Χωρίς πρόσφυση: Φάνηκε φως στο τούνελ;

Με ενθαρρυντικά νέα για τις μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη κλείνει ο απολογισμός της εβδομάδας, αλλά και ευχάριστες εξελίξεις από την πορεία της αγοράς του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Διαβάστε παρακάτω τι εννοούμε…

Τέλος η ταλαιπωρία των θεσσαλονικέων

Ταλαιπωρία τέλος για τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης…

Μετά από μια ταλαιπωρία 12 ημερών τα αστικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ βγήκαν ξανά στους δρόμους και η Θεσσαλονίκη άρχισε και πάλι να λειτουργεί. Οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης ανέστειλαν την επίσχεση εργασίας αφού πρώτα το αρμόδιο υπουργείο κατέβαλε στους εργαζόμενους τα δεδουλευμένα του Ιουλίου. Όσο για τους μισθούς του Αυγούστου ο υπουργός κ. Σπίρτζης δεσμεύτηκε ότι θα καταβληθούν σε εύλογο χρονικό διάστημα. Παράλληλα, ο υπουργός έδωσε εντολή στο Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών του Υπουργείου Μεταφορών, να ελέγξει την πορεία των χρημάτων (περίπου 3 εκ. ευρώ) αν θα διατεθούν από τον ΟΑΣΘ στους εργαζόμενους και όχι σε άλλες υποχρεώσεις του Οργανισμού.


Ωστόσο, όπως δείχνουν τα πράγματα και αν διαβάσει κανείς προσεκτικά τις ανακοινώσεις και των τριών “αντιμαχόμενων” πλευρών (Υπουργείου, εργαζομένων και ΟΑΣΘ), το σίριαλ δεν έχει τελειώσει. Και αυτό γιατί αφενός η κυβέρνηση δεν έχει διαθέσιμο ζεστό χρήμα για επιχορηγήσεις και προφασίζεται διάφορα, από την άλλη οι εργαζόμενοι δεν δέχονται μειώσεις στο μισθολόγιό τους (πολλοί μάλιστα από αυτούς είναι και μέτοχοι στον ΟΑΣΘ), ενώ ο Οργανισμός προκειμένου να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του αναζητά έσοδα. Προσωπικά αυτό που βλέπω στο βάθος είναι η αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων…

Όλα θα φανούν όταν πραγματοποιηθεί η περιβόητη συνάντηση Υπουργού Μεταφορών και Δικτύων με τους εκπροσώπους της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ και των εργαζομένων. Το θέμα είναι να μην ξαναπιαστούν αιχμάλωτοι οι θεσσαλονικείς, που σε τελική ανάλυση αυτοί “πληρώνουν το μάρμαρο”.

Τέλη κυκλοφορίας συνέχεια…

Στο Υπουργείο Οικονομικών ο πονοκέφαλος για τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 συνεχίζεται και οι αρμόδιοι γράφουν και σβήνουν τα μέτρα που τελικά θα αποφασίσουν να πάρουν για τα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό οικονομικών κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη θα είναι πιο δίκαια και αναλογικά από την προηγούμενη χρονιά. Ας τον πιστέψουμε…

Τι θα γίνει τελικά με τα τέλη κυκλοφορίας του 2017;

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες ευχάριστη έκπληξη επιφυλάσσονται για τους κατόχους αυτοκινήτων 10ετίας, αφού το οικονομικό επιτελείο σκέπτεται να μειώσει τα τέλη κυκλοφορίας στα παλαιά αυτοκίνητα από 5% έως 40% ανάλογα με το έτος κυκλοφορίας και τον κυβισμό τους, ενώ για τους κατόχους νεώτερων αυτοκινήτων τα μαντάτα είναι μάλλον δυσάρεστα. Το σκεπτικό του υπουργείου οικονομικών για τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 είναι να επανακυκλοφορήσουν περίπου 1 εκ. αυτοκίνητα που οι ιδιοκτήτες τους έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας.

Παράλληλα, το αρμόδιο υπουργείο θέλοντας να αυξήσει ακόμη περισσότερο τα έσοδά του από το αυτοκίνητο, προτίθεται να αναπροσαρμόσει τα ποσά που αναλογούν ανά κατηγορία εκπομπής ρύπων, ενώ παράλληλα θέλει να επεκτείνει τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων (CO2) στα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2007, όπως ήδη γράψαμε την προηγούμενη εβδομάδα.

Εάν τελικά εφαρμοστεί η επέκταση των τελών κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα με 1η άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2007, θα υπάρξουν δυσάρεστες εκπλήξεις σε πολλούς κατόχους τους, γιατί ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων μπορεί να ανεβάσει κατά πολύ το κόστος των τελών κυκλοφορίας, αφού πολλά αυτοκίνητα της τριετίας 2007-2009 είναι πιο ρυπογόνα από τα νεότερα. Να υπενθυμίσουμε ότι τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν το 2010, υπολογίζονται σήμερα με βάση τον κυβισμό τους και με διαφορετικές χρεώσεις ανάλογα με την 1η άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου.

Ευνοϊκά μέτρα για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Αλλάζουν τα τέλη κυκλοφορίας για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα.

Χαράς ευαγγέλια για τους ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, καθώς η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων με εγκύκλιό της αλλάζει τον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για το 2017. Από εδώ και στο εξής τα τέλη κυκλοφορίας θα υπολογίζονται όχι μόνο με βάση την ημερομηνία 1ης ταξινόμησης στην Ελλάδα, αλλά και όλων των κρατών μελών της Ε.Ε. ή του Ευρωπαϊκού οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) από όπου έχει εισαχθεί το αυτοκίνητο.

Πιο συγκεκριμένα τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν εισαχθεί στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια και ας είχαν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά σε άλλη χώρα της Ε.Ε. πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων (CO2), ενώ τα αντίστοιχα αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό τους.

Τώρα οι ιδιοκτήτες των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα πληρώσουν για το 2017 μειωμένα τέλη κυκλοφορίας, αφού ο υπολογισμός τους θα γίνεται με βάση τον κυβισμό τους και όχι με τις εκπομπές (CO2). Και αν εφαρμοστεί το νέο σχέδιο του υπουργείου οικονομικών για επιπλέον μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας, αυτοί θα είναι οι ωφελημένοι της υπόθεσης.

Αυξήθηκε η αγορά εισαγόμενων μεταχειρισμένων

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το 8μηνο του 2016 η αγορά των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σημείωσε σημαντική άνοδο της τάξης του 18.7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Συγκεκριμένα από Ιανουάριο έως Αύγουστο του 2016 εισήχθησαν 31.425 αυτοκίνητα έναντι 26.473 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2015. Αν πάλι συγκριθούν οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων το 8μηνο του 2016 με το 8μηνο του 2014 η αύξηση εκτοξεύεται στο 112,2%. Επίσης σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ το 60% των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι δεκαετίας και παλαιότερα, με αμφίβολο ιστορικό.

Πωλείται η Εγνατία Οδός;

Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να παραχωρήσει έναντι 100 εκ. ευρώ για 40 χρόνια τον έλεγχο της Εγνατίας Οδού! Για τον λόγο αυτό χθές Πέμπτη 29/9 οι εργαζόμενοι πραγματοποίησαν 24ωρη απεργία και συγκεντρώθηκαν στα διόδια Μαλγάρων και Αναλήψεως, ζητώντας να παραμείνει ο αυτοκινητόδρομος υπό δημόσιο έλεγχο, υποστηρίζοντας ότι ο συγκεκριμένος δρόμος αποφέρει μέσω διοδίων στο κράτος πάνω από 50 εκ. ευρώ.

Μεταχειρισμένα Citroen από το διαδίκτυο

Μια νέα ιστοσελίδα για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δημιούργησε η Citroen Ελλάς, όπου οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να αναζητήσουν ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο της γαλλικής φίρμας στο approved.citroen.gr, επιλέγοντας μοντέλο, χρονολογία, κυβισμό, ιπποδύναμη, τιμή, χρώμα κ.α. Ο χρήστης όταν εντοπίσει το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο της αρεσκείας του, μπορεί να επικοινωνήσει με το αρμόδιο τμήμα της εταιρείας, είτε μέσω της φόρμας επικοινωνίας που υπάρχει στη σελίδα, είτε τηλεφωνικά.

Τρανταχτές αποχές από το Σαλόνι του Παρισιού

Ποιες εταιρίες δεν πήγαν στο Παρίσι;

Πολύ μεγάλες και γνωστές εταιρίες απουσιάζουν από το Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι, το οποίο ανοίγει αύριο Σάββατο 1 Οκτωβρίου για το κοινό και θα λειτουργήσει μέχρι τις 16 Οκτωνρίου. Απουσία λοιπόν παίρνουν οι μάρκες Bentley, Lamborghini, Aston Martin, Volvo και Ford.