Χωρίς πρόσφυση: Με Ομπάμα και Πολυτεχνείο…

Η επίσκεψη του προέδρου των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα στη χώρα μας μονοπώλησε το ενδιαφέρον τόσο των Ελλήνων, όσο και όλου του κόσμου και ήταν μιας πρώτης τάξης ευκαιρία να διαφημιστεί η Ελλάδα εκτός συνόρων. Παράλληλα ο πρόεδρος Ομπάμα με τη συμπεριφορά του και την απλότητά του έδωσε δείγματα πώς πρέπει να λειτουργεί ένας ηγέτης και μάλιστα μιας χώρας που θεωρητικά αλλά και πρακτικά είναι η υπερδύναμη του κόσμου.


Η παρουσία και τα λεγόμενά του ικανοποίησαν ακόμη και την φαινομενικά αριστερή κυβέρνηση και όλους αυτούς που σε άλλες αντίστοιχες επισκέψεις αμερικανού προέδρου κατά το παρελθόν είχαν διαφορετική άποψη και θέσεις. Σήμερα που βρίσκονται στην κυβέρνηση αναθεώρησαν όσα πίστευαν. Ο πρόεδρος Ομπάμα ήλθε είδε, ευχαριστήθηκε και απήλθε, αφήνοντάς μας και πάλι μόνους να παλεύουμε με την μαύρη μοίρα μας, αλλά με την ελπίδα μείωσης του χρέους της χώρας μας. Και αν ποτέ γίνει αυτό, γιατί όπως φάνηκε από τις δηλώσεις Σόϊμπλε δεν θα δούμε φως στο τούνελ.
Φεύγοντας ο Ομπάμα… άρχισαν οι εκδηλώσεις για τον εορτασμό του Πολυτεχνείου συνοδευόμενες από τα γνωστά παρατράγουδα που διαδραματίζονται κάθε χρόνο από τους γνωστούς-άγνωστους. Και είναι να απορεί κανείς πως όσο ήταν στη χώρα μας ο αμερικανός πρόεδρος δεν κουνήθηκε κανείς από όλους αυτούς τους μυστήριους, οι οποίοι όμως “ενεργοποιήθηκαν” μόλις μας αποχαιρέτισε ο Ομπάμα και με αφορμή τον εορτασμό του Πολυτεχνείου τα έκαναν και πάλι “λίμπα”. Μάλλον και αυτή η κυβέρνηση υστερεί σε θέματα ασφάλειας ή απλώς ανέχεται τέτοιες καταστάσεις.
Και μετά απ’ όλα αυτά ανακοινώθηκαν επιτέλους και τα πολυσυζητημένα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 και είναι μία από τα ίδια. Όλα όσα είχε εξαγγείλει ο απερχόμενος Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, περί δικαιότερων μέτρων και φορολογικές ελαφρύνσεις για το αυτοκίνητο, πήγαν στο βρόντο ή καλύτερα μετατίθενται για το 2018. Για τέτοια συνέπεια μιλάμε…

Τέλη Κυκλοφορίας 2017: Μια από τα ίδια!

Χωρίς καμία αλλαγή ανακοινώθηκαν τα πολυσυζητημένα και αργοπορημένα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017. Έτσι τώρα 5 εκ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα κληθούν να πληρώσουν τα ίδια ποσά που πλήρωσαν και για τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2016.

Ίδια τελικά παραμένουν τα τέλη κυκλοφορίας για το 2017…

Πολύ φασαρία για το τίποτα!
Ωστόσο, το Υπουργείο Οικονομικών δεσμεύεται να ισχύσουν οι αλλαγές στα Τέλη Κυκλοφορίας του 2018, όπου θα υιοθετηθεί το σύστημα υπολογισμού τους με πιο αντικειμενικά κριτήρια (κυβισμό, εκπομπές CO2 και παλαιότητα ανά έτος), θα σταματήσουν σε μεγάλο βαθμό οι αδικίες που ισχύουν σήμερα.
Το ίδιο όριο των 90 g CO2/km ισχύει και για τα μηδενικά τέλη. Σε κάθε περίπτωση στόχος του αρμόδιου υπουργείου είναι να εισπράξει από τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 το ποσό των 1,1 εκ. ευρώ, όπως άλλωστε αναφέρεται και στον προϋπολογισμό της επόμενης χρονιάς.
Επίσης διατηρούνται και το 2017 τα τεκμήρια διαβίωσης και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης τα οποία ως γνωστό υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα η προσπάθεια του αρμόδιου υπουργείου για άρση της ακινησίας των αυτοκινήτων που οι ιδιοκτήτες τους έχουν καταθέσει πινακίδες κυκλοφορίας, όχι μόνο πέφτει στο κενό, αλλά θα υποχρεώσει και άλλους να αποσύρουν από την κυκλοφορία τα αυτοκίνητά τους.
Και για την ιστορία, σήμερα πάνω από 1 εκ. ιδιοκτήτες έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας του αυτοκινήτου τους, ενώ πάνω από 800.000 αυτοκίνητα κυκλοφορούν παράνομα, γιατί δεν έχουν πληρωμένα Τέλη Κυκλοφορίας και άλλα που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ, γεγονός που δημιουργεί μια σημαντική υστέρηση στα δημόσια ταμεία, τη στιγμή που ψάχνει η κυβέρνηση να βγάλει από τη “μύγα ξύγκι”.
Και αυτή η περιβόητη “τσιμπίδα του νόμου” που θα τους έπιανε και θα επέβαλε πρόστιμα στους παράνομους, μάλλον έχει αμβλυνθεί και δεν τσιμπάει κανέναν. Για τέτοια αναλγησία μιλάμε!

Τι θα πληρώσετε:



ΙΧ με πρώτη Ταξινόμηση έως το 2000
Κατηγορία Β – Κυβισμός 301-785cc – 55 ευρώ
Κατηγορία Γ – Κυβισμός  786-1071cc –  120 ευρώ
Κατηγορία Δ – Κυβισμός  1072-1357cc –  135 ευρώ
Κατηγορία Ε – Κυβισμός  1358-1548cc –  225 ευρώ
Κατηγορία ΣΤ – Κυβισμός  1549-1738cc –  250 ευρώ
Κατηγορία Ζ – Κυβισμός  1739-1928cc –  280 ευρώ
Κατηγορία Η – Κυβισμός  1929-2357cc –  615 ευρώ
Κατηγορία Θ – Κυβισμός  2358-3000cc –  820 ευρώ
Κατηγορία Ι – Κυβισμός  3001-4000cc – 1025 ευρώ
Κατηγορία Κ – Κυβισμός  4000cc και άνω – 1230 ευρώ
ΙΧ με πρώτη Ταξινόμηση από το έτος 2001 έως το 2005
Κατηγορία Β – Κυβισμός  301-785cc –  55 ευρώ
Κατηγορία Γ – Κυβισμός  786-1071cc –  120 ευρώ
Κατηγορία Δ – Κυβισμός  1072-1357cc –  135 ευρώ
Κατηγορία Ε – Κυβισμός  1358-1548cc –  240 ευρώ
Κατηγορία ΣΤ – Κυβισμός  1549-1738cc –  265 ευρώ
Κατηγορία Ζ – Κυβισμός  1739-1928cc –  300 ευρώ
Κατηγορία Η – Κυβισμός  1929-2357cc –  630 ευρώ
Κατηγορία Θ – Κυβισμός  2358-3000cc –  840 ευρώ
Κατηγορία Ι – Κυβισμός  3001-4000cc –  1050 ευρώ
Κατηγορία Κ – Κυβισμός  4000cc και άνω 1260 ευρώ
ΙΧ με πρώτη ταξινόμηση από το 2006 και μετά
Κατηγορία Β – Κυβισμός  301-785cc –  55 ευρώ
Κατηγορία Γ – Κυβισμός  786-1071cc –  120 ευρώ
Κατηγορία Δ – Κυβισμός  1072-1357cc –  135 ευρώ
Κατηγορία Ε – Κυβισμός  1358-1548cc –  255 ευρώ
Κατηγορία ΣΤ – Κυβισμός  1549-1738cc –  280 ευρώ
Κατηγορία Ζ – Κυβισμός  1739-1928cc –  320 ευρώ
Κατηγορία Η – Κυβισμός  1929-2357cc –  690 ευρώ
Κατηγορία Θ – Κυβισμός  2358-3000cc –  920 ευρώ
Κατηγορία Ι – Κυβισμός  3001-4000cc –  1150 ευρώ
Κατηγορία Κ – Κυβισμός  4000cc και άνω 1380 ευρώ
Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2/km (ευρώ/g CO2)
0-90 g CO2/km – 0 ευρώ
91-100 g CO2/km – 0,90 ευρώ
101-120 g CO2/km – 0,98 ευρώ
121-140 g CO2/km – 1,20 ευρώ
141-160 g CO2/km – 1,85 ευρώ
161-180 g CO2/km – 2,45 ευρώ
181-200 g CO2/km – 2,78 ευρώ
201-250 g CO2/km – 3,05 ευρώ
άνω των 251 g CO2/km – 3,72 ευρώ

Προς λύση το θέμα ΟΑΣΘ

Θα πάρουν τα χρήματα τους οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ.

Σε επίλυση του προβλήματος που προέκυψε με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) προχωράει η κυβέρνηση, αφού όπως υποσχέθηκε ο αρμόδιος υπουργός κ. Σπίρτζης εντός των ημερών θα καταβληθούν τα δεδουλευμένα του περασμένου Σεπτεμβρίου στους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ. Σύσσωμοι οι φορείς της Θεσσαλονίκης Περιφέρεια, Δήμος, Επιμελητήρια κ.ά, εκδήλωσαν την αγανάκτησή τους για μια επερχόμενη επίσχεση εργασίας από τους εργαζόμενους στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών, ζητώντας συνάντηση με τον υπουργό, για να αποφευχθεί άλλη μια ταλαιπωρία των θεσσαλονικέων, αλλά και ένα ακόμη πλήγμα στην ήδη “μαραζωμένη” αγορά της πόλης.

Άλλοι 4 σταθμοί διοδίων στην Εγνατία Οδό

Στη δημιουργία ακόμη τεσσάρων σταθμών διοδίων ετοιμάζεται να προχωρήσει η Εγνατία Οδός Α.Ε., προϋπολογισμού 6,9 εκ. ευρώ, στις περιοχές Παμβώτιδας, Μέστης, Ιεροπηγής και Ευζώνων. Η κατασκευή και η λειτουργία των νέων σταθμών διοδίων είναι ενταγμένη στο σχέδιο παραχώρησης της Εγνατίας Οδού μέσω του ΤΑΙΠΕΔ και όπως προβλέπει το χρονοδιάγραμμα οι υποψήφιοι επενδυτές-αγοραστές θα πρέπει να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους μέχρι 20 Δεκεμβρίου 2016, ενώ οι δεσμευτικές προσφορές αναμένονται να ολοκληρωθούν μέχρι τέλος Νοεμβρίου 2017. Ο διαγωνισμός σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ θα ολοκληρωθεί μέχρι τέλους του 2017.

Νέο Toyota C-HR: Ριζοσπαστικό

Το διήμερο 21-22 Νοεμβρίου η Toyota θα παρουσιάσει στους δημοσιογράφους αυτοκινήτου το νέο της SUV μοντέλο C-HR. Η επίσημη παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί στην Ισπανία, όπου θα παρευρεθούμε και εμείς και θα έχουμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τη νέα πρόταση της Toyota στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV.

Στην Ισπανία θα γνωρίσουμε την ερχόμενη εβδομάδα το Toyota C-HR.

Το Toyota C-HR είναι βασισμένο στην πλατφόρμα του Prius, από το οποίο δανείζεται και το υβριδικό σύνολο με τον κινητήρα βενζίνης 1,8 λίτρων συνολικής απόδοσης 122 ίππων, με χαμηλή κατανάλωση (3,7 lt/100 km) και βεβαίως χαμηλές εκπομπές CO2 (85 g/km). Επίσης θα είναι διαθέσιμο και με ένα μικρότερο βενζινοκινητήρα turbo 1,2 λίτρων απόδοσης 116 ίππων που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων αλλά με αυτόματο CVT και μάλιστα με επιλογή τετρακίνητης έκδοσης. Πρωτοποριακό είναι και το εσωτερικό του C-HR όπου στο εντυπωσιακό ταμπλό φιλοξενείται η οθόνη πληροφοριών 8 ιντσών, ενώ ο πλούσιος είναι και εξοπλισμός ασφάλειας και ανέσεων.
Περισσότερα για το νέο Toyota C-HR μετά την οδηγική μας επαφή επί ισπανικού εδάφους.