Black Friday σήμερα… και η τρέλα των Αμερικανών φτάνει και στη χώρα μας! Αν και με αυτά που γίνονται δεν ξέρω κατά πόσο οι Έλληνες έχουν τα χρήματα για να κάνουν αγορές ακόμη και σε τέτοιες -υποτίθεται- μεγάλες προσφορές! Μάλλον Black Friday για τους κυβερνώντες είναι οι οποίοι τρέχουν να αρπάξουν από τις τσέπες μας ότι προλάβουν…
Εδώ Μαδρίτη…
Πριν λίγες ημέρες ταξίδεψα στη Μαδρίτη για να οδηγήσω το νέο SUV της Toyota, το διαστημικό C-HR. Στους ισπανικούς δρόμους λοιπόν όπου εξελίχθηκε το test drive διαπίστωσα ότι παρά την πολύμηνη αδυναμία σχηματισμού κυβέρνησης και παρά την οικονομική κρίση που βιώνει και η Ισπανία, το κράτος λειτουργεί σε κάθε περίπτωση. Οι δρόμοι είναι καθαροί, έχουν διαγραμμίσεις, ενώ ακόμη και στους επαρχιακούς δρόμους υπάρχουν νησίδες με εξόδους (Roundabout) στις οποίες μάλιστα έχουν και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης την οποία δεν διανοείται να παραβιάσει κανείς! Και στην Μαδρίτη υπάρχει μποτιλιάρισμα τις ώρες αιχμής, αλλά όλοι περιμένουν υπομονετικά και δεν κάνουν “ταρζανιές”, ενώ δεν είδα κανένα οδηγό χωρίς ζώνη ασφαλείας και κανένα μοτοσικλετιστή χωρίς κράνος. Και εκεί υπάρχουν διόδια αλλά όχι τόσο πυκνά όσο στη χώρα μας…
Στη Μαδρίτη με το εντυπωσιακό Toyota C-HR.
Η αγορά έχει και εκεί αναδουλειές και οι καταστηματάρχες ποντάρουν στους τζίρους των τουριστών, αλλά δεν είδα αυτή την απογοητευτική εικόνα που βλέπουμε στην Ελλάδα με τα αμέτρητα κλειστά καταστήματα. Ερχόμαστε τώρα στους δρόμους της χώρας μας όπου εδώ επικρατεί χάος και ασυδοσία! Η αστυνόμευση είναι ελάχιστη, γιατί ένας μεγάλος αριθμός ανδρών της αστυνομίας φυλάει Έλληνες πολιτικούς και όχι το λαό. Στη χώρα μας η σχεδίαση των δρόμων είναι αυτό που λέμε “παλαιάς κοπής”, με αμέτρητα φανάρια και ανισόπεδους κόμβους που κοστίζουν εκατομμύρια ευρώ. Αντίθετα, μια κυκλική νησίδα με εξόδους σε καίρια σημεία θα κόστιζε πολύ λιγότερα χρήματα και εξυπηρετούσε το ίδιο ή και καλύτερα την κυκλοφορία των οχημάτων.
Τώρα γιατί προσπαθώ να συγκρίνω την Ισπανία με την Ελλάδα; Στη χώρα μας, στις αρχές του φετινού καλοκαιριού, εγκαινιάστηκε ο νέος δρόμος στο πρώτο πόδι της Χαλκιδικής, ο οποίος δεν έχει ΛΕΑ! Ένας δρόμος που κάθε καλοκαίρι εξυπηρετεί χιλιάδες κόσμο καθημερινά. Και αυτό το δρόμο τον παρέλαβε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τον εγκαινίασε ο περιφερειάρχης με τυμπανοκρουσίες. Και μόλις καταλάβουν την αναγκαιότητα της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης θα αρχίσουν πάλι τα έργα αποκατάστασης του λάθους και άντε πάλι δαπάνες από τον κρατικό κορβανά. Αν και το πιο πιθανό είναι να μη το καταλάβουν καν…
Αυτή την αγελάδα ποιος θα την (ξανά)αρμέξει;
Ακόμη και η ίδια η αγελάδα απορεί πόσο ακόμα γάλα θα βγάλει…
Είπα κρατικό κορβανά και θυμήθηκα ένα πρόσφατο δημοσίευμα στο enikonomia.gr που αναφέρεται στα έσοδα που προσδοκεί να εισπράξει το Υπουργείο Οικονομικών από τον κλάδο του αυτοκινήτου για το 2017, τα οποία ξεπερνούν τα 1,7 δις ευρώ. Ο προϋπολογισμός που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων προβλέπει:
– από τα Τέλη Κυκλοφορίας 1,1 δις ευρώ
– από την αναμόρφωση της φορολογίας οχημάτων 30 εκ. ευρώ
– από τη φορολογία των εταιρικών αυτοκινήτων 91 εκ. ευρώ
– από το φόρο πολυτελούς διαβίωσης 77 εκ. ευρώ
– από τον ΦΠΑ των οχημάτων 187 εκ. ευρώ
– από τον ειδικό φόρο πολυτελείας εισαγόμενων αυτοκινήτων 11 εκ. ευρώ
– από τα Τέλη Ταξινόμησης 165 εκ. ευρώ
– από εισφορές και Ειδικά Τέλη 45 εκ. ευρώ
– από ΚΤΕΟ 16 εκ. ευρώ
Όπως αντιλαμβανόμαστε όλοι, ο κλάδος του αυτοκινήτου είναι μια από τις πιο “γαλακτερές αγελάδες” που όποιος προλάβει την αρμέγει.
Και άλλα διόδια; Όχι ευχαριστώ!
Πριν λίγες ημέρες ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίτζης μίλησε στην ΕΡΤ και είπε ότι στα σχέδια της κυβέρνησης είναι να μπει ένα τέλος στα διόδια που βρίσκονται μέσα στα όρια των Καλλικρατικών Δήμων, ώστε οι κάτοικοι των περιοχών να απαλλαχθούν από το καθημερινό κόστος των διοδίων κατά τις μετακινήσεις τους.
Έρχεται νέο ενιαίο και πιο δίκαιο σύστημα διοδίων;
Επίσης σχετικά με τη λειτουργία των αναλογικών διοδίων, σχεδιάζεται από το αρμόδιο υπουργείο να εφαρμοστεί ένα ενιαίο αναλογικό σύστημα χρέωσης με ηλεκτρονικό τρόπο, που είναι και δικαιότερο σε σχέση με τα μετωπικά διόδια που λειτουργούν σήμερα. Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη υπάρχει σχέδιο και είναι και στις υποχρεώσεις των αναδόχων να παραδώσουν μία μελέτη για να υπάρξει μεγάλη μείωση των διοδίων ή να δημιουργηθούν εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης των διοδίων υπέρ των πολιτών. Όλα αυτά θα συζητηθούν την άνοιξη του 2017, όταν ολοκληρωθούν οι αυτοκινητόδρομοι και τεθεί θέμα αναθεώρησης των συμβάσεων. Σήμερα πάντως το κόστος μετακίνησης με αυτοκίνητο από την Θεσσαλονίκη στην Αθήνα είναι μεγαλύτερο από ότι με το αεροπλάνο! Χώρια ο κίνδυνος στους δρόμους και βεβαίως η ταλαιπωρία…
Ακριβότερα διόδια στην Εγνατία Οδό
Από το 2018 οι οδηγοί θα πληρώνουν 4 ευρώ επιπλέον προκειμένου να διασχίσουν τον άξονα της Εγνατίας Οδού από την Ηγουμενίτσα μέχρι την Αλεξανδρούπολη. Η αύξηση θα προέλθει από την κατασκευή 10 νέων σταθμών διοδίων στο συγκεκριμένο οδικό άξονα και το κόστος των διοδίων για τα 670 km της διαδρομής από 15,40 ευρώ που είναι σήμερα θα φθάσει τα 19 ευρώ.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας κατά την πλοήγηση. Από αυτά, τα cookies που κατηγοριοποιούνται ως απαραίτητα αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας καθώς είναι απαραίτητα για τη λειτουργία των βασικών λειτουργιών του ιστότοπου. Χρησιμοποιούμε επίσης cookies τρίτων που μας βοηθούν να αναλύσουμε και να κατανοήσουμε πώς χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο. Αυτά τα cookies θα αποθηκευτούν στο πρόγραμμα περιήγησής σας μόνο με τη συγκατάθεσή σας. Έχετε επίσης την επιλογή να εξαιρεθείτε από αυτά τα cookies. Ωστόσο, η εξαίρεση από ορισμένα από αυτά τα cookie μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία περιήγησής σας.
Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτά τα cookies διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και χαρακτηριστικά ασφαλείας του ιστότοπου, ανώνυμα.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Αυτό το cookie ορίζεται από την προσθήκη συναίνεσης για τα cookie GDPR. Το cookie χρησιμοποιείται για την αποθήκευση της συναίνεσης του χρήστη για τα cookies στην κατηγορία "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Το cookie ορίζεται από τη συγκατάθεση cookie του GDPR για την καταγραφή της συναίνεσης χρήστη για τα cookie στην κατηγορία "Λειτουργικά".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Αυτό το cookie ορίζεται από την προσθήκη συναίνεσης για τα cookie GDPR. Τα cookies χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση της συναίνεσης του χρήστη για τα cookies στην κατηγορία "Απαραίτητα".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Αυτό το cookie ορίζεται από την προσθήκη συναίνεσης για τα cookie GDPR. Το cookie χρησιμοποιείται για την αποθήκευση της συναίνεσης του χρήστη για τα cookies στην κατηγορία "Λοιπά".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Αυτό το cookie ορίζεται από την προσθήκη συναίνεσης για τα cookie GDPR. Το cookie χρησιμοποιείται για την αποθήκευση της συναίνεσης του χρήστη για τα cookies στην κατηγορία "Απόδοση".
viewed_cookie_policy
11 months
Το cookie ορίζεται από την προσθήκη GDPR Cookie Consent και χρησιμοποιείται για την αποθήκευση του εάν ο χρήστης έχει συναινέσει ή όχι στη χρήση cookies. Δεν αποθηκεύει προσωπικά δεδομένα.
Τα λειτουργικά cookies βοηθούν στην εκτέλεση ορισμένων λειτουργιών, όπως η κοινή χρήση του περιεχομένου του ιστότοπου σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η συλλογή σχολίων και άλλες λειτουργίες τρίτων.
Τα cookie απόδοσης χρησιμοποιούνται για την κατανόηση και την ανάλυση των βασικών δεικτών απόδοσης του ιστότοπου, γεγονός που βοηθά στην παροχή καλύτερης εμπειρίας χρήστη για τους επισκέπτες.
Τα αναλυτικά cookies χρησιμοποιούνται για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι επισκέπτες αλληλεπιδρούν με τον ιστότοπο. Αυτά τα cookies βοηθούν στην παροχή πληροφοριών σχετικά με τις μετρήσεις, τον αριθμό των επισκεπτών, το ποσοστό εγκατάλειψης, την πηγή επισκεψιμότητας κ.λπ.
Τα cookies διαφήμισης χρησιμοποιούνται για να παρέχουν στους επισκέπτες σχετικές διαφημίσεις και καμπάνιες μάρκετινγκ. Αυτά τα cookies παρακολουθούν τους επισκέπτες σε ιστότοπους και συλλέγουν πληροφορίες για την παροχή προσαρμοσμένων διαφημίσεων.