Το Renault Arkana E-TECH αποτελεί την πλήρως υβριδική εκδοχή του coupe SUV των Γάλλων, η οποία πέρα από τα πλεονεκτήματα στην κατανάλωση, απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας και ταυτόχρονα χωράει μια οικογένεια με όλες της τις απαιτήσεις.
Το Renault Arkana έφτασε και πάλι στα χέρια μας, αυτή τη φορά όμως το νιώθουμε ως ένα πολύ διαφορετικό αυτοκίνητο. Κι αυτό γιατί στην έκδοση E-Tech Hybrid το Arkana είναι τελείως διαφορετική περίπτωση από το mild hybrid αδελφάκι του. Εδώ έχουμε έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6 λίτρων και όχι turbo 1.3, έχουμε 145 ίππους και όχι 140. Αλλά κυρίως έχουμε έναν ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα, μια μπαταρία μεγάλης χωρητικότητας και ένα εντελώς διαφορετικό αυτόματο κιβώτιο.
Σχεδιαστικά, τα δύο μοντέλα Arkana δεν διαφοροποιούνται. Μιλάμε λοιπόν για ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο, αισθητά πιο τολμηρό από τα παραδοσιακά SUV, παρότι έχει αντίστοιχες εξωτερικές διαστάσεις, με μήκος στα 4,6 μέτρα. Από τα πιο εντυπωσιακά του σημεία είναι όμως το πίσω, όπου έχουμε ένα coupe τελείωμα. Κάτι που κάνει το μοντέλο να μοιάζει περισσότερο με ένα υπερυψωμένο coupe, παρά με ένα χαμηλωμένο SUV. Έξτρα πόντους δίνουν και οι ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, με διαμανταρισμένο φινίρισμα και μαύρες λεπτομέρειες.
Τιμές και εξοπλισμός
Ένα σημαντικό πλεονέκτημα του Renault Arkana είναι η τιμή του. Η μικρο-υβριδική έκδοση ξεκινά οριακά κάτω από τις 29.000* ευρώ, χωρίς πρακτικά να της λείπει τίποτα. Ακόμη όμως και η πλήρως υβριδική έκδοση E-Tech ξεκινά από τις 33.290* ευρώ, ενώ η έκδοση E-Tech Dynamic, ακριβώς όπως αυτό το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, στην ανώτερη έκδοση εξοπλισμού, κοστίζει 35.790* ευρώ.
Ασχέτως έκδοσης, όλα τα Arkana εξοπλίζονται με σύστημα cruise control, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, κάμερα οπισθοπορείας, εμπρός/πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες φωτός/βροχής και την γνώριμη κάρτα κλειδί της Renault με αυτόματο ξεκλείδωμα μόλις ο κάτοχος πλησιάσει το όχημα. Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι το σύστημα infotainment με οθόνη αφής 7’’ (9,3’’ στην έκδοση Dynamic), το Navi με ελληνικούς χάρτες και ελληνική γλώσσα εκφώνησης, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες και Full LED προβολείς. Τα Arkana E-Tech Hybrid έχουν ως στάνταρ και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με μια διαμορφώσιμη οθόνη 7 ιντσών, τόσο ως προς τη σχεδίαση όσο και ως προς τα χρώματα της.
Γνώριμη εικόνα, κορυφαία πρακτικότητα
Ένα από τα κορυφαία χαρακτηριστικά του Renault Arkana είναι το εσωτερικό του. Η σχεδίαση της καμπίνας εκ πρώτης μοιάζει με τα μικρότερα Clio ή Captur. Κάτι που βεβαίως είναι πολύ καλό, αφού γενικότερα τα Clio και Captur έχουν πολύ ποιοτικό και πρακτικό εσωτερικό. Έτσι στο Arkana βρίσκουμε ένα αντίστοιχης σχεδίασης τιμόνι και μια παρόμοια κεντρική κονσόλα και σύστημα infotainment. Υπάρχουν βεβαίως υποστήριξη για Android Auto και Apple CarPlay, θύρες USB, εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης και στάνταρ κάμερα οπισθοπορείας.
Ένα πολύ λειτουργικό χαρακτηριστικό στο εσωτερικό είναι η κεντρική κονσόλα με ένα πάνελ οριζόντιων διακοπτών, τα περιστροφικά (και πολύ ποιοτικά) χειριστήρια για τον αυτόματο κλιματισμό αλλά και βολικές θήκες πιο χαμηλά. Αυτό που λείπει όμως από εδώ μέσα, κυρίως γιατί έχουμε να κάνουμε ένα μεσαίου μεγέθους SUV, coupe ή όχι, είναι ο διζωνικός κλιματισμός, αφού δε δίνεται η επιλογή χωριστής ρύθμισης της θερμοκρασίας για οδηγό ή συνοδηγό. Επίσης, το υποβραχιόνιο αν και στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, είναι περιορισμένο σε διαστάσεις και μικρότερο από άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού.
Πίσω στο Arkana θα καθίσουν χωρίς παραχωρήσεις τρεις ενήλικες. Το διαθέσιμο ύψος, φάρδος και μήκος είναι τέτοιο που θα βολευτούν και πιο ψηλά άτομα χωρίς να αισθανθούν ότι μπήκαν σε ένα coupe σχήματος SUV. Βέβαια η χαμηλότερη γραμμή οροφής δημιουργεί και λίγο χαμηλότερο άνοιγμα στις πόρτες, ακόμη κι έτσι όμως η πρόσβαση γίνεται εύκολα. Ο χώρος φόρτωσης αποτελεί επίσης μια ευχάριστη έκπληξη, παρά την έντονη κλίση του πίσω παρμπρίζ που εμποδίζει να το φορτώσεις έως την οροφή. Οι μικρο-υβριδικές εκδόσεις του Arkana έχουν χώρο φόρτωσης στα 513 λίτρα. Στις E-Tech Hybrid εκδόσεις όμως, οι μπαταρίες καταλαμβάνουν χώρο στο δάπεδο, μειώνοντας έτσι το διαθέσιμο βάθος και κατ’ επέκταση το συνολικό όγκο στα 480 λίτρα. Ακόμη κι έτσι όμως, το υβριδικό Arkana έχει έναν απολύτως ικανοποιητικό χώρο και μάλιστα με επίπεδο κατώφλι φόρτωσης.
Υβριδική τεχνολογία
Το Arkana E-Tech υιοθετεί ένα πλήρως υβριδικό σύνολο κίνησης. Και λέμε “πλήρως υβριδικό” γιατί εδώ δεν έχουμε απλά ηλεκτρική υποβοήθηση αλλά τη δυνατότητα 100% ηλεκτρικής κίνησης. Έστω και για λίγο! Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος φορτίζει από την κίνηση, το ρολάρισμα και το φρενάρισμα. Και στη συνέχεια η ενέργεια αυτή χρησιμοποιείται για να δώσει κίνηση σε δύο ηλεκτροκινητήρες.
Ο ισχυρότερος εκ των δύο ηλεκτροκινητήρων μπορεί να κινήσει μόνος του το αμάξωμα των 1.435 κιλών σε συνθήκες χαμηλού φορτίου ή σε ταχύτητες πόλης. Μάλιστα ο οδηγός μπορεί και χειροκίνητα να επιλέξει την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία (EV), από έναν διακόπτη στο ταμπλό. Επίσης, το σύστημα δεν εξαρτάται από την ανάκτηση ενέργειας για να φορτίσει τις μπαταρίες του, αφού μπορεί να εκμεταλλευτεί τον θερμικό κινητήρα ως γεννήτρια αν χρειαστεί. Έτσι μπορεί να εκμεταλλευτεί εκ νέου την ενέργεια αυτή για να προσφέρει έξτρα ηλεκτρική εμβέλεια.
Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας, ο πιο μικρός, είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο είναι 6 σχέσεων. Multi-mode το ονομάζει η Renault και το βασικότερο χαρακτηριστικό του είναι πως δεν έχει συμπλέκτη. Ο ηλεκτροκινητήρας συγχρονίζει τις στροφές του θερμικού κινητήρα και πραγματοποιεί την αλλαγή στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Το αυτοκίνητο πάντα ξεκινά να κινείται ηλεκτρικά και σπάνια θα ακουστεί ο θερμικός κινητήρας σε ταχύτητες κάτω των 60 km/h. Αλλά θα υπάρξουν και στιγμές που το αυτοκίνητο θα απενεργοποιήσει τον βενζινοκινητήρα και σε υψηλότερες ταχύτητες, ακόμη και σε συνθήκες ταξιδιού. Αλλά για πολύ λίγο. Όλα αυτά φυσικά έχουν στόχο την συνδυαστικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Η Renault λέει πως το υβριδικό Arkana έχει μέση κατανάλωση μεταξύ 4,9 και 5,2 λτ/100 χλμ. Τιμή που δεν πετύχαμε στην πράξη κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, είδαμε όμως χωρίς κόπο – και με το κλιματιστικό σε πλήρη λειτουργία – τιμές από 6,0 έως 6,5 λτ/100 χλμ.
Σε αποκλειστική χρήση εντός πόλης, το νούμερο αυτό εκτιμάται ότι θα είναι χαμηλότερο, αφού εκεί γίνεται καλύτερη εκμετάλλευση του ηλεκτροκινητήρα. Η Renault μάλιστα λέει πως εντός πόλης έως και το 80% των μετακινήσεων μπορούν να γίνονται ηλεκτρικά και κυρίως… δωρεάν!
Όσο για τις επιδόσεις, παρά τους +5 ίππους από την 1.3 Turbo Mild Hybrid έκδοση, το Arkana E-Tech δεν είναι αυτοκίνητο για σπορτίφ χρήση. Υπάρχει άφθονη ροπή, 148 Nm από τον βενζινοκινητήρα και επιπλέον 205 από τον ηλεκτροκινητήρα, ωστόσο στη διαδικασία επιτάχυνσης 0-100 km/h το E-Tech είναι πιο αργό κατά 1 δευτερόλεπτο από την έκδοση MHEV.
Δες τη video-δοκιμή του Renault Arkana E-Tech
Τεχνικά χαρακτηριστικά Renault Arkana E-Tech Hybrid 145
- Κυβισμός: 1.598 cc
- Ισχύς: 145 ps / 5600 rpm
- Ροπή βενζινοκινητήρα: 148 Nm / 3600 rpm
- Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 205 Nm
- 0-100 km/h: 10,8 sec
- Τελική ταχύτητα: 172 km/h
- Μέση κατανάλωση: 4,9-5,2 (κατά WLTP)
- Εκπομπές CO2: 112-117 (κατά WLTP)
- Βάρος (κενό): 1435 kg
- Ρεζερβουάρ: 50 lt
- Χώρος αποσκευών: 480 lt
Τιμή βασικής έκδοσης βενζίνης MHEV: 28.980€*
Τιμή βασικής έκδοσης E-TECH Hybrid: 33.290€*
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής E-TECH Hybrid Dynamic: 35.790€*
*Τιμές που ισχύουν τον Ιανουάριο του 2023.