Πρώτη γνωριμία με το νέο Renault Megane

Εδώ και μερικές εβδομάδες το ολοκαίνουριο Renault Megane ξεκίνησε την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά. Με αφορμή το λανσάρισμά του, βρεθήκαμε στο τιμόνι ενός Megane 1.5 dCi για μια γνωριμία-αστραπή και απολαύσαμε ένα ταξίδι ως την Καβάλα που κάθε άλλο παρά κουραστικό ήταν.

Το νέο Megane βασίζεται σε νέα πλατφόρμα, έχει εντελώς νέα σχεδιαστική προσέγγιση και είναι “φορτωμένο” με τεχνολογίες που το καθιστούν μια πολύ ολοκληρωμένη πρόταση αυτή τη στιγμή στην αγορά. Το πιο χαρακτηριστικό ίσως στοιχείο στο νέας γενιάς Megane είναι τα σχήματος “C” εμπρός φώτα που εισχωρούν και στην περιοχή του προφυλακτήρα, ενώ πίσω υπάρχει μια διαφορετική εικόνα με φώτα ορατά ημέρα και νύχτα που τονίζουν το τελείωμα της ουράς. Από πλευράς διαστάσεων η νέα γενιά είναι χαμηλότερη κατά 25mm και φαρδύτερη +47mm εμπρός και +39mm πίσω, με μεταξόνιο αυξημένο κατά 28mm.

Με σχεδίαση που ξεχωρίζει, το νέο Megane είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα στην κατηγορία.

Στην πράξη βεβαίως τα προσόντα του νέου Megane είναι πολλά και αυτά ξεδιπλώνονται ιδανικά εκτός των τυπικών αστικών ορίων. Στον ανοιχτό δρόμο εύκολα αντιλαμβάνεσαι ότι οι Γάλλοι έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους στην εξέλιξη του νέου τους μοντέλου. Η ποιότητα κύλισης ξεπερνάει τα πρότυπα της κατηγορίας και αγγίζει αυτά που λέμε “premium μοντέλα”. Ταυτόχρονα, ο οδηγός και οι επιβάτες απολαμβάνουν εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, κορυφαία ηχομόνωση αλλά και τα εργονομικά σχεδιασμένα -και μαλακά- καθίσματα.


Την ίδια στιγμή, ο πετρελαιοκινητήρας των 1,5 λίτρων με τους 110 ίππους και τα 260Nm ροπής είναι πρόθυμος χωρίς να ξαφνιάζει και ταυτόχρονα αρκετά οικονομικός, με το εργοστάσιο να δηλώνει αισιόδοξα τιμές μέσης κατανάλωσης κοντά στα 4,0 lt/100km. Μας άρεσε η καλορυθμισμένη ανάρτηση που ισορροπεί ιδανικά μεταξύ άνεσης και συμπεριφοράς, φιλτράροντας αποτελεσματικά το δρόμο εμπρός. Εντυπωσιακό είναι ακόμη το σύστημα R-Link2, το οποίο πρακτικά αποτελεί το κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου μέσω μιας κάθετα τοποθετημένες οθόνης αφής 8,7 ιντσών. Απαιτεί μια γενικότερη εξοικείωση, αλλά μέσα από αυτό ο οδηγός μπορεί να προσωποποιήσει τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου εκτός από το να αλλάξει απλά σταθμό στο ραδιόφωνο.

Ποιοτικό και άνετο το εσωτερικό. Ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη ελέγχου στο κέντρο του ταμπλό.

Από πλευράς εξοπλισμού, η βασική έκδοση Authentic περιλαμβάνει στοιχεία όπως Hill Start Assist, ηχοσύστημα με ενσωματωμένο Bluetooth και θύρα USB, cruise control και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, μαζί βεβαίως με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και τις απαραίτητες ηλεκτρικές ευκολίες. Η πλουσιότερες εκδόσεις Expression έχουν διζωνικό κλιματισμό και το R-Link2 με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, ενώ οι εκδόσεις Dynamic εφοδιάζονται με σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα ανάγνωσης οδικών σημάτων, Renault Multi-Sense, φωτισμό “welcome home”, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, έξυπνο σύστημα εισόδου, φιμέ κρύσταλλα και ζάντες 17 ιντσών.

Σε γενικές γραμμές το νέο Reanault Megane αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων, αρκεί ο υποψήφιος αγοραστής του να διαθέτει 17.150 ευρώ για να αποκτήσει την βασική έκδοση 1.2 TCe Authentic. Αν πάλι θέλει το Megane με κινητήρα diesel, η βασική έκδοση του μοντέλου 1.5 dCi 90 Authentic κοστίζει 18.890 ευρώ. Από εκεί και πέρα οι τιμές αυξάνονται ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Αναλυτικότερα τις εκδόσεις και τις τιμές του μοντέλου μπορείτε να βρείτε εδώ.

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν η πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.5 GT-Line 110 η οποία κοστίζει 24.780 ευρώ. Από πλευράς τιμών, το Megane είναι λίγο πιο ακριβό από τα αντίστοιχα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού. Ωστόσο, κανείς δεν θα αμφισβητήσει την ποιότητα, το στιλ και τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου. Άλλωστε όπως λέει και ο λαός “ότι δίνεις παίρνεις”.

Μοναδική η φωτεινή υπογραφή στο πίσω μέρος του Renault Megane.

Η ποιότητα κύλισης στο Renault Megane προσεγγίζει τις premium κατηγορίες.

Ο χώρος φόρτωσης στο Megane είναι 434 λίτρα.

Το Megane GT-Line είναι η σπορ έκδοση για όλους

Αν ζητάμε μια έκδοση του Megane που να συνδυάζει άνεση, εξοπλισμό και σπορ χαρακτήρα, τότε η GT-Line έχει αυτό που θέλουμε, συνδυάζοντας δυναμική εξωτερική σχεδίαση και ένα ξεχωριστό εσωτερικό με πινελιές που συνθέτουν αυτό το διαφορετικό. Στο Megane GT-Line ο εμπρός προφυλακτήρας έχει μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα και διαφορετικά αεροδυναμικά κάθετα στοιχεία, ενώ πίσω ξεχωρίζουν η χρωμιομένη απόληξη της εξάτμισης και ο διάχυτης. Οι ανθρακί ζάντες 17 ινστών και οι βαμμένοι σε αντίστοιχο χρώμα καθρέπτες και διαχύτες συμπληρώνουν την εικόνα.

Η καμπίνα στο Megane GT-Line είναι σπορ και ραφιναρισμένη. Τα καθίσματα αγκαλιάζουν το σώμα και ξεχωρίζουν από τα ενσωματωμένα προσκέφαλα και τις διακριτές μπλε ραφές. Ο πίνακας οργάνων βασίζεται στην ίδια οθόνη TFT των υπολοίπων εκδόσεων και συνδυάζεται με ένα ειδικά σχεδιασμένο τιμόνι που προσφέρει ακόμα καλύτερο κράτημα.

Σπορ σχεδίαση για το Megane GT-Line.
Η έκδοση Megane GT-Line προσφέρει την όψη του κορυφαίου GT και στους μικρότερους κινητήρες.

Η έκδοση GT-Line διατίθεται σε βενζίνη και diesel.

Σπορ καθίσματα και διαφορετικές επενδύσεις για τη σπορ έκδοση Megane GT-Line.