Αυτοκίνητο της Εβδομάδας: Toyota Yaris 1.4 D-4D

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που οδηγούμε ένα Toyota Yaris και σίγουρα δε θα είναι η τελευταία. Όμως, με την Toyota σταδιακά να λέει αντίο στις εκδόσεις diesel είναι αυτή η φορά που αξιολογούμε τα όσα προσφέρει στα αλήθεια το Yaris D-4D και θα μας λείψουν στην περίπτωση που οι Ιάπωνες τραβήξουν την πρίζα…
Οδηγούμε -και απολαμβάνουμε πραγματικά- το Toyota Yaris diesel.

Εντάξει, δεν είναι και κρυφό ότι η Toyota σχεδιάζει και δημιουργεί ένα μέλλον χωρίς πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Το διαπιστώσαμε άλλωστε και κατά την πρόσφατη πανευρωπαϊκή παρουσίαση του C-HR, το δυναμικό μεσαίο crossover της που έρχεται μόνο σε βενζίνη με turbo και βενζίνη υβριδικό. Το diesel δεν αρέσει στην Toyota και σταδιακά θα το αποβάλλει από τη γκάμα της. Οπότε και έχουμε στα χέρια μας ένα γνήσιο best seller, το Toyota Yaris diesel και αναρωτιόμαστε αν τελικά θα μας λείψει.
Ναι λοιπόν, θα μας λείψει! Θα ήταν χαζό να λέγαμε όχι, καθώς το Yaris με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,4 λίτρων είναι σήμερα αυτό που λέμε “όλα τα λεφτά” στην κατηγορία του. Είναι ζωντανό, ευχάριστο οδηγικά, άνετο και ευκολοδήγητο, αλλά κυρίως πολύ οικονομικό. Και το γεγονός ότι είναι best seller νομίζω τα λέει όλα. Μετά από μια “γεμάτη” συμβίωση μαζί του -το είχαμε για 2 εβδομάδες εδώ στο trcoff.gr- η επιστροφή του στα γραφεία της Toyota μας άφησε ένα κενό. Αλήθεια. Και αυτό είναι εντυπωσιακό το ότι προκύπτει από ένα τυπικό αυτοκίνητο πόλης, χωρίς κάποια ιδιαίτερη σχεδίαση ή κάποιον ξεχωριστό χαρακτήρα. Το πιο ιδιαίτερο στο Yaris της δοκιμής μας ήταν οι γκρι ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και τα κόκκινα υφάσματα στα καθίσματα.
Ευτυχώς τα πράγματα δεν είναι τόσο φλατ. Αν και το Toyota Yaris δεν είναι ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει στο πλήθος, στην πράξη αποδεικνύεται όντως ξεχωριστό και αυτό θα το καταλάβεις μόνο όταν το αποχωριστείς. Γιατί πολύ απλά είναι πρακτικό και ευέλικτο, ευκολοδήγητο από όλους και αρκετά ευρύχωρο είτε κουβαλάς την παρέα σου είτε την οικογένεια σου, έστω και σε μικροδιαδρομές της καθημερινότητας. Χωρίς σχεδιαστικές λεπτομέρειες που τραβάνε την προσοχή, χωρίς καν την προσπάθεια να υιοθετήσει ένα σπορ χαρακτήρα, το Yaris είναι απόλυτο. Είναι ο συνεργάτης που χωρίς πολλά λόγια θα σε βοηθήσει να κάνεις τη δουλειά σου εύκολα, γρήγορα και αποτελεσματικά. Έτσι απλά!

Ο 1400άρης πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 90 ίππους και προσφέρει παραπάνω από ικανοποιητικές επιδόσεις.

Πόσο μάλλον για την έκδοση D-4D με τον 1.400άρη diesel των 90 ίππων και 205 Nm ροπής. Σε συνεργασία με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων αποτελεί αυτό που λέμε συνδυασμός που κερδίζει. Τραβάει από χαμηλά, προσφέρει επιδόσεις περισσότερες από αυτές που έχει ανάγκη ο μέσος οδηγός και κυρίως είναι πολύ οικονομικός. Η Toyota ανακοινώνει επισήμως μέση κατανάλωση 3,8 lt/100km και στην πράξη είδαμε χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια νούμερα γύρω στα 5,0 lt/100km.
Τι δε μας άρεσε; Κυρίως το γεγονός ότι έχει κάπως άχρωμο σχεδιαστικά εσωτερικό -παρά το γεγονός ότι η τελευταία γενιά απέκτησε περισσότερο χρώμα από κάθε άλλο Yaris- αλλά και κάποια σκληρά υλικά εντός της καμπίνας. Από την άλλη εντυπωσιάζει η ευρυχωρία του -για σούπερμινι- παρά τα μόλις 286 λίτρα του χώρου αποσκευών, αλλά και η απίστευτη ευκολία του να το οδηγείς και να παρκάρεις σε στενούς δρόμους. Όσο για τον πετρελαιοκινητήρα, αν είναι όντως αυτό ένα από τα τελευταία diesel Toyota τότε σίγουρα θα δημιουργήσει μια “τρύπα” στην κατηγορία που δύσκολα θα καλυφθεί από το Yaris Hybrid (διαβάστε τη δοκιμή μας εδώ). Αλλά και πάλι, αν το αποφάσισε ήδη η Toyota, ποιος είμαι εγώ που θα της πω ότι κάνει λάθος;

Χωρίς κάτι το ιδιαίτερο, το εσωτερικό στο Yaris είναι άκρως λειτουργικό.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.364
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 90/3800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 205/1400-2800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 10,8
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 175
Μέση Κατανάλωση κατασκευαστή (λτ./100 χλμ.): 3,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 99
Βάρος (κιλά): 1.085
Αρχική τιμή Toyota Yaris 1.4 D-4D Cool: 15.290 ευρώ

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του Toyota Yaris αφήνει εξαιρετικές εντυπώσεις.

Φωτογραφίες: Γιάννης Στέφου | www.trcoff.gr