Οδηγούμε το νέο Audi Q3 35 TFSI S tronic

Οδηγούμε το εντελώς νέο Audi Q3 35 TFSI με τον 1500άρη turbo κινητήρα 150 ίππων και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic. Δείτε το αναλυτικό video-review μας.

Αυτό είναι το εντελώς νέο Audi Q3, το μοντέλο που επαναφέρει τη μάρκα στα premium μικρομεσαία SUV και πρακτικά αποτελεί το αντίπαλο δέος των BMW Χ1 και της επόμενης γενιάς Mercedes GLA. Σχεδιαστικά η νέα γενιά Q3 είναι αρκετά δυναμική και τολμηρή. Έχει όμορφα και hi tech φώτα εμπρός, μια τεράστια μάσκα, ωραίους προφυλακτήρες και ένα ωραίο νεύρο που διατρέχει το πλάι δημιουργώντας μια μυώδη οπτική εντύπωση. Πίσω η εικόνα είναι εξίσου όμορφη… υπάρχουν ωραία φώτα, ωραία σχεδίαση και ένα ηλεκτρικά ανοιγόμενο πορτ μπαγκάζ (προαιρετικά). Ο χώρος φόρτωσης είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, με όγκο 530 λίτρα και με δάπεδο που τοποθετείται σε διαφορετικές θέσεις διαμορφώνοντας το χώρο ανάλογα με τις ανάγκες.

Σύγχρονο το εσωτερικό του νέου Audi Q3

Στο εσωτερικό του νέου Audi Q3, η εικόνα είναι όμορφη, κλασική Audi αλλά ταυτόχρονα αρκετά σύγχρονη. Η κεντρική κονσόλα έχει μια κλίση προς την πλευρά του οδηγού, ενώ στο επάνω μέρος φιλοξενεί την οθόνη του συστήματος multimedia. Όχι πολύ ψηλά, αλλά στην ίδια ευθεία με το κέντρο του τιμονιού. Σίγουρα θα την προτιμούσαμε λίγο πιο ψηλά τοποθετημένη, έτσι ώστε ο οδηγός να μη χαμηλώνει το βλέμμα του σε σχέση με το δρόμο. Όλες οι εκδόσεις του νέου Q3 έχουν ως στάνταρ τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Audi Virtual Cockpit, ο οποίος αποτελείται εξολοκλήρου από μια οθόνη υψηλής ευκρίνειας και μπορεί να αλλάξει εντελώς όσον αφορά αυτά που προβάλλει στον οδηγό.

Η εργονομία είναι προσεγμένη, υπάρχουν ωραίες και βολικές θήκες στην καμπίνα, μεγάλες ποτηροθήκες αλλά και θέση για ένα μεγάλο smartphone στην κονσόλα. Συμπληρωματικά, υπάρχουν δύο θύρες USB αλλά και θύρα USB Type-C.

Audi Q3

Κινητήρες-Εκδόσεις

Στη νέα γενιά του Q3 αλλά και σε όλα τα νέα Audi, η ονομασία των μοντέλων αλλάζει (περισσότερα εδώ). Παλιότερα οι εκδόσεις είχαν τα διακριτικά πχ 1.4 TFSI για κινητήρες 1,4 λίτρων βενζίνης, 2.0 TFSI για κινητήρες 2 λίτρων βενζίνης κ.ο.κ. Πλέον υπάρχουν τα 35 TFSI, 35 TDI, 40 TDI και 45 TFSI. Όπου τα 35, 40 κ.λ.π αντιστοιχούν στην ισχύ του κινητήρα, αλλά όχι την πραγματική ισχύ. Το 35 TFSI δηλαδή που είναι και η έκδοση της δοκιμής αντιστοιχεί σε 150 ίππους από τον κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων. Αντίστοιχα το 40 TDI αποδίδει 190 ίππους και 45 TFSI 230 ίππους. Είναι μπέρδεμα, τουλάχιστον τώρα στην αρχή…

Audi Q3

Στο δρόμο με το νέο Audi Q3

Οδηγικά, το νέο Q3 είναι αυτό που λέμε premium. Αθόρυβο και με εξαιρετική ποιότητα κύλισης, θα ταξιδέψει άνετα και ευχάριστα ανεξαρτήτου απόστασης ή διαδρομής. Σε αυτό συμβάλλει και το σύστημα drive select, το οποίο προσαρμόζει την απόκριση του κινητήρα, του αυτόματου κιβωτίου S tronic και της ανάρτησης στις συνθήκες οδήγησης, με επιλογές Efficiency, Comfort, Dynamic, Off Road, Auto και Individual. Το σύστημα διεύθυνσης παρέχει καλή αίσθηση, είναι σαφές και γρήγορο. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic είναι ομαλό και αρκετά γρήγορο στις αλλαγές, ωστόσο με το γκάζι στο πάτωμα δεν είναι τόσο “αστραπιαίο” όσο περιμένεις. Αυτό σημαίνει πως υπάρχει μια μικρή καθυστέρηση στις αλλαγές, κυρίως στα κατεβάσματα με kick-down. Προς θεού, σε καμία περίπτωση δεν είναι κακό ή έστω μέτριο, αλλά υπάρχουν στιγμές που θα το περίμενες λίγο καλύτερο για διπλού συμπλέκτη.

Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, ενώ όσοι επιθυμούν το σύστημα τετρακίνησης quattro είναι διαθέσιμο σε συνδυασμό με όλες τις επιλογές κινητήρα. Εμείς έχουμε στα χέρια μας την έκδοση 35 TFSI με κίνηση εμπρός, το οποίο και θα καλύψει τις ανάγκες του 95% του αγοραστικού κοινού. Το αυξημένο ύψος από το έδαφος επιτρέπει την κίνηση σε πιο δύσβατα σημεία, όσο του επιτρέπουν τα ελαστικά με τις 18άρες ζάντες. Ταυτόχρονα, η οδική συμπεριφορά είναι εξαιρετική, ενώ σε επαρχιακό οδικό δίκτυο ξαφνιάζει ευχάριστα με την αίσθηση που παρέχει. Είναι σταθερό, χωρίς ιδιαίτερες κλίσεις στις στροφές και κυρίως χωρίς να ξαφνιάζει. Αντιθέτως, σε προκαλεί να κινηθείς σβέλτα και να το ευχαριστηθείς. Ταξιδεύοντας, το νέο Q3 είναι αποστειρωμένο ηχητικά και γενικότερα πολύ ξεκούραστο αυτοκίνητο. Κρύβει καλά την ταχύτητα που κινείται αλλά και το θόρυβο από την κύλιση των ελαστικών του.

Τιμή

Η βασική έκδοση Audi Q3 35 TFSI με 150 ίππους ξεκινά από τις 32.900 ευρώ, ενώ προσθέτοντας εξοπλισμό εύκολα η τιμή μπορεί να ξεπεράσει τις 40.000 ευρώ, χωρίς να αλλάξουμε καν σε έκδοση με μεγαλύτερο κινητήρα. Οι εκδόσεις diesel με 150 ίππους ξεκινούν από 44.000 ευρώ. Διαμορφώστε το Audi Q3 της επιλογής σας στο επίσημο configurator εδώ.

Φωτογραφίες: Βαγγέλης Παμπούκης | AUTO MOTO
ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9
Ποιότητα
9.5
Εσωτερικό
9
Επιδόσεις
8.5
Οδική Συμπεριφορά
9
Σχέση Ποιότητας - Τιμής
8
audi-q3-35-tfsi-drivenΣε γενικές γραμμές το νέο Audi Q3 είναι ένα premium, ακριβό αυτοκίνητο που θα καλύψει ένα τεράστιο εύρος αναγκών. Είναι ποιοτικό, καλαίσθητο από κάθε γωνία -παρά τους ψεύτικους αεραγωγούς εμπρός και πίσω- ενώ είναι και αρκετά hi-tech. Ταξιδεύει παραπάνω από άνετα και θα χωρέσει πέντε ενήλικες με τις αποσκευές τους. Τέλος απαιτείται εγκράτεια "χτίζοντας" τον εξοπλισμό του, καθώς εύκολα μπορούμε να βρεθούμε εκτός μπάτζετ.