Μετά το πάχος… έρχεται η δίαιτα

Είναι γεγονός πως τα αυτοκίνητα όσο εξελίσσονται μεγαλώνουν και βαραίνουν. Πάρτε για παράδειγμα ένα Nissan Sunny και ένα Pulsar. Καμία σχέση. Γίνονται βεβαίως πολύ πιο ασφαλή, πιο ευρύχωρα, πιο ποιοτικά και πιο προηγμένα τεχνολογικά. Δε χωράει καμία αμφιβολία σε αυτό. Τι γίνεται όμως με όλο αυτό το έξτρα βάρος;

Η Nissan πρόσφατα ανακοίνωσε πως στοχεύει στη μείωση του βάρους στα αυτοκίνητα της, αρχίζοντας μάλιστα από το τρέχον έτος. Εν συντομία, σκοπεύει να χρησιμοποιήσει μια διαφορετική δομή από πρωτότυπα υλικά στο πάτωμα των επόμενων μοντέλων της, αντλώντας τεχνογνωσία και υλικά που ήδη χρησιμοποιούνται στους αγώνες αυτοκινήτων και στην αεροδιαστημική βιομηχανία. Και αν μη τι άλλο οι Ιάπωνες έχουν τεράστια τεχνογνωσία και τεχνολογία στο motorsport (βλ. NISMO).
Το “Lightweighting Programme” -όπως το ονομάζει- θα προσφέρει μειώσεις της τάξεως των 90kg στο X-Trail και 40kg στο Qashqai. Δεν είναι μεγάλη η μείωση, αλλά ικανή για να εξασφαλίσει ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις και χαμηλότερες καταναλώσεις. Και βεβαίως τα αυτοκίνητα δε θα ξαναγίνουν… Sunny, αφού θα διατηρήσουν ή και βελτιώσουν σε πολλές περιπτώσεις την ποιότητα και την ασφάλεια τους.
Αντίστοιχα προγράμματα τρέχουν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Ήδη η Ford έχει ανακοινώσει ότι σκοπεύει να εξοπλίσει τα μοντέλα της με τμήματα από μια νέα μορφή -φθηνού αλλά εξίσου καλού- carbon και δεν αναφερόμαστε στο GT το οποίο εκτός από carbon-parts έχει και ελαφρύ παρμπρίζ από Gorilla Glass. Ταυτόχρονα αυτοκίνητα όπως π.χ. το νέο Opel Astra ή το Volkswagen Golf ήδη εξοικονομούν κοντά στα 100kg σε σύγκριση με τις αμέσως προηγούμενες γενιές τους. Μάλιστα το Astra είναι ελαφρώς πιο συμμαζεμένο και στις διαστάσεις, χωρίς να είναι λιγότερο ευρύχωρο. Καλό;

Η Nissan σκοπεύει άμεσα να χρησιμοποιήσει νέα υλικά στο πάτωμα των αυτοκινήτων της.
Το νέας γενιάς carbon που θα χρησιμοποιήσει η Ford σε μοντέλα μαζικής παραγωγής.