Φως στο τούνελ φαίνεται πως ρίχνει η νέα απόφαση της ΕΕ για την γνωστή κατάργηση των θερμικών αυτοκινήτων (βενζίνης, diesel και όλα τα υβριδικά) από το 2035. Κι όμως αλλάζουν τα πάντα, αφού το νέο καθεστώς δείχνει πως τελικά οι κινητήρες εσωτερικής καύσης ΔΕΝ πεθαίνουν!

Με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, οι Γερμανοί σώζουν την αυτοκίνηση και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, με σωσίβια λέμβο τα λεγόμενα eFuels. Η νέα απόφαση, που ήρθε μετά από συνεχείς πιέσεις και διαπραγματεύσεις της βαριάς γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ΕΕ, αλλάζει λοιπόν τα πάντα αφού απο το 2035 θα επιτρέπεται τελικά να πωλούνται καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης! Αρκεί αυτά να κινούνται αποκλειστικά με eFuels.

Τι είναι όμως τα eFuels;

Πρακτικά μια μορφή συνθετικού καυσίμου που απέχει ριζικά από τα ορυκτά καύσιμα. Ο όρος που ίσως ταιριάζει πιο σωστά είναι “ηλεκτροκαύσιμα”, τα οποία και παράγονται μέσα από μια απαιτητική και κοστοβόρα διαδικασία που χρησιμοποιεί ως βασικό της πόρο τις εκπομπές CO2 στην ατμόσφαιρα. Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί το γεγονός ότι η διαδικασία παραγωγής γίνεται με πράσινη ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, χωρίς να παράγονται εκπομπές CO2 κατά τη διαδικασία.

Βέβαια με τη χρήση των eFuels σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, παράγονται ρύποι CO2 στην εξάτμιση. Οι παραγόμενοι ρύποι όμως κατά την καύση είναι ίδιοι με αυτούς που καταναλώνονται κατά την παραγωγή αυτών των καυσίμων. Συνεπώς και η χρήση τους κατά μία έννοια καθιστά τα ηλεκτροκαύσιμα ουδέτερα… ή αλλιώς ούτε γάτα… ούτε ζημιά!

Με στόχο λοιπόν την εξέλιξη πάνω σε αυτή την κατεύθυνση, παράλληλα βέβαια με τη συνέχιση της εξέλιξης σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπαταριών και υδρογόνου, η αυτοκίνηση βρίσκεται σε ένα νέο μονοπάτι το οποίο φαίνεται να υποστηρίζουν και μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και πετρελαϊκές εταιρίες. Για την ώρα πάντως, τα eFuels αποτελούν ένα πολύ ακριβό καύσιμο, πολύ ακριβότερο από τη βενζίνη ή το diesel. Όμως είναι ένα καύσιμο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τις σημερινές υποδομές στα πρατήρια και κυρίως μπορεί να είναι συμβατό με τα σημερινά αυτοκίνητα και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Και αυτά είναι υπέροχα νέα!