Γιορτινή ημέρα η σημερινή για το αυτοκίνητο, καθώς γίνονται τα εγκαίνια της έκθεσης Αυτοκίνηση στην Αθήνα. Βέβαια, η σκληρή πραγματικότητα παραμένει στην αγορά με το μπάχαλο των τηλεοπτικών αδειών να επισκιάζει άλλα σοβαρά ζητήματα που αν μη τι άλλο επηρεάζουν την τσέπη μας. Δείτε παρακάτω τι εννοούμε…
Το παιχνίδι με τις τηλεοπτικές άδειες συνεχίζεται αλλά τι μας νοιάζει;
Τον τελευταίο καιρό τα τηλεοπτικά κανάλια μέρα και νύχτα ασχολούνται με τις άδειες των τηλεοπτικών σταθμών και δεν βλέπουν τι συμβαίνει γύρω τους. Τους απασχολεί η πιθανότητα μιας επερχόμενης ανεργίας των εργαζομένων σε όσους σταθμούς δεν πήραν άδεια λειτουργίας και δεν τους απασχολεί η μεγάλη ανεργία που πλήττει τους απλούς πολίτες και κυρίως τους νέους. Κανείς δεν υποστηρίζει ότι η απόφαση της κυβέρνησης να κλείσει κάποιους τηλεοπτικούς σταθμούς είναι σωστή, αλλά υπάρχουν και άλλες πολλές επιχειρήσεις που κατεβάζουν ρολά και κανείς δεν μιλάει για αυτή την κατάντια, αλλά και όποιος τηλεοπτικός σταθμός αναφέρεται σ’ αυτό, η είδηση είναι σύντομη και δευτερευούσης σημασίας.
Κανονικά θα έπρεπε όλοι οι τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί να είχαν “καραμέλα” τη φτώχια που μαστίζει τους Έλληνες πολίτες που κάθε μέρα ξεπαραδιάζονται από την βαριά και συνεχόμενη φορολόγηση, τις μειώσεις μισθών και συντάξεων και τις αυξήσεις στις τιμές των αγαθών τα οποία με άδεις τσέπες δυσκολεύονται να αγοράσουν.
Στον ίδιο ρυθμό κινούνται και τα κόμματα της αντιπολίτευσης και μοιράζουν ανεφάρμοστες υποσχέσεις όταν έρθουν στην εξουσία, χωρίς να έχουν καταλάβει ότι ο λαός αδιαφορεί πλέον για όσα λένε, κυβερνώντες και αντιπολιτευόμενοι. Και το παραμύθι συνεχίζεται….
Τέρμα τα ψέματα! Έρχονται τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας
Εδώ και τρεις εβδομάδες τα ΜΜΕ κάνουν μικρές αναφορές για τα πιθανά σενάρια που βλέπουν το φως της δημοσιότητας σχετικά με τα επερχόμενα Τέλη Κυκλοφορίας 2017. Ωστόσο, τα παραμύθια τελειώνουν, αφού από 1η Νοεμβρίου το Taxisnet θα πρέπει κανονικά να “ανοίξει” την εφαρμογή για τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017. Ακόμη βέβαια οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου οικονομικών δεν έχουν κατασταλάξει στο πως τελικά αυτά θα υπολογίζονται και ποιους θα πλήξουν περισσότερο. Όπως δείχνουν τα πράγματα, η εφαρμογή των Τελών Κυκλοφορίας θα ανοίξει γύρω στις 15 Νοεμβρίου.
Κατά την προσωπική μου άποψη, όλα είναι έτοιμα στο υπουργείο οικονομικών, αλλά σκόπιμα δημιουργούνται διαρροές προκειμένου να δουν οι αρμόδιοι τις αντιδράσεις της κοινής γνώμης και στη συνέχεια να μας “σερβίρουν” την απόφασή τους που θα μας υποχρεώσει να βάλουμε και πάλι βαθιά το χέρι στη τσέπη μας. Σύμφωνα με πληροφορίες η πιο επικρατέστερη πρόταση της Ειδικής Επιτροπής είναι τα Τέλη Κυκλοφορίας να υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές ρύπων (CO2) στα αυτοκίνητα με 1η άδεια κυκλοφορίας από το 2007 και μετά. Αν τελικά εφαρμοστεί αυτό το σενάριο, τότε πάνω από 1εκ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα επιβαρυνθούν οικονομικά.
Όσο για τα περίφημα μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα με χαμηλή εκπομπή ρύπων έως 90 g CO2/km, τείνουν να αποτελέσουν παρελθόν, αφού εξετάζεται να μειωθεί το όριο στα 80-85 g CO2/km, γεγονός που ελάχιστα ή σχεδόν κανένα αυτοκίνητο εκπέμπει. Υπάρχει και ένα άλλο σενάριο, που θα φέρει επιπλέον έσοδα στον κρατικό κορβανά και έχει να κάνει με τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα για δήθεν περιβαλλοντικούς λόγους, επικαλούμενοι τα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Όλα για το ταμείο!
Καλά τα νέα όμως για όσους έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητο πάνω από 11 ετών, καθώς το οικονομικό επιτελείο εξετάζει σοβαρά να μειωθούν κλιμακωτά τα τέλη κυκλοφορίας από 5% έως 40% ανάλογα με την παλαιότητα του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Αλεξιάδη στόχος της κυβέρνησης είναι τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας να είναι πιο δίκαια και επιπλέον δίνεται η δυνατότητα σε όσους θελήσουν να προχωρήσουν στην άρση ακινησίας των αυτοκινήτων τους παίρνοντας πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας.
Σχετικά με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, όπως έχουμε σημειώσει και σε προηγούμενο δημοσίευμά μας, οι κάτοχοί τους θα πληρώσουν φέτος χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας, αφού η παλαιότητά τους θα υπολογίζεται με το έτος 1ης ταξινόμησης σε χώρα μέλος της Ε.Ε. και όχι στην Ελλάδα όπως ίσχυε μέχρι τώρα. Εν αναμονή και βλέπουμε…
Έτσι μοιράστηκαν οι μειωμένες πωλήσεις αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο
Οι διάφορες εξαγγελίες κυβερνητικών παραγόντων για τέλη κυκλοφορίας και καύσιμα, δημιουργούν μια αβεβαιότητα στους υποψήφιους αγοραστές αυτοκινήτων και μια παγωμάρα στην αγορά. Η αγορά αυτοκινήτου τον περασμένο μήνα Σεπτέμβριο σημείωσε πτώση κατά -10,3% και αυτό γιατί μειώθηκε λόγω εποχής η αγορά αυτοκινήτων από τις εταιρείες ενοικιάσεων, αλλά και η διστακτικότητα λόγω αβεβαιότητας των καταναλωτών.
Το περασμένο Σεπτέμβριο λοιπόν πουλήθηκαν στην ελληνική επικράτεια 4.595 καινούργια αυτοκίνητα. Ο μεγαλύτερος αριθμός των πωλήσεων σημειώθηκε -όπως πάντα λόγω πληθυσμιακού μεγέθους- στην Αθήνα φθάνοντας τις 2.993 ταξινομήσεις. Ακολούθησε η Θεσσαλονίκη με 329 ταξινομήσεις και την τρίτη θέση κατέλαβε η Κρήτη με 297 ταξινομήσεις. Στις υπόλοιπες θέσεις βρέθηκαν: Μακεδονία 175, Πελοπόννησος 165, Θεσσαλία 144, Ήπειρος 132, Κεντρική Ελλάδα 100 και Ιόνια Νησιά 65 ταξινομήσεις.
Την πρώτη θέση στην κούρσα των πωλήσεων κατέλαβε η Toyota με 539 αυτοκίνητα (11,7%), δεύτερη η Opel με 508 (11,1%), τρίτη η Volkswagen με 386 αυτοκίνητα (8,4%), ενώ εντυπωσιακή ήταν η κατάταξη στην τέταρτη θέση της Mercedes-Benz με 324 αυτοκίνητα (7,1%). Ακολούθησαν με μικρές διαφορές η Peugeot με 300 αυτοκίνητα (6,5%), Fiat 296 (6,4%), Nissan 292 96,4%), Suzuki 279 (6,1%), Citroen 218 (4,7%) και τη δεκάδα έκλεισε η Renault με 186 αυτοκίνητα και ποσοστό 4,0%.
Να γιατί αυξάνεται το λαθρεμπόριο στα καύσιμα…
Κόλλησε ο ελεγκτικός μηχανισμός του Υπουργείου Οικονομικών για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων και την “κλοπή” από τις αντλίες στα πρατήρια. Από τους 27.000 περίπου ελέγχους που έγιναν το 2014, μειώθηκαν σε 8.800 το 2015 και το α΄ εξάμηνο του 2016 πραγματοποιήθηκαν μόνο 1.702 έλεγχοι και κατασχέθηκε το τρομακτικό ποσό των 60 λίτρων αμόλυβδης βενζίνης! Πιο συγκεκριμένα, το 2014 από τους 27.000 ελέγχους βεβαιώθηκε το ποσό των 18 εκ. ευρώ από λαθρεμπόριο καυσίμων.
Το 2015 από τους 8.800 ελέγχους το ποσό βεβαιωμένης λαθρεμπορίας ήταν 13,7 εκ. ευρώ, ενώ το α΄ εξάμηνο του 2016 το ποσό που βεβαιώθηκε από τους 1.702 ελέγχους ανέρχεται σε 1,97 εκ. ευρώ και κατασχέθηκαν 60 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης και 6.200 λίτρα πετρελαίου κίνησης. Τα στοιχεία δείχνουν περίτρανα την κατάντια των ελεγκτικών μηχανισμών οι οποίοι αδυνατούν να επιβάλλουν τους κανόνες, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν υστέρηση τα δημόσια έσοδα από τον τομέα των καυσίμων και επιπλέον έχουν δαπανηθεί δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο για τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου, χωρίς αυτά να λειτουργούν.
Τέλος στα γυρισμένα χιλιόμετρα!
Μέχρι το τέλος της χρονιάς αναμένεται να ψηφιστεί ο νόμος που θα βάζει τέλος στο πείραγμα του χιλιομετρητή (κοντέρ) στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ντόπια και εισαγόμενα. Με τον εν λόγω νόμο το Υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων υποχρεώνει τα ΚΤΕΟ να αναγράφουν στα δελτία ελέγχου κάθε αυτοκινήτου όλο το ιστορικό του, καθώς και τα διανυθέντα χιλιόμετρα που γράφει ο χιλιομετρητής την ημέρα του ελέγχου. Αυτό σημαίνει μείωση της εμπορικής αξίας ενός αυτοκινήτου με “πειραγμένο” κοντέρ και κατ’ επέκταση δικαστικές μάχες από τους απατημένους αγοραστές εις βάρος αυτών που τους πούλησαν αυτοκίνητο ως τεφαρίκι με λίγα χιλιόμετρα.
Με αυτό το νόμο οι “κατεργάρηδες θα μπουν στον πάγκο τους”, ενώ από το 2020 όλα τα ΚΤΕΟ της Ε.Ε. θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στους ελέγχους των αυτοκινήτων σε όποια χώρα και αν είχαν πραγματοποιηθεί αυτοί. Άλλωστε από το 2014 το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε στείλει οδηγία σε όλα τα κράτη-μέλη επισημαίνοντας ότι η παραποίηση του χιλιομετρητή σε ένα αυτοκίνητο οδηγεί σε εσφαλμένη εκτίμηση της καταλληλότητας του οχήματος και αποτελεί ποινικό αδίκημα.
Από αύριο η Αυτοκίνηση Fisikon 2016
Ανοίγει τις πύλες της η μοναδική Έκθεση Αυτοκινήτου στη χώρα μας, η επονομαζόμενη Αυτοκίνηση Fisikon 2016, η οποία φιλοξενείται στο Ολυμπιακό Ακίνητο Ξιφασκίας (πρώην Δυτικό Αεροδρόμιο) και θα παραμείνει ανοικτή μέχρι την Κυριακή 30 Οκτωβρίου. Οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά πλήθος νέων μοντέλων και εταιρειών που συμμετέχουν στην έκθεση, ενώ έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν και test drive του αυτοκινήτου που τους ενδιαφέρει στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα δοκιμών στον εξωτερικό χώρο της έκθεσης.
Είκοσι εταιρείες συμμετέχουν στην Αυτοκίνηση και είναι οι εξής: Abarth, Alfa Romeo, Audi, BMW, Dacia, Fiat, Ford, Isuzu, Mercedes, MINI, Nissan, Porsche, Renault, SsangYong, SEAT, Skoda, Smart, Subaru, Volkswagen και Volvo. Αισθητή η απουσία των εταιρειών του ομίλου Συγγελίδη (Citroen, Peugeot, Jeep) της Opel, της Toyota, της Suzuki, του ομίλου Σαρακάκη (Honda και Mitsubishi), καθώς και των κορεάτικων εταιρειών Hyundai και Kia λόγω διεργασιών αλλαγής της μετοχικής σύνθεσης.
Το παρόν τους δίνουν επίσης εταιρείες με προϊόντα και υπηρεσίες που έχουν σχέση με το αυτοκίνητο, με πρώτη την εταιρεία Fisikon (φυσικό αέριο κίνησης) που είναι και ο μεγάλος χορηγός της φετινής διοργάνωσης. Επίσης για πρώτη φορά συμμετέχει στην έκθεση και μια εταιρεία μοτοσικλετών, η Yamaha, ενώ στη γιορτή αυτοκινήτου παρούσα είναι και η ΦΙΛΠΑ με μοναδικά αυτοκίνητα άλλων εποχών προς τέρψη οφθαλμών των επισκεπτών. Το εισιτήριο κοστίζει 6 ευρώ για τους ενήλικες και 3 ευρώ για τους φοιτητές, ενώ για τα συνοδευόμενα παιδιά μέχρι 12 ετών η είσοδος είναι δωρεάν.