Το επιτυχημένο Renault Clio αποτελεί μια value for money επιλογή, δεδομένου και της οικονομίας που εξασφαλίζει το εργοστασιακό σύστημα LPG.

Αυτό είναι το Renault Clio του 2024. Θα μπορούσαμε να πούμε “Νέο Clio”, αλλά στην πράξη δεν είναι τόσο νέο όσο αρχικά φαίνεται. Βλέπετε αυτό είναι μια ανανέωση που δέχθηκε το μοντέλο πριν περίπου ένα χρόνο, χωρίς σημαντικές τεχνολογικές αναβαθμίσεις, αλλά με πολλές σχεδιαστικές αλλαγές. Επίσης η έκδοση της δοκιμής μας είναι η διπλού καυσίμου, με 100 ίππους και εργοστασιακό σύστημα LPG. Δεν είναι υβριδικό, κι όμως προσφέρει χαμηλό κόστος μετακίνησης σχεδόν όσο και ένα υβριδικό αυτοκίνητο.

Το σημαντικότερο ίσως από όλα τα χαρακτηριστικά στο Clio είναι πως η γκάμα συνεχίζει και περιλαμβάνει τις γνώριμες εκδόσεις κινητήρων, χωρίς αλλαγές. Έτσι έχουμε έκδοση βενζίνης, έχουμε διπλό καύσιμο βενζίνη/υγραέριο όπως σε αυτό το αυτοκίνητο, υπάρχει διαθέσιμο στην πλήρως υβριδική έκδοση E-Tech αλλά και σε έκδοση diesel. Κάτι που βεβαίως τοποθετεί το μοντέλο στον παλμό των εταιρικών πωλήσεων στην Ελλάδα, αφού είναι από τα λίγα πλέον πετρελαιοκίνητα μικρά της αγοράς.

Renault Clio LPG

Φρέσκια σχεδίαση

Μηχανικά μπορεί να μην έχουμε αλλαγές λοιπόν, οπτικά ωστόσο το Clio είναι φανερά επανασχεδιασμένο, τουλάχιστον βλέποντας το από μπροστά. Νέα είναι τα φώτα, full LED ως στάνταρ, νέα είναι και η μάσκα, ο προφυλακτήρας αλλά και το λογότυπο της Renault. Η όλη σχεδιαστική προσέγγιση που πέτυχαν οι άνθρωποι της μάρκας παραπέμπει σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο, αφού μοιράζεται αρκετές λεπτομέρειες που αρχικά είδαμε στο μεγάλο SUV Austral. Ανάμεσα στα πιο εντυπωσιακά στοιχεία είναι τα κάθετα φώτα LED, σε ένα μοτίβο τύπου “μπούμερανγκ” που εκτείνονται προς τα κάτω στον προφυλακτήρα.

Παρατηρώντας το Clio από πίσω οι αλλαγές είναι πολύ πιο περιορισμένες. Εκτός από το νέο σήμα, έχουμε ελαφρώς επανασχεδιασμένα και διάφανα φώτα, καθώς και ελαφρώς διαφορετικό προφυλακτήρα. Εντυπωσιακά στο μάτι είναι και τα νέα μαύρα ένθετα στο πλάι, αλλά είναι διακοσμητικά! Στο πλάι δύσκολα θα καταλάβει κανείς αν βλέπει το μοντέλο του 2019 ή του 2024. Αυτό που αλλάζει ωστόσο είναι το σχέδιο των ζαντών. Αυτή η πλούσια έκδοση techno της δοκιμής μας έρχεται με 16άρες ζάντες σε diamond-cut φινίρισμα και ελαστικά 195/55/16.

Περιορισμένες αλλαγές στο εσωτερικό

Προφανώς και με το περσινό facelift έγιναν αλλαγές και στο εσωτερικό του Clio, ωστόσο είναι λιγότερο σημαντικές σε σχέση με την εξωτερική εμφάνιση. Το τιμόνι παραμένει ίδιο αλλά πλέον έχει το νέο λογότυπο της Renault. Γνώριμη παραμένει και η σχεδίαση του ταμπλό, με την κάθετα τοποθετημένη οθόνη 7 ιντσών για το σύστημα infotainment ως στάνταρ εξοπλισμός. Προαιρετικά διατίθεται και η μεγαλύτερη οθόνη στις 9,3”. Η βασική διαφοροποίηση στην πλούσια έκδοση techno της δοκιμής είναι πως υπάρχει και εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης, ενώ σε όλες τις εκδόσεις πλην της απολύτως βασικής υπάρχει και ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto. Το menu των λειτουργικών δεν έχει αλλάξει από το προ-facelift μοντέλο, υπάρχουν ελληνικά και γενικά η επιλογή των διαφόρων λειτουργιών γίνεται εύκολα χάρη σε μια κεντρική οθόνη διαμορφώσιμων συντομεύσεων.

Ένα από τα δυνατά πλεονεκτήματα στο εσωτερικό του Clio, είναι το σύστημα κλιματισμού. Αποτελείται από τρεις περιστροφικούς και ποιοτικούς διακόπτες χαμηλότερα από την οθόνη που μπορείς να χειριστείς ακόμη και χωρίς να αφήνεις τα μάτια από το δρόμο. Βασικό! Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός στις 7’’ ή προαιρετικά στις 10’’ και περιλαμβάνει όλες τις βασικές πληροφορίες, ενώ αλλάζει ελαφρώς διάταξη αν το θελήσει ο οδηγός. Το σημαντικό είναι πως στις εκδόσεις με LPG απεικονίζει την ποσότητα καυσίμου αλλά και την κατανάλωση μέσα στην ψηφιακή οθόνη. Μην ξεχνάμε άλλωστε είναι εργοστασιακά τοποθετημένο kit LPG. Το μόνο “ξένο” είναι το μικρό οργανάκι αριστερά κάτω στο ταμπλό, από όπου χειροκίνητα μπορούμε να επιλέξουμε με ποιο καύσιμο θα κινηθούμε, LPG ή βενζίνη.

Πέρα από τα ελαφρώς αλλαγμένα γραφικά στον πίνακα οργάνων, άλλαξαν οι και επενδύσεις. Το ανανεωμένο μοντέλο έχει νέες γκρι υφασμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα, στην πλούσια έκδοση techno είναι σε ύφασμα και δέρμα, ενώ έχουμε ύφασμα και στο ταμπλό για πιο premium αίσθηση. Αν και στις απλές εκδόσεις το ταμπλό δείχνει ίδιο, το ύφασμα εκεί είναι πλαστικό με όψη υφάσματος. Πολύ ωραία όμως είναι και η νέα επένδυση στις κολόνες και στην οροφή που αναβαθμίζει τη γενικότερη αίσθηση ποιότητας. Ευχάριστη προσθήκη στην καμπίνα αποτελεί και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός 9 χρωμάτων που βρίσκουμε σε αυτή την πλούσια έκδοση techno. Περιλαμβάνε και ένα φωτιζόμενο σημείο δίπλα στον επιλογέα ταχυτήτων. Μαζί με τον ατμοσφαιρικό φωτισμό εδώ έχουμε και το σύστημα Multi-Sense της Renault με τρία επιλέξιμα προγράμματα που αλλάζουν από έναν διακόπτη στην κονσόλα: ECO, NORMAL και SPORT.

Χώροι

Χωρίς αλλαγές είναι οι πίσω χώροι στο Clio, το οποίο είναι από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα στην κατηγορία. Δυο ενήλικες θα καθίσουν άνετα, ενώ θα βολευτούν και τρία παιδιά. O χώρος των αποσκευών ανοίγει από ένα μπουτόν χαμηλά στον προφυλακτήρα, στο ύψος της πινακίδας και αποκαλύπτονται 391 λίτρα. Ο μεγαλύτερος χώρος φόρτωσης στην κατηγορία. Στην έκδοση LPG ο χώρος παραμένει ο ίδιος, αφού η δεξαμενή του υγραερίου βρίσκεται κάτω από το δάπεδο, στη θέση της ρεζέρβας. Το μόνο αρνητικό είναι ότι η έκδοση δεν έχει ρεζέρβα αλλά μόνο κιτ επισκευής ελαστικού. Κάτι βέβαια που σήμερα ισχύει στα περισσότερα αυτοκίνητα της αγοράς, έτσι κι αλλιώς! Γενικά ο χώρος είναι κορυφαίος για αυτοκίνητο πόλης και αντίστοιχος ενός hatchback ή ενός B-SUV. Είναι αρκετά βαθύς, κάτι που όμως ίσως δυσκολέψει στη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.

Με εργοστασιακό σύστημα LPG

Το Clio διατίθεται σε τεράστια γκάμα επιλογών. Σε βενζίνη με 67 ή 90 ίππους, σε LPG με 100 ίππους, πλήρως υβριδικό με 143 ίππους και diesel επίσης με 100 ίππους. Προφανώς και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον βρίσκεται στο αυτοκίνητο της δοκιμής, με LPG. Εδώ παραμένει ο γνωστός 1000αρης TCe 3-κύλινδρος Turbo κινητήρας, ο οποίος και λειτουργεί με βενζίνη και με υγραέριο (ή το ένα ή το άλλο, όχι ταυτόχρονα). Όταν λειτουργεί με βενζίνη αποδίδει 90 ίππους, ενώ όταν λειτουργεί με LPG αποδίδει 100 ίππους. Οι εκπομπές ρύπων είναι χαμηλότερες με το LPG, στα 108 g/CO2/km. Επίσης η ροπή είναι στα 170 Nm στις 2000 σ.α.λ. με υγραέριο και μειώνεται στα 160 στις 2100 σ.α.λ.

Το αυτοκίνητο ζυγίζει 1150 κιλά, είναι δηλαδή κατά 68 κιλά πιο βαρύ από την έκδοση βενζίνης με τους 90 ίππους. Υπάρχουν δύο ρεζερβουάρ εδώ, ένα βενζίνης στα 39 λίτρα και όχι 42 που έχει η απλή έκδοση βενζίνης, αλλά και ένα δεύτερο ρεζερβουάρ για το υγραέριο, στα 32 λίτρα. Με τις δύο δεξαμενές γεμάτες το Clio μπορεί να ξεπεράσει θεωρητικά τα 1000km αυτονομίας, αν λάβουμε υπόψη μας τις τιμές κατανάλωσης που δηλώνει το εργοστάσιο, περίπου στα 5,5 λτ Βενζίνη και 7,0 λτ LPG. Βέβαια κατά την ολιγοήμερη δοκιμή μας είδαμε μέση κατανάλωση σε LPG κοντά στα 8,5-9,0 λτ/100 χλμ, ενώ εντός πόλης “αγγίξαμε” τα 10άρια. Τιμές όμως απολύτως φυσιολογικές αν λάβουμε υπόψη μας τα χαρακτηριστικά του υγραερίου ως καύσιμο.

Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με το υγραέριο, αυτό έχει διαφορά στη θερμική απόδοση από τη βενζίνη, που σημαίνει ότι ένας κινητήρας καίει περισσότερο LPG από ότι βενζίνη για να αποδώσει το ίδιο. Βέβαια, η τεράστια διαφορά στο κόστος είναι αυτή που δίνει όλα τα πλεονεκτήματα, αφού με τιμή ελαφρώς κάτω από 0,9 ευρώ/λίτρο είναι σχεδόν το μισό κόστος από τη βενζίνη. Συνεπώς και το Clio LPG ανταγωνίζεται σε οικονομία το πλήρως υβριδικό μοντέλο, με τη διαφορά ότι εδώ δεν υπάρχει ίχνος υβριδικής τεχνολογίας. Όταν το υγραέριο τελειώσει, το σύστημα γυρίζει αυτόματα στη λειτουργία βενζίνης, ωστόσο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανά πάσα στιγμή το καύσιμο που θέλει από έναν κάπως κακόγουστο διακόπτη που μοιάζει με after market προσθήκη.

Κατά τα άλλα η αίσθηση του τιμονιού, της ανάρτησης και του κιβωτίου ταχυτήτων είναι μια χαρά για αυτοκίνητο πόλης. Το κιβώτιο είναι 6άρι μηχανικό εδώ και στην απλή έκδοση βενζίνης με 90 ίππους. Μόνο η βασική με τους 67 ίππους έχει 5άρι. Όλες οι εκδόσεις του Clio έχουν ταμπούρα στους πίσω τροχούς (πάντα είχαν ταμπούρα) κάτι που δεν επηρεάζει βεβαίως την όλη καλή συμπεριφορά του.

Renault Clio LPG

Εκδόσεις και τιμές

Αυτό που επίσης άλλαξε στο ανανεωμένο Clio είναι ο εξοπλισμός του, καθώς πλέον περιλαμβάνονται ως στάνταρ όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης και τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 με Adaptive Cruise Control και λειτουργία Stop&Go. Επίσης στη γκάμα προστέθηκε μια νέα έκδοση εξοπλισμού Esprit Alpine, η οποία και είναι η πιο σπορ σε εμφάνιση από όλες, αλλά διατίθεται μόνο σε συνδυασμό με το πλήρως υβριδικό Clio E-Tech. Η βασική έκδοση του μοντέλου είναι η Authentic που ξεκινά από τις 15.980€ με 67 ίππους, ενώ οι εκδόσεις βενζίνης με 90 ίππους ξεκινούν από 20.570€. Το Clio LPG έχει μια επιβάρυνση της τάξεως των 1300€ που όμως θα γίνει σχετικά εύκολα απόσβεση λόγω του μειωμένου κόστους χρήσης.

Renault Clio LPG

Τεχνικά χαρακτηριστικά Renault Clio 1.0 TCe 100ps LPG

Κυβισμός:999 cc
Κύλινδροι:3
Iσχύς (βενζίνη):90 hp / 4.800-5.000 σ.α.λ.
Ισχύς (LPG):100 hp / 4.600-5.000 σ.α.λ.
Ροπή (βενζίνη):160 Nm/ 2.100-3.750 σ.α.λ.
Ροπή (LPG):170 Nm/ 2.000-3.500 σ.α.λ.
Βάρος:1.150 kg
0-100 km/h:12,5 δλ. (Βενζίνη), 11,8 δλ. (LPG)
Τελική ταχύτητα:174 km/h
Μικτή κατανάλωση*:5,4 – 5,5 lt/100km (Βενζινη), 7,0 – 7,1 (LPG) lt/100km
Εκπομπές CO2*:122 – 123 g/km (Βενζίνη), 108 – 109 (LPG) g/km
Ρεζερβουάρ:39 lt βενζίνη/32 lt LPG
Χώρος αποσκευών:391 lt
Μετάδοση κίνησης:Εμπρός
Κιβώτιο ταχυτήτων:Μηχανικό 6 σχέσεων
Εργοστάσιο κατασκευής:Προύσα, Τουρκία / Νόβο Μέστο, Σλοβενία
Αρχική τιμRenault Clio 1.0 67hp authentic:15.980€
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:21.870€**

*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP

**έκδοση 1.0 TCe 100 LPG evolution

Δείτε τη video-δοκιμή του Renault Clio LPG

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
8.5
Ποιότητα
8.5
Εσωτερικό
8.5
Επιδόσεις
7.5
Οδική συμπεριφορά
9
Οικονομία
9
Σχέση ποιότητας-τιμής
8.5
dokimh-renault-clio-lpg-2Το Renault Clio LPG αποτελεί μια value for money επιλογή στην κατηγορία, δεδομένου και της οικονομίας που προσφέρει. Κάτι που κυρίως εξαρτάται από τη χαμηλή τιμή πώλησης του υγραερίου σήμερα. H τοποθέτηση της δεξαμενής LPG καθιστά αδύνατη τη χρήση ρεζέρβας, ενώ ο διακόπτης εναλλαγής καυσίμου δείχνει περισσότερο ως after market μοντίφα παρά ως εργοστασιακή τοποθέτηση. Από την άλλη, το Clio είναι από τα πιο ευρύχωρα supermini, έχει ενδιαφέρουσα και προσεγμένη σχεδίαση και φυσικά προσφέρει χαμηλό κόστος μετακίνησης στην έκδοση LPG.