Αυτό είναι το Seat Arona, το υπερυψωμένο Ibiza που πάντα ονειρευόμασταν. Είναι ένα αυτοκίνητο που τοποθετείται στη σχετικά νέα κατηγορία των μικρών SUV και τοποθετείται απέναντι σε αυτοκίνητα όπως τα Ford EcoSport, Renault Captur και Kia Stonic.
Το εσωτερικό του Arona είναι απλό και με καθαρές, λιτές γραμμές. Φαίνεται σύγχρονο και είναι αρκετά όμορφο στο μάτι. Η μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών στο ταμπλό ενσωματώνει τα πάντα, έχει ωραία γραφικά και η εμπειρία χρήσης της είναι πραγματικά πολύ καλή. Από πλευράς ποιότητας όμως, τα υλικά στο ταμπλό και στις επενδύσεις στις πόρτες είναι σκληρά και τα νιώθεις πλαστικό. Η κεντρική κονσόλα όμως δείχνει αρκετά ενδιαφέρουσα και στιβαρή. Έχει βολικές θήκες και αναλόγως με τον εξοπλισμό που θα επιλέξουμε έχει και θήκη για ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου!
Οι χώροι είναι ανάλογοι με το Ibiza κι αυτό γιατί το Arona είναι πρακτικά ένα υπερυψωμένο Ibiza. Υπάρχει άφθονος χώρος στα πόδια, ενώ σημαντικά αυξημένος είναι ο χώρος στο ύψος. Ο χώρος φόρτωσης είναι παραπάνω από καλός. Για την ακρίβεια είναι μεγαλύτερος και από αυτόν στο Leon. Έχει όγκο 400 λίτρα με τετράγωνο και πρακτικό σχήμα.
Παραπάνω από αρκετός ο 1.0 TSI
Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας βρίσκεται ο 1000άρης 3κύλινδρος κινητήρας TSI με 115 ίππους και 200 Nm ροπής. Αυτός είναι ίσως η χρυσή τομή στη γκάμα του Arona, αφού έχει και τις επιδόσεις αλλά και την καλή κατανάλωση. Οι επιδόσεις του μεταφράζονται σε λιγότερο από 10 δλ για το 0-100 km/h, ενώ οδηγικά δίνει μια καλή αίσθηση επιτάχυνσης όταν πατήσουμε τέρμα το γκάζι. Κάνει βέβαια λίγο παραπάνω θόρυβο σαν 3κύλινδρος, αλλά αυτό είναι κάτι που το συνηθίζεις.
Διαθέσιμος είναι και ο ίδιος κινητήρας με 95 ίππους αλλά 5άρι μηχανικό κιβώτιο, ενώ αν θέλετε το κάτι παραπάνω υπάρχει ο 1.5 TSI με 150 ίππους στην έκδοση FR. Σε diesel ο 1.6 TDI είναι μονόδρομος.
Ποιοτικό και ευχάριστο στο δρόμο
Στο δρόμο το Arona έχει μια καλή αίσθηση και μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Ο επιλογέας ταχυτήτων σου δίνει μια ωραία αίσθηση, ενώ ωραία είναι και η ορατότητα προς όλες της κατευθύνσεις δεδομένου ότι κάθεσαι ψηλότερα. Γενικότερα είναι ένα ωραίο αυτοκίνητο να το οδηγείς και άνετα ταξιδεύεις μαζί του. Η ανάρτηση είναι άνετη, ίσως όμως λίγο πιο σκληρή από όσο θα την ήθελες σε ένα SUV. Αυτό σημαίνει πως δεν περνά τελείως ανώδυνα από ανωμαλίες, χωρίς βεβαίως αυτό να είναι κάτι το ενοχλητικό.
Αυτό που συμβαίνει και σε όλα τα Seat, είναι ότι νιώθεις το αυτοκίνητο λίγο πιο σπορ. Το τιμόνι έχει ωραία αίσθηση και μια αμεσότητα στο στρίψιμο, το αυτοκίνητο ακολουθεί τις εντολές και στρίβει ωραία παρέχοντας σου απόλυτη εμπιστοσύνη. Για όσους θέλουν τετρακίνηση, αυτή η έκδοση δεν είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα, υπάρχει όμως η ενδιαφέρουσα έκδοση με κινητήρα φυσικού αερίου που παρέχει ακόμη μεγαλύτερη οικονομία στη χρήση. Αρκεί να ζείτε βεβαίως σε περιοχή όπου υπάρχει πρατήριο με CNG.
Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι οι Reference, Style και Xcellence όπως αυτή της δοκιμής. Οι τιμές ξεκινούν από τις 15.000 ευρώ στη βασική έκδοση με 95 ίππους και από 16.600 στη Style με 115 ίππους. Το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει 18.700. Διαθέσιμο είναι και το αυτόματο κιβώτιο DSG το οποίο κοστίζει περίπου 2.000 ευρώ.