Αυτό είναι το νέο Opel Mokka, το οποίο πλέον δεν είναι Mokka X, αλλά σκέτο Mokka. Όπως έγινε δηλαδή και στα άλλα δύο crossover της Opel που έχασαν το γράμμα Χ από την ονομασία τους: το μικρότερο Crossland και το μεγαλύτερο Grandland.

Ίσως το πιο δημοφιλές κομμάτι της αγοράς αυτοκινήτου αυτή τη στιγμή είναι τα μικρά SUV και μικρά crossovers. Κι όχι άδικα αφού καταφέρνουν και είναι ευκολοδήγητα εντός πόλης και ταυτόχρονα προσφέρουν μια έξτρα δόση ευρυχωρίας μαζί με το συναίσθημα ότι μπορούν να αποτελέσουν το μέσο για μια ιδανική απόδραση. Ακόμη κι αν δεν καταλήξουμε κάπου εκτός δρόμου. Μοντέλα λοιπόν όπως το Opel Mokka, το Ford Puma, το Peugeot 2008, το Renault Captur, το Hyundai Kona, το Volkswagen T-Roc και πάρα πολλά ακόμη είναι αυτά που κοιτάζουν οι περισσότεροι αγοραστές. Αν και πλέον η αγορά αναπτύχθηκε τρομερά γρήγορα και ελαφρώς προς τα κάτω, προσφέροντας ακόμη πιο μικρές και φθηνές επιλογές.

Σήμερα όμως θα μείνουμε σε αυτό το μέγεθος, το ενδιάμεσο μέχρι τα πιο μεγάλα SUV, με το Mokka να είναι στα 4,15 μέτρα. Περίπου όσο και ένα DS 3 Crossback. Συνολικά δηλαδή είναι κατά 12,5 εκ. μικρότερο από το προηγούμενο Mokka X, ενώ έχει το ίδιο και ανεπαίσθητα μεγαλύτερο μεταξόνιο. Και η σύγκριση με το DS 3 δεν είναι καθόλου τυχαία, αφού ως γνωστόν, η Opel πλέον αποτελεί μέλος του ομίλου Stelantis, στην οποία ακόμη ανήκουν ο πρώην όμιλος PSA με τις Peugeot, Citroen, DS αλλά και η FCA με τις Alfa Romeo, Fiat και Jeep.

Opel MokkaΈτσι λοιπόν, Mokka, DS 3, Peugeot 2008 αλλά και Citroen C4 Cross έχουν πολλές ομοιότητες, πέρα από τα τυπικά σε κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων. Όλα αυτά τα μοντέλα βασίζονται στην ίδια ακριβώς πλατφόρμα και επίσης όλα έχουν και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Επίσης όλα τους έχουν καλή ποιότητα, καλούς χώρους και καλή οδική συμπεριφορά. Άρα από την αρχή μπορούμε να πούμε ότι το Mokka δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα αυτό. Εκεί όμως που υπάρχουν οι διαφοροποιήσεις είναι η φιλοσοφία και το DNA της κάθε μάρκας.

Κι εδώ έρχεται να βάλει την πινελιά του το Opel Vizor. Αυτή η μαύρη μάσκα εμπρός, η οποία έχει εμπνευστεί από το θρυλικό Opel Manta. Εκτείνεται από άκρη σε άκρη και ενσωματώνει τους προβολείς, οι οποίοι στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι τελευταίας γενιάς IntelliLux LED matrix με χαρακτηριστικά φώτα ημέρας LED σε σχήμα φτερού.

Αντίστοιχα είναι και τα πίσω φώτα, ενώ συνολικά η πίσω εικόνα δείχνει σύγχρονη και καλαίσθητη. Συνολικά πάντως σχεδιαστικά είναι αρκετά ενδιαφέρον το Mokka, με τον δυναμισμό να ενισχύουν οι μαύρες ματ προεκτάσεις τόσο στα φτερά όσο και στους προφυλακτήρες.

Οι εκδόσεις και κινητήρες του Mokka

Στα χέρια μας έφτασε το Mokka GS Line, η μεσαία και πιο σπορτίφ έκδοση του μοντέλου. Συνολικά οι επιλογές είναι τρεις, μαζί με τις Elegance και Ultimate, ενώ τρεις είναι και οι επιλογές κινητήρα. Σε βενζίνη με 100 ίππους ή 130 ίππους και diesel με 110 ίππους. Η μετάδοση γίνεται μόνο στους εμπρός τροχούς (δεν διατίθεται ως τετρακίνητο), ενώ υπάρχει και το αυτόματο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων που είναι όμως διαθέσιμο αποκλειστικά στην έκδοση βενζίνης με 130 ίππους. Όλα αυτά σε θερμικούς κινητήρες. Υπάρχει όμως και το Mokka-e, το ηλεκτρικό αδελφάκι που είναι ολόιδιο σε εμφάνιση και στυλ, απλά είναι αμιγώς ηλεκτρικό με ισχύ 136 ίππων.

Πλήρως μεταμορφωμένο το εσωτερικό

Σχεδιαστικά, αυτό που κλέβει τις εντυπώσεις με την πρώτη επαφή είναι το λεγόμενο “Pure Panel”. Έτσι ονομάζει η Opel το τμήμα του ταμπλό που ξεκινά από τη μεριά του οδηγού και εκτείνεται ενιαίο έως και την κεντρική κονσόλα. Εδώ φιλοξενούνται δύο ψηφιακές οθόνες, μια 7’’ ως στάνταρ σε ρόλο πίνακα οργάνων και μια επίσης 7’’ ιντσών, αφής, σε ρόλο συστήματος infotainment. Αυτές μπορούν να φτάσουν στις 12 και 10’’ αντίστοιχα, ως προαιρετικός εξοπλισμός ή στάνταρ στην έκδοση Ultimate. Το Pure Panel προσφέρει όλες τις τελευταίες τεχνολογίες και τις σημαντικότερες πληροφορίες για τον οδηγό, ενώ απουσιάζει κάθε τι που θα μπορούσε να ενοχλεί οπτικά.

Επίσης σε όλες τις εκδόσεις υπάρχει Apple CarPlay και Android Auto, ενώ γενικά βρίσκεις εύκολα αυτό που ψάχνεις. Υπάρχει πλήρως εξελληνισμένο menu, ενώ πέρα από την οθόνη αφής, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει και τον τρόπο προβολής για τον πίνακα οργάνων, επιλέγοντας εύκολα αυτό που τον εξυπηρετεί την κάθε στιγμή.

Στο ίδιο απέριττο μοτίβο κινείται και η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας. Υπάρχουν φυσικά ξεχωριστά χειριστήρια για το σύστημα κλιματισμού, ενώ πιο κάτω έχουμε μια βολική θήκη για κλειδιά ή κινητά τηλέφωνα. Πιο πίσω βρίσκουμε δυο άνετες ποτηροθήκες και το υποβραχιόνιο για να αποθηκεύσουμε περισσότερα αντικείμενα.

Η κατάργηση του συμβατικού επιλογέα ταχυτήτων για το αυτόματο κιβώτιο, αλλά και η υιοθέτηση ηλεκτρικού χειρόφρενου δημιουργεί μια “καθαρή” αίσθηση αφού δεν προεξέχει τίποτα στην οριζόντια κονσόλα. Συν το ότι έχει ένα όμορφο γυαλιστερό χρώμα, που μαζί με το επίσης γυαλιστερό pure panel δημιουργεί μια έξτρα νότα ποιότητας και καλαισθησίας.

Το σπορ στοιχείο ενισχύουν οι τύπου carbon επενδύσεις στο ταμπλό και στις πόρτες, μαζί με λεπτομέρειες σε κόκκινο (ταμπλό και καθίσματα) που έχει η GS Line έκδοση. Η θέση οδήγησης είναι πάρα πολύ καλή. Κάθεσαι ψηλά μεν, αλλά νιώθεις ότι είσαι μέσα στο αυτοκίνητο και όχι πάνω σε αυτό. Όλα είναι βολικά, το κάθισμα και το τιμόνι δέχονται κάθε ρύθμιση, ενώ εξαιρετική είναι και η ορατότητα εμπρός πίσω και στο πλάι.

Χώροι

Στις πίσω θέσεις, το Mokka δεν είναι αυτό που αρχικά περιμένεις για ένα μικρό SUV. Δύο ενήλικες θα καθίσουν εδώ με κάποιες παραχωρήσεις και παρά το άφθονο ύψος στα κεφάλια τους, τα γόνατα είναι αυτά που δε θα νιώσουν τόσο άνετα. Ο χώρος φόρτωσης μετρά 350 λίτρα που για μικρό SUV δεν είναι πολλά, αφού τα περισσότερα μοντέλα στην κατηγορία κυμαίνονται κοντά στα 400+ λίτρα. Τα καθίσματα αναδιπλώνουν βεβαίως και δημιουργείται ένας καλός και επίπεδος χώρος για πιο μεγάλα αντικείμενα.

Ενδιαφέρον και σπορτίφ στο δρόμο

Κατασκευαστικά, αν και το Mokka βασίζεται στην κοινή πλατφόρμα CMP με τα μοντέλα της πρώην PSA, η Opel έδωσε στο μοντέλο τον δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα. Κάτι που φαίνεται τόσο από την αίσθηση του τιμονιού όσο και από τη συνολική άνεση της ανάρτησης. Αν και είναι λίγο πιο σκληρό από ένα τυπικό μικρό SUV, ο οδηγός θα το απολαύσει τόσο στον ανοιχτό δρόμο όσο και σε στροφές. Πίσω το Mokka έχει ημιάκαμπτο άξονα, γνώριμο χαρακτηριστικό της CMP πλατφόρμας, ενώ καλή είναι και η ηχομόνωση.

Ο 1200άρης κινητήρας βενζίνης αποδίδει 130 ίππους, είναι 3-κύλινδρος, αλλά παρόλα αυτά δεν έχει την τραχύτητα που συνήθως έχουν οι 3-κύλινδροι. Η κατανάλωση αν και απέχει από το εργοστασιακό 5,9 λτ/100 χλμ. στην πράξη θα κυμανθεί χωρίς κόπο κάτω από τα 7 λτ/100χλμ, πάντα σε μικτή χρήση εντός κι εκτός πόλης.

Το Mokka έχει τρία προγράμματα οδήγησης: ECO, NORMAL και SPORT σε αυτή την έκδοση GS Line, τα οποία πέρα από την χαρτογράφηση του κινητήρα, επηρεάζουν ελαφρώς την αίσθηση στο τιμόνι και την απόκριση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Και μιλώντας για τιμόνι, η αίσθηση που παίρνεις είναι ανώτερη των προσδοκιών σου, τουλάχιστον για μικρό SUV. Το κιβώτιο ταχυτήτων τέλος, είναι 8άρι αυτόματο εδώ. Δεν είναι διπλού συμπλέκτη αλλά με μετατροπέα ροπής, που σημαίνει ότι είναι πολύ ομαλό και αρκετά γρήγορο στις αλλαγές όταν επιλέξουμε τη λειτουργία SPORT.

Τιμή και εξοπλισμός

Η βασική Elegance διατίθεται μόνο με τον 1200άρη και 100 ίππους και παρότι “βασική” έχει σχεδόν τα πάντα. Έτσι ως στάνταρ υπάρχουν οι δύο οθόνες του Pure Panel στις 7’’ η καθεμιά, Bluetooth, υποστήριξη Apple CarPlay/Android Auto, πλήρες σετ φώτων LED, αισθητήρες φωτός και βροχής, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες 17’’ και ένα πλήρες πακέτο ασφάλειας με ανίχνευση οχημάτων και πεζών με αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας με επαναφορά, αυτόματο cruise control και αναγνώριση οδικών σημάτων.

Με όλα αυτά, το Mokka Elegance 1.2 Turbo με 100 ίππους κοστίζει 25.000 ευρώ, ενώ η ίδια έκδοση με 130 ίππους κοστίζει μόλις 500 ευρώ παραπάνω.

Δείτε τη video-δοκιμή του Opel Mokka

Τεχνικά χαρακτηριστικά Mokka 1.2lt Turbo 130hp AT8
Κυβισμός: 1.199 cc
Ισχύς: 130 hp/5.500 rpm
Ροπή: 230 Nm/1.750 rpm
0-100 km/h: 9,2 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση*: 5,9
Εκπομπές CO2*: 134
Βάρος (με οδηγό): 1.295 kg
Ρεζερβουάρ: 44 lt
Χώρος αποσκευών: 350 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 86€
*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP

Αρχική τιμή Opel Mokka 1.2T 100hp: 25.000€
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 28.800€

*Οι τιμές ισχύουν την περίοδο της δοκιμής, Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2022

Φωτογραφίες

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9
Ποιότητα
8.5
Εσωτερικό
8
Επιδόσεις
9
Οδική συμπεριφορά
8.5
Σχέση ποιότητας - τιμής
7.5
opel-mokka-130hp-autoΤο Mokka είναι ένα ξεχωριστό μικρό SUV. Μπορεί να του λείπουν οι πίσω χώροι, όμως  διαθέτει έναν εξαιρετικό συνδυασμό κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων. Ταυτόχρονα είναι από τα ελάχιστα μοντέλα της κατηγορίες με τον δικό του χαρακτήρα αλλά και πλήρη γκάμα επιλογών, αφού εκτός από βενζίνη διατίθεται σε diesel αλλά και αμιγώς ηλεκτρικό.