Χωρίς Πρόσφυση: Με τρέλα για να μην… τρελαθούμε

Με ποικιλία σήμερα στη θεματολογία μας, απενεργοποιούμε όπως πάντα το Traction Control και σχολιάζουμε για το ατελείωτο χάος που μας περιβάλλει…

Θα μας τρελάνει τελικά αυτή η κυβέρνηση…

…που άλλα λέει το πρωί, άλλα το μεσημέρι και άλλα το βράδυ! Στα επιτελεία του Υπουργείου Οικονομικών και όχι μόνο σ’ αυτό, συνεχώς γράφουν και σβήνουν προκειμένου οι κυβερνώντες να μας σερβίρουν όσο το δυνατόν πιο μαλακά την οικονομική ζημιά που θα μας προκαλέσει το τρίτο μνημόνιο και το πακέτο των νέων μέτρων που ψηφίστηκε πριν λίγες ημέρες.

Για παράδειγμα, ότι έχει σχέση με τη φορολόγηση του αυτοκινήτου, αν οι αρμόδιοι υπουργοί και οι σύμβουλοί τους είχαν λίγη σοβαρότητα και υπευθυνότητα, θα εξέταζαν πρώτα όλες τις παραμέτρους και στη συνέχεια θα αποφάσιζαν και θα μας ανακοίνωναν τι θα πράξουν τελικά. Τώρα συμβαίνει εντελώς το αντίθετο. Κάθε τόσο βγαίνουν στελέχη της κυβέρνησης πετούν μια “μπαρούφα” εφαρμόσιμη ή όχι και αναστατώνουν τον κόσμο. Τέλη Ταξινόμησης, Τέλη Κυκλοφορίας, Ειδικό Τέλος Κατανάλωσης κ.ά. Παρήχηση του τέλους, για να θυμηθούμε λίγο και τα σχολικά μας χρόνια. Όλοι, τόσο οι μέσα όσο και οι έξω βάλθηκαν να μας τελειώσουν… Επιτέλους δεν έχουν καταλάβει ότι τα ευρώ μας τελείωσαν;

Νέο τρόπο κοστολόγησης των Τελών Κυκλοφορίας για το 2017…

…εξετάζει η κυβέρνηση, όπως δήλωσε πρόσφατα ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ. Αλεξιάδης και έφερε νέα αναστάτωση στην κοινωνία! Ο κ. Αλεξιάδης είπε ότι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα πληρώνουν το 50% των τελών κυκλοφορίας και το υπόλοιπο ποσό θα μετακυληθεί αυξάνοντας ακόμη περισσότερο τις τιμές των καυσίμων, με αποτέλεσμα αυτές να γίνουν απαγορευτικές, ιδιαίτερα σε αυτούς που διανύουν πολλά χιλιόμετρα. Παράλληλα η αύξηση στις τιμές των καυσίμων θα δημιουργήσει πρόβλημα στις μεταφορές, αλλά και στη καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου. Με άλλα λόγια και πάλι το μάρμαρο θα το πληρώσουμε εμείς οι καταναλωτές.

Που είναι τα πρόστιμα, οέο;

Από εξαγγελίες τίποτε άλλο αυτή την κυβέρνηση. Πριν λίγο καιρό είχαν εξαγγείλει την ανεύρεση και την τιμωρία με πρόστιμο 250 ευρώ όσων έχουν ανασφάλιστο αυτοκίνητο αλλά και με 150 ευρώ σε αυτούς που δεν το πέρασαν από ΚΤΕΟ. Και ενώ θα έπρεπε από τα τέλη του περασμένου Μάρτη να έχουν αποσταλεί τα ειδοποιητήρια με τα πρόστιμα σε όλους αυτούς τους παραβάτες, το σύστημα καθυστερεί χαρακτηριστικά και δεν έχει μπει ούτε ένα ευρώ στα κρατικά ταμεία. Αιτία οι αδυναμία διασταυρώσεων των στοιχείων μεταξύ Υπουργείου Οικονομικών, Ασφαλιστικών Εταιρειών και των κατά τόπους Διευθύνσεων Συγκοινωνιών. Και όπως λέει και ο λαός “τρεις λαλούν και δύο χορεύουν”.

Ένα χάος με τις τιμές των αυτοκινήτων!

Οι αδυναμίες της κυβέρνησης δεν σταματούν. Και ενώ έχουμε μπει στον Ιούνιο και η απόσυρση είναι πλέον παρελθόν, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου δεν μπορούν να υπολογίσουν το νέο Τέλος Ταξινόμησης των εισαγόμενων αυτοκινήτων που υποτίθεται ότι ισχύει από 1η Ιουνίου. Η νεοσυσταθείσα Ειδική Επιτροπή, αλλά και οι τελωνειακές υπηρεσίες της χώρας δεν γνωρίζουν επακριβώς ακόμη τις λιανικές τιμές προ φόρων των εισαγόμενων αυτοκινήτων για να υπολογίσουν βάσει αυτών το Τέλος Ταξινόμησης που θα επιβάλλουν. Από την άλλη πλευρά, στις εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων επικρατεί αναστάτωση, αφού για να εκτελωνίσουν τα νέα τους αυτοκίνητα θα πρέπει να καταθέσουν στην Υπηρεσία Αξιών τις λίστες με τις λιανικές τιμές προ φόρων, αλλά και αυτές καθυστερούν…

Αργά η γρήγορα όμως, οι τιμές των αυτοκινήτων -όσο και αν συμπιεστούν από τις εισαγωγικές εταιρείες- θα εκτοξευθούν, λόγω του νέου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης και της αύξησης του ΦΠΑ κατά μία μονάδα. Ωστόσο, ελάχιστα κερδισμένοι θα είναι μόνο όσοι αγοράσουν μικρό σε κυβισμό αυτοκίνητο με χαμηλούς ρύπους, όχι με πλούσιο εξοπλισμό και βεβαίως με χαμηλή προ φόρων λιανική τιμή.

Αυξήσεις στα διόδια έφερε από προχθές…

…Τετάρτη 1η Ιουνίου η αύξηση του ΦΠΑ από 23% σε 24%. Στο μεγαλύτερο οδικό δίκτυο της χώρας (Ολυμπία Οδός, Γέφυρα Ρίο – Αντίρριο και Νέα Οδός) οι αυξήσεις κυμαίνονται από 5 έως 10 λεπτά του ευρώ, ενώ για τα μεγάλα αυτοκίνητα η αύξηση φθάνει μέχρι και το 1 ευρώ. Εξαιρούνται προς το παρόν η Εγνατία οδός, η Αττική οδός και το κομμάτι Μαλιακός-Κλειδί, όπου υπάρχει συμφωνημένη σταθερή τιμή.

Νέες τιμές ισχύουν πλέον στα διόδια.

Ολίγον κουφό!

Στέλεχος επιχείρησης που χρησιμοποιεί αυτοκίνητα με μακροχρόνια μίσθωση για τους πωλητές της, μου είπε ότι μέρος της μίσθωσης του αυτοκινήτου μπορεί να αποτελέσει προέκταση του εισοδήματος του χρήστη-υπαλλήλου της εταιρείας και θα φορολογείται προστιθέμενο στο εισόδημα του υπαλλήλου! Ψάχνω να βρω απάντηση από κάποιο αρμόδιο αλλά κανείς δεν γνωρίζει επισήμως τι απ’ όλα θα ισχύσει το 2017, αφού κάθε τόσο “φυτρώνει” και κάτι καινούργιο.

Η οικογένεια των δημοσιογράφων αυτοκινήτου πενθεί…

…για την απώλεια του συναδέλφου Γιάννη Κουτελιέρη ο οποίος έφυγε πολύ νωρίς από κοντά μας σε ηλικία 58 ετών. Ο Γιάννης, εκτός από φίλος ήταν ένας ξεχωριστός συνάδελφος που τον διέκρινε το ήθος και η υπερηφάνεια. Για όλους είχε να πει μια καλή κουβέντα και απείχε από τις γνωστές δημοσιογραφικές ίντριγκες. Εργάστηκε για πολλά χρόνια στην εφημερίδα Εξπρές και τελευταία στην εφημερίδα Καθημερινή μαζί με τον Άρη Γαλανόπουλο. Επίσης ήταν μέλος του ΔΣ της επιτροπής για το “Αυτοκίνητο της χρονιάς” στην Ελλάδα. Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια του και καλό ταξίδι φίλε Γιάννη.

Στις 22-30 Οκτωβρίου θα γίνει η έκθεση αυτοκινήτου “Αυτοκίνηση 2016″…

…που διοργανώνει κάθε χρόνο ο Άρης Γαλανόπουλος. Η φετινή έκθεση, όπως γράψαμε και πιο αναλυτικά εδώ, θα γίνει μια βδομάδα μετά το Σαλόνι Αυτοκινήτου Παρισιού (1-16 Οκτωβρίου) και θα φιλοξενηθεί πάλι στο πρώην Δυτ. Αεροδρόμιο στις εγκαταστάσεις Ολυμπιακού ακινήτου ξιφασκίας. Οι διοργανωτές της “Αυτοκίνησης 2016” φιλοδοξούν να συγκεντρώσουν μεγάλο αριθμό εκθετών, καθώς και περισσότερους επισκέπτες (πέρυσι έφθασαν τις 68.000).

Στιγμιότυπο από την Αυτοκίνηση 2015.

Με αφορμή μια εγκυμονούσα κυρία…

…που είδα στην παραλιακή λεωφόρο να μη φορά ζώνη ασφαλείας μέσα στο πολυτελές Audi, θα προσπαθήσω να ανατρέψω αυτή την κατά την γνώμη μου λανθασμένη αντίληψη ότι οι έγκυες γυναίκες δεν πρέπει να φορούν ζώνη ασφαλείας. Και βεβαίως πρέπει! Η ζώνη ασφαλείας δεν εμποδίζει την εγκυμονούσα, αφού το διαγώνιο μέρος της ζώνης ξεκινά από τον ώμο, περνάει από το πλαϊνό μέρος της κοιλιάς και καταλήγει στο σημείο που κουμπώνει. Το οριζόντιο σημείο της ζώνης πρέπει να τοποθετείται κάτω από την κοιλιά της.

Ποιος είπε ότι οι εγκυμοσύνη ακυρώνει τη ζώνη ασφαλείας…;

Συνήθως οι περισσότερες γυναίκες που βρίσκονται σε προχωρημένη εγκυμοσύνη, δεν οδηγούν και κάθονται στο κάθισμα του συνοδηγού φορώντας όμως τη ζώνη, αλλά έχουν το φόβο μήπως ο αερόσακος σε περίπτωση ατυχήματος θα προστατεύσει την ίδια, αλλά ίσως τραυματίσει το παιδί που έχει στην κοιλιά της. Τέτοιος φόβος δεν πρέπει να υπάρχει, ούτε είναι σωστό να απενεργοποιείται ο αερόσακος του συνοδηγού. Ωστόσο, αυτό που μπορεί να κάνει μια έγκυος, είναι να μετακινήσει το κάθισμά της προς τα πίσω, ρυθμίζοντας παράλληλα και την κλίση της πλάτης του, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη απόσταση από το ταμπλό.
Η άλλη λύση είναι να κάθεται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης στο πίσω κάθισμα, φορώντας πάλι τη ζώνη ασφαλείας. Άλλωστε το πίσω κάθισμα είναι ο χώρος που θα χρησιμοποιηθεί αργότερα τόσο από την ίδια, όσο και από το παιδί που θα γεννήσει και καλό είναι να αρχίσει να προσαρμόζεται σε αυτή τη φιλοσοφία.
Όπως όλοι γνωρίζουμε και θα πρέπει να το γνωρίζουμε ότι μόνο ο συνδυασμός ζώνης και αερόσακου προσφέρει προστασία σε οδηγό και επιβάτες και βεβαίως στις έγκυες κυρίες. Άλλωστε οι έρευνες έχουν δείξει ότι ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις όπου έγκυες γυναίκες, ενώ φορούσαν ζώνη ασφαλείας, τραυματίστηκαν σε τροχαίο ατύχημα. Αν ό μη γένοιτο συμβεί κάτι τέτοιο, πρέπει αμέσως να ενημερωθεί ο γιατρός της εγκύου. Συνεπώς η αντίληψη για τη μη χρήση της ζώνης ασφαλείας από τις έγκυες γυναίκες είναι λανθασμένη.