“Δεν ακολουθούσαμε τους κανονισμούς που ορίζει η νομοθεσία και λυπούμαστε γι αυτό”, τονίζει ο CEO της εταιρίας, Osamu Suzuki.
Η νέα “βόμβα” αποκαλύψεων αφορά σε περισσότερα από 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα Suzuki που κυκλοφόρησαν εντός και εκτός Ιαπωνικής αγοράς. Η Suzuki, η 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ιαπωνία (μετά τις Toyota, Nissan και Honda), τόνισε ωστόσο ότι δεν έκλεβε με τις παραποιημένες τιμές που ανακοίνωνε, καθώς τα ανακοινώσιμα αποτελέσματα είχαν απόκλιση εντός ενός αποδεκτού εύρους.
Σε αντίθεση με το dieselgate της Volkswagen, η Suzuki δε χρησιμοποιούσε παράνομο λογισμικό κατά τη διάρκεια των μετρήσεων, αλλά πραγματοποιούσε μετρήσεις σε ελεγχόμενο περιβάλλον προς όφελος των παραγόμενων τιμών, όπως π.χ. σε αεροδυναμική σήραγγα και χωρίς καμία αντίσταση αέρα. Ως φυσική εξέλιξη της παραπάνω ανακοίνωσης, η μετοχή της Suzuki πήρε την κατηφόρα και σημείωσε αρχικά πτώση έως και 15%. Σε καμία περίπτωση όμως τα πράγματα δεν είναι το ίδιο ανησυχητικά με την εξέλιξη που πήρε η αντίστοιχη υπόθεση της Mitsubishi (διαβάστε εδώ).