Car of the Week: SEAT Ibiza 1.4 TDI 90ps

Με μικρές αλλαγές στα σημεία και την προσθήκη του νέου 1.4 TDI κινητήρα, το SEAT Ibiza αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία και καταφέρνει να κρύβει καλά τα χρόνια του, σε μια συνεχώς αναπτυσσόμενη μικρή κατηγορία.
Το ανανεωμένο SEAT Ibiza ξεχωρίζει από πολύ μικρές αλλαγές στην εξωτερική του εμφάνιση.
Αυτό είναι το μοντέλο με το τελευταίο facelift και παρά τις όποιες σχεδιαστικές αλλαγές, το μη εξοικειωμένο μάτι δύσκολα θα αντιληφθεί τα σημεία που αξίζουν την προσοχή μας. Το ανανεωμένο Ibiza λοιπόν, ξεχωρίζει από τους ελαφρώς ανανεωμένους προβολείς με ενσωματωμένα φώτα LED (σε κάποιες εκδόσεις, όχι της δοκιμής μας), τις νέες ζάντες αλουμινίου αλλά και τα νέα χρώματα. Στο εσωτερικό, η σημαντικότερη αλλαγή βρίσκεται στον πίνακα οργάνων, ο οποίος απέκτησε όψη ανάλογη με αυτόν του Leon, ενώ στην κεντρική κονσόλα προστέθηκε και μια οθόνη αφής. Για πρώτη φορά, η SEAT προσφέρει πολλαπλές δυνατότητες εξατομίκευσης, με τους αγοραστές να μπορούν να δώσουν τις δικές τους χρωματικές πινελιές εσωτερικά και εξωτερικά, δημιουργώντας έτσι το Ibiza της αρεσκείας τους. Οι πινελιές αυτές αφορούν στους εξωτερικούς καθρέπτες, στη μάσκα, στις ζάντες αλλά και εσωτερικά στις επενδύσεις και σε λεπτομέρειες στο τιμόνι και στους αεραγωγούς του κλιματισμού.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει ο νέος πίνακας οργάνων και η προσθήκη μιας οθόνης αφής στην κεντρική κονσόλα.

Καμία αλλαγή δεν υπάρχει στους χώρους, οι οποίοι παραμένουν άνετοι για τέσσερις ή και πέντε ενήλικες, ενώ εξαιρετική παραμένει και η θέση οδήγησης με πολλαπλές ρυθμίσεις σε κάθισμα και τιμόνι. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 292 lt, τιμή στα πλαίσια του ανταγωνισμού, ενώ έχει εκμεταλλεύσιμο σχήμα αλλά ψηλό κατώφλι φόρτωσης που θα δυσκολέψει στα βαριά αντικείμενα.

Χωρίς αλλαγές στους χώρους, το ανανεωμένο SEAT Ibiza παραμένει στην καρδιά της κατηγορίας με πορτ μπαγκάζ 292lt.

Η σημαντικότερη αλλαγή στο ανανεωμένο SEAT Ibiza βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό του. Εκτός από τον 1.0 TSI των 110 ίππων, η γκάμα απέκτησε ένα νέο πετρελαιοκινητήρα που αντικαθιστά τους προηγούμενους 1.2 TDI και 1.6 TDI. Ο νέος 1.4 TDI που οδηγήσαμε αποδίδει 90 ίππους, ενώ διαθέσιμος είναι και σε εκδόσεις με 75 ή 105 ίππους. Πρακτικά μιλάμε με τον ίδιο κινητήρα που γνωρίσαμε παλαιότερα και στο νέο Polo 1.4 TDI, ο οποίος και είναι 3-κύλινδρος, με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού και υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας. Οι 90 ίπποι είναι διαθέσιμοι μεταξύ 2.750-3.500 σ.α.λ., ενώ η ροπή των 230 Nm ξεκινά από τις 1.500 σ.α.λ. Σύμφωνα με τη SEAT η μέση κατανάλωση είναι στα 3,9 lt/100k (εμείς είδαμε κοντά στα 5,0-5,3 lt/100km) και οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 95 g/km.

Ο νέος 1.4 TDI πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 90ps στην έκδοση Style.

Στην πράξη το SEAT Ibiza 1.4 TDI 90ps είναι εξαιρετικό. Ο κινητήρας προσφέρει καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 10,9’’) και ακόμη καλύτερες ρεπρίζ. Ανεξαρτήτου σχέσεως, τραβάει ευχάριστα και αποτελεσματικά, χωρίς τα απότομα τραντάγματα που είχαμε στην αντίστοιχη έκδοση του Polo. Μοναδικό ίσως αρνητικό στοιχείο του 1.4 TDI είναι ο θόρυβος και η τραχύτητα του, καθώς diesel και 3-κύλινδρος. Μέτριο σε αίσθηση είναι και το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο παραμένει 5άρι μηχανικό και με σχετικά σφιχτό κούμπωμα.

Η ανάρτηση στο ανανεωμένο μοντέλο δέχτηκε κάποιες μικρές βελτιώσεις, με σημαντικότερες τροποποιήσεις στα ελατήρια και στις αντιστρεπτικές. Παραμένουν τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Στην ουσία το Ibiza παραμένει φιλικό και ευχάριστο στην οδήγηση, προσφέρει μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης αλλά και άνεση σε μεγάλες αποστάσεις. Μας άρεσε η αίσθηση του τιμονιού αλλά και η απορροφητικότητα των κραδασμών στους ελληνικούς δρόμους. Δε μας άρεσε ο θόρυβος του κινητήρα και, όπως ήδη αναφέραμε, το γεγονός ότι παραμένει το 5άρι μηχανικό κιβώτιο.

Τέλος, στο θέμα της τιμής η SEAT κατάφερε και υιοθέτησε μια δυναμική εμπορική πολιτική που πρακτικά ευνοεί τους υποψήφιους πελάτες της σε σύγκριση με το προηγούμενο καθεστώς της απόσυρσης. Όλα τα αυτοκίνητα διατίθενται με στάνταρ ρεζέρβα (που προηγουμένως χρεωνόταν ως έξτρα) και με έκπτωση. Στην περίπτωση του Ibiza 1.4 TDI η τιμή εκκίνησης ορίζεται στις 13.600 ευρώ για την έκδοση Reference με 75ps, ενώ το Ibiza 1.4 TDI 90ps Style της δοκιμής μας κοστίζει 14.750 ευρώ. Τιμή μειωμένη κατά 449 ευρώ σε σύγκριση με την εποχή της απόσυρσης. Ο εξοπλισμός της Style περιλαμβάνει στάνταρ στοιχεία όπως ABS, ESP, Hill Holder, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, αισθητήρες πίεσης ελαστικών, 4 αερόσακους, κλιματισμό, cruise control, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 5’’, χειριστήρια στο τιμόνι, Bluetooth και θύρες USB/AUX.

Και επειδή αναφερθήκαμε σε δυνατότητες customization, τα χρωματικά πακέτα (καθρέπτες & περίγραμμα μάσκας) ξεκινούν από 150 ευρώ, ενώ το πακέτο Style Plus με εμπρός φώτα LED ημέρας, πίσω φώτα LED και χρωματικά πακέτα εσωτερικού κοστίζουν 400 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.422
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 90/2.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 230/1.500-2.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 10,9
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 182
Μέση Κατανάλωση κατασκευαστή (λτ./100 χλμ.): 3,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 95
Βάρος (κιλά): 1.155

Αρχική τιμή SEAT Ibiza 1.4 TDI 90ps: 14.750 ευρώ

Τιμολογιακά, το ανανεωμένο Ibiza είναι ακόμη πιο προσιτό.

Ελαφρώς φρεσκαρισμένο, αλλά πιο “ζωντανό” μηχανικά, το SEAT Ibiza παραμένει μια εξαιρετική πρόταση.

Φωτογραφίες: Γιάννης Στέφου | www.trcoff.gr