Χωρίς πρόσφυση: Αύξηση στις πωλήσεις μα τα προβλήματα παραμένουν

Με φρέσκια θεματολογία, εδώ είμαστε και σήμερα. Απενεργοποιούμε το Traction Control και σχολιάζουμε τα της αγοράς, ευχάριστα αλλά και περίεργα της εβδομάδας που πέρασε…

Αυξήθηκαν κατά 48,7% οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων…

…σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του περασμένου Μαΐου. Η μεγάλη αύξηση των πωλήσεων οφείλεται κυρίως στην κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης στο τέλος του περασμένου μήνα, αλλά και στο νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης που πλέον ισχύει από 1η Ιουνίου. Όπως φαίνεται, όλοι έτρεξαν να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο για να αποφύγουν τα νέα μέτρα απόκτησής του.

Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), τον μήνα Μάιο ταξινομήθηκαν 13.489 καινούργια αυτοκίνητα, έναντι 9.071 τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Να σημειωθεί ότι ο μεγαλύτερος αριθμός των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν αγοράστηκαν από εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων. Στην πρώτη θέση του πίνακα πωλήσεων βρίσκεται η Nissan και ακολουθούν η Toyota και η Opel, ενώ τη λίστα συμπληρώνουν οι Volkswagen, Peugeot, Mercedes-Benz, Fiat και Suzuki. Συνολικά το πεντάμηνο Ιανουαρίου-Μαΐου οι πωλήσεις έφθασαν τις 38.550 μονάδες και είναι αυξημένες κατά 12,9% από το αντίστοιχο πεντάμηνο του 2015.

Ελαφρώς μειωμένη (-4,2%) ήταν τον Μάιο η αγορά των μοτοσικλετών άνω των 50cc. Οι πωλήσεις έφθασαν τις 4.438, ενώ τον αντίστοιχο περσινό μήνα ήταν 4.632 μονάδες. Ωστόσο το πεντάμηνο Ιανουαρίου-Μαΐου, το σύνολο των πωλήσεων εμφανίζεται αυξημένο κατά 1,9% με 13.998 νέες μοτοσικλέτες.

Αυξήθηκαν οι πωλήσεις τον περασμένο Μάιο, ωστόσο μη γελιόμαστε, τα περισσότερα αυτοκίνητα ήταν εταιρικά.

Το αλαλούμ στα Τελωνεία συνεχίζεται…

…με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εκτελωνιστούν ακόμη καινούργια αυτοκίνητα. Οι συσκέψεις της ειδικής επιτροπής με τους τελωνειακούς και το Υπουργείο Οικονομικών δίνουν και παίρνουν μέχρι να βρεθεί ο τρόπος εκτελωνισμού των καινούργιων αλλά και των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με το νέο καθεστώς υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης.

Αυτοκίνητα με το προηγούμενο καθεστώς…

…προλαβαίνουν ακόμη όσοι ενδιαφέρονται άμεσα για κάποια αγορά. Πολλές εταιρείες έχουν προλάβει να εκτελωνίσουν ικανοποιητικό αριθμό οχημάτων πριν την εφαρμογή των νέων μέτρων. Μεταξύ αυτών και η Opel, η SEAT, η Renault κ.ά. οι οποίες διαθέτουν τα αυτοκίνητά τους με τις παλιές τιμές.

Φθηνότερα αυτοκίνητα, ακόμη και όφελος απόσυρσης, συνεχίζουν να προσφέρουν κάποιες εταιρίες.

Σοβαρό πρόβλημα με τις μεταβιβάσεις…

…έχει δημιουργηθεί για αυτοκίνητα που μπήκαν στην κυκλοφορία μετά την άρση της ακινησίας τους λόγω κατάθεσης των πινακίδων. Με άλλα λόγια όσοι παίρνουν πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας του αυτοκινήτου τους για ορισμένο χρονικό διάστημα -πληρώνοντας το αντίστοιχο ποσό και μάλιστα «καπελωμένο»- και στο διάστημα αυτόν θελήσουν να το πουλήσουν, δεν μπορούν να προβούν σε αυτή την πράξη, γιατί η εφορία ζητά να καταβληθούν τα τέλη κυκλοφορίας ολόκληρου του έτους προκειμένου να γίνει η μεταβίβαση και όχι το ποσό των υπολοίπων μηνών!

Ο πιο επικίνδυνος δρόμος της Θεσσαλονίκης…

…είναι η περιφερειακή οδός, στην οποία καθημερινά σημειώνονται πολλά ατυχήματα και μεγάλα μποτιλιαρίσματα. Ο δρόμος γίνεται ακόμη πιο επικίνδυνος όταν βρέχει, όπως την περασμένη Τετάρτη, όπου τα νερά της βροχής, λόγω κακής σχεδίασης, πλημύρισαν τη μια λωρίδα του δρόμου και ως αποτέλεσμα δίπλωσε μια νταλίκα. Υπήρξε μεγάλη ταλαιπωρία όσων οδηγών κινούνταν εκείνη την ώρα στην περιφερειακό οδό.

Η εικόνα είναι πλέον συνηθισμένη στο συγκεκριμένο δρόμο που καθημερινά τις πρωινές και τις απογευματινές ώρες δέχεται τεράστιο όγκο οχημάτων. Και οι όποιες βελτιώσεις που κατά καιρούς γίνονται, είναι «σταγόνα στον ωκεανό», αφού ο συγκεκριμένος δρόμος από την αρχή της κατασκευής του παρουσίασε πολλά λειτουργικά προβλήματα, γιατί αυτοί που τον σχεδίασαν δεν είχαν προνοήσει την αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων, αλλά ούτε είχαν λάβει υπόψη τους τις καιρικές συνθήκες.

Μια ξεχωριστή εκδήλωση στην πίστα “Drive Park”…

…διοργανώνει για τους δημοσιογράφους το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Θεσσαλονίκης. Την Πέμπτη 16 Ιουνίου θα παρουσιαστούν οι δραστηριότητες του ομίλου στην πίστα καρτ «Drive Park» του Νέου Ρυσίου, ενώ εκτός από τους εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης καλεσμένοι είναι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, το Πυροσβεστικό Σώμα και η Διεύθυνση Αστυνομίας.

Στα πλαίσια της εκδήλωσης δύο αγωνιζόμενοι του ομίλου, ο πρωταθλητής Time Attack Αλέξανδρος Δήμος με Toyota Starlet και ο Νίκος Βάτσος με Renault Clio R3, θα είναι στη διάθεση όσων θέλουν να κάνουν μια γρήγορη βόλτα στην πίστα από τη θέση του συνοδηγού στα αγωνιστικά τους αυτοκίνητα.

Ζούγκλα θυμίζουν τα πάρκα…

…στην παραλία Θεσσαλονίκης. Πριν λίγες ημέρες περπατώντας στην περιοχή, είδα μια εγκατάλειψη στα υπάρχοντα εκεί θεματικά πάρκα. Τα χόρτα στα σημεία μεταξύ πλακόστρωτου και πάρκων είναι τόσο μεγάλα που αλλοιώνουν την όμορφη εικόνα. Είναι τόσο δύσκολο να βάλει ο Δήμος ένα συνεργείο να τα κόψει;

Προετοιμάστε το αυτοκίνητό σας για το καλοκαίρι

Το καλοκαίρι έφθασε και ήδη πολλοί είναι αυτοί που ξεκίνησαν τις εξορμήσεις – κυρίως τα Σαββατοκύριακα- και απολαμβάνουν το μπάνιο τους στις παραλίες. Τώρα λοιπόν που το θερμόμετρο ανεβαίνει, πρέπει να γνωρίζετε ότι σε ένα αυτοκίνητο σταθμευμένο κάτω από τον ήλιο το εσωτερικό του «ανάβει» αφού η θερμοκρασία αυξάνεται στο πολλαπλάσιο, προκαλώντας φθορές στα πλαστικά μέρη του. Καλό είναι να γίνεται τακτική επάλειψη των πλαστικών μερών του αυτοκινήτου με καλής ποιότητας προστατευτικό υλικό, ώστε αυτά να διατηρηθούν μαλακά και να γίνουν πιο ανθεκτικά στις υψηλές θερμοκρασίες. Ακόμη, τα εξαρτήματα σκίασης που τοποθετούνται στις γυάλινες επιφάνειες, συμβάλλουν στην μείωση της θερμοκρασίας στο εσωτερικό. Ένα άλλο σύστημα που καταπονείται το καλοκαίρι είναι ο κλιματισμός του αυτοκινήτου, ο οποίος λειτουργεί συνεχώς προσφέροντας τη δροσιά του. Επίσης χρειάζεται φροντίδα και το σύστημα ψύξης του κινητήρα.

Τώρα που ξεκινούν οι ζέστες, καλό είναι να προσέξουμε το κλιματιστικό του αυτοκινήτου μας.

Σας υπενθυμίζουμε ορισμένες βασικές ενέργειες που πρέπει να κάνετε ώστε το αυτοκίνητό σας να μπορεί να αντέξει στις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις σας. Το σύστημα κλιματισμού για να λειτουργεί σωστά χρειάζεται φροντίδα και συντήρηση. Αυτή η διαδικασία πρέπει να γίνει σε συνεργείο, όπου ο τεχνικός θα ελέγξει την κατάσταση και την ποσότητα του φρέον στο κύκλωμα του κλιματιστικού, ώστε αυτό να αποδίδει τη επιθυμητή ψύξη. Και αυτό γιατί αν σε ένα κλιματιστικό η ποσότητα φρέον είναι χαμηλή, αυτό υπολειτουργεί με κίνδυνο να χαλάσει, ενώ επιπλέον αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου. Ζητήστε επίσης από τον τεχνικό να ελέγξει τους αγωγούς μεταφοράς της ψύξης στην καμπίνα των επιβατών και να καθαρίσει ή αν χρειαστεί να αντικαταστήσει το φίλτρο της καμπίνας.

Επίσης στα πλαίσια της καλοκαιρινής φροντίδας του αυτοκινήτου περιλαμβάνεται μεταξύ των άλλων και το σύστημα ψύξης του κινητήρα. Όλοι γνωρίζουμε ότι οι υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού επηρεάζουν τον κινητήρα του αυτοκινήτου, φθείρουν τα κολάρα, τον θερμοστάτη. Πρέπει να ελεγχθεί το ψυκτικό υγρό το οποίο είναι προτιμότερο να είναι αυτό που χρησιμοποιείται χειμώνα καλοκαίρι (παραφλού) και έχει επιπλέον αντισκωριακές ιδιότητες.

Να έχετε υπόψη σας ότι ένας κινητήρας που λιπαίνεται και ψύχεται σωστά, αποδίδει καλύτερα, φθείρεται λιγότερο και έχει χαμηλότερη κατανάλωση.