Χωρίς πρόσφυση: Τελικά μας βάρεσε η ζέστη…

Καυτή Παρασκευή σήμερα από όλες τις απόψεις! Το θερμόμετρο ανεβαίνει και δεν εξηγείται αλλιώς… κάποιοι έχουν μάλλον καεί λίγο περισσότερο. Δείτε τι εννοούμε στο σημερινό “χωρίς πρόσφυση” με τα αυτοκινητιστικά νέα και περίεργα της εβδομάδας που τελειώνει…

Νέα τέλη κυκλοφορίας για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα;

Μεγάλες αλλαγές έρχονται στα τέλη κυκλοφορίας των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από το 2017. Το Υπουργείο Οικονομικών κατέθεσε στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο, το οποίο μεταξύ άλλων αναφέρει ότι από την επόμενη χρονιά τα τέλη κυκλοφορίας των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα υπολογίζονται με βάση το έτος πρώτης ταξινόμησης όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στις χώρες της Ε.Ε. ή του ευρωπαϊκού οικονομικού χώρου.
Έτσι λοιπόν όσα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν και κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά σε κάποια ευρωπαϊκή χώρα και στη συνέχεια εισήχθησαν ως μεταχειρισμένα στην Ελλάδα και ταξινομήθηκα και πήραν πινακίδες κυκλοφορίας στη χώρα μας, από 1/11/2010, τα τέλη κυκλοφορίας τους θα υπολογίζονται με βάση την πρώτη τους ταξινόμηση, δηλαδή στη χώρα της Ε.Ε που κυκλοφόρησαν πριν εισαχθούν.
Αν λοιπό κάποιος αγόρασε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο εισαγωγής από τον Νοέμβριο του 2011 και μετά και το αυτοκίνητο αυτό είχε ταξινομηθεί ως καινούργιο σε άλλη χώρα της Ε.Ε. το 2007, ο ιδιοκτήτης του πληρώνει τα Τέλη Κυκλοφορίας ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων του αυτοκινήτου. Από το 2017 όμως τα τέλη κυκλοφορίας αλλάζουν και θα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του αυτοκινήτου και όχι με τους ρύπους. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένοι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού θα κληθούν να πληρώσουν δυσβάσταχτα τέλη κυκλοφορίας, ενώ κάποιοι άλλοι με αυτοκίνητα μικρού κυβισμού, θα έχουν μειωμένα τέλη απ’ αυτά που πλήρωναν. Αντίθετα όσοι ιδιοκτήτες αγόρασαν καινούργιο αυτοκίνητο στην Ελλάδα από το 2007 και μετά, τα τέλη κυκλοφορίας για αυτούς παραμένουν με βάση τις εκπομπές ρύπων.

Σε ελεύθερη πτώση και πάλι οι πωλήσεις αυτοκινήτων

Η οικονομική δυσπραγία των Ελλήνων, σε συνδυασμό με την κατάργηση της απόσυρσης και το νέο υπολογισμό τελών ταξινόμησης κράτησαν μακριά από τις εκθέσεις αυτοκινήτων το αγοραστικό κοινό, που προσπαθεί να επιβιώσει από τη λαίλαπα των μέτρων εξόντωσής του. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), τον περασμένο μήνα Ιούνιο οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων έφθασαν 8.863 μονάδες σημειώνοντας μείωση της τάξης -1,5% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Ωστόσο, το πρώτο εξάμηνο του 2016 οι ταξινομήσεις έφθασαν τις 47.413 μονάδες παρουσιάζοντας αύξηση 9,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα (43.142), αλλά σε καμία περίπτωση το μέγεθος των πωλήσεων δεν μπορεί να καλύψει τη ζημιά που έχει υποστεί από την οικονομική κρίση και ο κλάδος αυτοκινήτου, ιδιαίτερα οι επίσημοι έμποροι εκτός Αθηνών, που δυσκολεύονται να επιβιώσουν με το χαμηλό αριθμό πωλήσεων και «ποντάρουν» μόνο στην τεχνική εξυπηρέτηση των πελατών τους με διάφορες προσφορές κ.λ.π..
Τον μήνα Ιούνιο 2016, στην πρώτη θέση του πίνακα πωλήσεων φιγουράρει η Toyota με 1.196 αυτοκίνητα, και μερίδιο αγοράς 13,5%. Ακολουθούν η Nissan με 1.007 αυτοκίνητα (11,4%), η VW με 687 αυτοκίνητα (7,8%) και η Peugeot με 683 αυτοκίνητα (7,7%). Ο μεγαλύτερος όγκος αυτοκινήτων πουλήθηκε στην Αθήνα φθάνοντας τις 6.337 μονάδες. Στη Θεσσαλονίκη οι πωλήσεις ήταν σε χαμηλά επίπεδα, ανατρέποντας το παραδοσιακό μερίδιο αγοράς παλαιότερων ετών που άγγιζε το 11% επί του συνόλου των πωλήσεων ανά την επικράτεια, φθάνοντας το μήνα φετινό Ιούνιο στις 467 μονάδες. Η πρωτιά στη συμπρωτεύουσα ανήκει στη Nissan με 116 πωλήσεις (24,8%). Στη δεύτερη θέση η Toyota με 51 αυτοκίνητα (10,9%) και Τρίτη η Opel με 49 αυτοκίνητα (10,5%).
Στις υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδας η κατάσταση είναι δραματική. Στην Ήπειρο το σύνολο πωλήσεων έφθασε 133 αυτοκίνητα (Toyota 24, VW 13, Nissan 10), στη Θεσσαλία κυκλοφόρησαν 172 καινούργια αυτοκίνητα (Suzuki 30, Fiat 27 BMW 15), στη Θράκη πουλήθηκαν τον Ιούνιο 80 αυτοκίνητα (Opel 18, Nissan 9, Suzuki 9). Ανεβασμένη εμφανίζεται η αγορά αυτοκινήτου τον περασμένο μήνα στην Κρήτη, όπου σημειώθηκαν 620 ταξινομήσεις (Peugeot 137, Fiat 89, Nissan 76). Κατά πάσα πιθανότητα στην άνοδο των πωλήσεων συνέβαλλαν οι εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων, αλλά ωστόσο δεν παύουν να είναι πωλήσεις. Στην ίδια εμπορική λογική κινήθηκε και η αγορά στα νησιά του Αιγαίου με 376 πωλήσεις (Nissan75, Opel 66, Toyota 48). Στα νησιά του Ιονίου αγοράστηκαν 195 καινούργια αυτοκίνητα (Nissan 72, Peugeot 52, Fiat 26). Η αγορά της Πελοποννήσου πούλησε 181 αυτοκίνητα (Opel 25, Nissan 22, Ford 18) ενώ στους υπόλοιπους Νομούς της Μακεδονίας πουλήθηκαν 215 αυτοκίνητα (Opel 42,Toyota 27, Fiat 27, Nissan 25) και τέλος στην Κεντρική Ελλάδα ταξινομήθηκαν 107 αυτοκίνητα.

Δίπλωμα οδήγησης στα 17 αλλά…

Δίπλωμα οδήγησης στα 17 πρότεινε πριν λόγο καιρό ο υπουργός άμυνας κ. Καμμένος, αλλά φοβάμαι ότι στο βάθος υπάρχει πολιτική εκμετάλλευση των νέων, αφού στη συνέχεια θα τους ζητήσουν να ψηφίζουν από τα 17. Όλα στο βωμό του πολιτικού οφέλους. Και από την άλλη, έχεις και τον υπουργό παιδείας κ. Φίλη να καταργεί το μάθημα των αρχαίων από τα σχολεία! Ωστόσο ο υπουργός τα «άκουσε» από τους νεαρούς μαθητές τόσο για τα αρχαία, όσο και για τις άλλες φαιδρές αλλαγές που προτίθεται η κυβέρνηση να κάνει στην εκπαίδευση.
Ένα άλλο κυβερνητικό στέλεχος, η αρμόδια υπουργός σε θέματα Μεταφορών κα Χρυσοβελώνη δήλωσε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να μπει το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία. Ήμουν νιός και γέρασα ακούγοντας τέτοιες προθέσεις αλλά πράξη καμία. Κατά τη γνώμη μου πρέπει πρώτα να καθιερωθεί ως υποχρεωτικό το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής στην εκπαίδευση και μετά να επιτραπεί η απόκτηση διπλώματος οδήγησης στα 17.
Το ερώτημα όμως είναι ποιος θα διδάσκει το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία; Μήπως οι δάσκαλοι που και αυτοί πρέπει να εκπαιδευτούν στο αντικείμενο, ή μήπως οι εκπαιδευτές των σχολών οδήγησης; Είναι και αυτό ένα σοβαρό θέμα για το οποίο δεν ακούσαμε καμιά θέση ή πρόταση. Λέτε στην θέση των καταργημένων αρχαίων να μπει το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής; Και όλες αυτές οι «μπαρούφες» ότι ο 17χρονος θα πρέπει να συνοδεύεται όταν οδηγεί από ενήλικα, στην πράξη θα αποδειχθεί ανέφικτο…

Ξεκινά ο έλεγχος των ανασφάλιστων

Επιτέλους, ενεργοποιούνται οι κρατικοί μηχανισμοί για τον έλεγχο των οδηγών που παράνομα κυκλοφορούν τα αυτοκίνητά τους ανασφάλιστα και χωρίς ΚΤΕΟ. Για το θέμα αυτό είχαμε αναφερθεί σε παλαιότερο δημοσίευμα.
Το Υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών, αποφάσισαν, έστω και ετεροχρονισμένα, να ενεργοποιήσουν την εκστρατεία ελέγχου των ανασφάλιστων αυτοκινήτων αλλά και αυτών που δεν τα έχουν περάσει από ΚΤΕΟ, ώστε να ξεκινήσει η αποστολή των προστίμων μέχρι το Σεπτέμβριο. Εδώ να υπενθυμίσουμε ότι το πρόστιμο για τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα είναι 250 ευρώ και αν αυτό δεν πληρωθεί μέσα σε 8 ημέρες ανεβαίνει στα 500 ευρώ και συνοδεύεται με διοικητικές ποινές, όπως αφαίρεση πινακίδων και διπλώματος οδήγησης του κατόχου για 6 μήνες. Αν κάποιος εμπλακεί σε ατύχημα με ανασφάλιστο αυτοκίνητο οι κυρώσεις, διοικητικές και ποινικές γίνονται δυσβάσταχτες.
Για τους παραβάτες οδηγούς που δεν πέρασαν το αυτοκίνητό τους από ΚΤΕΟ το πρόστιμο είναι 150 ευρώ.

Πετάνε τα ελικόπτερα στη Χαλκιδική

Τελικά η επόπτευση των δρόμων της Χαλκιδικής από αέρος με τα ελικόπτερα της ΕΛΑΣ τα Σαββατοκύριακα είναι γεγονός. Ωστόσο, τι να κάνουν τα ελικόπτερα αλλά και η Τροχαία τόσα αυτοκίνητα και εκατοντάδες ατίθασους και άσχετους οδηγούς που γεμίζουν τους δρόμους; Το μποτιλιάρισμα είναι αναπόφευκτο και οι διαμαρτυρίες των εκδρομέων στα ραδιόφωνα πολλές. Έχουμε και την περιβόητη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) την οποία «καταπατούν» κάποιοι ασυνείδητοι οδηγοί, γνωρίζοντας ή όχι ότι η ΛΕΑ δημιουργήθηκε για να εξυπηρετεί οχήματα άμεσης ανάγκης όπως ασθενοφόρα, πυροσβεστικά και περιπολικά. Στο οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής η ΛΕΑ υπάρχει αλλά σε ορισμένα σημεία και είναι πολύ στενή. Το παράδοξο όμως είναι ότι στο νέο κομμάτι του δρόμου Ποτίδαιας-Κασσάνδρας που πρόσφατα δόθηκε στην κυκλοφορία, δεν υπάρχει ΛΕΑ!

Ιστορία με νόημα

Η συνεχής επιβολή φόρων, οι μειώσεις των μισθών και η απειλή του περιβόητου «κόφτη» που υπέγραψε η κυβέρνηση με τους δανειστές, που λέει ότι αν το πρόγραμμα δεν βγαίνει, θα «βάλει χέρι» και πάλι σε μισθούς και συντάξεις, θυμίζουν μια ιστορία που προέρχεται από την περίοδο της τουρκοκρατίας στη χώρα μας.
Ο πασάς εκείνης της εποχής κάθε τόσο έστελνε τους κοτζαμπάσηδες να εισπράξουν τους φόρους από τους σκλαβωμένους Έλληνες (μερίδια από σοδιές, ζώα, χρήματα). Κάθε τόσο, οι εισπράκτορες ενημέρωναν τον πασά ότι ο λαός πληρώνει με δυσκολία αλλά παραπονιέται για τους δυσβάσταχτους φόρους. Ο πασάς επέμενε. Βάλτε και άλλους φόρους. Οι εισπράκτορες επέστρεφαν με τους νέους φόρους, αλλά τόνιζαν στον άρχοντά τους ότι ο λαός τώρα βρίζει και ωρύεται. Ο πασάς και πάλι ανένδοτος συνέχιζε να αυξάνει τους φόρους, ώσπου μια μέρα οι εισπράκτορες πήγαν στον πασά λέγοντάς τον ότι ο λαός όχι μόνο δεν πληρώνει αλλά όταν μας βλέπει ξεκαρδίζεται στα γέλια! Τότε ο πανούργος πασάς είπε στους εισπράκτορες: εδώ σταματάμε τους φόρους γιατί ο λαός μας πήρε στο ψιλό και ο κίνδυνος είναι μεγάλος. Αλήθεια εμείς οι νεοέλληνες μπορούμε να κάνουμε κάτι ανάλογο;