Που είναι το υδρογόνο; Οέο;

Ανεφοδιασμός με υδρογόνο.
Ανεφοδιασμός με υδρογόνο.

Είμαστε η τυχερή γενιά κατά μία έννοια. Τουλάχιστον όσον αφορά στο κομμάτι της αυτοκίνησης θα ζήσουμε δυο μεταβάσεις. Από τα ορυκτά καύσιμα (βενζίνη, πετρέλαιο) στην ηλεκτροκίνηση και… από την ηλεκτροκίνηση στην υδρογονοκίνηση!

Ναι, υδρογόνο! Αυτό είναι το μέλλον. Το επόμενο μέλλον, όχι αυτό που μας έρχεται μετωπικά σήμερα. Η ηλεκτροκίνηση είναι απλά το ενδιάμεσο σκαλοπάτι. Όπως συμβαίνει δηλαδή σήμερα με τα υβριδικά και plug-in υβριδικά, τα οποία αποτελούν το ενδιάμεσο σκαλοπάτι από τη βενζίνη/diesel στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας.

Και τι κακό έχει το “μεσαίο σκαλοπάτι” θα ρωτήσετε; Κανένα κακό, απολύτως! Ωστόσο, η ηλεκτροκίνηση δεν έρχεται για να μείνει. Το ενεργειακό μας χτυπά την πόρτα ήδη. Φανταστείτε να είχαμε όλοι ένα ηλεκτρικό όχημα να φορτίζουμε στο σπίτι μας. Δεν θα φτάσει το ρεύμα για όλους! Aπλά. Με τα κλιματιστικά το καλοκαίρι και ήδη έχουμε θέματα. Σκεφτείτε να έχουμε και 10 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην πυλωτή μας. Ταυτόχρονα με τα κλιματιστικά αυτό! Ήδη σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες ήρθαν οι πρώτες απαγορεύσεις ως προς τις ώρες φόρτισης.

Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα μπορεί να λαμβάνει αλλά και να επιστρέφει ενέργεια στο δίκτυο φόρτισης.

Θα έρθει η “πράσινη” ενέργεια που θα φέρει μια ισορροπία σε ένα βαθμό. Η ενέργεια από τον ήλιο, τον αέρα, το νερό που θα μοιράζεται μεταξύ των χρηστών και των συσκευών. Ναι, αυτό θα το δούμε. Το ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο που θα φορτίζει από φωτοβολταικά, στη συνέχεια θα προσφέρει ενέργεια στο δίκτυο αν έχει επαρκή φόρτιση. Δε θα γεμίζει μόνο όταν το συνδέουμε στο wallbox, αλλά θα αδειάζει κιόλας!

Και μετά τι;

Βεβαίως μετά από κάποια χρόνια θα έρθει το υδρογόνο. Γιατί όσο θα συμβαίνουν όλα τα παραπάνω, οι βιομηχανίες θα έχουν βρει τρόπο ασφαλούς διαχείρισης του υδρογόνου ως καύσιμο. Το οποίο θα λύσει πολλά “προβλήματα” αφού υπάρχει σε αφθονία στη φύση, κατά μία έννοια είναι ανανεώσιμο, αφού οι εκπομπές των υδρογονοκίνητων είναι νερό, και κυρίως δεν απαιτεί χρόνο ακινητοποίησης ενός οχήματος. Ένας πλήρης ανεφοδιασμός σε υδρογόνο για ένα αυτοκίνητο είναι 3 λεπτά. Σαν να φουλάρεις σε βενζίνη. Και το όχημα θα κινείται ηλεκτρικά, αλλά όχι φορτίζοντας σε πρίζα. Το υδρογόνο διασπάται και παράγει ενέργεια, η οποία αποθηκεύεται στη μπαταρία.

Εναλλακτικά όμως το υδρογόνο θα λειτουργεί και σε κινητήρες εσωτερικής καύσης, αντίστοιχους με τους σημερινούς. Ήδη σήμερα η λύση αυτή είναι σε πειραματικά στάδια. Η Toyota μάλιστα έχει ήδη τρία τέτοια πειραματικά υδρογονοκίνητα, από την Corolla Cross ως το GR Yaris και το αγροτικό Hilux.

Τι μας επιφυλάσσει λοιπόν το μεθεπόμενο βήμα;

Ηλεκτρικά και θερμικά αυτοκίνητα υδρογόνου! Αυτή η λύση θα φέρει και τη μεγάλη επανάσταση στις μεταφορές, αφού σήμερα ένα μεγάλο επαγγελματικό όχημα, μια νταλίκα, δεν μπορεί να γίνει ηλεκτρική λόγω της περιορισμένης αυτονομίας και των τεραστίων χρόνων επαναφόρτισης. Όμως με το υδρογόνο; Σκεφτείτε το λίγο…