Εδώ και τρεις εβδομάδες τα ΜΜΕ κάνουν μικρές αναφορές για τα πιθανά σενάρια που βλέπουν το φως της δημοσιότητας σχετικά με τα επερχόμενα Τέλη Κυκλοφορίας 2017. Ωστόσο, τα παραμύθια τελειώνουν, αφού από 1η Νοεμβρίου το Taxisnet θα πρέπει κανονικά να “ανοίξει” την εφαρμογή για τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017. Ακόμη βέβαια οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου οικονομικών δεν έχουν κατασταλάξει στο πως τελικά αυτά θα υπολογίζονται και ποιους θα πλήξουν περισσότερο. Όπως δείχνουν τα πράγματα, η εφαρμογή των Τελών Κυκλοφορίας θα ανοίξει γύρω στις 15 Νοεμβρίου.
Κατά την προσωπική μου άποψη, όλα είναι έτοιμα στο υπουργείο οικονομικών, αλλά σκόπιμα δημιουργούνται διαρροές προκειμένου να δουν οι αρμόδιοι τις αντιδράσεις της κοινής γνώμης και στη συνέχεια να μας “σερβίρουν” την απόφασή τους που θα μας υποχρεώσει να βάλουμε και πάλι βαθιά το χέρι στη τσέπη μας. Σύμφωνα με πληροφορίες η πιο επικρατέστερη πρόταση της Ειδικής Επιτροπής είναι τα Τέλη κυκλοφορίας να υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές ρύπων (CO2) στα αυτοκίνητα με 1η άδεια κυκλοφορίας από το 2007 και μετά. Αν τελικά εφαρμοστεί αυτό το σενάριο, τότε πάνω από 1εκ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα επιβαρυνθούν οικονομικά.
Όσο για τα περίφημα μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα με χαμηλή εκπομπή ρύπων έως 90 g CO2/km, τείνουν να αποτελέσουν παρελθόν, αφού εξετάζεται να μειωθεί το όριο στα 80-85 g CO2/km, γεγονός που ελάχιστα ή σχεδόν κανένα αυτοκίνητο εκπέμπει. Υπάρχει και ένα άλλο σενάριο, που θα φέρει επιπλέον έσοδα στον κρατικό κορβανά και έχει να κάνει με τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα για δήθεν περιβαλλοντικούς λόγους, επικαλούμενοι τα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Όλα για το ταμείο!
Καλά τα νέα όμως για όσους έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητο πάνω από 11 ετών, καθώς το οικονομικό επιτελείο εξετάζει σοβαρά να μειωθούν κλιμακωτά τα τέλη κυκλοφορίας από 5% έως 40% ανάλογα με την παλαιότητα του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Αλεξιάδη στόχος της κυβέρνησης είναι τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας να είναι πιο δίκαια και επιπλέον δίνεται η δυνατότητα σε όσους θελήσουν να προχωρήσουν στην άρση ακινησίας των αυτοκινήτων τους παίρνοντας πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας.
Σχετικά με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, όπως έχουμε σημειώσει και σε προηγούμενο δημοσίευμά μας, οι κάτοχοί τους θα πληρώσουν φέτος χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας, αφού η παλαιότητά τους θα υπολογίζεται με το έτος 1ης ταξινόμησης σε χώρα μέλος της Ε.Ε. και όχι στην Ελλάδα όπως ίσχυε μέχρι τώρα. Εν αναμονή και βλέπουμε…