Πως μπορεί να γίνει καλύτερο και πιο άνετο το Nissan Juke; Μα φυσικά στην έκδοση με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη!

Το Nissan Juke νέας γενιάς είναι ένα μοντέλο που ξεχωρίζει από την ιδιαίτερη σχεδίαση του. Είτε θα το λατρέψεις είτε θα το μισήσεις, αφού σε καμία περίπτωση δεν είναι αυτό που λέμε… συνηθισμένο! Είναι ένα μοντέλο με τον δικό του χαρακτήρα και πολύ τολμηρή σχεδίαση! Διατηρεί στοιχεία της Nissan που βλέπουμε και σε άλλα μοντέλα, όπως το σχήμα των πίσω φώτων και η γενικότερη φιλοσοφία της ουράς.

Βλέποντας λίγο περισσότερο τις λεπτομέρειες το μάτι πέφτει στην αεροτομή οροφής, στις κρυφές πίσω χειρολαβές, στα τονισμένα μαρσπιέ χαμηλά και φυσικά στα ιδιαίτερα εμπρός φώτα. Αυτά είναι που συνθέτουν και το μεγαλύτερο μέρος του χαρακτήρα στο Juke. Μαζί βεβαίως με τα λεπτά LED ημέρας στο καπό και τους προβολείς πιο κάτω σε ένα αρκετά περίεργο μοτίβο.

Nissan JUKEΤολμηρό και εσωτερικά

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι σύγχρονη και με βελτιωμένη εργονομία από ότι παλαιότερα. Οι αεραγωγοί του κλιματισμού θυμίζουν μάλιστα τουρμπίνες αεροσκάφους. Από την έκδοση ACENTA της δοκιμής μας υπάρχει και μια “αιωρούμενη” οθόνη αφής 8’’ για το infotainment, με Apple CarPlay και Android Auto. Το σύστημα υποστηρίζει βεβαίως ελληνικά, έχει κατανοητό μενού και καλά γραφικά. Εδώ συνδυάζεται και με κάμερα οπισθοπορείας που σίγουρα θα διευκολύνει περισσότερο την καθημερινότητα. Κι αυτό γιατί το πίσω παρμπρίζ είναι κάπως μικρό για SUV. Με άλλα λόγια αν γυρίζουμε, παραδοσιακά, το κεφάλι μας στο παρκάρισμα θα υπάρξουν κάποια “τυφλά” σημεία.

Τα χειριστήρια του κλιματισμού στο Juke είναι ξεχωριστά από την οθόνη και βρίσκονται πιο χαμηλά. Μάλιστα οι περιστροφικοί διακόπτες είναι πολύ ποιοτικοί, όπως άλλωστε συμβαίνει ήδη και στο Micra. Όσο για τα υλικά στο ταμπλό, αυτά είναι σκληρά, ενώ ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού μπορούν να υπάρχουν διαφορετικές επενδύσεις στις πόρτες και στο ταμπλό, δίνοντας μια έξτρα δόση ποιότητας. Βολική είναι και μια θήκη μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων που έχει σχεδιαστή για να τοποθετείται ένα smartphone. Ίσως όχι όμως ένα πολύ μεγάλο. Ενδιαφέρον ακόμη έχει και η ψηλή κεντρική κονσόλα που σου δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι μέσα σε σπορ αυτοκίνητο!

Η πρόσβαση στις πίσω θέσεις γίνεται από τα κρυφά χερούλια στις πίσω πόρτες. Εσωτερικά οι χώροι είναι σημαντικά βελτιωμένοι από την προηγούμενη γενιά και δύο ενήλικες θα καθίσουν χωρίς παραχωρήσεις ως προς την άνεση του. Περιορίζεται όμως ελαφρώς η ορατότητα, τόσο λόγω των ψηλότερων από το συνηθισμένο πίσω παράθυρα και τα φαρδιά εμπρός καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα.

Εκεί που κερδίζει ξεκάθαρα το Juke είναι ο χώρος φόρτωσης, που είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία. Με όγκο στα 422 λίτρα θα χωρέσει πολλά περισσότερα από το αναμενόμενο, ενώ ένα παιδικό καρότσι θα μπει με άνεση. Από τις εκδόσεις N-CONNECTA και πάνω, διατίθεται και διπλό δάπεδο, που μπορεί να μεταβάλλει το βάθος του χώρου κατ’ επιλογή του οδηγού.

1000άρι turbo με 114 ίππους

Το Juke διατίθεται με έναν 1000άρη βενζινοκινητήρα, 3-κύλινδρο, ισχύος 114 ίππων (και όχι 117 ίππων που απέδιδε στο αρχικό λανσάρισμα). Παρά τον χαμηλό κυβισμό του, το 1000άρι Juke είναι αισθητά πιο σβέλτο από αντίστοιχα μοντέλα στο φάσμα των 95-100 ίππων. Το σημαντικό πλεονέκτημα όμως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT. Έτσι το Juke είναι πολύ άνετο και πιο απολαυστικό στην οδήγηση, εξασφαλίζοντας αισθητά ταχύτερες αλλαγές από το CVT που είχε η προηγούμενη γενιά Juke. Αν και δε διαθέτει κάποια αυτόματη σπορ επιλογή, ο οδηγός από τα paddles μπορεί να πάρει ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο. Μάλιστα, κρατώντας παρατεταμένα το δεξί paddle, το κιβώτιο γυρνά σε 100% μηχανική λειτουργία και επιστρέφει πάλι σε πλήρως αυτόματο με την ίδια διαδικασία.

Όσο για τις επιδόσεις, η Nissan δηλώνει ότι το Juke 7-DCT χρειάζεται 11,8 δλ. για να ολοκληρώσει τη διαδικασία 0-100 km/h, σχεδόν 1’’ περισσότερο δηλαδή από ότι με μηχανικό 6άρι κιβώτιο. Στο σημαντικό κομμάτι της κατανάλωσης, τα 6,1 λτ/100χλμ που δηλώνει η εταιρία είναι μάλλον δύσκολο να τα δει κανείς στην πράξη, αλλά όχι ακατόρθωτο. Στα χέρια μας το trip computer έδειξε 7,5 λτ/100χλμ σε χαλαρό ταξίδι στην εθνική οδό με 120-125 km/h και air condition. Σε μικτή χρήση εντός και εκτός πόλης με έκπληξη είδαμε τις ίδιες αλλά και ελαφρώς χαμηλότερες τιμές.

Τέλος, στο καθαρά οδηγικό κομμάτι, το τιμόνι έχει καλή αίσθηση τόσο στο πιάσιμο όσο και στο feedback από το δρόμο, ενώ καλή είναι η συνολική ποιότητα κύλισης. Είναι σχετικά αθόρυβο στον αυτοκινητόδρομο, ενώ η ανάρτηση είναι κάπως πιο σφιχτή. Κάτι που θυσιάζει ένα μικρό κομμάτι από τη συνολική άνεση, ωστόσο θα εκτιμηθεί παρέχοντας μια πιο σπορτίφ αίσθηση στις στροφές.

Nissan JUKEΤιμή και εξοπλισμός

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι η δεύτερη έκδοση ACENTA και διαθέτει στοιχεία όπως υποβοήθηση υψηλής δέσμης προβολέων, cruise control με αναγνώριση σημάτων ορίου ταχύτητας, αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών & δικυκλιστών, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αισθητήρες βροχής, σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης, αυτόματα αναδιπλούμενους καθρέπτες, θύρες Aux-In/USB, αυτόματο κλιματισμό, οθόνη 8’’ με Android Auto, Apple Car Play και κάμερα οπισθοπορείας και ατσάλινες ζάντες 17’’ με τάσια. Αξίζει να σταθούμε στο ότι το Juke έχει ταμπούρα στον πίσω άξονα στις δύο βασικές εκδόσεις, ενώ εξοπλίζεται με δισκόφρενα στις εκδόσεις από την N-CONNECTA και άνω.

Οι τιμές ξεκινούν από 18.700 ευρώ στη βασική έκδοση ENERGY με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής, έκδοση ACENTA 7-DCT, κοστίζει 21.800 ευρώ.

Δείτε τη video-δοκιμή του Nissan Juke 7-DCT

Τεχνικά χαρακτηριστικά Nissan Juke 1.0 DiG-T DCT 114ps

  • Κινητήρας: 999cc
  • Ισχύς: 114 hp/5.000 rpm
  • Ροπή: 200 Nm/3.000 rpm
  • 0-100 km/h: 11,8 sec
  • Τελική ταχύτητα: 180 km/h
  • Μέση κατανάλωση*: 6,1-6,4
  • Εκπομπές CO2*: 138-146
  • Βάρος: 1.229 kg
  • Ρεζερβουάρ: 46 lt
  • Χώρος αποσκευών: 422 lt

*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP

 

Αρχική τιμή Nissan Juke ENERGY 114ps: 18.700€

Τιμή έκδοσης δοκιμής ACENTA DCT 114ps: 21.800€

Φωτογραφίες

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9
Ποιότητα
8.5
Εσωτερικό
9
Επιδόσεις
7
Οδική συμπεριφορά
8
Σχέση ποιότητας - τιμής
8
driven-nissan-juke-dctΤο Juke στη νέα γενιά παραμένει ένα ξεχωριστό μικρό SUV που είτε θα το λατρέψεις είτε θα το μισήσεις. Στην αυτόματη εκδοχή του πάντως σίγουρα θα το απολαύσεις οδηγικά αφού το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη μεταμορφώνει το μοντέλο. Θα θέλαμε λίγη καλύτερη απόκριση στις εκκινήσεις από στάση και σίγουρα θα προτιμούσαμε να μη γινόταν αυτός ο διαχωρισμός των εκδόσεων με ταμπούρα και δισκόφρενα στον πίσω άξονα. Σε κάθε περίπτωση θετική εντύπωση αφήνει ο χώρος φόρτωσης και οι συνολικές ανέσεις που είναι από τις καλύτερες σε αυτοκίνητα αυτού του μεγέθους.