Χωρίς πρόσφυση: Με ζέστη, μποτιλιάρισμα και δίπλωμα στα 17

Μια ανάσα πριν το Σαββατοκύριακο (και τις παραλίες για τους περισσότερους) επιστρέφουμε με τα νέα και σχόλια από τον κλάδο της αυτοκίνησης την εβδομάδα που πέρασε. 

Αποχή τέλος για τους εξεταστές οδήγησης

Η υπόθεση των εξεταστών των υποψηφίων οδηγών διευθετήθηκε τελικά, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες που είχαμε δημοσιεύσει στο “Χωρίς Πρόσφυση” της περασμένης εβδομάδας. Με σχετική τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, δίνεται πλέον η λύση στο θέμα που προέκυψε με την αποχή των εξεταστών-υπαλλήλων των Διευθύνσεων Συγκοινωνιών από τη διαδικασία της εξέτασης των υποψηφίων οδηγών για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης. Οι εξεταστές απεργούσαν λόγω της μη καταβολής του ειδικού επιδόματος που έπαιρναν για εργασία εκτός ωραρίου.

Σύμφωνα με τη νέα ρύθμιση του Υπουργείου Μεταφορών, παρατείνεται μέχρι 1/7/17 το ίδιο καθεστώς που ίσχυε για την αμοιβή των εξεταστών, αλλά και την διαδικασία εξέτασης των υποψηφίων οδηγών, η οποία θα γίνεται εντός του κανονικού ωραρίου εργασίας. Επίσης για το μεταβατικό διάστημα μέχρι την 1/7/17 οι εξεταστές που αποδεδειγμένα συμμετέχουν στη διενέργεια εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών προβλέπεται αποζημίωση 250 ευρώ το μήνα για την εκτός ωραρίου εργασία, ενώ μέχρι την κατάργηση των Δευτεροβάθμιων Ιατρικών Επιτροπών που συγκροτούνται από τις Διευθύνσεις Συγκοινωνιών, αυτές θα αμείβονται σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς. Το θέμα είναι ποιοι γιατροί θα τις απαρτίζουν με την αποζημίωση των 30 ευρώ την ημέρα;

Δίπλωμα οδήγησης από τα 17;

Την έκδοση διπλώματος από τα 17 έτη πρότεινε στην Ολομέλεια της Βουλής ο Υπουργός Άμυνας κ. Πάνος Καμμένος, με την προϋπόθεση ότι ο ανήλικος οδηγός θα συνοδεύεται από ενήλικα συνοδηγό. Όπως φάνηκε τα περισσότερα κόμματα της αντιπολίτευσης είδαν την πρόταση αυτή θετικά. Πράγματι, η συγκεκριμένη πρόταση είναι ενδιαφέρουσα, αλλά κατά την προσωπική μου εκτίμηση κρύβει παγίδες, οι οποίες θα πρέπει να εξεταστούν σοβαρά πριν εφαρμοστεί το μέτρο. Και πρώτα απ’ όλα το θέμα της ευθύνης! Ποιος θα τιμωρηθεί; Ο ανήλικος οδηγός ή ο ενήλικας συνοδηγός του όταν σημειωθεί παράβαση του Κ.Ο.Κ.;

Η οδήγηση από έναν 17χρονο πρέπει να γίνεται κάτω από αυστηρούς όρους, όπως συμβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Όλοι γνωρίζουμε περιπτώσεις γονέων που δίνουν στα παιδιά τους το αυτοκίνητο τους, με αποτέλεσμα αυτή η ανοχή του γονέα να δίνει την αυθαιρεσία στο 17χρονο παιδί να οδηγήσει το αυτοκίνητο της οικογένειας και χωρίς μάλιστα την παρουσία του γονέα. Σήμερα για να αποκτήσει κανείς δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου πρέπει να έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του και ο νόμος αυτός ισχύει από τη δεκαετία του 80, ενώ σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες δίπλωμα παίρνει κανείς στα 16 χρόνια.

Σε κάθε περίπτωση όμως η απόκτηση διπλώματος οδήγησης στα 17 είναι κάτι το θετικό, αλλά πάντα με την συνοδεία ενήλικα. Γιατί κακά τα ψέματα αν δει κανείς τι γίνεται στην επαρχία με τους ανήλικους οδηγούς θα τρομάξει. Βλέπουμε παιδιά 13 ετών να οδηγούν τρακτέρ, αγροτικά αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες και κάθε τροχοφόρο και κανενός το αφτί δεν ιδρώνει. Ούτε του γονιού, ούτε της τροχαίας η οποία στα χωριά είναι ανύπαρκτη.

Ερχόμαστε τώρα στο δίπλωμα οδήγησης μοτοποδηλάτου, το οποίο χορηγείται σε όσους έχουν συμπληρώσει το 16ο έτος της ηλικίας τους. Και εδώ γεννάται το ερώτημα: Γιατί ο 16χρονος μπορεί και οδηγεί χωρίς συνοδεία στον ίδιο δρόμο και εφαρμόζει τον ίδιο Κ.Ο.Κ., ενώ ένας 17χρονος οδηγός θα πρέπει να συνοδεύεται μέχρι να γίνει 18 ετών; Κατά την γνώμη μου, τα παιδιά καλό είναι να μάθουν να οδηγούν από νεαρή ηλικία και να αποκτούν σωστές βάσεις και στον τομέα της οδήγησης, να μάθουν να σέβονται τους άλλους και πολύ περισσότερο να τηρούν τον Κ.Ο.Κ. όσο απαρχαιωμένος και αν είναι αυτός.

Νέοι οδηγοί με το αυτοκίνητο της οικογένειας

Με αφορμή την πρόταση Καμμένου για δίπλωμα στα 17 θυμίζω το σοβαρό δίλημμα που αντιμετωπίζουν πολλοί γονείς, αν πρέπει ή όχι να δώσουν στο παιδί τους -που είναι νέος οδηγός- το αυτοκίνητο της οικογένειας, για μια βόλτα με τους φίλους του στη θάλασσα ή στη βραδινή έξοδο. Ορισμένοι γονείς μάλιστα ζουν ένα εφιάλτη, με το φόβο μήπως το παιδί τους πάθει κάτι. Και όλα τελειώνουν τη στιγμή που θα επιστρέψει ο γιός ή η κόρη στο σπίτι.

Αυτή όμως η ψυχοφθόρα κατάσταση, τόσο για τους γονείς όσο και για τα παιδιά, πρέπει να σταματήσει. Οι γονείς δικαιολογημένα ανησυχούν, αφού κάθε μέρα ακούνε και διαβάζουν για τροχαία ατυχήματα με εμπλεκόμενα 18χρονα και 20χρονα παιδιά. Και τα παιδιά όμως έχουν και αυτά το δίκιο τους και βεβαίως το άγχος για την αγωνία των γονιών τους. Ωστόσο, ως νέοι οδηγοί πρέπει και αυτοί να αποκτήσουν οδηγική εμπειρία, αλλά θέλουν να “κάνουν και το κομμάτι τους” στην παρέα, έστω και με το αυτοκίνητο του μπαμπά ή της μαμάς.

Συνεπώς η άρνηση του γονιού να επιτρέψει στο παιδί του να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο της οικογένειας δεν είναι και το καλύτερο. Άλλωστε, τα παιδιά έχουν ως πρότυπο τους γονείς τους και από πολύ μικρή ηλικία έχουν παρακολουθήσει τη οδηγική συμπεριφορά τους. Αν λοιπόν οι γονείς δίδαξαν με τον τρόπο τους στο παιδί τους την πρέπουσα συμπεριφορά στην οδήγηση και η σχολή οδηγών το σωστό τρόπο οδήγησης, τότε δεν πρέπει να υπάρχει καμία ανησυχία και κανένας… εφιάλτης. Το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να υπενθυμίζουν στο παιδί τους ότι δεν πρέπει να οδηγεί επικίνδυνα, να μην καταναλώνει αλκοόλ και να μην αφήνει άλλα άτομα να οδηγήσουν το αυτοκίνητό του. Η κατανόηση τόσο από τους γονείς όσο και από το παιδί, μπορεί να φέρει τα καλύτερα αποτελέσματα.

Αλαλούμ στα τελωνεία

Ακόμη δεν έχει βρεθεί άκρη στον τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα το αλαλούμ στα τελωνεία να συνεχίζεται. Και βεβαίως τα έσοδα που προέρχονται από τους τελωνειακούς δασμούς έχουν πέσει στα τάρταρα…

Κυκλοφοριακός χαμός κάθε Σαββατοκύριακο

Οι εξορμήσεις προς τις παραλίες έχουν αρχίσει και το μποτιλιάρισμα πάει σύννεφο! Τόσο τα πρωινά Σαββάτου και Κυριακής προς κάποια ακτή όσο κυρίως το αόγευμα της Κυριακής όπου υπάρχει μαζική επιστροφή από όλους τους εκδρομείς του Σαββατοκύριακου. Όσοι μας διαβάζουν από βόρεια Ελλάδα το ζουν από πρώτο χέρι με όσους πηγαίνουν ή επιστρέφουν από τη Χαλκιδική. Παρά το γεγονός ότι το νέο κομμάτι του δρόμου Ποτίδαια-Κασσάνδρα που δόθηκε στην κυκλοφορία μείωσε σοβαρά το κυκλοφοριακό στην περιοχή, το μποτιλιάρισμα λόγω του μεγάλου όγκου αυτοκινήτων συνεχίζεται στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής. Δύο ώρες στο αυτοκίνητο για ένα μπάνιο στη θάλασσα! Έτσι είμαστε εμείς οι Έλληνες. Φεύγουμε σε δόσεις και επιστρέφουμε όλοι μαζί.