Το Volvo XC40 έχει μήκος 4.4 μ, που σημαίνει ότι είναι αρκετά μαζεμένο, ενώ το πλάτος είναι 1.8 μ. και το ύψος 1.6μ. Η απόσταση από το έδαφος φτάνει το πολύ καλό νούμερο των 21 εκ. γεγονός που δίνει περισσότερη άνεση αν αποφασίσουμε να κινηθούμε εκτός δρόμου. Σχεδιαστικά το XC40 σαφέστατα και “φωνάζει” ότι είναι ένα Volvo. Έχει μεγάλη μάσκα αλλά και όμορφα φώτα τεχνολογίας LED από το βασικό κιόλας εξοπλισμό.
Πίσω υπάρχει σαφής συγγένεια με τα υπόλοιπα μοντέλα XC, ωστόσο εδώ η όλη φιλοσοφία είναι διαφορετική και τα σχήματα πιο τετράγωνα από το XC60. Το XC40 θέλει, εσκεμμένα, να συνδυάσει την εμφάνιση ενός SUV με την πρακτικότητα ενός MPV. Σε κάθε περίπτωση η εικόνα παραμένει ξεχωριστή, σοβαρή αλλά και πολυτελής.
Στο εσωτερικό του XC40
Το εσωτερικό του Volvo XC40 είναι αναμφίβολα από τα πλέον θετικά του στοιχεία. Η σχεδίαση συνδυάζει απλότητα, πολυτέλεια και προσοχή στη λεπτομέρεια, ενώ αν έχετε μπει μέσα σε ένα XC60 ή XC90 θα διαπιστώσετε ότι η εικόνα είναι ίδια στο μεγαλύτερο της μέρος. Ξεχωρίζει η στάνταρ οθόνη 12,3” του ψηφιακού πίνακα οργάνων, αλλά και η κάθετη οθόνη 9” που μοιάζει σα να τοποθέτησε κάποιος ένα τάμπλετ στο ταμπλό. Το σύστημα infotainment απαιτεί κάποιο χρόνο εξοικείωσης, αλλά το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων που θα το αγοράσουν θα την συνηθίσουν σχετικά εύκολα. Έχει ευανάγνωστα στοιχεία, πολύ καλή απόκριση στην αφή και φυσικά πλήρες μενού στα ελληνικά.
Ποιοτικά, τα υλικά είναι ισάξια των ανταγωνιστών του, ενώ εξαιρετικό είναι το φινίρισμα και η συναρμογή. Εργονομικά δεν υπάρχουν ατέλειες, ενώ οι θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα είναι παραπάνω από τις αναμενόμενες. Μεταξύ άλλων υπάρχουν ειδικές θέσεις για laptop, γυναικείες τσάντες, κάρτες, ενώ βεβαίως συναντούμε και θέση για το smartphone με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης.
Ο χώρος αποσκευών στο Volvo XC40 αγγίζει τα 460 λίτρα, τα οποία είναι λιγότερα από τα 505 λτ. της BMW X1, ίδια με το Audi Q3 και περισσότερα από τα 420 της Mercedes GLA. Υπάρχει επίπεδο πάτωμα, το οποίο είναι αυτό που λέμε “έξυπνο”, αφού μπορεί και διπλώνει χωρίζοντας το χώρο στα δύο.
Διαβάστε ακόμη:
1500άρι turbo με 156 ίππους
Κάτω από το καπό της έκδοση Τ3 που οδηγήσαμε, υπάρχει ένας 3-κύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1.5 λίτρων με 156 ίππους και 265 Nm ροπής. Είναι χωρίς αμφιβολία ο πιο ενδιαφέρον κινητήρας στη γκάμα, τουλάχιστον για τα ελληνικα δεδομένα, αφού συνδυάζει χαμηλό κυβισμό με καλή απόδοση και αρκετά καλή κατανάλωση. Η Volvo λέει πως η μέση κατανάλωση είναι στα 6,3 λτ/100 χλμ.
Ο κινητήρας συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και κίνηση στους δύο τροχούς, ενώ διατίθεται βεβαίως και με αυτόματο κιβώτιο. Ωστόσο, το μηχανικό κιβώτιο έχει πολύ θετική αίσθηση, κοντές διαδρομές και σίγουρα δε χαλάει το χαρακτήρα του μοντέλου.
Οδηγώντας το Volvo XC40
Αυτό που αντιλαμβάνεται αμέσως ο οδηγός είναι ότι πρόκειται για ένα αρκετά ήσυχο αυτοκίνητο. Η ηχομόνωση είναι πολύ καλή και γενικότερα το εσωτερικό μοιάζει αποστειρωμένο ηχητικά από τον έξω κόσμο. Η απόσβεση της ανάρτησης είναι περισσότερο σφιχτή από ότι περιμένεις, ακόμη κι έτσι όμως το XC40 είναι πολύ άνετο, πολύ ευχάριστο και πραγματικά πολύ ευχάριστο ακόμη και για καθημερινό αυτοκίνητο. Η αίσθηση του 1500άρη βενζινοκινητήρα είναι πολύ θετική, το μοτέρ “ακούει” στο πάτημα του γκαζιού και έχει μια σχεδόν βελούδινη λειτουργία.
Γενικότερα δεν υπάρχει κάτι που να μη σου αρέσει οδηγώντας το XC40. Με μοναδική εξαίρεση ίσως το σύστημα infotainment που θα πρέπει να βλέπεις τι πατάς στην οθόνη, χωρίς να υπάρχει κάποιος περιστροφικός διακόπτης που να τον χρησιμοποιείς χωρίς να παίρνεις τα μάτια σου από το δρόμο.
Τιμή
Όσον αφορά στις τιμές, το XC40 στην έκδοση Τ3 ξεκινά περίπου από τις 32.000 ευρώ, ενώ η έκδοση T3 Momentum από 34.700 ευρώ. Η ίδια έκδοση με αυτόματο κιβώτιο κοστίζει περίπου 2.000 ευρώ περισσότερα. Για όσους θέλουν το XC40 τους με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, θα πρέπει να επιλέξουν οποιαδήποτε άλλη έκδοση, καθώς η Τ3 είναι και η μόνη με κίνηση αποκλειστικά εμπρός. Για την ιστορία πάντως, οι τιμές των τετρακίνητων εκδόσεων ξεκινούν από περίπου 41.700 ευρώ, με 2-λιτρο diesel κινητήρα 150 ίππων.