Χωρίς πρόσφυση: ΟΧΙ… δε θα γλιτώσει κανείς!

Εορταστική η σημερινή ημέρα για όλους τους Έλληνες! Εμείς βέβαια παραμένουμε πιστοί στο ραντεβού μας και -ελαφρώς καθυστερημένα- σας μεταφέρουμε τις τελευταίες εξελίξεις από το εισπρακτικό πλάνο που σχεδιάζει η κυβέρνηση για ανασφάλιστα οχήματα και απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας. Δείτε…

Ετεροχρονισμένα πρόστιμα για απλήρωτα Τέλη Κυκλοφορίας

“Μαύρα τα γραμμένα” για τους ιδιοκτήτες οχημάτων που χρωστούν Τέλη Κυκλοφορίας παλαιότερων ετών. Το Υπουργείο Οικονομικών ετοιμάζεται να ξεκινήσει εκστρατεία είσπραξης των Τελών Κυκλοφορίας με αναδρομική ισχύ. Αυτό σημαίνει ότι θα κληθούν οι “μπαταχτσήδες” κάτοχοι οχημάτων να πληρώσουν αναδρομικά τα Τέλη Κυκλοφορίας που χρωστούν και μάλιστα επιβαρυμένα με διπλασιασμό του ποσού για κάθε έτος καθυστέρησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες μόνο τα έτη 2013 και 2014 δεν έχουν πληρώσει Τέλη Κυκλοφορίας πάνω από 200.000 ιδιοκτήτες οχημάτων.
Η διαδικασία που θα ακολουθήσει το Υπουργείο Οικονομικών, μέσω της Γενικής Γραμματείας Εσόδων, είναι ο εντοπισμός των ιδιοκτητών (επιβατικών και μότο) που δεν έχουν πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας του οχήματός τους, οι οποίοι στη συνέχεια θα κληθούν με ειδοποιητήρια που θα τους αποσταλούν μέσω των εφαρμογών του συστήματος TAXIS net, να καταβάλουν το οφειλόμενο ποσό (Τέλη Κυκλοφορίας και πρόστιμα) για τα έτη που δεν είχαν πληρώσει. Η εξόφληση θα γίνεται εφάπαξ επί του συνολικού ποσού μέχρι την τελευταία ημέρα του επόμενου μήνα.
Για όσους αδιαφορήσουν και περάσει η ορισθείσα προθεσμία εξόφλησης του οφειλόμενου ποσού, τότε το χρέος θα είναι ληξιπρόθεσμο και θα επιβαρύνεται με επιπλέον τόκους ανά μήνα καθυστέρησης. Το ανεξόφλητο ποσό θα μεταφερθεί στο Δημόσιο μέσω της ΔΟΥ και θα ακολουθήσει η διαδικασία αναγκαστικής είσπραξης με δεσμεύσεις καταθέσεων και άλλων περιουσιακών στοιχείων.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το οφειλόμενο ποσό (Τέλη Κυκλοφορίας και πρόστιμο) εφόσον καταστεί ληξιπρόθεσμο, δίνεται η δυνατότητα στον οφειλέτη να προχωρήσει στη ρύθμιση εξόφλησής του έως και 24 μηνιαίες δόσεις. Πάντως σε κάθε περίπτωση το κράτος είναι αποφασισμένο να εισπράξει τα χρήματα. Επίσης όσο διάστημα είναι ανεξόφλητα τα Τέλη Κυκλοφορίας μαζί με τα πρόστιμα δεν μπορεί να γίνει μεταβίβαση του αυτοκινήτου σε περίπτωση που ο κάτοχός του θελήσει να το πουλήσει.

Στην “τσιμπίδα” τα ανασφάλιστα οχήματα

Στο ίδιο “εισπρακτικό μοτίβο” θα κινηθεί και ο έλεγχος των ανασφάλιστων οχημάτων, τα οποία εκτιμάται ότι πλησιάζουν το 1.000.000. Με τον νέο νόμο η διαδικασία εντοπισμού των ανασφάλιστων οχημάτων θα γίνεται ηλεκτρονικά με διασταύρωση των στοιχείων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, του Υπουργείου Οικονομικών, του Επικουρικού Κεφαλαίου της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών και στη συνέχεια θα δίνεται η εντολή στην Τροχαία να αναλάβει να μοιράσει κλήσεις με πρόστιμα και αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας.

Ας δούμε όμως και ποια είναι τα πρόστιμα και οι κυρώσεις για τους ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων, όπως προβλέπει ο Νόμος 489/76.
Αρχικά μετά τον εντοπισμό του ιδιοκτήτη ανασφάλιστου οχήματος, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων θα στείλει στον ιδιοκτήτη ειδοποιητήριο για να ασφαλίσει εντός 8 ημερών το όχημά του και για να ασφαλιστεί πρέπει να πληρώσει παράβολο 250 ευρώ. Αν αυτός δεν συμμορφωθεί με τις υποδείξεις, τότε ενεργοποιούνται οι παρακάτω κυρώσεις.
1) Χρηματικό πρόστιμο 500 ευρώ για επιβατικά αυτοκίνητα και 250 ευρώ για δίκυκλα.
2) Αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας και δίπλωμα οδήγησης για 6 μήνες.
3) Αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας και δίπλωμα οδήγησης για 2 χρόνια σε περίπτωση εμπλοκής του ανασφάλιστου οχήματος σε ατύχημα και σε περίπτωση υποτροπής η ποινή ανεβαίνει και φθάνει στα 3 χρόνια.
Ωστόσο, η άδεια οδήγησης (δίπλωμα) μπορούν να επιστραφούν ακόμη και αν δεν έχει εξαντληθεί ο χρόνος της ποινής, εφόσον ο οδηγός καταβάλει το πρόστιμο και προσκομίσει την απόδειξη πληρωμής. Το ίδιο μπορεί να γίνει και με τις πινακίδες κυκλοφορίας, οι οποίες μπορούν να επιστραφούν αφού πρώτα ο κάτοχος του οχήματος πληρώσει το πρόστιμο και προσκομίσει την απόδειξη πληρωμής μαζί με το νέο ασφαλιστήριο συμβόλαιο του οχήματος.
Τι συμβαίνει όμως όταν ένα ανασφάλιστο όχημα εμπλακεί σε ατύχημα; Πέρα από τις κυρώσεις που προβλέπονται για τα ανασφάλιστα οχήματα, την αποζημίωση του παθόντα αναλαμβάνει να την πληρώσει το Επικουρικό Κεφάλαιο της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, το οποίο στη συνέχεια θα διεκδικήσει το ποσό που δαπάνησε για την αποζημίωση του άλλου οχήματος, από τον ιδιοκτήτη του ανασφάλιστου οχήματος!

Τέλη Κυκλοφορίας 2017. Σεναρίων συνέχεια…

Το θέμα με τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 συνεχίζει και παραμένει στο προσκήνιο, αλλά μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου που υπολογίζεται ότι θα ανακοινωθούν επισήμως, τα σενάρια και σκόπιμες διαρροές πληροφοριών δίνουν και παίρνουν. Με το θέμα αυτό έχουμε ασχοληθεί σε πολλά δημοσιεύματά μας. Ωστόσο, το Υπουργείο Οικονομικών έχει ήδη δώσει τις κατευθύνσεις στις αρμόδιες υπηρεσίες για δημιουργήσουν τρόπους είσπραξης όσο το δυνατόν περισσότερων χρημάτων στον κρατικό κορβανά, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος του προϋπολογισμού από τα Τέλη Κυκλοφορίας που είναι για το 2017 τα 1,1 δις ευρώ.

Οι πληροφορίες μας λένε ότι θα υπάρξουν κερδισμένοι και χαμένοι από το νέο υπολογισμό των Τελών Κυκλοφορίας του 2017. Κερδισμένοι θα είναι όσοι έχουν αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από τα έτη 2000 έως το 2005, θα δουν μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας από 5% έως 10%.
Στα αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας πριν το έτος 2000 οι μειώσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας θα ξεκινούν από 10% και ανάλογα με την παλαιότητα του αυτοκινήτου θα φθάνουν στο 40%. Σκοπός του οικονομικού επιτελείου είναι να επανακυκλοφορήσει όσο το δυνατός μεγαλύτερος αριθμός αυτοκινήτων που είχαν μπει σε καθεστώς ακινησίας καταθέτοντας οι ιδιοκτήτες τους τις πινακίδες κυκλοφορίας. Και νομίζω ότι αυτό είναι σωστό, γιατί δεν είναι δυνατόν ένα παλαιό αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού που η αξία του σήμερα είναι 500-600 ευρώ να πληρώνει Τέλη Κυκλοφορίας 700-800 ευρώ.
Μια μεγάλη όμως μερίδα κατόχων αυτοκινήτων με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από το 2007 έως το 2010, θα δεχθεί μια μικρή αύξηση στα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017, αφού αυτά πλέον μπαίνουν στον υπολογισμό με βάση τις εκπομπές ρύπων (CO2). Και αυτά τα αυτοκίνητα (περίπου 1.000.000) θα πληρώσουν τη χασούρα από τα μειωμένα τέλη των παλαιών αυτοκινήτων.
Πατατράκ για όσους έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητα με χαμηλές εκπομπές ρύπων μέχρι 90g CO2/km, αφού τώρα το ευεργετικό μέτρο αλλάζει και ευεργετεί μόνο όσα αυτοκίνητα εκπέμπουν λιγότερο από 90g CO2/km και απ’ όσο γνωρίζω αυτοκίνητα με τόσο χαμηλούς ρύπους είναι ελάχιστα και αντίστοιχα ελάχιστοι θα είναι οι ωφελημένοι ιδιοκτήτες τους.
Επίσης διαρρέουσες πληροφορίες μιλάνε για επιβολή “καπέλου” της τάξης των 10 ευρώ στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα επικαλούμενη η κυβέρνηση περιβαλλοντικούς λόγους, όπως ισχύει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Χωρίς ΛΕΑ ο νέος οδικός άξονας Χαλκιδικής

Είναι δυνατόν σε αυτοκινητόδρομο κατασκευής 2016 να λείπει η ΛΕΑ;

Η πολυσυζητημένη κατασκευή του οδικού άξονα Ποτίδαια-Κασσανδρεία στη Χαλκιδική που δόθηκε στην κυκλοφορία στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού, αποτελεί ένα σημαντικό έργο που βελτιώνει την πρόσβαση στο πρώτο πόδι της Χαλκιδικής.
Ωστόσο, το νέο κομμάτι του δρόμου μήκους 17,5 km αν και διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, δεν διαθέτει Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) και αυτό είναι απαράδεκτο για ένα σύγχρονο δρόμο που κοστίζει 3,5 εκ. ευρώ το χιλιόμετρο! Είναι άξιον απορίας πως οι σχεδιαστές του δεν είχαν προβλέψει τη ΛΕΑ και μάλιστα σε ένα δρόμο που ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες δέχεται μεγάλο όγκο οχημάτων!

Ρεκόρ κλήσεων από την Δημοτική Αστυνομία

Η Δημοτική Αστυνομία Θεσσαλονίκης μέσα σε ένα χρόνο (Σεπτέμβριος 2015-Σεπτέμβριος 2016) σημείωσε ρεκόρ κοπής κλήσεων σε παραβάτες οδηγούς στους δρόμους του πολεοδομικού συγκροτήματος της πόλης.

Πολλοί είναι οι οδηγοί που αδιαφορούν για τους κανόνες στάθμευσης στην πόλη.

Συγκεκριμένα μέσα σε ένα χρόνο κόπηκαν 114.709 κλήσεις και όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Δημοτικής Αστυνομίας το 10,9% (περίπου ένας στους δέκα) των οδηγών στάθμευσε το αυτοκίνητό του παράνομα πάνω σε πεζοδρόμια, σε διαβάσεις πεζών, σε ράμπες για ΑΜΕΑ και σε πεζόδρομους, αδιαφορώντας για τους άλλους.
Στη γλώσσα των αριθμών κατά μέσο όρο κάθε μήνα βεβαιώθηκαν παραβάσεις σε 8.823 οδηγούς που ανέβασαν τα έσοδα του Δήμου κατά 2,5 εκ. ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος των παραβάσεων βεβαιώθηκε στους κεντρικούς δρόμους της πόλης και ένα μικρό ποσοστό (8%) περιφερειακά. Κλήσεις και σε οδηγούς δικύκλων ξεκίνησε να μοιράζει η Δημοτική Αστυνομία οι οποίοι συνηθίζουν να παρκάρουν παράνομα επάνω στα πεζοδρόμια και όχι στους ειδικούς χώρους που έχουν δημιουργηθεί. Δεν ξέρω κατά πόσο θα συμμορφωθούν οι παραβάτες οδηγοί αυτοκινήτων και δικύκλων και θα αποκτήσουν επιτέλους κυκλοφοριακή συνείδηση, γιατί το ίδιο σκηνικό συνεχίζεται επί πολλά χρόνια.

Θετικές οι εντυπώσεις από τη “Αυτοκίνηση Fisikon 2016”

Πόλος έλξης επισκεπτών είναι η έκθεση “Αυτοκίνηση”.

Κοσμοσυρροή σημειώνει η έκθεση αυτοκινήτου “Αυτοκίνηση Fisikon 2016” που διοργανώνεται στο πρώην Δυτικό Αεροδρόμιο Ελληνικού (Ολυμπιακό ακίνητο Ξιφασκίας) και η λειτουργία της θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 30 Οκτωβρίου. Μόνο το πρώτο Σαββατοκύριακο λειτουργίας της έκθεσης οι επισκέπτες ξεπέρασαν τις 25.000 ξεπερνώντας κάθε προσδοκία των διοργανωτών αλλά και των συμμετεχόντων εταιρειών.

Οι πολυπληθείς επισκέπτες της έκθεσης έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά συγκεντρωμένα σχεδόν όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων που φιγουράρουν στα περίπτερα των εταιρειών, ενώ παράλληλα όσοι ενδιαφέρονται για κάτι περισσότερο, τους δίνεται η δυνατότητα να πραγματοποιήσουν και Test Drive με τα δημοφιλέστερα μοντέλα της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου.