Σε αυτό τον ευλογημένο τόπο που λέγεται Ελλάδα, για τις εκάστοτε κυβερνήσεις το αυτοκίνητο αποτελούσε και συνεχίζει να αποτελεί “κόκκινο πανί” ή… αν προτιμάτε ανέξοδη πηγή είσπραξης χρημάτων. Ο Κώστας Στέφου αναρωτιέται και… πυροβολεί!
Για να αποκτήσει κανείς ένα αυτοκίνητο πληρώνει προκαταβολικά φόρο εκτελωνισμού, τέλη κυκλοφορίας, ΦΠΑ, έκδοση πινακίδων κυκλοφορίας και βεβαίως την προ φόρων αξία του αυτοκινήτου μαζί με το εμπορικό κέρδος της εταιρείας που το πουλάει. Ωστόσο, μόλις το κράτος τα βρει σκούρα και θελήσει χρήμα στα ταμεία του, προσφεύγει στο αυτοκίνητο, ανεβάζοντας τα τέλη κυκλοφορίας και τα τεκμήρια, με αποτέλεσμα πολλοί κάτοχοι αυτοκινήτων να καταθέτουν τις πινακίδες κυκλοφορίας του αυτοκινήτου τους προκειμένου να γλιτώσουν -λόγω οικονομικής δυσκολίας- άλλη μια άγρια φορολόγηση.
Απορώ λοιπόν με όλους αυτούς τους φωστήρες του Υπουργείο Οικονομικών που βλέπουν το δέντρο και όχι το δάσος! Αντί να αφήσουν την υπάρχουσα φορολόγηση των αυτοκινήτων, η οποία ούτως ή άλλως είναι μεγάλη, συνεχίζουν την εύκολη λύση, με σημαντικές απώλειες εσόδων στον κρατικό κορβανά. Αν τα αυτοκίνητα κυκλοφορούσαν χωρίς τον διωγμό τους, όλος ο κόσμος θα πλήρωνε τα τέλη κυκλοφορίας, θα κατανάλωνε καύσιμα για τις μετακινήσεις του και το κράτος θα εισέπραττε περισσότερο «ζεστό χρήμα». Τώρα το μόνο που κάνει είναι να σημειώνει υστέρηση εσόδων από τον τομέα αυτό.
Αυτές τις ημέρες κυκλοφορούν πάλι διάφορα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία θα θεωρηθούν ως ισοδύναμα μέτρα από τη μείωση του ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση και δεν ξέρω που αλλού. Πάλι στο αυτοκίνητο, του οποίου ο διωγμός συνεχίζεται και από αυτή την δήθεν προοδευτική αριστερή κυβέρνηση. Ένα σενάριο λέει ότι θα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και αυτά τα αυτοκίνητα με χαμηλούς ρύπους, ενώ για τα αυτοκίνητα με κυβισμό 1600-1800 κ.εκ. τα τέλη κυκλοφορίας θα αυξηθούν σημαντικά (1800κ.εκ. από 300 σε 450 ευρώ). Σε ότι αφορά στα μεγαλύτερου κυβισμού θα συνεχιστεί ο φόρος πολυτελείας και βεβαίως το τεκμήριο και τα υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας.
Ένα άλλο σενάριο λέει ότι τα τέλη κυκλοφορίας και η φορολόγηση θα υπολογίζονται σύμφωνα με την παλαιότητα του αυτοκινήτου και τα καινούρια με την τιμή αγοράς τους, και όχι με τον κυβισμό τους. Για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο μικρού κυβισμού αλλά ακριβό στην αγορά του θα πληρώνει περισσότερο. Δίκαιο ακούγεται… Προς το παρόν όλα τα σενάρια βρίσκονται στο τραπέζι και ούτε το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης δεν έχει αποφασίσει τι θα κάνει. Το σίγουρο είναι ότι θα “πληρώσει το μάρμαρο” και πάλι το αυτοκίνητο, όπως άλλωστε γίνεται πάντα.
Όσοι πίστεψαν την ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση των υβριδικών αυτοκινήτων της τότε κυβέρνησης την πάτησαν την πεπονόφλουδα, αφού αργότερα το μέτρο αυτό καταργήθηκε και χρεώθηκαν με όλους τους φόρους
Ποιος δεν θυμάται την ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση των υβριδικών αυτοκινήτων, με τα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας και φορολόγηση για περιβαλλοντολογικούς λόγους; Όσοι πίστεψαν σε αυτή την οικολογική πολιτική της τότε κυβέρνησης την πάτησαν την πεπονόφλουδα, αφού αργότερα το μέτρο αυτό καταργήθηκε και χρεώθηκαν με όλους τους φόρους όσοι έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας. Τώρα το ίδιο κινδυνεύουν να πάθουν και όσοι έχουν αυτοκίνητο με χαμηλές εκπομπές ρύπων. Θα πληρώσουν και αυτοί την οικολογική ευαισθησία της κυβέρνησης, ο οποία εξαφανίστηκε και αυτή, όπως και άλλα από την οικονομική κρίση…