Το Volkswagen Tiguan παραμένει το πιο ουδέτερο αλλά ταυτόχρονα ένα από τα πιο ποιοτικά SUV σήμερα στην αγορά. Στα χέρια μας η βενζινοκίνητη έκδοση 1.5 TSI ACT Evo με 150 ίππους και το εντυπωσιακό πακέτο R-Line.

Αυτό είναι το Volkswagen Tiguan και δεν είναι καινούριο. Στην πράξη το μοντέλο είναι στο τέλος του κύκλου του έτσι όπως το βλέπουμε. Σε μερικούς μήνες μάλιστα, η Volkswagen θα αποκαλύψει την ανανεωμένη γενιά. Παρόλα αυτά, το μοντέλο της δοκιμής μας είναι ξεχωριστό, όχι μόνο γιατί αποτελεί αυτό που λέμε “σημείο αναφοράς” στα SUV εδώ και μερικά χρόνια, αλλά γιατί είναι και η σπορτίφ έκδοση R-Line. Αυτό δηλαδή που έχει η έκδοση είναι πιο σπορ εμφάνιση, διανθισμένη με διαφορετικούς προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, ειδικά πρόσθετα στα μαρσπιέ και βεβαίως μεγάλες ζάντες 19 ιντσών.

Σχεδιαστικά το Tiguan είναι ένα αυτοκίνητο που το λες περισσότερο συντηρητικό παρά εντυπωσιακό. Κι αυτό γιατί έχει πολύ διακριτική εμφάνιση, χωρίς ακρότητες και άλλες υπερβολές. Στις απλές του εκδόσεις μάλιστα, είναι πολύ πιθανό να το δεις στο δρόμο και να μη το παρατηρήσεις καν. Ωστόσο, αυτή εδώ η έκδοση R-Line έχει κάτι το διαφορετικό και αν μη τι άλλο κερδίζει κάποιους πόντους ως προς την εμφάνιση.

Volkswagen Tiguan R-Line
Φωτο: Βαγγέλης Παμπούκης | automoto.com.gr

Άτολμο, ωστόσο ποιοτικό εσωτερικό

Η πρώτη ματιά στο εσωτερικό δείχνει τα χρόνια του μοντέλου και είναι ξεκάθαρο πλέον πως το Tiguan έχει μείνει πίσω. Τουλάχιστον στο κομμάτι της σχεδίασης αλλά και της τεχνολογίας, αφού το πιο hi-tech στοιχείο του είναι ο προαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων. Αυτός έχει όλες τις ενδείξεις και μαζί μια σειρά από διαφορετικές απεικονίσεις για να διαλέξει ο οδηγός τι θέλει να βλέπει σε πρώτο πλάνο.

Από εκεί και πέρα υπάρχει η γνώριμη οθόνη αφής 8’’ στο ταμπλό, όμορφα ενσωματωμένη και χωρίς να προεξέχει. Έχει προσεγμένα γραφικά, χωρίς ακρότητες, και μαζί μια ιδιαίτερη ευκολία χειρισμού με κατανοητό menu και βεβαίως στα ελληνικά. Πιο χαμηλά υπάρχουν οι τρεις περιστροφικοί διακόπτες του συστήματος κλιματισμού, ενώ υπάρχουν και ξεχωριστοί διακόπτες του κλιματισμού για τους πίσω επιβάτες. Με ανεξάρτητη επιλογή θερμοκρασίας! Ποιοτικά τα υλικά είναι μαλακά στην πλειοψηφία τους και με μια γενικότερα στιβαρή συναρμογή. Ωστόσο, στις πίσω θέσεις είναι πιο έντονη η χρήση σκληρών πλαστικών, όπως για παράδειγμα στις πόρτες.

Στο κομμάτι της πρακτικότητας υπάρχουν άφθονες θήκες στην καμπίνα, πέρα από το κλασικό ντουλαπάκι, τις ποτηροθήκες και το υποβραχιόνιο. Υπάρχει ένα συρτάρι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, μια έξτρα θήκη στο ταμπλό και ευρύχωρες θήκες στις πόρτες που θα εκτιμηθούν. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι παραπάνω από άνετοι και θα βολευτούν ακόμη και οι πιο ψηλοί ενήλικες επιβάτες. Ευπρόσδεκτα είναι τα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, αλλά και το κεντρικό υποβραχιόνιο.

Ο χώρος φόρτωσης είναι διαμορφώσιμος από τα 420 λίτρα ενώ μπορεί να φτάσει στα 615 με το τράβηγμα προς τα εμπρός των συρόμενων καθισμάτων. Θετικό είναι πως το σχήμα του είναι άκρως εκμεταλλεύσιμο, έχει διπλό δάπεδο και από κάτω φιλοξενεί ρεζέρβα. Στοιχείο πολύ σημαντικό για μοντέλο SUV. Αν χρειάζεται κανείς περισσότερους χώρους, τότε το Tiguan Allspace είναι μια έκδοση που θα καλύψει μεγαλύτερες ανάγκες.

Έκδοση 1.5 TSI ACT Evo με 150 ίππους

Κάτω από το καπό βρίσκεται η τελευταία γενιά του υπερτροφοδοτούμενο 1.5 TSI. Ο κινητήρας αυτός διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος με 130 ή 150 ίππων, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Η ροπή των 250 Nm είναι διαθέσιμη από τις 1500 σ.α.λ. και γενικότερα οι επιδόσεις είναι παραπάνω από ικανοποιητικές. Αυτό σημαίνει πως το αυτοκίνητο παρά τα 1500+ κιλά του, ανταποκρίνεται αρκετά θετικά στο πάτημα του γκαζιού.

Όσον αφορά στην οικονομία, το σύστημα ACT συνεισφέρει απενεργοποιώντας 2 κυλίνδρους σε συνθήκες με μειωμένο φορτίο. Όπως σε κατηφόρες και άλλες συνθήκες εντός πόλης. Ο οδηγός μάλιστα, πέρα από μια μικρή ένδειξη “eco” που ανάβει στον πίνακα οργάνων, δε νιώθει καμία αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται σε λογικά πλαίσιο και φλερτάρει τιμές μεταξύ 8,8 και 9,0 lt/100km, όπως διαπιστώθηκε στην πράξη (5,8 lt/100km ανακοινώνει η Volkswagen και 132 g CO2/km). Η μετάδοση της κίνησης γίνεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς για τις εκδόσεις 1.5 TSI, με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 6άρι μηχανικό ή 7άρι αυτόματο DSG κιβώτιο ταχυτήτων. Αν κάποιος επιθυμεί να συνδυάσει το Tiguan με τετρακίνηση, θα πρέπει να επιλέξει μία από τις δύο 2-λιτρες εκδόσεις βενζίνης ή diesel, ισχύος 190 ίππων η καθεμιά.

Οδηγικά σε αποζημιώνει

Και το λέμε αυτό γιατί το Tiguan στο δρόμο προσφέρει μια premium ποιότητα κύλισης. Ακόμη και εν έτη 2020 που σε κάποια σημεία δείχνει τα χρονάκια του, το Tiguan κινείται “αρχοντικά”. Έχει στιβαρότητα, καλή ηχομόνωση και μια εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Τα επίπεδα πρόσφυσης είναι αυξημένα και ένα κλίκ περισσότερο στην έκδοση R-Line με τις 19άρες ζάντες.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, ο οδηγός κάθεται ψηλά ενώ έχει και καλή ορατότητα. Γενικά νιώθει ότι οδηγεί ένα μεγάλο αυτοκίνητο. Ωστόσο, αν αποφασίσει να το πιέσει σε μια διαδρομή με στροφές θα διαπιστώσει ότι πλαίσιο και τιμόνι είναι άνω του μέσου όρου για SUV, προσεγγίζοντας την αίσθηση ενός Golf. Και αυτό είναι ένα πολύ θετικό στοιχείο για αυτοκίνητο μεγέθους SUV.

Volkswagen Tiguan R-Line
Φωτο: Βαγγέλης Παμπούκης | automoto.com.gr

Tiguan από 25.790 ευρώ

Το Volkswagen Tiguan ξεκινά από 25.790 ευρώ στη βασική έκδοση Advance 1.5 TSI ACT Evo των 130 ίππων. Η έκδοση των 150 ίππων ξεκινά από τις 27.670 ευρώ. Ωστόσο, στο επίπεδο εξοπλισμού R-Line οι τιμές αυξάνονται στις 27.670 και 31.740 ευρώ αντίστοιχα.

Διαμορφώστε το Volkswagen Tiguan εδώ.

 

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
7.5
Ποιότητα
9
Εσωτερικό
8.5
Επιδόσεις
8
Οδική συμπεριφορά
9
Σχέση ποιότητας - τιμής
8