Το Renault Clio έφτασε αισίως στην 5η του γενιά η οποία μόλις ξεκίνησε τις πωλήσεις της στην ελληνική αγορά. Έτσι η ελληνική αντιπροσωπεία μας έδωσε τη δυνατότητα για ένα πρώτο test drive μαζί του. Η 5η γενιά κληρονομεί την εξαιρετική εμπορική πορεία του ονόματος, καθώς το Clio αποτελεί το πλέον καλοπουλημένο μοντέλο της Renault έχοντας ξεπεράσει τις 15 εκατομμύρια.

Η εξέλιξη του Renault Clio

Αντικρίζοντας το νέο Renault Clio συνειδητοποιείς ότι δεν έχεις να κάνεις με ένα εντελώς νέο σχήμα που ρίχνει μαύρη πέτρα πίσω του. Η σιλουέτα δείχνει και είναι μία εξέλιξη της απελθούσης γενιάς. Οι βασικότητες διαφορές εντοπίζονται στα φωτιστικά σώματα τα οποία πλέον συνάδουν με τη φιλοσοφία που χάραξε το Megane. Κατά μήκος του αμαξώματος η φόρμα παραμένει η ίδια ενώ η σχεδίαση στο πίσω μέρους είναι λιγότερο σπορτίφ αλλά πιο κομψή. Σημεία που μας αρέσουν πολύ οι λεπτομέρειες σε νίκελ αλλά και η εμφανής απόληξη του συστήματος εξαγωγής.

Αν η εικόνα σας κάνει ότι πρόκειται για ένα εκτεταμένο facelift θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το νέο Renault Clio δεν έχει καμία σχέση δοκιμά με το προηγούμενο. Βασίζεται σε νέα πλατφόρμα η οποία φέρει τη ονομασία CMF-B. Το μήκος έχει περιοριστεί κατά 14 χλστ. (4.050 χλστ.), ενώ πλάτος και ύψος κυμαίνονται στα 1.798 χλστ. και 1.440 χλστ. αντίστοιχα. Τέλος το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2.583 χλστ. Στα θετικά και αναμενόμενα η μέση μείωση του βάρους κατά 50 κιλά.

Renault Clio

Νέο εσωτερικό

Εκτός της νέας πλατφόρμας το νέο Renault Clio διαθέτει ένα εντελώς ανασχεδιασμένο και ολοκαίνουργιο εσωτερικό. Οι καμπύλες έχουν δώσει τη θέση τους σε μεγάλες επιφάνειες και γραμμές με την εικόνα να συμβαδίζει μεταξύ σοβαρής και σπορτίφ. Ξεχωρίζουμε το νέο τριάκτινο τιμόνι το οποίο προσφέρει μεγαλύτερη περιοχή όρασης προς τον όμορφο ψηφιακό πίνακα οργάνων (μέγεθος 7-10 ίντσες ανάλογα την έκδοση). Τη διαφορά κάνει η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 7 ιντσών ή των 9,3 ιντσών του συστήματος ψυχαγωγίας. Η τελευταία προσφέρει όλα όσα περιμένεις από ένα αντίστοιχο σύστημα με GPS, ράδιο, σύνδεση πολυμέσων, εφαρμογές και πλήρη συνδεσιμότητα με smartphone. Μπορεί το μέγεθος να… μετράει αλλά στην πρώτη γνωριμία μας με το Renault Clio προτιμήσαμε την οθόνη των 7 ιντσών. Η μεγαλύτερη οθόνη εξέχει αρκετά και δείχνει λίγο υπερβολίκη.

Από πλευράς υλικών η αίσθηση ποιότητας είναι σαφέστατα αναβαθμισμένη. Η Renault, ανάλογα με την έκδοση προσφέρει διαφορετικά υλικά στο ταμπλό (αλλού σκληρά και αλλού μαλακά αφρώδες). Στο Clio της δοκιμής μας η έκδοση ήταν με τα σκληρά υλικά τα οποία έδειξαν να έχουν πολύ καλή συναρμογή και ωραίο φινίρισμα. Ο ανταγωνισμός πάντως όλο και σπανιότερα κάνει πλέον τέτοιους διαχωρισμούς σε τόσο εμφανή υλικά. Οι θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα, ποτήρια και μπουκάλια είναι οι αναμενόμενοι. Θα ικανοποιήσουν το μεγαλύτερο μερίδιο των αγοραστών, ωστόσο οι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν είναι οι καλύτεροι δυνατοί και υστερούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Σε αντίθεση ο χώρος των αποσκευών έχει αποκτήσει ακόμα 26 λίτρα. Φτάνει πλεόν τα 391 τοποθετείται και στην κορυφή της κατηγορίας.

Βελτιωμένο στο δρόμο

Στην 5η του γενιά του Renault Clio δείχνει με το καλημέρα πως επιστρέφει σε ένα πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Βασικότερη αιτία το σύστημα διεύθυνσης με το τιμόνι να είναι άκρως κοφτερό και άμεσο και να προσφέρει σαφέστατα καλύτερη αίσθηση. Ίσως την καλύτερη σε μοντέλο της Renault. Και το πλαίσιο δείχνει να ανταποκρίνεται στο κάλεσμα του οδηγού για ζωηρή οδήγηση. Το σημαντικό όμως είναι ότι στα χιλιόμετρα που καλύψαμε κατά την πρώτη αυτή γνωριμία, το Clio αποδείχθηκε ότι διατηρεί και έχει αναβαθμίσει ακόμα περισσότερο τον τομέα της άνεσης και ξεκούραστης οδήγησης. Οι αναρτήσεις, εκτός του καλού ελέγχου, προσφέρουν και υψηλά επίπεδα άνεσης.

Η πρώτη γνωριμία έγινε με τον πλέον ενδιαφέρον κινητήρα της γκάμας, τον ολοκαίνουργιο 3κύλινδρο 1.0 TCe με τους 100 ίππους και τα 160 Nm ροπής . Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων. Το μοτέρ είναι ελαστικό από χαμηλά και εξασφαλίζει ικανοποιητικές επιδόσεις με επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 11,8 δλ. και τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα. Η εργοστασιακή μέση κατανάλωση είναι 4,4 λτ./100χλμ. και οι εκπομπές ρύπων CO2 100 γρ./χλμ.

Η γκάμα περιλαμβάνει ακόμα τον ατμοσφαιρικό 1.0 SCe των 75 ίππων, τον 1.3 TCe των 130 ίππων (αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων), καθώς και τον 1.5 Blue dCi (πετρέλαιο) με 85 και 115 ίππους.

Οι εκδόσεις & τιμές του νέου Clio

Το Renault Clio στην 5η του γενιά είναι διαθέσιμο σε 11 χρώματα αμαξώματος και 3 πακέτα εξατομίκευσης του εξωτερικού (κόκκινο, πορτοκαλί και μαύρο). Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι οι Authentic, Expression και Dynamic. Οι πιο ξεχωριστές είναι η πολυτελής Initiale Paris και η σπορτίφ R.S. Line. Αναλυτικά οι τιμές του Clio έχουν ως εξής:

  • 1.0 SCe 75hp Authentic: 12.990
  • 1.0 SCe 75hp Expression: 14.290
  • 1.0 TCe 100hp Authentic: 14.190
  • 1.0 TCe 100hp Expression: 15.040
  • 1.0 TCe 100hp Dynamic: 15.990
  • 1.0 TCe 100hp Expression CVT: 16.580
  • 1.0 TCe 100hp Dynamic CVT: 18.990
  • 1.3 TCe 130hp Dynamic EDC: 20.290
  • 1.3 TCe 130hp RS Line EDC: 21.740
  • 1.3 TCe 130hp Intiale Paris EDC: 25.480
  • 1.5 Blue dCi 85hp Authentic: 14.790
  • 1.5 Blue dCi 85hp Dynamic: 17.080
  • 1.5 Blue dCi 115hp Dynamic: 19.290
  • 1.5 Blue dCi 115hp RS Line: 21.120
  • 1.5 Blue dCi 115hp Intiale Paris: 24.480
ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
8
Ποιότητα
8.5
Εσωτερικό
9
Επιδόσεις
8
Οδική Συμπεριφορά
9
Σχέση Ποιότητας - Τιμής
8.5