Χωρίς πρόσφυση: Με αυξήσεις, αυξήσεις και… αυξήσεις!

Πιστοί στο ραντεβού μας και σήμερα Παρασκευή, σχολιάζουμε χωρίς Traction Control τις τελευταίες εξελίξεις από τον κλάδο του αυτοκινήτου.

Στις επερχόμενες αυξήσεις είχαμε αναφερθεί την περασμένη εβδομάδα στην ενότητα “Χωρίς Πρόσφυση” (διαβάστε εδώ), τις οποίες θα φέρει η ψήφιση του πακέτου των 1,8 δις και θα αλλάξει προς το χειρότερο τη διαβίωσή μας. Το πακέτο ψηφίστηκε και οι δανειστές μας αποφάσισαν να μας δώσουν σε πρώτη φάση 7,5 δις για να ενισχύσουν την οικονομία της χώρας μας. Παραμύθια! Ξέρετε ότι το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης (περίπου 5,5 δις) οι αρμόδιοι στο Υπουργείο Οικονομικών θα το δουν μόνο στα χαρτιά; Γιατί αυτόματα θα το πάρουν οι δανειστές μας έναντι του χρέους που έχει η χώρα και τα υπόλοιπα, λένε, ότι θα διατεθούν για τις αποπληρωμές του κράτους σε αυτούς που χρωστά εντός της χώρας! Και εμείς οι Έλληνες πολίτες θα κληθούμε να βάλουμε ακόμη μια φορά το χέρι στις άδειες τσέπες μας.

Μεταξύ των αυξήσεων της 1ης Ιουνίου περιλαμβάνονται τα νέα Τέλη Ταξινόμησης στα αυτοκίνητα, τα οποία θα συνδέονται με την προ φόρων λιανική τιμή τους και με τους εκπεμπόμενους ρύπους. Το αποτέλεσμα είναι να υπάρξουν μειώσεις στις τιμές των φθηνών και μη ρυπογόνων αυτοκινήτων και βεβαίως αυξήσεις στα ακριβά και περισσότερο ρυπογόνα, ενώ παράλληλα καταργείται ο φόρος πολυτελείας. Σύμφωνα με καταγραφή της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών, μετά την ψήφιση των σχετικών ρυθμίσεων από τη Βουλή, η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα, θα ανεβάσει την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης κατά 3,7 λεπτά το λίτρο, στο πετρέλαιο κίνησης κατά 10 λεπτά το λίτρο και στο υγραέριο κίνησης κατά 12,4 λεπτά.

Τέλος για την απόσυρση από 1η Ιουνίου και κατά συνέπεια τα καινούρια αυτοκίνητα θα γίνουν πιο ακριβά. Για τον λόγο αυτό οι εισαγωγικές εταιρείες τρέχουν και δεν φθάνουν, προσπαθώντας να εκτελωνίσουν όσα περισσότερα νέα αυτοκίνητα μπορούν προκειμένου να μη χάσουν τους πελάτες τους. Σύμφωνα με δημοσίευμα του enikonomia.gr ξεκίνησαν οι πρώτες ακυρώσεις παραγγελιών καινούριων αυτοκινήτων, γιατί η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού στο Τέλος Ταξινόμησης, η κατάργηση της απόσυρσης και η αύξηση του ΦΠΑ κατά 1 μονάδα, καθιστούν ακριβότερα τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται μετά την 1η Ιουνίου.

Νέος υπολογισμός στα Τέλη Ταξινόμηση, αυξημένος ΦΠΑ και λήξη της απόσυρσης εκτοξεύουν τις τιμές των αυτοκινήτων.

Από την “τσιμπίδα” της φορολόγησης δεν γλιτώνουν πλέον τα εταιρικά αυτοκίνητα, των οποίων το ετήσιο μίσθωμα θα φορολογείται με 80%, προκαλώντας σάλο τόσο στις επιχειρήσεις, όσο και στις εταιρείες χρονομισθώσεων. Αντίθετα τα βουλευτικά αυτοκίνητα που και αυτά υπάγονται στο καθεστώς της χρονομίσθωσης, παραμένουν στο απυρόβλητο αφού απαλλάσσονται από την εν λόγω φορολόγηση! “Τα δικά σου δικά μου και τα δικά μου δικά μου” όπως έλεγε και ο Καραγκιόζης του θεάτρου σκιών.

Παζάρι κλασσικών αυτοκινήτων διοργανώνεται στη Θεσσαλονίκη (βοηθητικό γήπεδο Μακεδονικού) από την Classic Century. Η εν λόγω έκθεση-παζάρι που είναι μια ιδιωτική πρωτοβουλία, ξεκίνησε την περασμένη Πέμπτη 19 Μαΐου και θα ολοκληρωνόταν την Κυριακή 22 Μαΐου, αλλά οι έντονες βροχοπτώσεις του περασμένου Σαββατοκύριακου, υποχρέωσαν τους διοργανωτές να παρατείνουν το παζάρι μέχρι αύριο Σάββατο 28 Μαΐου (από τις 17:00 έως τις 21:00). Εκεί οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να πληροφορηθούν για τα υπάρχοντα κλασσικά αυτοκίνητα και αν επιθυμούν μπορούν να αγοράσουν κάποιο απ’ αυτά.

Ο τελικός του UEFA Champions League διεξάγεται αύριο στο Μιλάνο, μεταξύ δύο ισπανικών ομάδων της Ρεάλ Μαδρίτης και της Ατλέτικο Μαδρίτης. Χορηγός στον τελικό είναι η Nissan και με την ευκαιρία η Nissan – Νικ. Ι. Θεοχαράκης διοργανώνει προς τιμή των δημοσιογράφων αυτοκινήτου και των συνεργατών της, μια ξεχωριστή συγκέντρωση για να παρακολουθήσουν τον αγώνα μέσα από τις τηλεοπτικές οθόνες. Στη Θεσσαλονίκη, η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Sports Café Replay (Πατρ. Γρηγορίου Ε΄30, τέρμα Ν. Εγνατία).

Πρόσκληση στην αυθεντική περιπέτεια κάνει η Jeep AVC προς τους λάτρεις της εκτός δρόμου οδήγησης. Αύριο Σάββατο 28 Μαΐου, η πίστα Jeep Camp πίσω από τις εγκαταστάσεις της εταιρίας στην ανατολική έξοδο της Θεσσαλονίκης, θα είναι ανοιχτή για το κοινό από τις 10:00 έως τις 16:00, όπου οι ενδιαφερόμενοι θα μπορέσουν να οδηγήσουν το Jeep Renegade (διαβάστε τη δοκιμή μας εδώ) και να διαπιστώσουν από πρώτο χέρι τις εκτός δρόμου αρετές του.

Βουτιά στην… περιπέτεια θα κάνουν αύριο οι λάτρεις της Jeep στη Θεσσαλονίκη.

Το νέο Opel Astra 1.6 CDTI 136ps είχα την ευκαιρία να οδηγήσω πριν λίγες ημέρες και να συμβιώσω μαζί του προκειμένου να σας μεταφέρω τις εντυπώσεις μου. Πρόκειται για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο που στην 5η γενιά του και στα 25 χρόνια παρουσίας του στην αγορά, είναι πιο καλαίσθητο, περισσότερο στιβαρό και εμπλουτισμένο με νέες τεχνολογίες. Άλλωστε δεν είναι τυχαία η ανάδειξή του ως “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016” (COTY). Με μήκος 4,37μ. το νέο Astra σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο είναι κατά 5 εκ. μικρότερο, πιο χαμηλό κατά 2,6 εκ. και έχει 2 εκ. μικρότερο μεταξόνιο, ενώ τα υλικά κατασκευής του πλαισίου που χρησιμοποιήθηκαν καθιστούν το αυτοκίνητο κατά 200 κιλά ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του.

Το εντελώς νέο Opel Astra είναι ολοκληρωμένο και ποιοτικότερο όσο ποτέ!

Μάλιστα, χάρη στη νέα σχεδιαστική διαχείριση του εσωτερικού, η ευρυχωρία για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Το ίδιο και τα υλικά κατασκευής του, αλλά και η εργονομία η οποία είναι υπεράνω κριτικής. Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας ξεχωρίζει το Car Play της Apple με σύστημα συνδεσιμότητας με iPhone που μεταφέρει στην οθόνη 8 ιντσών βασικές λειτουργίες του τηλεφώνου (κλήσεις, μηνύματα, μουσική, χάρτες κ.α.). Διαθέσιμο είναι και το Android Auto για smartphone με λειτουργικό σύστημα Android. Πλούσιος κατά τα άλλα είναι ο εξοπλισμός του μοντέλου στους τομείς ασφάλειας και ανέσεων. Η έκδοση Excellence διαθέτει όλο το σετ των αερόσακων, προβολείς LED Matrix, όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, αισθητήρες βροχής και φώτων, κάμερα Opel Eye, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και άλλα πολλά.

Το Astra της δοκιμής μας ήταν η έκδοση με τον diesel κινητήρα 1,6 λίτρων CDTI ο οποίος αποδίδει ισχύ 136 ίππων και ροπή 320 Nm διαθέσιμη από τις 2000 σ.α.λ., που σε συνδυασμό με το κιβώτιο 6 σχέσεων, προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις και εξαιρετικά επίπεδα οικονομίας (3,9 λιτ/100 χλμ.). Το αμάξωμα των 1365 κιλών επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6΄΄και η τελική του ταχύτητα φθάνει τα 205 χλμ./ώρα. Στο δρόμο η συμπεριφορά του νέου Opel Astra μας άφησε θετικές εντυπώσεις. Η επανασχεδιασμένη ανάρτηση, το βελτιωμένο πλαίσιο και το σαφές σύστημα διεύθυνσης εξασφαλίζουν μια άνετη και ασφαλή οδήγηση.

Σε γενικές γραμμές το νέο Opel Astra αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση στην μικρομεσαία κατηγορία. Προσόντα του, η σχεδίαση, οι τεχνολογίες, η ποιότητα κατασκευής και η καλή οδική συμπεριφορά. Οι τιμές του ξεκινούν από 17.500 ευρώ, ενώ η έκδοση Excellence με τον κινητήρα 1,6 CDTI 136 ίππων κοστίζει 24.090 ευρώ. Ωστόσο οι τιμές αναμένεται να αναθεωρηθούν εξ’ αιτίας των επερχόμενων αλλαγών στον υπολογισμό του Τέλους Ταξινόμησης και στην αύξηση του ΦΠΑ κατά μία μονάδα. Περισσότερα για το νέο Opel Astra μπορείτε να διαβάστε στην αναλυτικότερη δοκιμή μας εδώ.