Το αρχέτυπο μοντέλο της πολυτελούς κατηγορίας μικρών οχημάτων γιόρτασε τα 60α του γενέθλια, αποπνέοντας μία ακαταμάχητα νεανική αύρα. Πριν από εξήντα χρόνια, στις 26 Αυγούστου 1959, η British Motor Corporation (BMC) αποκάλυψε με υπερηφάνεια το αποτέλεσμα των δημιουργικών προσπαθειών της για ένα νέο, επαναστατικό compact αυτοκίνητο. Και πραγματικά, από την πρώτη στιγμή, το κοινό βρέθηκε έκπληκτο μπροστά σε, ούτε λίγο ούτε πολύ, δύο νέα μοντέλα. Το Morris Mini-Minor και το Austin Seven. Αυτή η διπλή πρεμιέρα των σχεδόν ίδιων τετραθέσιων οφειλόταν βεβαίως στην ευρεία γκάμα εμπορικών σημάτων της BMC στην αγορά, αλλά παράλληλα ήταν ιδιαίτερα συμβολικής σημασίας.
Άφθονοι χώροι στο εσωτερικό με ελάχιστο εξωτερικό αποτύπωμα, καθίσματα για τέσσερις επιβάτες, άψογα οδηγικά χαρακτηριστικά, ανώτερη οικονομία καυσίμου, και μία πολύ προσιτή τιμή. Ακριβώς αυτές ήταν οι οδηγίες που έλαβε ο δημιουργός του Mini, μηχανικός και σχεδιαστής αυτοκινήτων Άλεκ Ισηγόνης, από τους ιθύνοντες της BMC. Και οι ευφυείς ιδέες που εφάρμοσε στην εξέλιξη αυτού του δίθυρου οχήματος για μία τετραμελή οικογένεια επηρέασαν όχι μόνο την πρώτη αλλά και τις επόμενες εκδόσεις του μοντέλου.
Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο τα Mini Van και Mini Station εμφανίζονταν επίσης στην αγορά την πρώτη χρονιά παραγωγής του κλασικού Mini. Και από την ‘αναγέννηση’ της μάρκας με το λανσάρισμα του MINI το 2001, η αρχή που ήδη εφαρμοζόταν με επιτυχία πριν από εξήντα χρόνια απέδειξε για μία ακόμα φορά όλη την αξία της: μία προηγμένη φιλοσοφία είναι πάντα πειστική σε πολλές διαφορικές εκδόσεις και εκδοχές. Σήμερα, εξακολουθεί να εφαρμόζεται για τα μικρά 3-θυρα & 5-θυρα MINI και MINI Cabrio, για τα MINI Clubman και MINI Countryman στην πολυτελή compact κατηγορία, και σύντομα για το πλήρως ηλεκτρικό MINI Cooper SE. Το καθένα αποδεικνύει τη δική του δύναμη και το μοναδικό χαρακτήρα του, ενώ εσωτερικά είναι ένα και το αυτό αυτοκίνητο. Ένα MINI.
Από την πρώτη στιγμή, οι πρώτες μπροσούρες πωλήσεων που παρουσίαζαν περήφανα το Morris Mini-Minor υπογράμμιζαν έναν σαφή και σταθερό προσανατολισμό του αυτοκινήτου στο μέλλον. Αλλά σε ποιο βαθμό αυτές οι προφητείες έμελλαν να γίνουν πραγματικότητα, σχεδόν κανείς δεν ήταν σε θέση να γνωρίζει τότε. Σήμερα, εξήντα χρόνια αργότερα, ξέρουμε ότι πολύ λίγα πρωτότυπα αυτοκίνητα έχουν επιβιώσει σε βάθος χρόνου, και κανένα από αυτά δεν έχει αποφέρει τέτοια συγκομιδή εκδόσεων όπως το Mini.
Ένας ακόμα λόγος αυτής της τεράστιας επιτυχίας είναι ότι από την αρχή, το Mini πληρούσε όλες τις απαιτήσεις της εποχής του, προσφέροντας παράλληλα και άλλα πλεονεκτήματα. Με μήκος 3,05 m ή 120″ και τιμή λιανικής £ 496, το Mini ήταν απλά τέλειο για μικρούς χώρους στάθμευσης και χαμηλά budget. Μέσα από τις οδηγικές αρετές και τις γοητευτικές αναλογίες του και μόνο, το Mini προσέλκυσε την προσοχή οδηγών που εκτός από συμπαγείς διαστάσεις και οικονομική κατανάλωση, αναζητούσαν και σπορ επιδόσεις, κυρίως στις στροφές και ένα ξεχωριστό στυλ στο δρόμο.
Αυτό το μίγμα διαφορετικών στοιχείων παραμένει δημοφιλές σήμερα όσο ποτέ πριν, με μία φιλοσοφία επίσης πιο νεανική από ποτέ. Γι’ αυτό, το τρέχον MINI είναι πιο σύγχρονο και, ταυτόχρονα, πιο συναρπαστικό και αναγνωρισμένο από οποιονδήποτε ανταγωνιστή του, συνδυάζοντας απαράμιλλη απόδοση, κορυφαία διαχρονική αξία, και απίστευτη ευελιξία στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις με ασυναγώνιστο σπορ στυλ και εκφραστική, απόλυτα αναγνωρίσιμη σχεδίαση.