Χωρίς πρόσφυση: Αυξήσεις, λουκέτα και πωλήσεις

Δύσκολα παραμένουν τα πράγματα για τον κλάδο του αυτοκινήτου, με την εβδομάδα που τελειώνει να σηματοδοτείται από δυσάρεστες εκπλήξεις, λουκέτα και αυξήσεις σε καύσιμα. Τουλάχιστον ας μάθουμε να οδηγούμε οικονομικά, μήπως και “σώσουμε” κάνα ευρώ… ενώ κερδισμένοι θα βγουν οι κάτοχοι εισαγόμενων μεταχειρισμένων.

Έρχονται αυξήσεις στα καύσιμα

Πιο ακριβά γίνονται τα καύσιμα.

Πιο νωρίς από τον προβλεπόμενο χρόνο και παρά τις διαψεύσεις από στελέχη της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργού κ. Σκουρλέτη, θα κληθούμε για μια ακόμη φορά να βάλουμε το χέρι στη ήδη άδεια τσέπη μας. Άλλωστε, όλοι γνωρίζουμε ότι στην Ελλάδα ότι διαψεύδεται από την εκάστοτε κυβέρνηση, στη συνέχεια εφαρμόζεται. Έτσι και τώρα οι αυξήσεις στα καύσιμα βρίσκονται προ των πυλών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η αμόλυβδη βενζίνη αναμένεται να αυξηθεί κατά 3 λεπτά και το πετρέλαιο κίνησης κατά 8 λεπτά, ενώ από 15 Οκτωβρίου θα αυξηθεί και η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης. Προσθέστε και τον ΦΠΑ στον ΕΦΚ και βγάλτε τα συμπεράσματά σας. Σε αυτό τον τόπο δυστυχώς όλες οι κυβερνήσεις βάζουν με μεγάλη ευκολία το αυτοκίνητο στο στόχαστρό τους, όχι από μίσος αλλά γιατί προσφέρει εύκολο χρήμα!

Αυξημένη φορολογία στα εταιρικά αυτοκίνητα

Το νέο σχέδιο προβλέπει επιβάρυνση και στους χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων (leasing).

Βαρύς ο φορολογικός πέλεκυς στα εταιρικά αυτοκίνητα, αφού στον προϋπολογισμό που κατατέθηκε στη Βουλή, στόχος του υπουργείου οικονομικών είναι να μπουν στον κρατικό κορβανά πάνω από 90 εκ. ευρώ εξ’ αιτίας της αλλαγής του φόρου εισοδήματος στα εταιρικά αυτοκίνητα.

Και αυτή η απόφαση της κυβέρνησης μπορεί να αποτελέσει άλλο ένα σοβαρό πλήγμα στην αγορά αυτοκινήτου που δεινοπαθεί, αφού τα μισά και παραπάνω καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται στη χώρα μας είναι εταιρικά. Το νομοσχέδιο που μελετά το οικονομικό επιτελείο είναι η φορολόγηση του 80% του ετήσιου μισθώματος, το οποίο θα επιβαρύνει τον χρήστη, ενώ θα αλλάξουν και τα τεκμήρια διαβίωσής του.
Αν για παράδειγμα το ετήσιο μίσθωμα ενός εταιρικού αυτοκινήτου είναι 5.000 ευρώ, τότε το 80% του μισθώματος (4.000 ευρώ) προστίθεται στο φορολογητέο εισόδημα του χρήστη με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί αυτός με επιπλέον φορολόγηση. Και εδώ προκύπτει το ερώτημα: τι θα γίνει με τις εταιρείες που παραχωρούν στον υπάλληλό τους (πωλητή) ένα μισθωμένο αυτοκίνητο; Ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο;
Επίσης θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης, ο οποίος πλέον θα υπολογίζεται με βάση την αξία λιανικής τιμής του αυτοκινήτου που δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 20.000 ευρώ και όχι με τον κυβισμό του όπως ισχύει σήμερα.

Αλλάζουν τα τέλη κυκλοφορίας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα

Μειώνονται τα τέλη κυκλοφορίας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα.

Με στόχο να δελεαστούν οι ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους (περίπου 1 εκ.) λόγω υψηλού κόστους των τελών κυκλοφορίας, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων εξέδωσε εγκύκλιο με την οποία αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, αναγνωρίζοντας πλέον την παλαιότητά τους, όχι με βάση την πρώτη ημερομηνία ταξινόμησης τους στην Ελλάδα, αλλά με την ημερομηνία πρώτης ταξινόμησής τους σε άλλες χώρες της Ε.Ε. ή ΕΟΧ.

Όπως αναφερθήκαμε παλιότερα και εδώ, όσα αυτοκίνητα έχουν κυκλοφορήσει σε άλλες χώρες της ΕΕ πριν το 2007 και στη συνέχεια εισήχθησαν στην Ελλάδα, ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας τους θα γίνεται με βάση τον κυβισμό τους. Σε αυτή την περίπτωση τα αυτοκίνητα αυτά θα έχουν μειωμένα τέλη κυκλοφορίας από 5% έως 40%. Στα αυτοκίνητα μέχρι 1800 κ.εκ. η μείωση θα είναι μικρή και θα φθάνει στο 10%, ενώ μεγαλύτερο όφελος θα έχουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού.
Ωστόσο, τα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2007 και μετά, θα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων, οι οποίοι κοστολογούνται από 0,90 έως 3,72 ευρώ ανάλογα με την ποσότητα εκπεμπόμενου CO2 που ορίζει το εργοστάσιο κατασκευής τους. Μέχρι και φέτος ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους ίσχυε για αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 2010 και μετά. Τώρα προστίθενται και αυτοκίνητα των ετών 2005, 2006 και 2007. Όπως αντιλαμβάνεστε στο οικονομικό επιτελείο ψάχνουν για ζεστό χρήμα, αλλά πολύ φοβάμαι ότι θα είναι “άνθρακες ο θησαυρός”.

Σε ανάκληση τα Jeep Cherokee και Grand Cherokee

Οι κάτοχοι των σχετικών μοντέλων Jeep θα κληθούν να επισκεφτούν την τοπική τους αντιπροσωπεία.

Ανακαλούνται για έλεγχο ορισμένα αυτοκίνητα της εταιρείας Jeep και συγκεκριμένα τα μοντέλα Cherokee (τύπος KJ) και Grand Cherokee (τύπους WG), των ετών κατασκευής 2003 και 2004, λόγω προβλήματος στο σύστημα παθητικής προστασίας (εμπρός αερόσακοι). Σύμφωνα με την Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας ανακαλούνται 608 μοντέλα Cherokee του 2003 και 200 μοντέλα Grand Cherokee του 2004.

Η ελληνική εισαγωγική εταιρεία Lancia-Jeep Ελλάς Α.Ε. ενημερώνει τους κατόχους των συγκεκριμένων αυτοκινήτων της Jeep με προσωπική επιστολή, αλλά και μέσω του Τύπου και τους καλεί να επισκεφθούν τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία της μάρκας προκειμένου να ελεγχθεί το σύστημα και αν χρειαστεί θα γίνει η αντικατάστασή του χωρίς οικονομική επιβάρυνση του ιδιοκτήτη.

Σοκ στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου!

Το ιστορικό περιοδικό 4ΤΡΟΧΟΙ βρίσκεται στα περίπτερα από την 1η Οκτωβρίου 1970.

Το ιστορικό περιοδικό 4ΤΡΟΧΟΙ και το θυγατρικό του Auto Bild, ανέστειλαν την έκδοσή τους, λόγω του «λουκέτου» που έβαλε ο Όμιλος Alpha Editions, στον οποίο ανήκουν τα εν λόγω περιοδικά μαζί με άλλα ειδικά και ποικίλης ύλης.

Η κρίση στην αγορά αυτοκινήτου και μείωση των διαφημίσεων, καθώς και η στροφή των αναγνωστών στο διαδίκτυο, οδήγησαν τους υπεύθυνους της εταιρείας Alpha Editions στο λουκέτο. Δυστυχώς η Alpha Editions που αγόρασε τις Εκδόσεις Λυμπέρη και μαζί με τα περιοδικά και τα δεδουλευμένα που χρωστούσε η εταιρεία Λυμπέρη στους εργαζόμενους, δεν μπόρεσε να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις της, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί στην αναστολή των εκδόσεων, καταβάλλοντας ωστόσο στους εργαζόμενους όλα όσα χρωστούσε, καινούργια και παλαιά.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το περιοδικό 4ΤΡΟΧΟΙ ήταν δημιούργημα του Κώστα Καββαθά και των Τεχνικών Εκδόσεων. Στη μακρόχρονη πορεία του το περιοδικό ξεχώρισε για τη σοβαρότητα και την αξιοπιστία του και ήταν η πρώτη επιλογή ενημέρωσης σε θέματα αυτοκινήτου. Επίσης πολλοί σημερινοί δημοσιογράφοι ξεκίνησαν την καριέρα τους από το περιοδικό 4ΤΡΟΧΟΙ και άλλοι τόσοι συνεργάστηκαν με αυτό (μεταξύ αυτών και εμείς στο www.trcoff.gr), ενώ στις σελίδες του φιλοξενήθηκαν και κείμενα διανοουμένων, συγγραφέων καλλιτεχνών κ.ά.
Από τη στιγμή που τα περιοδικά 4ΤΡΟΧΟΙ και Auto Bild πέρασαν στην εταιρεία των Εκδόσεων Λυμπέρη, άρχισε η αντίστροφη μέτρηση της ζωής τους, η οποία μάλιστα συντομεύθηκε με την οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας. Κρίμα! Όλοι ελπίζουμε στην επόμενη ημέρα και είμαστε πεπεισμένοι πως η ικανότατη ομάδα -με τον Στράτη Χατζηπαναγιώτου επικεφαλής- θα βρει σύντομα ένα νέο τρόπο για να δούμε και πάλι τους αγαπημένους 4ΤΡΟΧΟΥΣ στο περίπτερο…

Πωλείται η Εγνατία Οδός

Η Εγνατία Οδός εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα έως τους Κήπους του Έβρου.

Τελικά οι πληροφορίες μας για την πώληση της Εγνατίας Οδού ήταν σωστές, αφού το ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε να βγάλει τον καλύτερο και ασφαλέστερο δρόμο της χώρας στο “σφυρί”. Μάλιστα, το ΤΑΙΠΕΔ απευθύνει πρόσκληση στους επενδυτές για εκδήλωση ενδιαφέροντος για την αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού η οποία λήγει στις 20 Δεκεμβρίου 2016.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει το ΤΑΙΠΕΔ η Εγνατία Οδός έχει μήκος 670 km και εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους του Έβρου. Εξυπηρετεί το 36% του ελληνικού πληθυσμού, το 54% των αγροτικών περιοχών, το 41% του απασχολούμενου πληθυσμού στους τομείς Βιομηχανίας και Εμπορίου, καθώς και το 33% του ΑΕΠ της Ελλάδος. Ακούγεται ότι το ποσό παραχώρησης της Εγνατίας Οδού για 40 χρόνια ανέρχεται στια 100 εκ. ευρώ και νομίζω ότι είναι τζάμπα, με δεδομένο ότι θα στηθούν και άλλοι σταθμοί διοδίων και το… «γωνιακό μαγαζί» θα φέρει και άλλα έσοδα στο αφεντικό.

Κλείνει η ασφαλιστική Enterprise

Σε τροχιά πτώχευσης μπαίνει από 26 Οκτωβρίου η ασφαλιστική εταιρεία Enterprise Insurance Company και βεβαίως στην ακύρωση των ασφαλιστήρια συμβόλαια που έχει εκδώσει. Όσοι είναι ασφαλισμένοι στην εν λόγω εταιρεία καλό είναι να ανησυχήσουν.

Οδηγείτε οικονομικά

Διαβάστε πιο κάτω πως θα δείτε κι εσείς χαμηλές καταναλώσεις στο αυτοκίνητο σας.

Η οικονομία καυσίμου είναι ένα θέμα που απασχολεί σοβαρά πλέον τους κατόχους αυτοκινήτων και κατ’ επέκταση τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες πλέον απέκτησαν οικολογικές ευαισθησίες και κατασκευάζουν τα μοντέλα τους με γνώμονα τη χαμηλή κατανάλωση και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων. Καλό είναι λοιπόν, σε εποχές που οι τιμές των καυσίμων αυξάνονται και τα ευρώ μας είναι λίγα, να γνωρίζουμε ορισμένα πράγματα που θα μας βοηθήσουν να περιορίσουμε την κατανάλωση κατά τις μετακινήσεις μας.

– Για αρχή θα πρέπει να βάζουμε στο αυτοκίνητό μας καλής ποιότητας καύσιμο. Την ποιότητα του καυσίμου θα τη διαπιστώσουμε μόνοι μας από την συμπεριφορά του αυτοκινήτου μας.
– Η άριστη μηχανολογική κατάσταση του κινητήρα συμβάλλει στην οικονομία καυσίμου και στις λιγότερες εκπομπές καυσαερίων. Ο κινητήρας πρέπει να είναι καλά ρυθμισμένος για να κάνει καλή καύση, τα μπουζί να έχουν σωστή ανάφλεξη και το φίλτρο αέρα να είναι καθαρό.
– Τα λιπαντικά και τα υγρά του συστήματος ψύξης πρέπει να αλλάζονται τακτικά και όπως προβλέπει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου, γιατί οι τριβές που δημιουργούνται κατά τη λειτουργία του κινητήρα, εκτός από τη φθορά, αυξάνουν και την κατανάλωση καυσίμου.
– Σημαντικό ρόλο στην οικονομία καυσίμου παίζουν και τα ελαστικά του αυτοκινήτου. Θα πρέπει να έχουν τη σωστή πίεση αέρα και οι τροχοί να είναι ευθυγραμμισμένοι και ζυγοσταθμισμένοι, για έχουν καλή κύλιση και μειωμένη αντίσταση.
– Ο τρόπος φόρτωσης είναι ένας ακόμη παράγοντας για χαμηλή κατανάλωση. Η σωστή κατανομή βάρους και η αποφυγή χρήσης της σχάρας ή μπαγαζιέρας οροφής, μπορούν να εξοικονομήσουν καύσιμο.
– Ο τρόπος που οδηγούμε είναι το Α και το Ω στη μείωση της κατανάλωσης. Η πλήρης εκμετάλλευση της ροπής του κινητήρα, σε συνδυασμό με τη σωστή χρήση του κιβωτίου ταχυτήτων, μειώνουν την κατανάλωση. Οι άσκοπες επιταχύνσεις, τα μαρσαρίσματα και το τρέξιμο με μικρή σχέση στο κιβώτιο, το μόνο που κάνουν είναι να αυξάνουν την κατανάλωση και να προκαλούν αναστάτωση στους γύρω τους. Η οδήγηση στην πόλη και στο μποτιλιάρισμα με το σταμάτα-ξεκίνα αυξάνει την κατανάλωση. Η καλύτερη ενέργειά μας είναι όταν πλησιάζουμε στα φανάρια ή σε μποτιλιάρισμα, να επιβραδύνουμε το αυτοκίνητό μας με τον κινητήρα στις χαμηλότερες στροφές και γιατί όχι να τον σβήνουμε αν γνωρίζουμε ότι το φανάρι αργεί πολύ. Πολλά αυτοκίνητα σήμερα είναι εξοπλισμένα με σύστημα stop & start το οποίο αναλαμβάνει το σβήσιμο και το άναμμα του κινητήρα όταν το αυτοκίνητο λόγω κυκλοφοριακού φόρτου είναι ακινητοποιημένο.
Συνεπώς, η άριστη κατάσταση του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με την οικονομική οδήγηση, μπορεί να επιφέρει οικονομία καυσίμου μέχρι και 20% , ενώ παράλληλα με αυτό τον τρόπο ωφελούμαστε εμείς αλλά και το περιβάλλον.