Το νέο Forester e-Boxer είναι ένα προηγμένο premium SUV που φέρνει τη Subaru στο προσκήνιο με αυτό το “κάτι το διαφορετικό”. Το οδηγούμε στην Ελλάδα και έχουμε όλες τις ζουμερές πληροφορίες μετά απο μια σύντομη αλλά περιεκτική πρώτη επαφή.

Οι ολοένα αυξανόμενες περιβαλλοντικές υποχρεώσεις που έχουν επιβληθεί σε όσους κατασκευαστές θέλουν να δραστηριοποιούνται και να πωλούν αυτοκίνητα στην Ευρώπη αλλάζει αισθητά το πεδίο ακόμα και σε εταιρείες δεν είναι πρωτοκλασάτες στην Ευρώπη. Τελευταίο δείγμα γραφής αυτό της Subaru με την ολοκαίνουργια, 5η γενιά, του Forester που ουσιαστικά και πρακτικά αφήνει πίσω το γνωστό και αγαπημένο παρελθόν.

Subaru Forester e-Boxer

Νέο Forester e-Boxer

Η νέα λοιπόν γενιά του Subaru Forester κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση. Το μοναδικό μηχανικό σύνολο της γκάμας είναι υβριδικό συνδυάζοντας ρεύμα και τα γνωστά οφέλη των κινητήρων boxer. Το σύστημα περιλαμβάνει μια συστοιχία μπαταριών Li-Ion με χωρητικότητα 0,57 kWh. Αυτή είναι τοποθετημένη κάτω από το χώρο αποσκευών των 509 λίτρων και τροφοδοτεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ 12,4 kW και 66 Nm. Το τελευταίο εδρεύει μέσα στο κιβώτιο CVT Lineartronic και έρχεται για να βοηθήσει το έργο ενός δίλιτρου boxer φυσικής αναπνοής με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, απόδοσης 150 ίππων και 194 Nm.

Αναβάθμιση σε όλους τους τομείς

Το νέο Subaru Forester έχει ανέβει κυριολεκτικά μία κατηγορία. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι στα πρότυπα των Impreza και XV. Το επάνω μέρος καλύπτεται από πολύ μαλακά υλικά, ενώ εξίσου καλά είναι και τα υλικά χαμηλότερα. Εξαιρετικό βαθμό λαμβάνουν τόσο η συναρμογή όσο και το φινίρισμα. Μας αρέσει που τη στιγμή που ο ανταγωνισμός αντικαθιστά τα μπουτόν με οθόνες, η Subaru επιλέγει αρκετές λειτουργίες να ελέγχονται με παραδοσιακούς διακόπτες. Φυσικά και υπάρχουν οθόνες οι οποίες είναι τρεις (8” στο infotainment, 4,2″ στον υπολογιστή ταξιδιού , 6,2″ ψηλά στο ταμπλό με πληροφορίες για την οδήγηση).

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι φανερά βελτιωμένοι και θα φιλοξενήσουν με άνεση πέντε επιβάτες. Στα πολύ θετικά οι τεράστιες, σε σχέση με άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού, γυάλινες επιφάνειες σε όλες τις πλευρές. Ως αποτέλεσμα υπάρχει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και καμία αίσθηση κλειστοφοβίας που παρατηρούνται για τους πίσω επιβάτες σε άλλες προτάσεις της κατηγορίας. Οι θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα είναι κάτι παραπάνω από επαρκείς. Το μόνο μελανό σημείο η απουσία οποιασδήποτε ρεζέρβας, καθώς ο γνώριμος χώρος καταλαμβάνεται από τις μπαταρίες του υβριδικού συστήματος.

Κορυφαία ασφάλεια

Το Forester e-Boxer απέσπασε πέντε αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP με βαθμολογία 97% στην προστασία ενηλίκων επιβατών. Με 91% η προστασία για τα παιδιά είναι η κορυφαία στην κλάση του, εξασφαλίζοντας παράλληλα τον τίτλο του ασφαλέστερου αυτοκινήτου της κατηγορίας για το 2019.

5 αστέρια στο Subaru Forester e-BOXER από τον Euro NCAP

Οδηγώντας το Forester e-Boxer

Στο κομμάτι της οδήγησης, όπως γίνεται αντιληπτό από τα παραπάνω έχουμε αλλαγή φιλοσοφίας. Η πολυτέλεια, η άνεση και η ευχρηστία έχουν πάρει τη σκυτάλη από την σπορτίφ αίσθηση. Ο e-Boxer δείχνει αρκετά χαρίσματα, κυρίως εντός της πόλης όπου συχνά λειτουργεί μόνο το ηλεκτρικό μοτέρ, με τον βενζινοκινητήρα σβηστό. Έτσι το βάρους 1.656 κιλών Forester κινείται εύκολα χωρίς πολύ γκάζι, έχοντας κεκτημένη ταχύτητα. Στο μποτιλιάρισμα όλα είναι εξίσου εύκολα και… ήσυχα! Ως αποτέλεσμα έχουμε και μία αρκετά χαμηλή αστική κατανάλωση, τηρουμένων των αναλογιών, η οποία μπορεί να πέσει και κάτω από τα 6.5 λτ./100χλμ.

Αντίθετα όμως, στον αυτοκινητόδρομο το βάρος γίνεται αισθητό στο κομμάτι των επιδόσεων. Ταυτόχρονα και ο θόρυβος από κινητήρα / CVT αυξάνεται, ενώ το νούμερο της κατανάλωσης φλερτάρει με διψήφιο αριθμό. Κοινώς το Forester e-Boxer είναι πιο ιδανικό για κίνηση εντός πόλης, παρά εκτός. Κάτι που βεβαίως τελικά καλύπτει τους περισσότερους αγοραστές αυτών των οχημάτων.

Subaru Forester e-Boxer

Στα της οδήγησης θετικό το Sport πρόγραμμα λειτουργίας στο SI-Drive, όπου η επιπλέον δύναμη έρχεται με άμεσο τρόπο στο βύθισμα του γκαζιού. Το κιβώτιο ταχυτήτων προσομοιώνει εικονικές σχέσεις, όπου μάλιστα στη χειροκίνητη λειτουργία «κλειδώνει» την επιλεγμένη σχέση, χωρίς να σε μπερδεύει με πατινάρισμα ή kickdown.

Κορυφαίο εκτός δρόμου

Τέλος δεν θα πρέπει να μείνουν δίχως αναφορά οι τρομερές εκτός δρόμου ικανότητες του Subaru Forester e-Boxer, όπως διαπιστώσαμε και στην πίστα Argos Motocross Park. Η ροπή του ηλεκτροκινητήρα από χαμηλά σε συνδυασμό με την τετρακίνηση και το σύστημα X-Mode, το οποίο έχει πλέον δύο προγράμματα (Snow/Dirt & Deep Snow/Mud), μπορούν να υπερκεράσουν σχεδόν κάθε εμπόδιο και δύσβατο δρόμο που θα συναντήσει ο οδηγός. Για όσους αρέσκονται στα νούμερα, η απόσταση από το έδαφος είναι στα 22 εκατοστά. Αντίστοιχα, οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αποχώρησης είναι 20, 21 και 26 μοίρες. Το πιο εντυπωσιακό νούμερο αφορά στην κίνηση σε κεκλιμένη οδόστρωμα, όπου λόγω και του e-Boxer συστήματος αγγίζει μέχρι και τις 45 μοίρες!

Τιμές – Εξοπλισμός

Το νέο Subaru Forester με το e-Boxer σύστημα κίνησης ξεκινά από 39.950 ευρώ διαθέτοντας πλουσιότατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:

  • φώτα LED
  • αερόσακο γονάτων οδηγού
  • προσαρμοζόμενο cruise control
  • διζωνικό κλιματισμό
  • σύστημα ψυχαγωγίας 8″
  • κάμερα οπισθοπορείας
  • τέσσερις θύρες USB
  • πακέτο οδηγικών βοηθημάτων EyeSight
ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
8
Ποιότητα
9
Εσωτερικό
9
Επιδόσεις
7
Οδική Συμπεριφορά
9
Σχέση Ποιότητας - Τιμής
8.5
subaru-forester-eboxer-first-driveΤο Subaru Forester στην 5η του γενιά έχει έναν νέο χαρακτήρα πιο οικονομικό και πιο οικολογικό. Έχει εξαιρετική αστική κατανάλωση, κορυφαίες εκτός δρόμου ικανότητες, ενώ επιπρόσθετα έχει αναβαθμίσει σημαντικά τους τομείς της πολυτέλειας και της πρακτικότητας. Όλα αυτά έχουν ανεβάσει το κόστος απόκτησης αρκετά, αλλά η εν λόγω αύξηση δικαιολογείται και κατά την άποψή μας αξίζει.