Η Plug-in υβριδική έκδοση του Volvo XC40 ονομάζεται Recharge, έχει έναν ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία και μπορεί να καλύψει όλες τις καθημερινές μας μετακινήσεις χωρίς σταγόνα βενζίνης!
Το Volvo XC40 Recharge δε διαφοροποιείται σχεδιαστικά από τα υπόλοιπα XC40, ωστόσο οι πιο προσεκτικοί θα δουν μια έξτρα τάπα εμπρός αριστερά, η οποία και κρύβει την υποδοχή φόρτισης. Εδώ μπαίνει το καλώδιο του φορτιστή και από την άλλη μεριά το συνδέουμε σε μια πρίζα, ακόμη και σε οικιακό ρεύμα στο σπίτι. Έτσι λοιπόν κινούμαστε ηλεκτρικά και το βράδυ στο σπίτι ή το πρωί στο γραφείο βάζουμε το αυτοκίνητο στην πρίζα για φόρτιση. Μια πλήρη φόρτιση διαρκεί από 3 έως 9 ώρες ανάλογα με την πρίζα και βεβαίως τον τύπο του φορτιστή.
Μια πλήρη φόρτιση δίνει αυτονομία της τάξεως των 40-50 χλμ. εντός πόλης, και το μοντέλο στις περισσότερες περιπτώσεις θα μπορεί να κινηθεί εντελώς ηλεκτρικά, προσφέροντας ασυναγώνιστη οικονομία. Το πλεονέκτημα σε όλα τα Plug-in υβριδικά μοντέλα είναι πως δεν υπάρχει περιορισμός στις μετακινήσεις, αφού έχουν και κανονικό ρεζερβουάρ βενζίνης. Έτσι, ακόμη και χωρίς ενέργεια στις μπαταρίες του, το XC40 Recharge κινείται όπως και ένα τυπικό υβριδικό αυτοκίνητο και φυσικά μπορεί να ταξιδέψει παντού χωρίς να είναι απαραίτητη η εξωτερική φόρτιση.
Τ5 με 262 ίππους
Πέρα από τον ηλεκτροκινητήρα, το XC40 έχει έναν 3-κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λτ. με turbo και αποδίδει από μόνος του 180 ίππους. Σε συνδυασμό όμως με τον ηλεκτροκινητήρα το XC40 Plug-in hybrid Τ5 αποδίδει επιπλέον 82 ίππους, στους 262 συνολικά. Επίσης η συνδυαστική ροπή εκτοξεύεται στα 425 Nm, με σχεδόν τα μισά από αυτά να είναι διαθέσιμα από τη στάση, αφού σε όλες τις εκκινήσεις αναλαμβάνει ο ηλεκτροκινητήρας.
Διαθέσιμη είναι και μια μικρότερη έκδοση Τ4 με ισχύ 211 ίππων, η οποία όμως προσφέρει κατώτερες επιδόσεις χωρίς να κερδίζει κάτι σημαντικό σε οικονομία. Και μιλώντας για οικονομία, η έκδοση Τ5 των 262 ίππων προσφέρει μέση κατανάλωση σύμφωνα με το εργοστάσιο στα 2,1 λτ/100 χλμ. Το trip computer στη διάρκεια της δοκιμής μας έδειξε άνετα τιμές γύρω στα 3,7 λτ/100χλμ, εξαιρετικό νούμερο αν αναλογιστούμε ότι έχουμε ένα SUV 1.800 κιλών.
Premium αίσθηση στο εσωτερικό
Στο εσωτερικό η plug-in υβριδική έκδοση δεν έχει αισθητές διαφορές συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις του XC40. Η σχεδίαση είναι απλή και πολύ ευχάριστη, ενώ γενικότερα εκπέμπει μια αίσθηση ηρεμίας, όπως άλλωστε και σε κάθε άλλο Volvo. Υπάρχουν δερμάτινα καθίσματα στη μεσαία έκδοση Inscription της δοκιμής μας, ενώ ξεχωρίζουν λεπτομέρειες όπως ο μικρός επιλογέας ταχυτήτων από κρύσταλλο, η εσωτερική επένδυση μοκέτας σε ολόκληρη την πόρτα και ο κεντρικός καθρέφτης χωρίς ορατό πλαίσιο.
Στο κέντρο του ταμπλό όλες οι εκδόσεις έχουν μια κάθετη οθόνη αφής 9 ιντσών με ελληνικό menu, Apple CarPlay και Android Auto. Ο πίνακας οργάνων είναι ως στάνταρ ψηφιακός στις 12,3 ίντσες, μπορεί να αλλάξει χρωματισμούς και απεικόνιση κατ’ επιλογή του οδηγού, ενώ περιλαμβάνει και ένα υβριδικό όργανο ειδικά σε αυτή την έκδοση.
Η ουσιαστική διαφορά στην έκδοση Recharge είναι το λίγο ψηλότερο κεντρικό τούνελ, στα πόδια των πίσω επιβατών, κάτω από το οποίο βρίσκεται η μπαταρία του plug-in υβριδικού συστήματος. Αυτό συνεπάγεται ότι δεν υπάρχουν αλλαγές στον χώρο αποσκευών, ο οποίος παραμένει αμετάβλητος στα 452 λίτρα, σε αντίθεση με άλλα μοντέλα του είδους που έχουν τις μπαταρίες κάτω από το δάπεδο του χώρου.
Τα μελλοντικά Volvo θα διαθέτουν in-house λογισμικό
Άνετο και εντελώς αθόρυβο στο δρόμο
Το XC40 Recharge έχει τρία προφίλ οδήγησης. Το Hybrid συνδυάζει τον ηλεκτροκινητήρα με τον βενζινοκινητήρα και σε αυτό το mode εκκινεί πάντα το αυτοκίνητο. Ωστόσο, υπάρχουν το Pure με προτεραιότητα στη χρήση του ηλεκτροκινητήρα και το Power για τη μέγιστη συνδυαστική ισχύ. Μάλιστα σε αυτή την περίπτωση, η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα γίνεται σε 7,3 δευτερόλεπτα.
Ο οδηγός έχει πάντα τη δυνατότητα να “κλειδώσει” την αποθηκευμένη ενέργεια, ώστε να τη χρησιμοποιήσει μεταγενέστερα εντός πόλης, όπου θα φέρει και την καλύτερη οικονομία. Σε κανονική χρήση, η μπαταρία παίρνει λίγη φόρτιση κατά το ρολάρισμα και το φρενάρισμα, ενώ υπάρχει και η επιλογή “B” στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που ενισχύει αυτή τη διαδικασία.
Γενικότερα στην καθημερινότητα το XC40 Recharge είναι εντελώς αθόρυβο, αφού την περισσότερη ώρα κινείται ως ηλεκτρικό. Εκτός πόλης, το αυτοκίνητο μπορεί να συνεχίσει να κινείται ηλεκτρικά ακόμη και ταχύτητες άνω των 100 χλμ./ώρα, αρκεί να υπάρχει άφθονη ενέργεια στη μπαταρία. Ωστόσο δεν είναι σε θέση να καλύψει μεγάλες αποστάσεις με ηλεκτρική ενέργεια, αφού το απόθεμα της μπαταρίας θα εξαντληθεί σχετικά γρήγορα.
Επίσης αξίζει να αναφέρουμε ότι το αυτοκίνητο έχει την κίνηση εμπρός μόνο, παρότι σε άλλα plug-in υβριδικά μοντέλα της αγοράς ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους πίσω τροχούς κάνοντας πρακτικά το μοντέλο τετρακίνητο για όταν και όσο χρειαστεί.
Τιμές και εξοπλισμός
Οι τιμές του XC40 Recharge Plug-in Hybrid ξεκινούν από 49.571 ευρώ στην ήδη καλά εξοπλισμένη έκδοση Inscription T4 με 211 ίππους. Αυτή περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα, 2-ζωνικό κλιματισμό, οθόνη multimedia 9’’, ψηφιακό πίνακα οργάνων, ζάντες αλουμινίου 18’’, ένα πλήρες πακέτο ασφάλειας με συστήματα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης, αναγνώριση οδικών σημάτων, LED προβολείς και πολλά ακόμη. Η ισχυρότερη έκδοση Τ5 με 262 ίππους, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ξεκινά από 50.227 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Volvo XC40 Recharge T5
Κινητήρας: 1.5lt 3-κύλινδρος
Ισχύς: 262 ps
Ροπή: 425 Nm
0-100 km/h: 7,3 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση*: 2,1 lt/100km
Εκπομπές CO2: 47 g/km
Βάρος: 1.871 kg
Ρεζερβουάρ: 48 lt
Χώρος αποσκευών: 452 lt
*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP