Οδηγούμε το νέο Peugeot 3008 Hybrid

Peugeot 3008

Το ολοκαίνουριο Peugeot 3008 πηγαίνει την επιτυχία του μοντέλου ένα βήμα παραπέρα. Έχει νέα σχεδίαση, περισσότερο δυναμισμό, πλήρως επανασχεδιασμένο εσωτερικό, ενώ πλέον διατίθεται αποκλειστικά ως υβριδικό!

Η νέα γενιά του Peugeot 3008 είναι με μία λέξη “εντυπωσιακή”. Αν θεωρούσαμε το προηγούμενο μοντέλο όμορφο, αυτή η 3η γενιά έχει κάνει άλματα στο σχεδιαστικό κομμάτι, δείχνοντας πως εκεί στην Peugeot δεν απολαμβανουν απλά την επιτυχία τους στο κομμάτι αυτό, αλλά εξελίσσονται διαρκώς! Έτσι στη νέα γενιά έχουμε ένα εντελώς νέο σχήμα. Το αυτοκίνητο απέκτησε πιο coupe σιλουέτα και πλέον δείχνει πολύ πιο δυναμικό από πριν. Και από ένα coupe σχήμα εκ πρώτης θα περίμενε κανείς να είναι χαμηλότερο! Κι όμως… το 3008 πλέον ως coupe καταφέρνει και είναι ψηλότερο από ότι πριν, έστω και κατά 17 χιλιοστά. Όλες οι διαστάσεις είναι μεγαλύτερες συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά. Το μήκος πλέον ξεπερνά τα 4,5 μέτρα και το αυτοκίνητο έχει μεγαλώσει κατά 9,5 εκατοστά, ενώ είναι και φαρδύτερο κατά 5,5 εκ. Η σημαντικότερη αύξηση όμως είναι στο μεταξόνιο, κατά 6,5 εκ., φτάνοντας πλέον στα 2,74 μέτρα.

Peugeot 3008Σχεδιαστικά αυτό που αλλάζει ως σχήμα είναι το πίσω μέρος, πλέον απέκτησε coupe σιλουέτα. Αυτό σημαίνει πως έχουμε έντονης κλίσης πίσω παρμπρίζ, ανασηκωμένη ουρά με ένα σχετικά κάθετο τελείωμα, αλλά και μια ενδιαφέρουσα αεροτομή οροφής. Μάλιστα με πραγματικό αεροδυναμικό όφελος και όχι μόνο εμφάνιση. Βέβαια, όπως συμβαίνει σε όλα τα αυτοκίνητα με έντονης κλίσης πίσω παρμπρίζ και ανασηκωμένη ουρά, δεν έχουμε πίσω υαλοκαθαριστήρα, αφού οι στροβιλισμού γίνονται από το κρύσταλλο και κάτω όταν το αυτοκίνητο κινείται. Όταν δεν κινείται όμως, ένας υαλοκαθαριστήρας θα ήταν σίγουρα χρήσιμος.

Στο εμπρός μέρος έχουμε μια εικόνα που “φωνάζει” από μακριά Peugeot. Το νέο έμβλημα της μάρκας βρίσκεται βεβαίως στο κέντρο της μάσκας, ενώ η ονομασία 3008 έχει κατέβει από το καπό μέσα σε μια μαύρη διακοσμητική επένδυση που νοητά ενώνει τα εμπρός φώτα. Και φυσικά είναι όλα τα υπόλοιπα που συνθέτουν μια αρκετά εντυπωσιακή όψη, όπως τα τριπλά πλέον κάθετα LED ημέρας, κάτι που η Peugeot πλέον ενσωματώνει σε όλα τα νέα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου των νέων 208 και 2008. Η γρίλια έχει ένα ενδιαφέρον μοτίβο, σαν διασταυρώμενες νυχιές. Στο πλάι του εμπρός προφυλακτήρα έχουμε μαύρα διακοσμητικά που θυμίζουν αεραγωγούς (δεν είναι).

Πίσω τα τριπλά φώτα με κάθετα LED δημιουργούν μια ξεχωριστή φωτεινή υπογραφή (γνώριμο σχήμα πλέον σε όλα τα Peugeot), ενώ πιο χαμηλά συναντούμε ένα μαύρο τελείωμα στον προφυλακτήρα που αναδεικνύει το crossover παρουσιαστικό. Το ίδιο και τα μαύρα διακοσμητικά στα τόξα των φτερών αλλά και τα μαύρα μαρσπιέ. Μάλιστα στα εμπρός φτερά έχουμε και τρεις μικρές αεροτομές, που σύμφωνα με την Peugeot είναι εκεί για αεροδυναμικούς σκοπούς και όχι διακοσμητικούς. Ενδιαφέρον σχήμα έχουν οι ζάντες και όσο κι αν δεν τους φαίνονται είναι 19 ιντσών ως στάνταρ, με ελαστικά διάστασης 225/55 R19. Προαιρετικά έχουμε και 20άρες.

Πλήρως ψηφιακό εσωτερικό

Το εσωτερικό στο 3008 είναι χωρίς αμφιβολία ένα από τα πιο εντυπωσιακά που έχουμε δει σε μοντέλο της κατηγορίας και όχι μόνο. Οδηγοκεντρικό, πλήρως ψηφιακό και γενικότερα μοιάζει σαν να βγήκε από ταινία φαντασίας. Κυρίαρχο στοιχείο βέβαια εδώ μέσα είναι η μεγάλη οθόνη στο ταμπλό που εκτείνεται από αριστερά έως το κέντρο του ταμπλό. Η Peugeot ονομάζει αυτή τη διάταξη Panoramic i-Cockpit και τι πιο πανοραμικό από μια ενιαία κυρτή επιφάνεια, η οποία αιωρείται δίνοντας ένα εντυπωσιακό 3D εφέ. Μάλιστα υπάρχει και κρυφός φωτισμός από πίσω που το κάνει ακόμη πιο εντυπωσιακό, ιδιαίτερα το βράδυ.

Μέσα στο ενιαίο αυτό πάνελ βρίσκεται μια οθόνη διαγωνίου 20’’, η οποία και είναι μία αντί για δύο 10-ιντσες οθόνες δίπλα-δίπλα. Αριστέρα στο πανοραμικό cockpit έχουμε τις ψηφιακές ενδείξεις του πίνακα οργάνων, πλήρως παραμετροποιήσιμες βεβαίως, ενώ δεξιά έχουμε την κεντρική μονάδα ελέγχου, με το ηχοσύστημα, το ασύρματο Apple CarPlay, τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου και πολλά ακόμα, όλα ευχάριστα στην όψη, κατανοητά και στα Ελληνικά. Και βεβαίως εδώ μέσα ενσωματώνονται και οι λειτουργίες του συστήματος κλιματισμού.

Ευτυχώς υπάρχει μια έξτρα ψηφιακή οθόνη πιο χαμηλά στην κονσόλα, έξω από τη βασική οθόνη, όπου μπορούμε να βάλουμε αγαπημένες συντομεύσεις. Αν επιθυμούμε μπορούμε να έχουμε μια συντόμευση και για τον κλιματισμό, για παράδειγμα 22 βαθμούς σε αυτόματη ρύθμιση. Το τιμόνι παραμένει ιδιαίτερο, τετραγωνισμένο και μικρό σε διάμετρο. Όσο για τη θέση οδήγησης αυτή είναι καλή, ψηλή και με πολύ καλή ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση. Με εξαίρεση ίσως για τον πίνακα οργάνων, αφού και πάλι αν θα θελήσουμε να δούμε ολόκληρη την οθόνη, θα πρέπει το τιμόνι να ρυθμιστεί πιο χαμηλά από το συνηθισμένο.

Πίσω από το τιμόνι συναντούμε τα paddles για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο είναι στάνταρ εξοπλισμός. Ναι, όλα τα 3008 είναι αυτόματα. Μόνο! Ο επιλογέας μάλιστα για την κίνησης έχει μεταφερθεί από χαμηλά στην κονσόλα… ψηλά στο ταμπλό, όπου είναι ενσωματωμένος δίπλα στο μπουτόν εκκίνησης. Πρακτικό και όμορφο! Αυτό βέβαια αφήνει ακόμη περισσότερο ελεύθερο χώρο στην κεντρική κονσόλα, όπου οι σχεδιαστές… έδωσαν ρέστα!

Στην κονσόλα λοιπόν, βρίσκουμε μια διάταξη πολλών επιπέδων και ξεκινώντας από πάνω προς τα κάτω έχουμε μια θέση για κινητά με ασύρματη φόρτιση, ένα πάνελ όπου υπάρχουν κάποια μπουτόν για επιμέρους λειτουργίες – ανάμεσα τους και τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης – ενώ πιο κάτω έχουμε ένα ραφάκι που μπορεί να ανοίξει και να αποκαλύψει έναν μεγάλο χώρο για πολλά προσωπικά αντικείμενα. Εδώ θα βρούμε και τις θύρες USB. Πιο πίσω έχουμε δυο ποτηροθήκες, ενώ ακόμη πιο πίσω έχουμε το κλασικό υποβραχιόνιο με μια μεγάλη θήκη από κάτω και με δυνατότητα ψύξης. Ότι πρέπει για να αφήνουμε μπουκαλάκια με νερό τώρα το καλοκαίρι.

Γενικότερα η συνολική σχεδίαση της καμπίνας δεν θυμίζει σε τίποτα ένα SUV. Η γενικότερη αισθητική, οι επιφάνειες στην κονσόλα και ο τρόπος με τον οποίο όλα είναι επικεντρωμένα στον οδηγό, θυμίζουν το εσωτερικό ενός supercar. Όσο για την ποιότητα των υλικών, αυτά είναι εξαιρετικά. Πολύ μαλακά και αφρώδη στα πάνω τμήματα, στις πόρτες, ακόμη και πιο χαμηλά στην κονσόλα εκεί που θα ακουμπήσουν τα πόδια μας. Τα μοναδικά σημεία με σκληρά πλαστικά είναι σε πολύ χαμηλά τμήματα. Ωραίο και προσεγμένοι είναι και οι μοχλοδιακόπτες πίσω από το τιμόνι, ενώ η υφασμάτινη επένδυση στο μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας δίνει μια ευχάριστη αίσθηση ποιότητας. Υπάρχει και εσωτερικός ατμοσφαιρικός φωτισμός που μπορεί να προσαρμοστεί σε 8 αποχρώσεις.

Τεράστιοι χώροι

Οι χώροι θα ικανοποιούν και με το παραπάνω. Είναι αισθητά πιο άνετο από το προηγούμενο  3008, που ήδη ηταν κορυφαίο. Έχουμε τεράστιο χώρο για τα πόδια και τα γόνατα, ενώ παρά την κουπέ κλίση της οροφής το εσωτερικό ύψος δεν παραμένει απλά πολύ καλό αλλά μεγάλωσε σε σχέση με πριν. Έχουμε πρακτικές θήκες, βολικό υποβραχιόνιο, θύρες φόρτισης και πίσω, ενώ τρεις ενήλικες θα καθίσουν άνετα. Όπως πιθανότατα θα μπορέσουν να μπουν και τρία παιδικά καθίσματα στη σειρά, αλλά μόνο τα δύο με ISOFIX.

Ο χώρος φόρτωσης πάντως παραμένει ίδιος με πριν, στα 520 λίτρα και είναι στο μέσο προς άνω άκρο της κατηγορία. Υπάρχει μεταβαλλόμενο δάπεδο που δημιουργεί είτε επίπεδο κατώφλι φόρτωσης είτε έξτρα βάθος, ενώ τα καθίσματα αναδιπλώνουν και δημιουργούν έναν ενιαίο χώρο για τις πιο δύσκολες αποστολές.

Πλέον το 3008 είναι υβριδικό

Το νέο Peugeot 3008 είναι διαθέσιμο μόνο σε μία επιλογή με κινητήρα εσωτερικής καύσης, σε βενζίνη υβριδικό, 1,2 λτ με turbo και με ισχύ 136 ίππων. Μόνο! Άρα μιλάμε για μια αύξηση ισχύος κατά 6 ίππων από την προηγούμενη γενιά… ενώ όσοι θελήσουν κάτι διαφορετικό υπάρχει και το e-3008, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου. Μελλοντικά θα έρθει και μία plug-in hybrid επιλογή που θα συμπληρώσει τη γκάμα.

Ωστόσο το ενδιαφέρον στρέφεται στο αυτοκίνητο της δοκιμής, το υβριδικό 3008. Πρακτικά έχουμε μια τεχνολογία που βρίσκεται μεταξύ του τυπικού Mild Hybrid και του Full Hybrid. Αν και ανήκει στο φάσμα του Mild Hybrid με 48V τεχνολογία, η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα των 21 ίππων απευθείας επάνω στο κιβώτιο ταχυτήτων (πρακτικά μέσα στο κέλυφος του κιβωτίου) επιτρέπει την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, έστω και υπό προϋποθέσεις. Ο ηλεκτροκινητήρας με τα 55 Nm ροπής θα κινήσει το αυτοκίνητο όχι μόνο σε ταχύτητες παρκαρίσματος αλλά και σε πολύ χαμηλές ταχύτητες εντός πόλης. Ακόμη και στον ανοιχτό δρόμο όμως, με χαμηλό φορτίο ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα τεθεί εκτός λειτουργίας, έστω και για λίγο.

Όλα αυτά στην πράξη, πέρα από τα οφέλη στις εκπομπές ρύπων, έχουν και όφελος στην κατανάλωση, η οποία είναι χαμηλότερη σε σχέση με τον προηγούμενο 1.2 PureTech των 130 ίππων, από το προηγούμενο 3008. Πόσο χαμηλότερη; Υπολογίστε περίπου -1,0 λτ/100χλμ, ανάλογα και με τη χρήση. Άλλωστε το υβριδικό σύστημα στο 3008 έχει περισσότερο όφελος σε συνθήκες πόλης και γενικότερα σε χαμηλές ταχύτητες. Στην πόλη θα δούμε λοιπόν τιμές κοντά στα 7,8-7,9 λτ/100 χλμ., οδηγώντας στο πρόγραμμα ECO και γενικά με ελαφρύ πόδι. Τα προγράμματα οδήγησης είναι τρία βέβαια, αφού υπάρχουν ακόμη τα Sport και Normal.

Το 3008 μπορεί να έγινε υβριδικό, αλλά να μην ξεχνάμε μεγάλωσε σε διαστάσεις και βάρυνε κατά σχεδόν 330 κιλά. Πλέον ζυγίζει σχεδόν 1.600 κιλά Και εδώ είναι που βοηθά κυρίως ο ηλεκτροκινητήρας, αφού τα έξτρα 55 Nm ροπής, διαθέσιμα άμεσα και οποιαδήποτε στιγμή, βελτιώνουν τις επιδόσεις. Το τυπικό 0-100 km/h γίνεται σε 10,2 δευτερόλεπτα, έτσι για να έχουμε μια τάξη μεγέθους.

Οδική συμπεριφορά

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι εντελώς καινούριο, 6 σχέσεων, αυτόματο διπλού συμπλέκτη ως στάνταρ. Δεν υπάρχει επιλογή για μηχανικό κιβώτιο, ενώ το δρόμο για τα αποδυτήρια φαίνεται να πήρε και το εξαιρετικό 8άρι με μετατροπέα ροπής που είχε το προηγούμενο 3008. Υπάρχουν paddles στο τιμόνι για “χειροκίνητες” αλλαγές και γενικότερα η λειτουργία του κιβωτίου είναι ομαλή και γρήγορη. Ίσως όχι τόσο αθόρυβη όσο στο προηγούμενο 8άρι. Μια μικρή θυσία στο δρόμο προς την υβριδική τεχνολογία…

Η αίσθηση του τιμονιού είναι καλή, γενικά ελαφρύ που σίγουρα βοηθά στην καθημερινότητα, ενώ μαλακή είναι και η ρύθμιση της ανάρτησης. Παραμένει η τυπική διάταξη με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ωστόσο η ρύθμιση που έχει γίνει ευνοεί σημαντικά την καλή απόσβεση και την απουσία κραδασμών. Καλή είναι και η αίσθηση της ηχομόνωσης, όπου φαίνεται η ιδιαίτερη προσοχή που δόθηκε από τους μηχανικούς, τόσο στην σχεδίαση της πλατφόρμας όσο και στην ποιότητα των υλικών και των μονώσεων.

Peugeot 3008Εκδόσεις και εξοπλισμός

Το νέο Peugeot 3008 ξεκινά την πορεία του στην Ελλάδα σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, Allure και GT. Πρακτικά μιλάμε για τη μεσαία και πλούσια έκδοση της προηγούμενης γενιάς, με όλο τον εξοπλισμό που μπορούμε να φανταστούμε ως στάνταρ, συμπεριλαμβανομένου της μεγάλης κυρτής οθόνης στο εσωτερικό, 19άρες ζάντες και όλες τις ευκολίες. Προς το παρόν είναι διαθέσιμο μόνο ως υβριδικό, 1,2 λτ., αυτόματο και με 136 ίππους, σε τιμές που ξεκινούν από τις 36.990 ευρώ*.

Τιμές Ιουλίου 2024

Τεχνικά χαρακτηριστικά Peugeot 3008 1.2 Hybrid 136 PS e-DCS6

  • Κυβισμός: 1.199 cc
  • Κύλινδροι: 3
  • Iσχύς: 136 ps/5.500 σ.α.λ.
  • Ροπή: 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
  • Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 29 ps
  • Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 55 Nm
  • Βάρος: 1.573 kg (με οδηγό)
  • 0-100 km/h: 10,2
  • Τελική ταχύτητα: 201 km/h
  • Μικτή κατανάλωση*: 5,5 lt/100km
  • Εκπομπές CO2*: 124 g/km
  • Ρεζερβουάρ: 55 lt
  • Χώρος αποσκευών: 520 lt
  • Απόσταση από το έδαφος: 198 mm
  • Μετάδοση κίνησης: Εμπρός
  • Εργοστάσιο κατασκευής: Σοσό, Γαλλία

*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP

Αρχική τιμή Peugeot 3008 Hybrid Allure: 36.990€

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9.5
Ποιότητα
9.5
Εσωτερικό
8.5
Επιδόσεις
7.5
Οδική συμπεριφορά
8.5
Οικονομία
8.5
Σχέση ποιότητας-τιμής
8
peugeot-3008-hybrid-136psΤο 3008 άλλαξε, μεγάλωσε και ταυτόχρονα έγινε αισθητά ακριβότερο από πριν. Αυτό είναι το ουσιαστικότερο αρνητικό του στοιχείο, αφού πλέον απευθύνεται σε διαφορετικό αγοραστικό κοινό με την απουσία των πιο προσιτών εκδόσεων Active και Active Plus. Επίσης έχει περιορισμένη γκάμα κινητήρων. Από την άλλη έχει μοναδική σχεδίαση, κορυφαία ποιότητα και παρότι πλέον coupe παραμένει ένα από τα πι οάνετα μοντέλα στην κατηγορία.