Car of the Week: Opel Mokka 1.6 CDTI 136hp FWD Auto

Το πρώτο μικρό SUV της Opel οδεύει ήδη προς την αντικατάστασή του, αφού κυκλοφορεί εδώ και τρεισήμισι χρόνια, κι εμείς το έχουμε στα χέρια μας για μια αποχαιρετιστήρια επαφή, μέχρι βεβαίως την έλευση του νέου Mokka X.
Το Opel Mokka κυκλοφορεί ήδη 3+ χρόνια στην αγορά.
Το μοντέλο που πρωτοκυκλοφόρησε στην αγορά στα τέλη του 2012 γνώρισε μια αρκετά καλή ανταπόκριση από το κοινό, καθώς τοποθετήθηκε στην καρδιά των μικρών SUV και με ένα ελκυστικό πακέτο σχεδίασης-ποιότητας-τιμής. Δυνατός υποστηρικτής του downsizing, το Opel Mokka κυκλοφορεί σε εκδόσεις βενζίνης και diesel ξεκινώντας από τα 1,4 lt και βεβαίως διατίθεται με τετρακίνηση ή χωρίς. Η έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας για την εβδομάδα, ήταν αυτή με κίνηση μόνο εμπρός και σε συνδυασμό με τον 1.600άρη diesel με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ότι πρέπει δηλαδή για άνετες μετακινήσεις, καθημερινές αλλά και Σαββατοκύριακου.

Το Mokka δεν είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο. Με μήκος στα 4,28μ. είναι αυτό που λέμε “τόσο-όσο”. Ευέλικτο στην πόλη, αλλά και ευρύχωρο για μια οικογένεια ή μια παρέα, έστω και αν δεν έχει τους χώρους που συναντά κανείς π.χ. στο νέο Opel Astra. Είναι όμως “εκτός δρόμου” και το βάζω σε εισαγωγικά, γιατί με 100% ασφάλτινα ελαστικά και κίνηση στους εμπρός τροχούς το μοναδικό εκτός δρόμου που θα πάει με άνεση είναι επάνω και κάτω από τα πεζοδρόμια. Και αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, αφού οι περισσότεροι σήμερα που επιλέγουν ένα SUV ή ένα crossover το κάνουν για καθαρά ψυχολογικούς λόγους και το συναίσθημα της ασφάλειας του “κάθομαι ψηλά, βλέπω καλύτερα”.

Από πλευράς εργονομίας και ποιότητας, το εσωτερικό του Opel Mokka θα ικανοποιήσει σε ένα μεγάλο βαθμό τους επιβάτες του. Η σχεδίαση ακολουθεί τα πρότυπα του προηγούμενου Astra, με αρκετούς διακόπτες που ακόμη κι έτσι δε θα μπερδέψουν τον λιγότερο εξοικειωμένο με την τεχνολογία. Στο επάνω μέρος του ταμπλό υπάρχει μια μεγάλη οθόνη πληροφοριών -όχι δεν είναι αφής- η οποία περιλαμβάνει τα πάντα, ενώ προερχόμενα από το προηγούμενο Astra είναι το κεντρικό πάνελ των διακοπτών, το τριάκτινο τιμόνι και ο πίνακας οργάνων.

Ποιοτικό και εργονομικά σχεδιασμένο το εσωτερικό του Opel Mokka.

Οι χώροι στο Opel Mokka είναι οριακά επαρκείς για μια οικογένεια. Και αυτό όχι τόσο για την άνεση των πίσω καθισμάτων, μιας και τρεις ενήλικες θα καθίσουν έστω και μπούτι-μπούτι, αλλά για τον χώρο αποσκευών ο οποίος μετρά μόλις 356 λίτρα. Υπάρχει βεβαίως διαιρούμενο και αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα που εκτοξεύει τη χωρητικότητα στα 1.372 λίτρα και το χαμηλό κατώφλι για SUV θα διευκολύνει στη μεταφορά κάποιων “ειδικών” αντικειμένων. Βέβαια μόνο θετικό μπορεί να χαρακτηρισθεί το γεγονός ότι υπάρχουν άφθονοι χώροι για μικροαντικείμενα, συνολικά 19 στον αριθμό, οι οποίοι είναι εύκολα προσβάσιμοι από όλους μέσα στο Mokka.

Το αυτοκίνητο που οδηγούμε είναι η δικίνητη έκδοση με τον 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα των 136 ίππων και σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ίσως ο καλύτερος συνδυασμός για αυτούς που θέλουν άνετες και απολαυστικές μετακινήσεις σε συνδυασμό με καλή ροπή και βεβαίως χαμηλή κατανάλωση. Το αυτόματο κιβώτιο είναι 6 σχέσεων και διακρίνεται για τις πολύ ομαλές αλλαγές των σχέσεων. Γρήγορο δε μπορούμε να το πούμε, αλλά δεν είναι και αυτό το ζητούμενο σε ένα όχημα σαν το Mokka, όχι πάντως πως δε θα ήταν περισσότερο απολαυστικό. Ακόμη, το σύστημα διαθέτει και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών, εδώ όμως υπάρχει ένα μεγάλο “αλλά”. Αντί για τα κλασσικά paddles ή έστω μια ξεχωριστή θέση στο χτένι του επιλογέα με “+” και “-”, υπάρχουν δύο μπουτόν επάνω στον επιλογέα τα οποία είναι τόσο δύσχρηστα σε σημείο που ξεχνάς ότι μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις.

Όσο για τον πετρελαιοκινητήρα του Opel Mokka, αυτός είναι ο γνώριμος αλουμινένιος 1.6 CDTI των 136 ίππων, ο οποίος και αντικατέστησε τον παλαιότερο 1.7 CDTI. Το 1.600άρι Mokka με κίνηση εμπρός καίει σύμφωνα με την Opel περί τα 5,1 lt/100km, ωστόσο στην πράξη και κατά την εβδομαδιαία συμβίωση μαζί του καταφέραμε οριακά να δούμε τιμές κάτω από τα 6,5 lt/100km στη μικτή χρήση. Από πλευράς επιδόσεων το αυτόματο Mokka 1.6 CDTI κάνει το 0-100 Km/h σε 10,9 δευτερόλεπτα και έχει τελική 188 km/h, γεγονός που το καθιστά αρκετά σβέλτο, τουλάχιστον σε σύγκριση με τις τετρακίνητες εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο.

Το αυτόματο Mokka είναι κάτι παραπάνω από άνετο, αν και οι χειροκίνητες αλλαγές θα μπορούσαν να είναι πιο βολικές…

Στο δρόμο, το δικίνητο και αυτόματο Mokka δε διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις του, με τη σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης να δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις για άνετες μετακινήσεις. Το αυτοκίνητο απορροφά πολύ καλά τις κακοτεχνίες παρά τις μεγάλες ζάντες 18 ιντσών στην έκδοση Cosmo της δοκιμής μας, ενώ δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι εμφανίζει και κάποιες μη ανησυχητικές κλίσεις στις στροφές.

Το αυτόματο Opel Mokka με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων διατίθεται αποκλειστικά σε έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς και σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, Edition και Cosmo. Σε κάθε περίπτωση περιλαμβάνονται στοιχεία όπως 6 αερόσακοι, αισθητήρες βροχής/φωτό, σύστημα ευστάθειας ESP με Hill Start Assist και Hill Downhill Control, σύστημα Bluetooth, θύρες USB και AUX, αυτόματος κλιματισμός, cruise control, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και ρεζέρβα ανάγκης. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 25.800 ευρώ, ενώ μέχρι και 30 Ιουνίου η Opel κάνει δώρο το μεταλλικό χρώμα και τα μεταφορικά, αξίας 819 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.598
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 136/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 320/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 10,9
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 188
Μέση Κατανάλωση κατασκευαστή (λτ./100 χλμ.): 5,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 129-134
Βάρος (κιλά): 1.462

Αρχική τιμή Opel Mokka 1.6 CDTI 136hp FWD Auto: 25.800 ευρώ
Τιμή έκδοσης Cosmo: 27.700 ευρώ

Το αυτόματο diesel Opel Mokka διατίθεται αποκλειστικά με κίνηση εμπρός.
Φωτογραφίες: Γιάννης Στέφου | www.trcoff.gr