Το XCeed βάζει την Kia στην κατηγορία των crossovers, προσφέροντας περισσότερο δυναμισμό από ένα τυπικό SUV και ταυτόχρονα μια σχεδίαση που θα προσελκύσει και τους πιο ανήσυχους, στο πνεύμα, οικογενειάρχες.

Σε μια εποχή όπου το κάθε υπερυψωμένο αυτοκίνητο έχει καλύτερη τύχη από ένα κανονικό, οι εταιρείες βρίσκουν συνεχώς τρόπους να γεμίζουν τα κενά. Κι αυτό γιατί τα crossovers και SUV είναι πιο άνετα και ευρύχωρα, ειδικά για οικογένειες. Στη λογική αυτή βασίζεται και το XCeed, το οποίο αν και θεωρητικά “πατάει” στο Ceed, στην πράξη είναι πολλά περισσότερα από απλά η υπερυψωμένη εκδοχή του.

Σχεδιαστικά, το XCeed είναι ολικά επανασχεδιασμένο σε σχέση με ένα απλό Ceed. Και κυρίως έχει ένα πολύ ενδιαφέρον πίσω μέρος, με ξεκάθαρες επιρροές από coupe αμαξώματα και στοιχεία όπως υπερυψωμένη ουρά, αεροτομή οροφής και έντονης κλίσης πίσω παρμπρίζ. Φυσικά η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη, αλλά όχι πολύ, με το χαμηλότερο σημείο του αυτοκινήτου να βρίσκεται στα 184 χλστ. από το έδαφος. Μαζί υπάρχουν και ματ τμήματα σε φτερά και προφυλακτήρες, αλλά και νέα μαρσπιέ που αναδεικνύουν έναν πιο περιπετειώδη χαρακτήρα.

Kia XCeedΠοιοτικό και ευχάριστο εσωτερικό

Στην καμπίνα η εικόνα δεν είναι η πιο τολμηρή που βρίσκουμε σε ένα crossover. Όμως σίγουρα είναι ελκυστική και κυρίως συνδυάζεται με μια εξαιρετική πρακτικότητα! Το πρώτο πράγμα που αντικρίζει κανείς είναι οι δύο μεγάλες οθόνες. Μια αφής για το σύστημα infotainment στις 10,25’’ (8’’ στη βασική έκδοση) και οθόνη 12,3’’ στον πίνακα οργάνων, η οποία όμως διατίθεται μόνο στην πλούσια έκδοση Titanium. Εδώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων μπορεί να αλλάξει σχεδίαση ανάλογα με τα προφίλ οδήγησης, ενώ είναι αρκετά μεγάλος και με ωραία γραφικά.

Η οθόνη του infotainment είναι ευκρινέστατη και ενσωματώνει όλα όσα θα χρειαστεί ο οδηγός και ακόμη περισσότερα. Όπως για παράδειγμα ατμοσφαιρικούς ήχους που μπορούν να αναπαράγουν στοιχεία της φύσης. Το μοναδικό ίσως αρνητικό, όπως και σε όλα τα μοντέλα της Kia, είναι η απουσία ελληνικού ελληνικό. Υπάρχει όμως συνδεσιμότητα με υποστήριξη Android Auto και Apple CarPlay που φέρνει πέρα από την αγαπημένη μας μουσική και τους χάρτες του κινητού μας στην οθόνη.

Το σύστημα κλιματισμού βρίσκεται αυτόνομο κάτω από την οθόνη του infotainment, με μπουτόν και περιστροφικούς διακόπτες που θα κάνουν τη χρήση του εύκολη ακόμα και όταν τα μάτια μας βλέπουν μπροστά στο δρόμο. Την πρακτικότητα ενισχύουν μια θήκη στην κονσόλα εμπρός από τον επιλογέα, έξτρα θήκες με συρόμενο κάλυμμα πιο πίσω και ένα βαθύ υποβραχιόνιο. Η ποιότητα των υλικών είναι μια πολύ ευχάριστη έκπληξη, καθώς σχεδόν σε όλη την καμπίνα έχουμε ποιοτικά μαλακά υλικά.

Ο χώρος αποσκευών στο XCeed είναι στα 426 λίτρα, ωστόσο σε όλες τις ήπια υβριδικές εκδόσεις 48V, μέρος από την εγκατάσταση και η μπαταρία βρίσκονται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών. Έτσι, XCeed 48V Mild Hybrid έχει χώρο φόρτωσης στα 380 λίτρα.

Οι κινητήρες του Kia XCeed

Από το λανσάρισμα του, το Kia XCeed διατίθεται σε μια ευρεία γκάμα κινητήρων και ναι, αυτή περιλαμβάνει και βενζίνη και diesel. Έτσι λοιπόν η γκάμα ξεκινά από τα μόλις 1000 κ.εκ. με turbo και 120 ίππους, ενώ ακολουθεί ο 1.4 Τ με 140 ίππους. Ωστόσο, πλέον το XCeed διαθέτει και νέες εκδόσεις κινητήρων, όπως μια 1.5 Τurbo με 160 ίππους και ένα νέο μηχανικό κιβώτιο iMT και 48V ήπια υβριδική τεχνολογία. Υπάρχει ακόμη και μια plug-in υβριδική επιλογή με 165 ίππους που δίνει ηλεκτρική αυτονομία σχεδόν 60 χλμ. Στην κορυφή στέκεται μια έκδοση 1.6 Turbo με 204 ίππους για όσους αναζητούν και τις ανάλογες επιδόσεις.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας εξοπλίζεται με έναν πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρων που συνδυάζει 48V υβριδικό σύστημα και αποδίδει 136 ίππους. Ο ίδιος κινητήρας διατίθεται και σε μια πιο ήπια έκδοση με 115 ίππους. Η έκδοση της δοκιμής μας συνδυάζεται (προαιρετικά) με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη, που κατά την άποψη μας είναι και η πιο ταιριαστή επιλογή στο XCeed. Είναι γρήγορο στις αλλαγές, έχει paddles στο τιμόνι και η λειτουργία επηρεάζεται από τα τρία προφίλ οδήγησης: Eco, Normal και Sport.

Ήπια υβριδικό

Το ήπια υβριδικό σύστημα της Kia, όπως συμβαίνει και στα περισσότερα mild hybrid μοντέλα της αγοράς, δεν ωφελεί σημαντικά στην κατανάλωση. Όμως σίγουρα οι τιμές που επιτυγχάνονται είναι χαμηλότερες από τις εκδόσεις χωρίς το 48V σύστημα. Η μπαταρία αποθηκεύει ενέργεια από το ρολάρισμα και το φρενάρισμα, η οποία και ξαναχρησιμοποιείται βοηθητικά σε εκκινήσεις και επιταχύνσεις. Μάλιστα υπάρχει και μια σχετική απεικόνιση στον πίνακα οργάνων για να δούμε πως λειτουργεί, διαφορετικά δε θα καταλάβουμε το παραμικρό από την όλη διαδικασία. Όσο για τις επιδόσεις, αυτές είναι ικανοποιητικές για ένα αυτοκίνητο crossover των 1511 κιλών, με το αυτόματο XCeed diesel των 136 ίππων να χρειάζεται 10,1 δλ. για το τυπικό 0-100 χλμ/ώρα.

Άνετο και ευχάριστο οδηγικά

Στο δρόμο, το XCeed ξαφνιάζει ευχάριστα ακόμη και σε αυτή την έκδοση με τις 18άρες ζάντες. Η ανάρτηση δεν είναι τόσο μαλακή, κι όμως απορροφά πολύ θετικά τις κακοτεχνίες, με την υποστήριξη βεβαίως και των πολλαπλών συνδέσμων στην πίσω ανάρτηση. Επίσης το μοντέλο είναι πιο ήσυχο στο δρόμο από το απλό Ceed, παρά το ότι είναι ψηλότερο και με μπάρες οροφής.

Αξίζει όμως να σταθούμε και στην αίσθηση του τιμονιού, η οποια όπως και στο απλό Ceed προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση και μια αίσθηση ακρίβειας, απέχοντας από το τυπικό feedback που παίρνεις σε ένα παραδοσιακό crossover ή ένα SUV.

Kia XCeedΤιμές και εξοπλισμός

Οι τιμές του Kia XCeed ξεκινούν από τις 20.490 ευρώ στην έκδοση 1.0Τ με 120ps. Ως στάνταρ ο εξοπλισμός περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ολόκληρη την παλέτα συστημάτων ασφαλείας, με ενεργή διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας και αυτόματο φρενάρισμα, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, cruise control με speed limiter, Full LED προβολείς με αυτόματη λειτουργία και αυτόματη εναλλαγή μεγάλης σκάλας, πίσω φώτα LED, κάμερα οπισθοπορείας, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 8’’ με Bluetooth και Apple CarPlay/Android Auto και ζάντες αλουμινίου 16’’.

Η πλούσια έκδοση Titanium όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας έχει ακόμη ψηφιακό πίνακα οργάνων, τη μεγάλη οθόνη για το infotainment, ηλεκτρικό χειρόφρενο, έξυπνο κλειδί εισόδου και μπουτόν εκκίνησης, επενδύσεις καθισμάτων σε ύφασμα και συνθετικό δέρμα, έξτρα αεραγωγούς κλιματισμού για τους πίσω επιβάτες, ζάντες 18’’, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες αλλά και ένα σύστημα τηλεματικής που επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει κάποιες λειτουργίες από απόσταση μέσω εφαρμογής στο τηλέφωνο του.

Δείτε τη video-δοκιμή του Kia XCeed

Τεχνικά χαρακτηριστικά Kia Xceed 1.6D 136ps 7DCT 48V

Κυβισμός: 1.598 cc
Ισχύς: 136 hp/4.000 rpm
Ροπή: 320 Nm/2.000 rpm
0-100 km/h: 10,1 sec
Τελική ταχύτητα: 198 km/h
Μέση κατανάλωση*: 5,1-5,3
Εκπομπές CO2*: 134-139
Βάρος: 1.511 kg
Ρεζερβουάρ: 50 lt
Χώρος αποσκευών: 380 lt
*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP

Αρχική τιμή Kia XCeed 1.0T 120ps: 20.490€
Τιμή έκδοσης δοκιμής XCeed 1.6D 7DCT Titanium 48V: 29.290€

Φωτογραφίες

Δείτε ακόμη:

Αυτό είναι το ανανεωμένο Kia Ceed

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
8.5
Ποιότητα
8.5
Εσωτερικό
7.5
Επιδόσεις
8.8
Οδική συμπεριφορά
9
Σχέση ποιότητας - τιμής
9
driven-kia-xceedΕίναι ένα δυναμικό crossover και αυτό φαίνεται αμέσως. Ταυτόχρονα είναι και ποιοτικό σχεδόν σε κάθε σημείο. Εκεί που το XCeed χάνει πόντους είναι η ευρυχωρία του πορτ μπαγκάζ, το οποίο λόγω υβριδικής τεχνολογίας χάνει το βάθος του αλλά και τη θέση της ρεζέρβας. Αν όμως δε σε κερδίσει με την ποιότητα και τη σχεδίαση, το crossover της Kia θα σε κερδίσει σίγουρα με την οδική του συμπεριφορά!