Με Πασχαλινή διάθεση αυτή την εβδομάδα, απενεργοποιούμε το Traction Control και σχολιάζουμε με το δικό μας τρόπο τα αυτοκινητιστικά δρώμενα. Αυτή τη φορά εκτάκτως 1 ημέρα νωρίτερα, λόγω Μεγάλης Παρασκευής.
- Επί-τέλους! Το Υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε τελικά να προωθήσει την πολυσυζητημένη ρύθμιση για τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα. Στο θέμα αυτό είχαμε αναφερθεί την προηγούμενη εβδομάδα μέσα από τη στήλη “Χωρίς Πρόσφυση”. Στόχος του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης είναι να ανακτήσει μέρος των χαμένων εσόδων από τις κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Έτσι όσοι από τους 750.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που κατέθεσαν τις πινακίδες κυκλοφορίας, θέλουν να τα επανακυκλοφορήσουν για ορισμένο χρονικό διάστημα παίρνοντας τις πινακίδες πίσω, μπορούν να το κάνουν πληρώνοντας το ανάλογο αντίτιμο των τελών κυκλοφορίας αλλά με “καπέλο”. Για τη χρήση ενός μηνός θα καταβάλλουν τέλη κυκλοφορίας 2 μηνών, δηλαδή τα 2/12 του συνολικού ποσού των τελών που αναλογεί στο αυτοκίνητό τους. Για 3 μήνες θα πληρώσουν τέλη τεσσάρων μηνών (4/12) ενώ από 4 μήνες και πάνω θα πληρώσουν επιπλέον τα 2/12 του συνολικού ποσού (για 6 μήνες τέλη 8 μηνών). Αξίζει να σημειωθεί ότι με την καταβολή των τελών κυκλοφορίας με το μήνα, οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων θα πληρώσουν και το τεκμήριο διαβίωσης που αναλογεί στο χρονικό διάστημα που θα κυκλοφορήσουν το αυτοκίνητό τους, καθώς και το φόρο πολυτελείας σε όσα αυτοκίνητα έχει επιβληθεί. Κάτι είναι και αυτό!
- Επιστρέφονται οι πινακίδες κυκλοφορίας λόγω Πάσχα. Με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Τόσκα, επιστρέφονται οι πινακίδες σε όσους οδηγούς παραβίασαν το Κ.Ο.Κ. Η διαδικασία αυτή απαιτεί πρώτα την καταβολή του διοικητικού προστίμου. Εξαιρούνται αυτού του ευεργετικού εορταστικού μέτρου οι παραβάσεις που αφορούν: οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, υπερβολική ταχύτητα, κόκκινο σηματοδότη και ανασφάλιστο αυτοκίνητο.
- Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας ετοιμάζονται για το 2017… και το οικονομικό δράμα των Ελλήνων δεν έχει τελειωμό. Όπως μαθαίνω, εκτός των άλλων (φόροι, μειώσεις μισθών και συντάξεων, ασφαλιστικό κ.λ.π.), έρχεται άλλη μια “κατραπακιά” που πλήττει τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, οι οποίοι θα κληθούν να βάλουν ακόμη πιο βαθιά το χέρι στην… ήδη άδεια τσέπη τους. Αναφέρομαι στα τέλη κυκλοφορίας του 2017 τα οποία αλλάζουν και θα υπολογίζονται πλέον με βάση τις εκπομπές CO2. Πιο συγκεκριμένα, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης εξετάζει την εφαρμογή του νέου μέτρου τελών κυκλοφορίας αρχής γενομένης από το 2017. Τα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/1/2006 ή 1/1/2007 μέχρι τώρα πλήρωναν τέλη κυκλοφορίας σύμφωνα με τον κυβισμό τους. Τώρα εξετάζεται το σχέδιο τα τέλη κυκλοφορίας να υπολογίζονται με τις εκπομπές CO2 και όπως είναι φυσικό επακόλουθο το κόστος των τελών κυκλοφορίας θα είναι δυσβάσταχτο αφού σε πολλές περιπτώσεις η αύξηση θα αγγίζει το 200%. Η υπό συζήτηση αύξηση των τελών κυκλοφορίας σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων, αφορά περισσότερους από 1,3 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Ωστόσο, αν η κυβέρνηση αποφασίσει να περιλαμβάνονται στο μέτρο μόνο τα αυτοκίνητα με κυβισμό 1.6, 1.8 και 2.0 λίτρων τότε αυτοί που θα πληγούν θα είναι περίπου 500.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, αλλά τα έσοδα στα κρατικά ταμεία θα είναι σαφώς λιγότερα. Αυτό θα το δούμε στο άμεσο μέλλον. Γιατί τίποτε δεν αποκλείεται, αφού η κυβέρνηση έχει πελαγώσει και ακόμη “ασκείται επί χαρτού”.
- Το ξέρετε ότι η οδηγική συμπεριφορά μας μπορεί να αλλάξει ανά πάσα στιγμή; Μπορεί εκεί που οδηγούμε με ηρεμία ακολουθώντας τον Κ.Ο.Κ. να αλλάξουμε συμπεριφορά και να γίνουμε επικίνδυνοι οδηγοί, γιατί κάποιος άλλος οδηγός μας προκάλεσε. Μια πρόσφατη έρευνα της Goodyear σε συνεργασία με το London School of Economics and Political Science σε 15 ευρωπαϊκές χώρες, έδειξε ότι η συμπεριφορά των οδηγών στο δρόμο αλλάζει, άλλοτε προς το χειρότερο και άλλοτε προς το καλύτερο, ανάλογα με τη συμπεριφορά των άλλων οδηγών που κινούνται στον ίδιο δρόμο. Αν κάποιος οδηγός συναντήσει ένα ατίθασο οδηγό που η συμπεριφορά του προκαλεί, τότε μπορεί ο ίδιος να επηρεαστεί, αντιδρώντας τις περισσότερες φορές αρνητικά και να γίνει επικίνδυνος. Αντίθετα αν κάποιος συναντήσει ένα νομοταγή, ευγενικό και ήρεμο οδηγό, τότε οι πιθανότητες να ακολουθήσει και αυτός την οδηγική τακτική του άλλου “καλού” οδηγού είναι πολλές και το ταξίδι γίνεται πιο άνετο.
- Γεμίζουν με αυτοκίνητα οι δρόμοι αυτές τις ημέρες, με τους εκδρομείς να ταξιδέψουν προς κάθε κατεύθυνση, κυρίως προς την επαρχία, για να γιορτάσουν το Πάσχα και στη συνέχεια την Πρωτομαγιά. Το σίγουρο είναι ότι όλοι θα φάμε και θα πιούμε. Και καλά θα κάνουμε. Αλλά πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι έχουμε αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα και πρέπει να οδηγήσουμε και να μεταφέρουμε αγαπημένα μας πρόσωπα με ασφάλεια στον προορισμό μας. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που στο ρόλο μας ως οδηγοί πρέπει να είμαστε συνετοί, ήρεμοι και ανεκτικοί στο δρόμο με τους άλλους. Το να φθάσουμε 5-10 λεπτά νωρίτερα στον προορισμό μας δεν έχει κανένα νόημα μπροστά στη ζωή μας, αλλά και σε αυτών που είναι μαζί μας. Γι αυτό λοιπόν προσοχή! Ας μην οδηγήσουμε μετά από φαγητό, γιατί η υπνηλία έρχεται χωρίς να το καταλάβουμε και μαζί της το ατύχημα. Ολέθρια μπορεί να είναι και τα αποτελέσματα από την κατανάλωση αλκοόλ. Ένας οδηγός υπό την επήρεια οινοπνεύματος γίνεται επιθετικός, υπερεκτιμά τις οδηγικές του ικανότητες, παρά το γεγονός ότι οι αντιδράσεις του είναι μειωμένες. Όλα αυτά είναι χιλιοειπωμένα και γνωστά σε όλους! Εμείς απλά σας τα υπενθυμίζουμε και σας ευχόμαστε καλή Ανάσταση, καλή διασκέδαση και αυτό το Πάσχα, κόκκινα να είναι μόνο τα αυγά!