Χωρίς… πρόσφυση: Με Tsipralex, αυξήσεις και “αετονύχιδες”

Πιστοί στο ραντεβού μας όπως κάθε Παρασκευή, απενεργοποιούμε για μια ακόμη εβδομάδα το Traction Control για τα πρόσφατα καυστικά σχόλια από το ατελείωτο αλαλούμ της αυτοκινητιστικής μας ζωής.
  • Τελικά μας “μοιράζουν καθρεφτάκια” ο Τσίπρας και το επιτελείο της κυβέρνησής του ή μας…ψεκάζουν όπως είπε και ο Καμμένος; Και εμείς το διακωμωδούμε! Γιατί με όλα αυτά που μας σερβίρουν και μάλιστα πανηγυρικά εμείς δήθεν διαμαρτυρόμαστε στον… καναπέ του σπιτιού μας και στην καφετέρια με την παρέα μας. Με άλλα λόγια μας παραμυθιάζουν και εμείς λες και έχουμε πάρει τα νέα ηρεμιστικά Tsipralex, παραμένουμε απαθείς και ανήμποροι, περιμένοντας να μας φορολογήσουν και τον αέρα που αναπνέουμε.

Μήπως έχουμε πάρει ηρεμιστικά “Tsipralex”…;
  • Έρχονται αυξήσεις στα καύσιμα! Η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα από 1η Ιουνίου, θα υποχρεώσει τους κατόχους αυτοκινήτων να βάλουν για μια ακόμη φορά βαθιά το χέρι στην ήδη άδεια τσέπη τους. Παράλληλα η αύξηση του ΦΠΑ από 23% σε 24% θα ανεβάσει ακόμη περισσότερο τις τιμές των καυσίμων και βεβαίως το κόστος διαβίωσής μας. Η τιμή της βενζίνης αναμένεται να αυξηθεί από 5 έως 10 λεπτά του ευρώ και η τιμή του λίτρου θα φθάσει το 1,49 ευρώ. Το πετρελαίου κίνησης θα αυξηθεί και θα φθάσει στο 1,08 ευρώ/λίτρο ενώ αύξηση θα υπάρξει και στο υγραέριο κίνησης (LPG) η οποία υπολογίζεται στα 8 λεπτά του ευρώ/λίτρο. Η επιβάρυνση των κατόχων αυτοκινήτων θα είναι δηλαδή περίπου ένα ρεζερβουάρ το χρόνο. Και όλα αυτά όταν πριν λίγο καιρό υπήρχε προτροπή του κόσμου στην αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και στην τοποθέτηση συστημάτων υγραεριοκίνησης. Έρχονται τώρα και μας “πυροβολούν στον κρόταφο”. Αν αλλάξει και το σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας… μαύρα τα γραμμένα μας! Επίσης, η αύξηση κατά μία μονάδα του ΦΠΑ από την 1η Ιουλίου, θα παρασύρει προς τα επάνω και τις τιμές των αυτοκινήτων, αλλά και τα ασφάλιστρα. Όσο και αν φαίνεται μικρή η αύξηση στα καύσιμα και στο ΦΠΑ, η ετήσια όμως οικονομική επιβάρυνση στη χρήση του αυτοκινήτου θα είναι υπολογίσιμη, με δεδομένο ότι ένα αυτοκίνητο κατά μέσο όρο διανύει κάθε χρόνο περίπου 12.000 χλμ.

Αυξήσεις έρχονται σε όλα τα καύσιμα.
  • Ώθηση στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων έδωσε η παράταση της απόσυρσης μέχρι τέλος Μάιου, η οποία αναμένεται να συνεχιστεί και τις επόμενες 15 ημέρες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) ο φετινός Απρίλιος ήταν θετικός για την αγορά αυτοκινήτου, η οποία σημείωσε αύξηση κατά 24,8% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2015. Συγκεκριμένα τον Απρίλιο ταξινομήθηκαν 9.735 νέα επιβατικά αυτοκίνητα, ενώ τον Απρίλιο του 2015 οι ταξινομήσεις ήταν 7.801 αυτοκίνητα. Το τετράμηνο Ιανουαρίου-Απριλίου 2016 οι ταξινομήσεις των καινούργιων επιβατικών είναι σχεδόν ίδιες με το αντίστοιχο περσινό διάστημα (25.061 και 25.072 αντίστοιχα). Ωστόσο, η αγορά αυτοκινήτου παραμένει σε χαμηλά επίπεδα (-74,8% χαμηλότερα από τον μέσο όρο δεκαετίας) και οι αντιπροσωπείες προσφέρουν “γη και ύδωρ” προκειμένου να σημειώσουν πωλήσεις. Αυξημένη ήταν και η αγορά των μεταχειρισμένων εισαγόμενων αυτοκινήτων που ξεπέρασε τις 4.000 μονάδες.



  • Προειδοποίηση προς υποψήφιους αγοραστές αυτοκινήτων από το διαδίκτυο: Προσοχή γιατί υπάρχουν απατεώνες που βάζουν αγγελίες πωλήσεων αυτοκινήτων στο διαδίκτυο με χαμηλές τιμές από αυτές της κανονικής αγοράς, με αποτέλεσμα κάποιοι ενδιαφερόμενοι να σπεύδουν να αγοράσουν δίνοντας προκαταβολή και στη συνέχεια “μη τον είδατε τον Παναγή”. Για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο που άλλοι στην ίδια ιστοσελίδα το πωλούν 5.000 ευρώ, αυτοί οι αετονύχηδες που το παίζουν ιδιώτες, το έχουν σε πολύ χαμηλή τιμή (3.000 ευρώ). Τηλεφωνεί ο ενδιαφερόμενος σκεπτόμενος ότι πέτυχε “τεφαρίκι” και παίρνει την απάντηση ότι και κάποιος άλλος ενδιαφέρεται, αλλά αν καταθέσει στον τάδε λογαριασμό μια προκαταβολή 500 ευρώ θα αποσυρθεί η αγγελία από το διαδίκτυο. Δεν είναι λίγοι οι αφελείς που προβαίνουν σε αυτή την ενέργεια, αγνοώντας την υπάρχουσα προειδοποίηση που υπάρχει στην ιστοσελίδα και στη συνέχεια ψάχνουν να βρουν το δίκιο τους… Ήδη κάποια “σαΐνια” τα τσίμπησε ο νόμος, αλλά τα θύματα ακόμη ψάχνουν τα χαμένα τους λεφτά. Προτείνω λοιπόν όταν πρόκειται να αγοράσετε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο να ζητήσετε να το δείτε και να το πάτε σε ένα συνεργείο της εμπιστοσύνης σας για έλεγχο (έχετε κάθε δικαίωμα), να δείτε τα χαρτιά του και στη συνέχεια να προχωρήσετε στην αγορά.
Κάπνισμα και οδήγηση δεν πάνε μαζί…

  • Κάπνισμα και οδήγηση δεν πάνε μαζί, όσο και αν μας φαίνεται “αθώος” συνδυασμός. Τσιγάρου και τιμόνι μαζί εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους τροχαίου ατυχήματος! Την αφορμή για το σχόλιό μου την έδωσε χθες ένας οδηγός που κινούνταν στην περιφερειακή της Θεσσαλονίκης κάνοντας οχτάρια γιατί με το ένα χέρι κρατούσε το τιμόνι και με το άλλο προσπαθούσε να ανάψει το τσιγάρο του. Αν είστε καπνιστές και την ώρα που οδηγείτε καπνίζετε, εκτός από την επιβάρυνση της υγείας σας, διατρέχετε και τον κίνδυνο να εμπλακείτε σε τροχαίο ατύχημα. Και αυτό γιατί την ώρα που κάποιος οδηγεί, κρατάει με το ένα χέρι το τσιγάρο και με το άλλο το τιμόνι. Υπάρχουν ακόμη και οδηγοί που κάνουν στριφτά και μάλιστα δε διστάζουν να στρίψουν και την ώρα που οδηγούν! Η ενέργεια αυτή δεν εντάσσεται στους κανόνες της ασφαλούς οδήγησης. Το τιμόνι το κρατάμε με τα δύο χέρια! Επίσης το τσιγάρο μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού, ιδιαίτερα τη στιγμή που το ανάβει ή το σβήνει πόσο μάλλον αν το στρίψει κιόλας). Πολύ δε περισσότερο αν τυχόν και πέσει η καύτρα μέσα στη καμπίνα του αυτοκινήτου. Τότε ο πανικός είναι βέβαιος και αποσπά την προσοχή του οδηγού από το δρόμο και το μοιραίο δεν αργεί. Αν κάποιοι είναι θεριακλήδες καλό είναι να σταματήσουν κάπου με ασφάλεια και να απολαύσουν το τσιγαράκι τους. Όπως αντιλαμβάνεστε κάπνισμα και οδήγηση δεν συνδυάζονται, αλλά και όταν συνδυαστούν μπορεί να αποτελέσουν αιτία τροχαίου ατυχήματος.