Χωρίς Πρόσφυση: Περιμένοντας την καμπάνα…

Για ποιόν χτυπάει η καμπάνα; Όλοι περιμένουμε τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας, η αγορά χτυπάει πάτο και λίγο πολύ οι περισσότεροι από εμάς δε νοιαζόμαστε και τόσο στο να παρανομήσουμε. Αυτό είναι το φρενοκομείο μας που λέγεται Ελλάδα και αυτά είναι τα δικά μας σχόλια για την εβδομάδα που τελειώνει. Δείτε…

Που’ ναι τα τέλη; Οέο…

Στο υπουργείο Οικονομικών σβήνουν και γράφουν το νόμο που θα ισχύσει για τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 και τη φορολόγηση των αυτοκινήτων και ενώ έχουμε μπει στον Νοέμβριο δεν έχουν ακόμη αποφασίσει τι μέτρα θα λάβουν.

Για να δούμε τι θα πληρώσουμε για το 2017…

Σε όλα αυτά που έχουν διαρρεύσει μέχρι τώρα, εξετάζεται και ένα ακόμη σενάριο που έχει να κάνει εκτός από την μείωση στα Τέλη Κυκλοφορίας στα παλιά αυτοκίνητα και με τη μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης των αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, με σκοπό να δελεαστούν όσο το δυνατόν περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αυτής της κατηγορίας που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας και προχωρήσουν στην άρση ακινησίας του αυτοκινήτου τους.
Από το αρμόδιο υπουργείο μελετάται η σύνδεση των τεκμηρίων διαβίωσης, αλλά και του φόρου πολυτελούς διαβίωσης με την εμπορική αξία του αυτοκινήτου, λαμβάνοντας υπόψη τις τιμές αποζημιώσεων που ισχύουν σήμερα στις ασφαλιστικές εταιρείες (παλαιότητα κλπ). Όλα θα φανούν στα μέσα Νοεμβρίου όταν θα ανακοινωθούν επισήμως τα Τέλη Κυκλοφορίας τα οποία έχουν ήδη καθυστερήσει, γεγονός που δείχνει ότι στο υπουργείο Οικονομικών ακόμη “ασκούνται επί χάρτου”.

Διστακτικά κινείται η αγορά καινούριου αυτοκινήτου


Και ενώ τα σενάρια με τα Τέλη Κυκλοφορίας δίνουν και παίρνουν, η αγορά αυτοκινήτου “αγκομαχάει” και παρά τις προσφορές των εταιρειών το αγοραστικό κοινό παραμένει διστακτικό, αφ’ ενός γιατί δεν ξέρει τι θα ισχύσει και αφ’ ετέρου δεν έχει την οικονομική ευχέρεια για αγορά νέου αυτοκινήτου.

Πόσοι αγοράζουν καινούριο αυτοκίνητο σήμερα;

Ωστόσο, τον περασμένο μήνα Οκτώβριο πουλήθηκαν 5.032 καινούργια αυτοκίνητα, εκ των οποίων το 50% περίπου αφορούσαν εταιρικές πωλήσεις, ενώ στο 10μηνο οι πωλήσεις έφθασαν τις 68.335 αυτοκίνητα και όπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς το 2016 το σύνολο των πωλήσεων δεν θα φθάσει τις 80.000 αυτοκίνητα. Στην κούρσα των πωλήσεων του Οκτωβρίου πρώτη τερμάτισε η Toyota με 714 αυτοκίνητα, δεύτερη η VW με 474, στην τρίτη θέση η Opel με 462 αυτοκίνητα, τέταρτη η Fiat με 360 και την πεντάδα έκλεισε η Suzuki με 307 αυτοκίνητα.

Ζούμε σε ένα απέραντο φρενοκομείο


Το μποτιλιάρισμα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης παραμένει ένα άλυτο πρόβλημα, ιδιαίτερα στο κέντρο της πόλης με τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα να εντείνουν ακόμη περισσότερο την αναρχία που επικρατεί στους δρόμους. Ο καθένας σταθμεύει όπου τον βολεύει, αρκεί να κάνει τη δουλειά του, αδιαφορώντας για τους άλλους. Οι διαβάσεις πεζών και οι ράμπες για τα ΑΜΕΑ καθημερινά καταλαμβάνονται από αγενείς οδηγούς, ενώ τα πεζοδρόμια έχουν μετατραπεί σε παρκινγκ δικύκλων. Η ίδια εικόνα υπάρχει και μπροστά στα σούπερ μάρκετ που δεν διαθέτουν χώρο στάθμευσης και είναι άξιο απορίας πως δόθηκε η άδεια λειτουργίας τους (βλ. οδό Εθν. Αντίστασης).

Πολλοί είναι οι οδηγοί που αδιαφορούν για τους κανόνες στάθμευσης στην πόλη.

Τροχαία και Δημοτική Αστυνομία παίζουν το “κλέφτες και αστυνόμοι” με τους παραβάτες οδηγούς. Ποιόν να πρωτοπιάσουν, αφού οι παραβάτες είναι πολλοί και εμφανίζονται με γεωμετρική πρόοδο! Όσες κλήσεις και πρόστιμα και αν μοιραστούν στους παραβάτες, το κακό φαινόμενο δεν μπορεί να ελεγχθεί, αν δεν αποκτήσουμε οδηγική συνείδηση και συμπεριφορά προς τους συνανθρώπους μας. Αν δεν σκεφτούμε την ευκολία του κοινωνικού συνόλου και όχι μόνο την πάρτι μας, δεν μπορεί να αλλάξει η εικόνα στους δρόμους της πόλης.
Επίσης αυτό το μέτρο που ισχύει εδώ και χρόνια με τη καταβολή της μισής αξίας του προστίμου αν αυτό πληρωθεί μέσα σε 10 ημέρες αν και συμφέρει στους παραβάτες, ενισχύει την αδιαφορία αυτών που έχουν στο “αίμα” τους την παράβαση. Σου λέει ο άλλος αν τύχει και μου κόψει κλήση το όργανο της τάξης, θα πληρώσω το μισό πρόστιμο!
Έ και; Αυτή είναι η Ελλάδα, ένα απέραντο φρενοκομείο, όπως έλεγε και ο αείμνηστος Κωνσταντίνος Καραμανλής. Ένα φρενοκομείο που μέρα με τη μέρα μεγαλώνει. Και αυτό λέγεται κατάντια.

Χαμός με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα

Προσοχή στην αγορά εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, γιατί γίνεται χαμός από ορισμένους αετονύχηδες εμπόρους που πουλούν τα αυτοκίνητά τους με αλλοιωμένα χιλιόμετρα στο κοντέρ τους. Για να μην πιαστείτε κορόιδα θα πρέπει -όταν καταλήξετε να αγοράσετε ένα μεταχειρισμένο εισαγωγής- να ζητήσετε από τον έμπορο να σας δείξει το Πιστοποιητικό Ταξινόμησης του αυτοκινήτου που εισήχθη στη χώρα μας. Εκεί θα διαπιστώσετε τα πραγματικά χιλιόμετρα που έχει το αυτοκίνητο, τα οποία πρέπει να συμπίπτουν με αυτά την ώρα που το αγοράζετε.

Μεγάλη προσοχή στην αγορά εισαγόμενου μεταχειρισμένου!

Η ιστορία είναι επαναλαμβανόμενη και πολλοί αγοραστές εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έπεσαν θύματα των αετονύχηδων εμπόρων. Και ενώ στο αυτοκίνητο που αγόρασαν ο χιλιομετρητής έδειχνε 56.000 χλμ. όταν το πήγαν για service στο συνεργείο της αντιπροσωπείας, οι φθορές που διαπιστώθηκαν δεν συμβάδιζαν με τα διανυθέντα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου. Αν τυχόν πέσετε θύματα μιας τέτοιας περίπτωσης απευθυνθείτε στο Συνήγορο του Καταναλωτή για να αναλάβει αυτός να βγάλει άκρη στο πρόβλημά σας και αν ο έμπορος που σας το πούλησε δεν αναλάβει τις ευθύνες του, τότε τον λόγο θα έχουν τα δικαστήρια.
Όλα αυτά τα προβλήματα θα λυθούν με την ψήφιση του νόμου που ετοιμάζει και θα καταθέσει το Υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων προς ψήφιση στη Βουλή μέχρι τέλος του 2016, όπου μεταξύ των άλλων σε κάθε εισαγόμενο και εγχώριο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο θα αναγράφεται το ιστορικό του αυτοκινήτου, οι έλεγχοι του ΚΤΕΟ καθώς και τα διανυθέντα χιλιόμετρα εντός ή εκτός Ελλάδος. Και τότε θα γίνει χαμός στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.