Το όνομα της Supra από μόνο του έχει δημιουργήσει μια παγκόσμια “λατρεία”. Είναι ένα από τα ιαπωνικά μοντέλα που μαζί με τα Nissan GT-R και Honda NSX έχουν χτίσει τη δική τους σχολή των “supercar-killers”. Ειδικά όταν υποστούν κάποιου είδους βελτίωση. Ωστόσο, στην τελευταία γενιά της Supra τα πράγματα έχουν αλλάξει αρκετά.
Στο διαδίκτυο επικρατεί μια γενικότερη αρνητικότητα για την επαναφορά του μοντέλου, που αν μη τι άλλο θεωρείται θρυλικό. Κι αυτό γιατί οι περισσότεροι άνθρωποι στις συζητήσεις περί Supra αναφέρουν πως δεν είναι καν Toyota! Λένε μάλιστα πως είναι μια BMW Z4 με διαφορετική σχεδίαση και ένα μοντέλο ανάξιο να φέρει το όνομα Supra. Κάπου επίσης πήρε το μάτι μου ότι “η σχεδίαση είναι χάλια“, “η προηγούμενη γενιά ήταν πολύ πιο όμορφη” και άλλα τέτοια. Είναι όμως έτσι; Ή απλά πολλοί κάνουν το λάθος και συγκρίνουν τη stock Supra A90 με την ιδέα μιας τέλεια βελτιωμένης Supra A80;
Ας δούμε τα πράγματα λίγο πιο ρεαλιστικά
Αν η Toyota σκόπευε να κατασκευάσει τη Supra μόνη της, είναι πολύ πιθανόν το αυτοκίνητο να μη έφτανε καν σε μορφή concept. Θα έμενε για πάντα ως ένα ακόμη σχέδιο. Κι αυτό γιατί η σκέψη και μόνο για τη δημιουργία του συνεχιστή της θρυλικής Supra A80 θα σήκωνε τον πήχη πάρα πολύ ψηλά. Παρόλα αυτά, υπάρχουν κάποια γεγονότα που οι περισσότεροι ίσως αγνοούν. Όπως για παράδειγμα το ότι η στρεπτική ακαμψία της Supra A90 είναι καλύτερη ακόμη και από το απίστευτο Lexus LFA, χρησιμοποιώντας όχι ανθρακονήματα αλλά μεταλλικά κράματα!
Ο αρχιμηχανικός της Toyota, Tetsuya Tada, λέει επίσης πως η A90 είναι “ένα δώρο της Toyota σε αυτούς που ευχαριστιούνται να ακούν τον ήχο ενός καθαρόαιμου βενζινοκινητήρα στις υψηλές στροφές“. Λόγια πολύ σημαντικά αν αναλογιστούμε πως προέρχονται από έναν άνθρωπο που δε λέει αερολογίες και μαρκετίστικες εκφράσεις. Αν η Toyota αποτύχει σε αυτό, δεν αποτυχαίνει μόνο η Supra αλλά και η ίδια η μάρκα. Οπότε τα πράγματα είναι σοβαρά! Επίσης η εταιρία χρειάστηκε το διπλάσιο χρόνο εξέλιξης στη Supra από τον τυπικό χρόνο που απαιτεί ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Κι αυτό για να το κάνει ακριβώς όπως η Toyota ήθελε. Άρα, δε μπορεί… θα είναι καλό!
Σήματα BMW παντού…;
“Κοιτάξτε τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου και θα δείτε ότι τα σήματα της BMW δεν έχουν τελειωμό” γράφεται στο διαδίκτυο από εξαγριωμένους σχολιαστές. Βέβαια εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι οι υποχρεώσεις της BMW στο πλαίσιο της συνεργασίας περιλαμβάνουν την προμήθεια όλων αυτών των εξαρτημάτων. Μια συνεργασία που οι περισσότεροι τη γνωρίζουμε μερικά χρόνια τώρα, όταν και ανακοινώθηκε η σύμπραξη για την κατασκευή δύο σπορ αυτοκινήτων από τις δύο μάρκες.
Σε κάθε περίπτωση, το να έχεις ένα σασί BMW ρυθμισμένο από την Toyota ακούγεται σαν το καλύτερο μείγμα από τους δύο κόσμους. Όπως συμβαίνει και με έναν κινητήρα που έχει όλες εκείνες τις ιδανικές προϋποθέσεις για βελτίωση, όπως και ο 2JZ στην προηγούμενη Supra A80. Μάλιστα, η φθηνότερη 2-λιτρη Supra είναι η ιδανικότερη βάση για όσους θέλουν να κάνουν το δικό τους project και να βάλουν κάτω από το καπό ότι πραγματικά επιθυμούν.
Από την άλλη, ο 3-λιτρος κινητήρας είναι αυτός που θα έχει με το καλημέρα μια σειρά από επιλογές βελτίωσης, αφού οι βελτιωτικοί οίκοι ήδη ετοιμάζουν να λανσάρουν ατελείωτες λίστες με το που ξεκινήσουν οι πωλήσεις. Η σκηνή aftermarket θα είναι αντίστοιχη με τη θρυλική Α80, έστω και με πολλά χρόνια να χωρίζουν τα δύο μοντέλα. Σκεφτείτε το μια στιγμή. Επιλογές για χαμήλωμα, ζάντες, μετατρόχια, αεροδυναμικά πακέτα και πολλά άλλα. Σε ποιόν δεν αρέσει αυτό;
Η έκδοση δρόμου της GR Supra έχει πλαστικούς, ψεύτικους αεραγωγούς. Και αυτό δεν είναι καλό, αφού δείχνουν μια “φτήνια”, ενώ δεν έχουν κανένα αεροδυναμικό όφελος. Ωφελούν βεβαίως τους ρύπους, για τους οποίους πασχίζουν οι βιομηχανίες, αλλά αυτό είναι διαφορετική ιστορία. Κοιτάξτε όμως το σκεπτικό της Toyota. Οι ψεύτικοι αεραγωγοί υπάρχουν γιατί μπορούν να γίνουν λειτουργικοί όταν ξεκινήσει το tuning. Παρέχουν αξιόπιστες και λειτουργικές λύσεις για χειρισμό του αέρα, ψύξη και επαγωγή θερμότητας! Όλα χωρίς να χρειαστεί καμία μετατροπή στο αμάξωμα. Και αυτό είναι επιβεβαιωμένο από τον Tetsuya Tada. Καλό;
Πως θα μπορούσαν να αποφευχθούν τα αρνητικά σχόλια;
Τι θα μπορούσε να κάνει η Toyota προκειμένου να αποφύγει λοιπόν όλες αυτές τις αρνητικές κριτικές; Γι αρχή θα μπορούσε να σκεφτεί μια απίστευτη Supra, όλη κατασκευασμένη in-house. Με καινούριο κινητήρα σχεδιασμένο σε λευκό χαρτί. Έχει άλλωστε την τεχνογνωσία να το κάνει. Μια τέτοια κίνηση βέβαια θα είχε αυξημένα κόστη σε μεγέθη που θα εκτόξευαν την τιμή σε μεγέθη αντίστοιχα μιας Porsche 911. Μη γελιόμαστε, μια Supra δε θα μπορούσε ποτέ να ανταγωνισθεί την 911.
Αντιθέτως αυτό που έχουμε είναι εγγυημένο. Ένα προϊόν με σήματα BMW σε κάποια σημεία κάτω από το καπό. Μια Supra όμως θα έπρεπε να είναι περισσότερο από ένα μάτσο εξαρτήματα, όποιας μάρκας κι αν είναι αυτά. Η ασυνήθιστη ποσότητα σκληρής δουλειάς και αφοσίωσης της Toyota θα δώσει στη Supra A90 ένα DNA επικεντρωμένο στο tuning κατά πολύ περισσότερο από όσο περιμένουν κάποιοι. Και αυτό είναι που σταδιακά θα τη βάλει στη θέση της ως συνεχιστή της A80. Μπορεί να κρύβει τελικά κάποια γερμανικά στοιχεία, αλλά το πιστεύουμε ότι η νέα Supra έχει αίμα Toyota.