Tο Skoda Fabia ανέκαθεν αποτελούσε μια ενδιαφέρουσα επιλογή στα supermini. Μόνο που τώρα είναι καλύτερο σε όλους τους τομείς, ποιοτικότερο και βεβαίως μεγαλύτερο.

Η Skoda με το νέο Fabia τοποθετείται έξυπνα στην κατηγορία των supermini προσφέροντας σε ένα γνώριμο σχήμα αφθονία χώρων και μια σειρά από πρακτικές λύσεις που θα κάνουν τη συνολική συμβίωση με το αυτοκίνητο πιο ευχάριστη.

Σχεδιαστικά η νέα γενιά υιοθετεί σχεδόν αυτούσια την ταυτότητα της Skoda, με τη μεγάλη μάσκα στο γνώριμο σχήμα, τις κάθετες γρίλιες αλλά και τα φώτα με ενσωματωμένα LED ημέρας. Πιο κάτω ο προφυλακτήρας έχει ένα μεγάλο “χαμόγελο” με ενεργές γρίλιες, αλλά και αληθινά ανοίγματα που κατευθύνουν τη ροή του αέρα στο πλάι, τις λεγόμενες “αεροκουρτίνες”. Αυτά μαζί με κάποια καλύμματα στο δάπεδο συμβάλλουν στην πολύ καλή αεροδυναμική για το μοντέλο με συντελεστή cd: 0.28

Ενδιαφέρουσα είναι και η εικόνα στο υπόλοιπο αυτοκίνητο, με έντονα νεύρα να διατρέχουν το πλάι, μια γραμμή που ανασηκώνεται στη βάση των παραθύρων αλλά και ένα πίσω μέρος με έντονες ακμές και φώτα που παραπέμπουν σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίες. Χωρίς στοιχεία εντυπωσιασμού, το μοντέλο εστιάζει στην ουσία, με λεπτομέρειες όπως το ματ τελείωμα στον πίσω προφυλακτήρα και η διακριτική αεροτομή οροφής.

Πρακτικό εσωτερικό

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι εξαιρετική για ένα μοντέλο που τοποθετείται αισθητά χαμηλότερα σε τιμή από τον άμεσο ανταγωνισμό. Βέβαια υπάρχουν κάποιες παραχωρήσεις στα υλικά, με σκληρές επιφάνειες σε ταμπλό και πόρτες. Συναντούμε όμως μια επένδυση από ύφασμα που διατρέχει το ταμπλό, μαζί με κάποιες λεπτομέρειες σε χρυσό ή ασημί χρώμα, που σπάει κάπως τη μονοχρωμία.

Υπάρχουν όμορφες λεπτομέρειες, τόσο στη γενικότερη σχεδίαση όσο και σε επιμέρους σημεία όπως η ενσωμάτωση του infotainment στο ταμπλό, το τιμόνι δύο ακτινών όπως στο μεγάλο Octavia, η αναγραφή FABIA στο κάλυμμα του πίνακα οργάνων αλλά και το σχήμα της χειρολαβής εσωτερικά στις πόρτες ώστε να μπορεί να χωρέσει ένα μεγάλο μπουκάλι νερό.

Η εργονομία και η πρακτικότητα είναι σε κορυφαίο επίπεδο. Υπάρχουν θήκες σχεδόν παντού, στην κονσόλα, μια αφαιρούμενη βάση με ποτηροθήκες ανάμεσα στα καθίσματα, ένας μικρός κάδος απορριμμάτων στην πόρτα, μια θήκη για ομπρέλα στην πόρτα, κλιπ για χαρτάκια ή κάρτες parking, θήκη για στυλό, ενώ έχουμε και υποβραχιόνιο ανάμεσα στα καθίσματα με θήκη από κάτω! Μικρή βέβαια, αλλά καλοδεχούμενη.

Η εργονομία επίσης εντυπωσιάζει, ξεκινώντας από το τιμόνι με τους λίγους διακόπτες που έχουν όμως πολλαπλές λειτουργίες. Επίσης, η επιφάνεια εμπρός από την οθόνη του infotainment είναι φαρδιά και μπορείς να στηρίξεις το χέρι σου όσο πλοηγείσαι στην οθόνη αφής, η οποία έχει διαγώνιο 6,5, 8 ή 9,2 ιντσών ανάλογα με την έκδοση. Η μεγάλη οθόνη στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας έχει σύστημα ενσωματωμένο πλοήγησης, ελληνικό και κατανοητό menu και για τους λάτρεις της τεχνολογίας ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto. Και οι οθόνες 8’’ υποστηρίζουν αυτές τις λειτουργίες, ωστόσο εκεί με ενσύρματη σύνδεση (καλώδιο). Γι αυτό φροντίζουν οι δύο θύρες USB-C στην κονσόλα, ενώ αυτό που μπορεί σε κάποιους να φανεί χρήσιμο είναι μια έξτρα θύρα USB-C πάνω από τον κεντρικό καθρέπτη (έξτρα εξοπλισμός), ιδανική προσθήκη αν θέλουμε για να βάλουμε μια dash cam.

Η έκδοση Style, η πιο πλούσια δηλαδή, έχει επίσης και ψηφιακό πίνακα οργάνων, από άκρη σε άκρη. Σίγουρα πιο εντυπωσιακός από τα απλά όργανα και κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει ακριβότερο. Προσφέρει διαφορετικούς τρόπους απεικόνισης και σε συνδυασμό με τη μεγάλη οθόνη του infotainment φέρνει μέσα στα όργανα ακόμη και τον χάρτη πλοήγησης, όπως στα ακριβότερα μοντέλα της Audi. Ωραίο!

Το σύστημα κλιματισμού είναι διζωνικό στην έκδοση Style, πρακτικό με περιστροφικούς διακόπτες και μια μικρή οθόνη. Αν και οι πιο σύνθετες επιλογές γίνονται μέσα από την οθόνη του infotainment. Οι λιγότερο πλούσιες εκδόσεις είναι και λιγότερο πολύπλοκες σε αυτό το θέμα, αφού έχουν απλό AC με μηχανικούς διακόπτες και βεβαίως χωρίς οθόνη.

Χώροι

Στις πίσω θέσεις ο χώρος είναι άφθονος για supermini. Αισθητά μεγαλύτερος από το προηγούμενο Fabia, το οποίο ήδη ήταν αρκετά ευρύχωρο αυτοκίνητο. Αυτό σημαίνει πως δύο ενήλικες θα καθίσουν αρκετά καλά, με αρκετό χώρο στα πόδια και στο κεφάλι. Θα καθίσει και τρίτος επιβάτης αν χρειαστεί, αλλά αν δε χρειαστεί υπάρχει ένα έξυπνο κουτί στη μέση για να τοποθετούμε διάφορα μικροαντικείμενα αλλά και ένα μπουκάλι. Αν δε μας φτάσουν δηλαδή οι τσέπες στις πλάτες των καθισμάτων και οι μικρότερες τσέπες για κινητά τηλέφωνα ή άλλα μικρότερα αντικείμενα. Υπάρχουν και εύκολα προσβάσιμες υποδοχές ISOFIX, δύο πίσω και μία στο κάθισμα του συνοδηγού.

Ο χώρος φόρτωσης αποτελεί ακόμη ένα δυνατό χαρακτηριστικό στο Fabia. Με όγκο στα 380 λίτρα, μπορεί να συγκριθεί με μεγαλύτερα αυτοκίνητα όπως το Volkswagen Golf ή η BMW Σειρά 1. Επίσης διαθέτει γάντζους, ένα πρακτικό δίχτυ συγκράτησης αντικειμένων, μια πτυσσόμενη τέντα για να τοποθετούμε ελαφριά αντικείμενα σε ψηλότερο επίπεδο, δάπεδο διπλής όψης με πλαστική ή υφασμάτινη επένδυση και ένα κουτί για να βάλουμε μικρά αντικείμενα ώστε να μην περιφέρονται άσκοπα. Και φυσικά κάτω από το δάπεδο έχουμε κανονική ρεζέρβα!

1000άρι με 110 ίππους

Κάτω από το εμπρός καπό, έχουμε αποκλειστικά 3-κύλινδρους κινητήρες βενζίνης 1.0 λίτρου. Βασική επιλογή είναι ο ατμοσφαιρικός MPI με 80 ίππους, ενώ αμέσως επόμενη επιλογή είναι ο TSI με 110 ίππους. Αλλά δεν υπάρχει καμία ενδιάμεση επιλογή, όπως για παράδειγμα ο TSI με 95 ίππους, κάποιος diesel ή ο κινητήρας φυσικού αερίου που βρίσκουμε στα μεγαλύτερα Kamiq και Scala.

Από πλευράς ισχύος, οι 110 ίπποι είναι αρκετοί για ένα αυτοκίνητο μεγέθους supermini και τα 200 Nm ροπής έρχονται από τις 2.000 σ.α.λ. για να δώσουν καλό και γραμμικό τράβηγμα. Ο κινητήρας έχει αυτό το χαρακτηριστικό κροτάλισμα, καθότι 3-κύλινδρος, χωρίς ωστόσο να ενοχλεί. Αλλά μια τραχύτητα την έχει. Στα θετικά του συνόλου όμως είναι η καλή κατανάλωση. Το εργοστάσιο δηλώνει μέση τιμή τα 5,2 λτ/100 χλμ. αν και στην πράξη είδαμε χωρίς κόπο νούμερα κοντά στα 6 λτ/100 χλμ. Αυτό οδηγώντας στο πρόγραμμα NORMAL απο τα προφίλ οδήγησης, κάτι βεβαίως που δεν είναι στάνταρ εξοπλισμός σε όλες τις εκδόσεις. Στην επιλογή ECO η κατανάλωση βελτιώνεται ελαφρώς.

Όσο για τη συνολική αίσθηση στην οδήγηση, το Fabia είναι από τα πιο άνετα αυτοκίνητα σε αυτό το μέγεθος. Ακόμη και σε ταξίδι είναι αρκετά ευχάριστο, ειδικά στην έκδοση με τους 110 ίππους. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί για τη μέγιστη άνεση και αποσβένει πολύ καλά κακοτεχνίες και ανωμαλίες. Στις στροφές, το πλαίσιο δείχνει τις ικανότητες του, αφού μπορεί εύκολα να διαχειριστεί πολύ υψηλότερες επιδόσεις. Άλλωστε το Fabia διατίθεται και με τον κινητήρα 1.5 TSI και 150 ίππους στην κορυφαία έκδοση Monte carlo, οπότε οι 110 ίπποι δε θα αποτελέσουν ποτέ πρόβλημα. Το τιμόνι από την άλλη, είναι άνετο και ελαφρύ σε ταχύτητες πόλης, αν και ο πιο ψαγμένος οδηγός ίσως το βρει μέτριο ως προς την πληροφόρηση στη γρήγορη οδήγηση.

Περισσότερη σημασία για πολλούς έχουν βεβαίως άλλα χαρακτηριστικά, όπως η ευκολία στο παρκάρισμα, ειδικά με τη χρήση κάμερας, τα μεγάλα παράθυρα και γενικότερα η καλή ορατότητα. Στοιχεία που κάνουν τη ζωή πιο εύκολη! Στο κομμάτι της ασφάλειας όλες οι εκδόσεις Fabia έχουν ως στάνταρ σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, μπροστινό σύστημα προειδοποίησης κινδύνου, σύστημα διατήρησης λωρίδας και LED προβολείς, ενώ στα crash test πήρε 5 αστέρια με 85% επιτυχία στην προστασία ενήλικων επιβατών.

Skoda FabiaΕκδόσεις και τιμές

Τα επίπεδα εξοπλισμού στο Fabia είναι τα Active, Ambition, Style και Monte Carlo, ενώ υπάρχουν και έξτρα πακέτα ή μεμονωμένα στοιχεία εξοπλισμού που μπορεί κανείς να επιλέξει ως έξτρα και να “χτίσει” ενδιάμεσες εκδόσεις. Όσο για τις τιμές, αυτό είναι όντως ένα από τα οικονομικότερα στην αγορά supermini της αγοράς και με εξαιρετικό value for money αν χρειάζεται κάποιος χώρους σε μικρό πακέτο. Το μοντέλο ξεκινά από τις 15.990 ευρώ στην έκδοση των 80 ίππων, ενώ με 110 ίππους ξεκινά από 18.500 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Skoda Fabia 1.0 TSI

  • Κυβισμός: 999 cc
  • Ισχύς: 110 ps/5500 rpm
  • Ροπή: 200 Nm/2000-3000 rpm
  • 0-100 km/h: 9,7 sec
  • Τελική ταχύτητα: 205 km/h
  • Μικτή κατανάλωση*: 5,2 lt/100km
  • Εκπομπές CO2*: 117 g/km
  • Βάρος: 1167 kg (με οδηγό)
  • Ρεζερβουάρ: 40 lt
  • Χώρος αποσκευών: 380 lt
  • Απόσταση από το έδαφος: 138 mm
  • Εργοστάσιο κατασκευής: Μλάντα Μπόλεσλαβ, Τσεχία

*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP, τιμές από-εώς ανάλογα με την έκδοση.

Αρχική τιμή Skoda Fabia 1.0 MPI 80ps: 15.990€

Τιμή έκδοσης Style 1.0 TSI 110ps: 20.000€*

*Περιλαμβάνει πακέτο διχρωμίας και ηχοσύστημα 9.2” με Navi

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Δες τη video-δοκιμή

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
8
Ποιότητα
7.5
Εσωτερικό
9
Επιδόσεις
8.5
Οδική συμπεριφορά
8.5
Οικονομία
8.5
Σχέση ποιότητας - τιμής
9
skoda-fabia-110psΤο Skoda Fabia αποτελεί δίχως αμφιβολία μια value for money επιλογή. Ωστόσο, υστερεί από τον ανταγωνισμό σε σημεία όπως τα σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό, ο λιγότερο ρολμηρός σχεδιασμός και η αίσθηση του τιμονιού. Έχει όμως ως βασικό πλεονέκτημα την τιμή, την κορυφαία πρακτικότητα, την εργονομία και βεβαίως τους χώρους.