Υβριδικό ή ηλεκτρικό; Πως προτιμάτε το Fiat 500; Σήμερα συγκρίνουμε τις δυο εκδόσεις του λατρεμένου μικρού!

Τι κι αν έγινε ηλεκτρικό…; Το Fiat 500 παραμένει διαχρονικό και ταυτόχρονα μοναδικό! Ωστόσο, αυτό που επίσης παραμένει είναι και υβριδικό, αφού η άφιξη της ηλεκτροκίνητης έκδοσης πρακτικά δεν “έκοψε το νήμα” του αγαπημένου 500 με θερμικό κινητήρα!

Το 1957 το πρώτο 500 έκανε πράξη τον εκδημοκρατισμό της αυτοκίνησης, κάνοντας εφικτή την απόκτηση ενός ατομικού μέσου μετακίνησης για το ευρύ κοινό. Το 2007 η δεύτερη γενιά έφερε το ξεχωριστό στιλ στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης και σήμερα, το 500 διατίθεται και ως ηλεκτρικό 500e (δείτε τη video-δοκιμή) επαναπροσδιορίζοντας την έννοια των αστικών μετακινήσεων.

Μάλιστα, το ηλεκτρικό Fiat 500 είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία του που διατίθεται σε τρεις τύπους αμαξώματος (Hatchback, Cabrio & 3+1). Μια επιλογή η οποία είναι απόλυτα συμβατή με τη φιλοσοφία της μάρκας, όπου η καινοτομία, η πρακτικότητα και το στιλ συνυπάρχουν με ιδανικό τρόπο.

Fiat 500e

Ηλεκτρικό εναντίον υβριδικού;

Αν και δεν τίθεται θέμα “κόντρας”… αναπόφευκτα όταν το ίδιο μοντέλο διατίθεται σε δύο τόσο ξεχωριστές εκδόσεις οι συγκρίσεις θα γίνουν. Ποιες είναι λοιπόν οι ομοιότητες και ποιες οι διαφορές ανάμεσα σε ηλεκτρικό και υβριδικό Fiat 500;

Κινητήρας και επιδόσεις: Προφανώς και η μεγαλύτερη διαφορά είναι στον κινητήρα. Το 500e είναι αμιγώς ηλεκτρικό, αποδίδει 118 ίππους και 220 Nm ροπής και επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε 9 δευτερόλεπτα. Τιμές σημαντικά διαφοροποιημένες από το 500 Hybrid, το οποίο αποδίδει 70 ίππους και 92 Nm ροπής, με το τυπικό 0-100 km/h να έρχεται σε 13,8 δευτ. Ωστόσο, το Hybrid έχει υψηλότερη τελική ταχύτητα στα 167 km/h αντί για 150, ηλεκτρονικά περιορισμένα, στο 500e.

Το Fiat 500e είναι αμιγώς ηλεκτρικό και αποδίδει 118 ίππους.

Κατανάλωση και ρύποι: Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση! Το ηλεκτρικό προσφέρει μέση τιμή κατά WLTP στα 14kW/100km, όταν το υβριδικό καίει 5,3lt/100km. Επίσης και τα δύο αυτοκίνητα έχουν μηδενικα τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο, αφού εκπέμπουν κάτω από 120 g CO2/km. Το 500e δεν εκπέμπει καθόλου ρύπους, ενώ το hybrid είναι στα 119gm/km.

Fiat 500 Hybrid
Το Fiat 500 Hybrid έχει μέση κατανάλωση 5,3lt/100km και με 119 g/km έχει μηδενικα τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο.

Διαστάσεις: Τόσο ίδια… μα τόσο διαφορετικά! Το ηλεκτρικό 500 είναι διαφορετικό σχεδόν στα πάντα, με όλα τα πάνελ του οχήματος, την οροφή και τους τροχούς να είναι διαφορετικά. Πρακτικά είναι μεγαλύτερο κατά 61 χλστ. στο μήκος, κατά 56 χλστ. στο πλάτος και κατά 39 χλστ. στο ύψος. Επίσης έχει καλύτερη διαχείριση του εσωτερικού χώρου, με ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο και μια αιωρούμενη κεντρική κονσόλα που απελευθερώνει χώρο στα πόδια των εμπρός επιβατών. Ωστόσο, ηλεκτρικό και υβριδικό 500 μοιράζονται ακριβώς τον ίδιο όγκο στον χώρο αποσκευών, ο οποίος και στα δύο είναι 185 λίτρα. Οι μοναδικές σχεδιαστικές ομοιότητες των δύο μοντέλων είναι στην εταζέρα του χώρου αποσκευών (ακριβώς η ίδια και στα δύο) αλλά και στον γάντζο κλεισίματος του πορτ μπαγκάζ!

Η εταζέρα είναι ίδια και στα δύο μοντέλα, όπως και ο χώρος αποσκευών στα 185 λίτρα.

Τεχνολογία: Και τα δύο μοντέλα έχουν υψηλή τεχνολογία και οθόνες αφής στο εσωτερικό τους για το infotainment. To 500 Hybrid έχει οθόνη 7’’, ενώ το 500e τη νέα και μεγαλύτερη οθόνη 10,25’’. Επίσης το ηλεκτρικό έχει τεχνολογίες αυτόματης οδήγησης επιπέδου 2, αν και το υβριδικό τα καταφέρνει εξίσου καλά με όλη την κλασική παλέτα συστημάτων, συμπεριλαμβανομένου του cruise control και speed limiter.

Τιμή: Φυσικά και πρόκειται για δύο διαφορετικά αυτοκίνητα, ωστόσο το καθένα τοποθετείται ιδιαίτερα ανταγωνιστικά στην κατηγορία του. Το ηλεκτρικό ξεκινά από 25.550 ευρώ με την επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ, ενώ το 500 Hybrid ξεκινά από τις 15.800 ευρώ στην βασική του έκδοση.