H Skoda τα τελευταία χρόνια επεκτείνει και αναβαθμίζει σημαντικά τη γκάμα της κυρίως με την προσθήκη SUV μοντέλων. Στη συγκεκριμένη όμως περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα νέο μοντέλο που έρχεται για να αντικαταστήσει ένα ήδη υπάρχον και με σύντομη ιστορία μοντέλο. Ο λόγος για το Skoda Scala, το οποίο παίρνει τη σκυτάλη από το Rapid στην κατηγορία των C Hatchback. Ο λόγος που η Skoda αντικαθιστά μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα ένα νέο όνομα έχει να κάνει και με την σημαντική αναβάθμιση που παρατηρείται στο νέο μοντέλο. Το όνομα το μοντέλου προέρχεται από τη λατινική λέξη “scala”. Αυτή στο πέρασμα του χρόνου υιοθετήθηκε και στη σύγχρονη ελληνική γλώσσα, αντικαθιστώντας τη δική μας “κλίμακα”.

Γνωριμία με το Skoda Scala

Το Skoda Scala χρησιμοποιεί την γνωστή πλατφόρμα MQB ομίλου Volkswagen. Έχει μήκος 4.362 χλστ., πλάτος 1.793 χλστ. και ύψος 1.471 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.649 χλστ., το οποίο είναι ελάχιστα μεγαλύτερο από αυτό του Golf (2.620 χλστ.). Στο Scala, η Skoda μας φανερώνει τη νέα της εικόνα. Επιπρόσθετα, αυτό είναι το πρώτο μοντέλο της φίρμας στην Ευρώπη που αντί για λογότυπο στο πίσω μέρος, έχει γραμμένο το όνομα Skoda. Κάτι που γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτό στο επιμηκυμένο πίσω παρμπρίζ των πακέτων Emotion και Image.

Από πλευράς σχεδίασης, το Scala μας θυμίζει περισσότερο ένα μικρό station wagon παρά ένα κλασικό hatchback στα πρότυπα του Audi A3 Sportback. Στάνταρ στη βασική έκδοση είναι τα τριγωνικά LED φωτιστικά σώματα. Στα υπόλοιπα σημεία ξεχωρίζουμε τα μεγάλα πίσω παράθυρα στο χώρο των αποσκευών, καθώς και την μεγάλη πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών η οποία συνδυάζεται με τα πίσω LED φώτα και με τους προαιρετικά δυναμικούς δείκτες στροφής. Ο υποψήφιος αγοραστής μπορείς να επιλέξει μεταξύ ζαντών αλουμινίου από 16 έως και 18 ιντσών και μεταξύ από δώδεκα χρώματα.

Στην καμπίνα

Στο εσωτερικό το Skoda Scala μας κάνει υπερήφανους καθώς αποτελεί δείγμα γραφής του Έλληνα σχεδιαστή Δημήτρη Δαρκούδη. Ο πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη αφής βρίσκονται ψηλά στο ταμπλό που καλύπτεται από εξαιρετικής ποιότητας μαλακό υλικό. Η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας ξεκινά από τις 6,5 ίντσες, συνεχίζει στις 8 και αγγίζει μέχρι και τις 9,2 ίντσες. Στοιχείο του προαιρετικού εξοπλισμού είναι το Virtual Cockpit με την οθόνη του πίνακα οργάνων να έχει διαγώνιο 10,25 ίντσες. Πολύ ωραία εντύπωση μας άφησαν και τα καθίσματα όσον αφορά την άνεσή τους.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι αναμενόμενα το πιο δυνατό χαρτί του νέου Scala, οι οποίοι είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας. Μάλιστα, στο πίσω κάθισμα θα βολευτούν άνετα ακόμα και τρεις επιβάτες. Ο χώρος των αποσκευών έχει όγκο 467 λίτρα ενώ μετά τη σχετική αναδίπλωση εκτινάσσεται 1.410 λίτρα

Οι κινητήρες του Scala

Το μοντέλο προσφέρεται με πέντε κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και CNG, όλοι με άμεσο ψεκασμό, σύστημα start/stop, φίλτρο σωματιδίων και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Στη βάση της γκάμας στη βενζίνη βρίσκεται ο τρικύλινδρος 1.0 TSI με 95 και 115 ίππους και 175 και 200 Nm ροπής αντίστοιχα. Στην κορυφή συναντούμε τον τετρακύλινδρος 1.5 TSI, αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG, απόδοσης 150 ίππων και 250 Nm. Σε πετρέλαιο η γκάμα περιλαμβάνει μόνον τον 1.6 TDI με 115 ίππους και 250 Nm. Εδώ και πάλι έχουμε αποκλειστική χρήση του αυτόματου κιβωτίου DSG. Τέλος, υπάρχει και ο πολύ οικονομικός 1.0 G-TEC με φυσικό αέριο / βενζίνη ο οποίος αποδίδει 90 ίππους και 145 Nm ροπής. Ο εν λόγω όμως κινητήρας αναμένεται το τελευταίο τρίμηνο του 2019.

Οδηγώντας

Κατά την πρώτη μας επαφή με το Skoda Scala, οδηγήσαμε την έκδοση με τους 115 ίππους και τον 1.0 TSI. Είτε με μηχανικό είτε με αυτόματο κιβώτιο, ο κινητήρας είναι “ροπάτος” από χαμηλά μέχρι και τις μεσαίες στροφές λειτουργίας. Σε αυτό το φάσμα δεν γίνεται αντιληπτή η τρικύλινδρη φιλοσοφία του. Η κλιμάκωση των κιβωτίων βοηθά τις επιδόσεις με τις εκκινήσεις, αύξηση ταχύτητας και προσπεράσεις να γίνονται δίχως κόπο.

Στο κομμάτι της ανάρτησης το Scala διαθέτει γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα με υστερούντες βραχίονες στον πίσω. Η ρύθμιση έχει προσανατολισμό ξεκάθαρα την άνεση κατά την καθημερινή χρήση με τις ανωμαλίες και τις κακοτεχνίες να γίνονται δύσκολα αντιληπτές σε οδηγό και επιβάτες. Παράλληλα όμως η οδική συμπεριφορά σε δρόμους με στροφές είναι εξίσου αποτελεσματική με μικρές κλίσεις στις στροφές. Το τιμόνι συμβαδίζει με το προφίλ του αυτοκινήτου, είναι ελαφρύ και σαφώς δεν θα ενθουσιάσει κάποιον απαιτητικό οδηγό. Αν και στο πρόγραμμα Sport βαραίνει τεχνητά.

Η συνολική εικόνα πίσω από το τιμόνι αλλά και γενικά στην καμπίνα του Skoda Scala είναι ότι πρόκειται για ένα ξεκούραστο και πολύ ευκολοδήγητο αυτοκίνητο.

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
8
Ποιότητα
9
Εσωτερικό
9.5
Επιδόσεις
8
Οδική Συμπεριφορά
8.5
Σχέση Ποιότητας - Τιμής
9.5