Χωρίς… πρόσφυση!

Ο Κώστας Στέφου απενεργοποιεί το Traction Control και πατάει γκάζι με τα τελευταία καυστικά σχόλια από τον κλάδο της αυτοκίνησης…

Μια νέα ενότητα ξεκινάει στο www.trcoff.gr και αφορά σε μια πιο προσωπική ματιά στα διάφορα αυτοκινητιστικά δρώμενα της χώρας μας. Περιμένουμε βεβαίως και τη δική σας συμμετοχή με σχόλια, παρατηρήσεις, απόψεις, ειδήσεις, πάντα σχετικές με το αντικείμενο, γιατί οι καλύτεροι ρεπόρτερς είστε εσείς οι αναγνώστες μας που ζείτε τα προβλήματα.

  • Θα ήθελα να έχω στην κατοχή μου ένα αυτοκίνητο που να έχει την εξωτερική σχεδίαση της Porsche 911, η σχεδίαση του εσωτερικού του να είναι όπως αυτή του MINI Cooper και του Volvo XC90 (πως μπορούν να ταιριάξουν αυτά τα δύο μεταξύ τους;), να έχει την τεχνολογία της BMW Σειράς 7 και τον κινητήρα του Audi R8 V10 Plus. Μήπως ζητάω πολλά; Αυτά τα αυτοκίνητα και τις τεχνολογικές τους αρετές επέλεξαν 48 συντάκτες αυτοκινήτου κατά την ψηφοφορία για το «Ιδανικό Αυτοκίνητο» που διοργανώθηκε από τη στήλη Auto Moto του Zougla gr. Διαβάστε περισσότερα εδώ.
  • Από 14 έως 17 Απριλίου διοργανώνεται στη Θεσσαλονίκη το Auto Festival από την εταιρεία Promauto του Αντώνη Στιβαχτάρη, στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ (περίπτερο 17). Δεν γνωρίζω πόσες και ποιες εισαγωγικές εταιρείες θα συμμετέχουν σε αυτή την εκδήλωση, όπου η είσοδος θα κοστίζει 4 ευρώ και ελπίζω να μην είναι κάποια «αρπαχτή», σαν αυτές που κάνουν τις γιορτές οι αθηναϊκοί θίασοι στη συμπρωτεύουσα. Σε κάθε περίπτωση ευχόμαστε καλή επιτυχία.
  • Η διαμάχη στον κλάδο της αγοράς αυτοκινήτου συνεχίζεται μεταξύ του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) και του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΕΑΕ). Όσο πάει μάλιστα γίνεται πιο έντονη! Το «μήλο της έριδας» είναι τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τεχνολογίας Euro 4 και Euro 5, τα οποία μέχρι σήμερα τυγχάνουν ευνοϊκής φορολογικής μεταχείρισης. Ο ΣΕΑΑ ζητά να σταματήσει η παράταση του μειωμένου Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα και να ταξινομούνται από εδώ και στο εξής με προβλεπόμενη προσαύξηση το Τ.Τ. στα αυτοκίνητα παλαιότερης τεχνολογίας. Ταυτόχρονα ζητά τη δημιουργία μητρώου αυτοκινήτων (ιστορικό κλπ), όπως γίνεται στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, για να αποφεύγονται οι «μαϊμουνιές» στα κοντέρ των εισαγόμενων μεταχειρισμένων (διαβάστε το σχετικό ρεπορτάζ). Ο ΣΕΕΑΕ από την άλλη απορρίπτει κάθε πρόταση και ζητά να παραταθεί το μέτρο για 36 μήνες ακόμη. Και όπως λένε και στο χωριό μου, όλα για το… πάπλωμα!
  • Μαύρα σύννεφα συνεχίζουν και σκεπάζουν την αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας. Η οικονομική κρίση όπως είναι φυσικό έπληξε τον κλάδο, ο οποίος κρατιέται με τα… δόντια. Αν εξαιρέσουμε τις χρυσές εποχές, το 2010 ταξινομήθηκαν-πουλήθηκαν στη χώρα μας 141.000 αυτοκίνητα. Η φθίνουσα πορεία συνεχίζεται. Το 2015 οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων έφθασαν τις 75.805 μονάδες, ενώ το πρώτο δίμηνο του 2016 πουλήθηκαν μόνο 9.010 νέα αυτοκίνητα και η πτωτική πορεία συνεχίζεται.
  • Πρωταθλήτρια η Ελλάδα ανάμεσα στις χώρες που έχουν πληγεί από την οικονομική κρίση. Στην κορυφή φιγουράρει η Ελλάδα με πτώση -72,9%, ενώ ακολουθούν η Ισπανία με -36%, η Ιρλανδία με -32% και η Πορτογαλία με -11,6%. Το πρώτο δίμηνο του 2016 όλες οι άλλες χώρες παρουσιάζουν βελτίωση της εικόνας τους στην αγορά αυτοκινήτων. Η Ιρλανδία πέρασε σε θετικό πρόσημο 1%, η Ισπανία ανέβηκε φθάνοντας στο -18%, η Πορτογαλία στο -6,7%, ενώ η Ελλάδα έπεσε ακόμη περισσότερο φθάνοντας στο -82,3%. Και μη χειρότερα!
  • Τη Harley-Davidson των ονείρων τους θα έχουν την ευκαιρία να οδηγήσουν το Σαββατοκύριακο 16-17 Απριλίου οι ενδιαφερόμενοι. Στις εγκαταστάσεις της Ρόκκας Α.Ε, που αντιπροσωπεύει τις θρυλικές μοτοσικλέτες στη Θεσσαλονίκη (δυτική είσοδο πόλης), θα παρουσιαστούν τα νέα μοντέλα της μάρκας. Οι επισκέπτες-υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν να πραγματοποιήσουν test ride σε όποιο από τα 23 διαθέσιμα μοντέλα θα βρίσκονται εκεί το διήμερο στα πλαίσια της περιοδείας Harley On Tour 2016. Διαβάστε περισσότερα εδώ.