχή, δε βάζει φωτιά στην άσφαλτο με τις επιδόσεις του, αλλά με 0-100 km/h σε 9,6 δευτερόλεπτα δεν το λες και αργό.
Συνοψίζοντας για το νέο Opel Astra, το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016, αξίζει να σταθούμε λίγο στον εξοπλισμό του. Η έκδοση 1.6 CDTI με τους 136 ίππους, είναι διαθέσιμη από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού και άνω, που σημαίνει ότι στην επιλογή Excellence έχουμε ήδη σχεδόν όλα όσα θα ζητήσουμε ποτέ από το καθημερινό μας αυτοκίνητο. Ενδεικτικά να αναφέρουμε τα φώτα LED ημέρας, πλήρες σετ αερόσακων και ηλεκτρονικών βοηθημάτων, αισθητήρες βροχής/φωτός, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέπτη, πακέτο υποβοήθησης οδηγού με κάμερα Opel Eye, αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ηχοσύστημα με μεγάλη οθόνη αφής και συστήματα Bluetooth, Apple CarPlay και Android Auto.
Το μόνο που ίσως χρειάζεται να βάλετε ως έξτρα είναι οι προσαρμοζόμενοι προβολείς LED Matrix που πάνε πακέτο με πίσω φώτα LED. Αυτοί αποτελούνται από 16 τμήματα LED (8 σε κάθε πλευρά του οχήματος) που προσαρμόζουν αυτόματα και συνεχώς το μήκος και την κατανομή της δέσμης φωτός σύμφωνα με τις συνθήκες κυκλοφορίας. Ακόμη ανιχνεύουν άλλα οχήματα στο δρόμο και δεν “τυφλώνουν” ακόμη και με τη μεγάλη σκάλα, οπότε ξεχάστε το άνοιξε-κλείσε μεσαία-μεγάλη σκάλα τη νύχτα σε έναν επαρχιακό δρόμο. Μένουμε με μεγάλη σκάλα και δεν τυφλώνουμε. Έτσι απλά…
Ολοκληρώνοντας λοιπόν, μπορούμε να πούμε ότι το Astra είναι δικαίως ο κάτοχος του τίτλου COTY. Είναι η πιο ολοκληρωμένη πρόταση της αγοράς αυτή τη στιγμή στην κατηγορία, καθώς προσφέρει άνεση, τεχνολογία, ασφάλεια και έναν αξιόλογο κινητήρα πετρελαίου. Όσοι δεν ενδιαφέρεστε για diesel είναι διαθέσιμος και ένας 1.000άρης βενζίνης, ναι 1.000άρης, με 105 ίππους και 5άρι μηχανικό ή αυτόματο Easytronic κιβώτιο σε τιμές από τις 17.500 ευρώ. Ωστόσο, αν ζητάτε αυτό το κάτι παραπάνω, ο 1.6 CDTi 136hp είναι μονόδρομος. Αλλά θα χρειαστεί να ξοδέψετε τουλάχιστον 22.300 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.598
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 136/3.500-4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 320/2.000-2.2250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 9,6
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 205
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 3,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 99-103
Βάρος (kg): 1.360
Τιμή
Opel Astra 1.6 CDTI 136hp: 22.300 ευρώ
Αυτοκίνητο δοκιμής: 24.090 ευρώ
*περιλαμβάνει μεταλλικό χρώμα 480 ευρώ, προβολείς LED Matrix 1.300 ευρώ
Φωτογραφίες: Γιάννης Στέφου | www.trcoff.gr