Η Lotus πωλείται στους Κινέζους;

Δύο πράγματα ξεχωρίζουν στη μέχρι σήμερα ιστορία της Lotus Cars: κατασκευάζει απίστευτα αυτοκίνητα και έχει μονίμως οικονομικές δυσκολίες! Η τελευταία διοίκηση της Lotus -είναι αλήθεια ότι η εταιρία έχει αλλάξει αρκετές φορές χέρια- φαίνεται να έχει βάλει κάποια τάξη στα προβλήματα του παρελθόντος, όμως και πάλι ακούγονται φήμες περί πώλησης. Αυτή τη φορά σε Κινέζους!

Τίποτε δεν είναι επιβεβαιωμένο μέχρι στιγμής, ωστόσο ακούγεται ότι η κινεζική Geely, μια από τις πλέον σοβαρές εταιρίες εκεί στη μακρινή ανατολή, θέλει να επενδύσει στη Lotus Cars. Η εταιρία με έδρα στο Hethel ανήκε από το 1996 στη Proton Holdings Bhd με έδρα τη Μαλαισία, ενώ από το 2012 που η Proton εξαγοράστηκε από την DRB-Hicom κατά κάποιο τρόπο μπήκε και ένα ανεπίσημο “πωλητήριο” δίπλα στο όνομα της.

Πηγές από τη Μαλαισία (thestar.com.my) αναφέρουν τώρα ότι τόσο η PSA (Peugeot-Citroen) όσο και η Geely ενδιαφέρονται να εξαγοράσουν την Proton. Βέβαια οι Γάλλοι –που θέλουν να αγοράσουν και τις Opel/Vauxhall από τη General Motors– δε δείχνουν να ενδιαφέρονται και τόσο για τη Lotus, η οποία όμως πάει πακέτο με την Proton και όποιος πάρει την πρώτη θα ελέγχει πλήρως και τη δεύτερη. Από την άλλη η Geely, που θυμίζουμε έχει εξαγοράσει πλήρως τη Volvo Cars το 2010, δεν ενδιαφέρεται στα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής από την Proton, ωστόσο η απόκτηση της Lotus μόνο θετική θα μπορούσε να είναι γι αυτήν.

Στην πράξη μια εξαγορά της Lotus από τη Geely θα μπορούσε να ωφελήσει και τις δύο εταιρίες. Οι Κινέζοι θα μπορέσουν να εκμεταλλευτούν τις τεχνικές γνώσεις των Βρετανών στην κατασκευή ελαφριών και ανθεκτικών αμαξωμάτων, ενώ από την άλλη η “ταλαιπωρημένη” Lotus θα βρει μια “σταθερή” στέγη με άφθονη εισροή χρημάτων. Και αν παιχτεί ένα σενάριο τύπου Volvo τότε τα πράγματα μπορούν να βγουν μόνο θετικά για τη μικρή αλλά λατρεμένη εταιρία του Colin Chapman.

Ποιο είναι το σενάριο τύπου Volvo;

Θυμίζουμε ότι η Geely αγόρασε τη Volvo Cars το 2010 από τη Ford. Από το 2012 CEO της Σουηδικής μάρκας ορίστηκε ο Håkan Samuelsson και η εταιρία παραμένει σουηδική όσο ποτέ, έχοντας πλήρη έλεγχο του πλάνου της, των μοντέλων της και ταυτόχρονα δυναμική χρηματική υποστήριξη από τους Κινέζους για την εξέλιξη νέων πλατφόρμων και τεχνολογιών.