Μια γκάμα για όλες τις απαιτήσεις. Το Hyundai Kona διατίθεται σε εκδόσεις βενζίνης, ήπια υβριδικές, πλήρως υβριδικές, αμιγώς ηλεκτρικές και φυσικά σε μια top spec έκδοση υψηλών επιδόσεων!

Το Hyundai Kona χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Το δημοφιλές SUV της μάρκας διατίθεται στη χώρα μας περίπου από τα μέσα του 2018, ενώ το 2020 δέχθηκε το λεγόμενο “ενδιάμεσο facelift” με μια σειρά από αναβαθμίσεις. Σήμερα η γκάμα Kona είναι πιο ολοκληρωμένη από ποτέ και πρακτικά περιλαμβάνει εκδόσεις για όλους όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο στο ευρύτερο φάσμα των μικρών SUV. Έτσι πέρα από το σύστημα κίνησης με μηχανικά σύνολα βενζίνης, ήπια ή πλήρως υβριδικά, το αμιγώς ηλεκτρικό Kona Elextric και βεβαίως το σκληροπυρηνικό Kona N, το μοντέλο προσφέρει πολλές ακόμη επιλογές.

Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν αν το Kona τους θα εξοπλίζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7-DCT, αν θα έχει κίνηση στους εμπρός ή στους τέσσερις τροχούς και φυσικά αν θα έχει πλούσιο ή πολύ πλούσιο εξοπλισμό! Μάλιστα στην κορυφή της γκάμας των βενζινοκίνητων Kona, τοποθετείται η έκδοση N Line με  σχεδιαστικά στοιχεία δανεισμένα απευθείας από το γρήγορο Kona N των 280 ίππων!

Με κινητήρες βενζίνης

Η γκάμα του Hyundai Kona περιλαμβάνει δύο μηχανικά σύνολα βενζίνης, με turbo. Το πρώτο από αυτά είναι το αποδοτικό σύνολο 1.0Τ με 120ps και 172 Nm ροπής, το οποίο μπορεί να συνδυαστεί είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων είτε με το 7-τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη (7-DCT). Οι επιλογές διευρύνονται σημαντικά στη μεγαλύτερη έκδοση βενζίνης, με τον κινητήρα 1.6lt, επίσης Turbo, απόδοσης 198ps και 265 Nm ροπής. Πρόκειται για ένα “γεμάτο” μηχανικό σύνολο που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις και ταυτόχρονα μπορεί να συνδυαστεί με σύστημα τετρακίνησης H-TRAC που αυτόματα κατανέμει τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες. Το H-TRAC μπορεί να μεταβάλλει τη ροπή ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και τις απαιτήσεις σε πρόσφυση, από 100-0 εμπρός και πίσω μέχρι και 50-50. Διαθέσιμη είναι και η επιλογή “LOCK” με “κλείδωμα” της κατανομής ροπής στο 50-50 σε χαμηλές ταχύτητες κίνησης, για μέγιστη πρόσφυση σε απαιτητικά σενάρια κίνησης (πχ. χιόνι, λάσπη, άμμος).

Σημαντικό είναι επίσης πως όλα τα Hyundia Kona 1.6T 198ps διατίθενται ως στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο 7-DCT, παρέχοντας πάντα γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων. Τα επίπεδα εξοπλισμού στις εκδόσεις βενζίνης του Kona είναι τα Exclusive, Premium και N-Line. Όλα υπερπλήρη με στοιχεία όπως αυτόματη κλήση SOS, 6 αερόσακοι, την πλατφόρμα ασφάλειας Hyundai SmartSense με σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, υποβοήθηση καθόδου, cruise control με περιοριστή ταχύτητας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας και σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας με επέμβαση στο τιμόνι, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού και αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης με ανίχνευση πεζών.

Ως στάνταρ είναι ακόμη τα φώτα ημέρας LED, οι αυτόματοι προβολείς, η κάμερα οπισθοπορείας και όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες σε κλειδαριές/παράθυρα/καθρέπτες. Το σύστημα ψυχαγωγίας περιλαμβάνει οθόνη αφής 8”, ασύρματη σύνδεση smartphone με Apple CarPlay και Android Auto, bluetooth με audio streaming και αναγνώριση φωνής.

Ήπια υβριδικό 48V

Μεγαλύτερο ενδιαφέρον ωστόσο παρουσιάζουν οι ήπια υβριδικές εκδόσεις του μοντέλου. Εδώ η βασική έκδοση βενζίνης με τον turbo κινητήρα 1.0lt των 120ps, συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V. Μια μπαταρία αποθηκεύει ενέργεια που ανακτάται από το ρολάρισμα του οχήματος και το φρενάρισμα και στη συνέχεια η ενέργεια αυτή τροφοδοτεί έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα που υποστηρίζει το θερμικό σύνολο. Στην πράξη το Kona 48V Hybrid Turbo προσφέρει καλύτερη οικονομία και χαμηλότερες εκπομπές CO2.

Και πλήρως υβριδικό

Σαφώς και περισσότερο ενδιαφέρον έχει το Kona Full Hybrid, η έκδοση δηλαδή που συνδυάζει έναν αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα, ικανό να προσφέρει και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Το πλήρως υβριδικό αυτό σύστημα χρησιμοποιεί έναν ειδικά ρυθμισμένο κινητήρα εσωτερικής καύσης 1.6 GD, βενζίνης, με απόδοση 105ps. Ο κινητήρας αυτός είναι άμεσου ψεκασμού και παρέχει κορυφαία ενεργειακή απόδοση.

Ο ηλεκτροκινητήρας στο Kona Hybrid αποδίδει 43,5ps, προσφέροντας απολαυστική ηλεκτρική επιτάχυνση. Συνδυαστικά με τον θερμικό κινητήρα, το σύστημα αποδίδει 141ps και 265Nm ροπής, με σημαντικότατο πλεονέκτημα την μετάδοση μέσω ενός 6-τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.

Η μπαταρία στο υβριδικό Kona είναι πολυμερών ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 1,56 kWh. Η τοποθέτησης της κάτω από τα καθίσματα πετυχαίνει ένα εξαιρετικά χαμηλό κέντρο βάρους. Όσο για τη φόρτιση της, η ανάκτηση της ενέργειας από την κίνηση και το φρενάρισμα του οχήματος είναι αρκετή για να τροφοδοτήσει τη μπαταρία, παρέχοντας έτσι ηλεκτρική αυτονομία. Το σύστημα κίνησης δίνει πάντα προτεραιότητα στον ηλεκτροκινητήρα και εφόσον υπάρχει επαρκής φόρτιση το Kona Hybrid θα διανύσει αποστάσεις εντός πόλης αμιγώς ηλεκτρικά και εφόσον εν υπάρξει απαίτηση σε έξτρα δύναμη. Πρακτικά αυτό μεταφράζεται και σε εξαιρετικά χαμηλή μέση κατανάλωση στα 4,9-5,1 λτ/100 χλμ. (κατά WLTP). Οι εκπομπές CO2 είναι στα 112-115 g/χλμ, απαλλάσσοντας το μοντέλο από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Hyundai Kona Electric με 136 ή 204ps

Ένα από τα αδιαμφησβήτητα πλεονεκτήματα του Kona είναι το γεγονός ότι η γκάμα του περιλαμβάνει και μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Για την ακρίβεια περιλαμβάνει δύο εκδόσεις, αφού το Kona Electric διατίθεται με μπαταρία 39kWh και 136ps ή με μπαταρία 64kWh και 204ps. Σε κάθε περίπτωση το μοντέλο διαθέτει μια διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση στο εμπρός μέρος, με κλειστή μάσκα και μια πιο αεροδυναμική σιλουέτα που ενισχύεται οπτικά με τα νέα φώτα LED. Η υψηλή τεχνολογία του μοντέλου υπογραμμίζεται και στο εσωτερικό με έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25” και την κεντρική οθόνη αφής 10,25” που παρέχουν μια high-tech αισθητική και βεβαίως απόλυτο έλεγχο όλων των λειτουργιών.

Το ηλεκτρικό Kona χρησιμοποιεί έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον εμπρός άξονα, ενώ η μπαταρία του οχήματος – τεχνολογίας πολυμερών ιόντων λιθίου – είναι ενσωματωμένη στο δάπεδο. Στην έκδοση των 64kWh, το Kona Electric αποδίδει 204 ίππους και 395 Nm ροπής, προσφέροντας αυτονομία της τάξεως των 484 χλμ. σε μικτή χρήση. Μάλιστα σε αποκλειστικά αστική χρήση, η αυτονομία μπορεί να φτάσει έως το εντυπωσιακό νούμερο των 660 χλμ. με μία φόρτιση. Όσο για τις επιδόσεις, τα 7,9 δευτερόλεπτα για το τυπικό 0-100 km/h υπογραμμίζουν ότι το ηλεκτρικό μοντέλο είναι κάθε άλλο παρά βαρετό στην οδήγηση.

Η δεύτερη έκδοση του ηλεκτρικού Kona χρησιμοποιεί μια μπαταρία 39kWh, αποδίδοντας 136ps και 395 Nm ροπής, διαθέσιμη άμεσα. Εδώ η αυτονομία είναι στα 305 χλμ., ενώ στο κομμάτι των επιδόσεων, το 0-100 km/h γίνεται σε 9,9”. Όσον αφορά στη φόρτιση, σε ένα σταθμό συνεχούς ρεύματος (DC) 100kW, η μπαταρία του Kona Electric χρειάζεται περίπου 47 λεπτά για να φορτίσει από το 10% στο 80%. Σε ένα σταθμό 50kW, η ίδια διαδικασία είναι 64 λεπτά για την έκδοση με τη μπαταρία των 64kWh και 48 λεπτά για την έκδοση 39kWh. Σε συνθήκες εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) όπως πχ. σε ένα wallbox των 10,5 kW, η φόρτιση 10%-100% γίνεται σε 6 ώρες και 50 λεπτά για το μοντέλο με τη μεγάλη μπαταρία και σε 4 ώρες και 20 λεπτά για το μοντέλο των 136ps.

Όπως όλα τα μοντέλα Hyundai, το Kona Electric συνοδεύεται από 5-ετή εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων. Επιπλέον, η μπαταρία καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ.

Kona N με 280ps στην κορυφή

Σε μια εποχή που τα SUV κάθε είδους ευδοκιμούν, η Hyundai ταράζει τα νερά με το Kona N. Πρόκειται για ένα “hot-SUV” με 280 ίππους που αναμειγνύει χαρακτηριστικά από φαινομενικά αντίθετες κατηγορίες! Το Hyundai Kona N είναι το πρώτο SUV της σειράς Ν και κινείται με τον ίδιο 2-λιτρο turbo κινητήρα που χρησιμοποιεί και το i30 N Performance. Συνδυάζεται μάλιστα αποκλειστικά με το αυτόματο 8-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (N DCT) και περιλαμβάνει τα N Grin Shift (NGS), N Power Shift (NPS) και N Track Sense Shift (NTS) που μεγιστοποιούν την οδηγική απόλαυση.

Με απόδοση 280ps και ροπή 392 Nm, ο κινητήρας προσφέρει γραμμική ισχύ που εξασφαλίζει υψηλή απόκριση και βέλτιστη επιτάχυνση για ακόμη περισσότερη απόλαυση στο δρόμο ή στην πίστα. Το Kona N έχει τελική ταχύτητα 240 km/h και μπορεί να κάνει το 0-100 km/h σε 5,5 δευτερόλεπτα, με τη βοήθεια του Launch Control. Τιμή αν μη τι άλλο εντυπωσιακή για SUV.

Διαθέσιμο στο Kona N είναι και ένα σύστημα που η Hyundai ονομάζει «N Corner Carving Differential». Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E LSD) για τον έλεγχο κατανομής της ροπής στους κινητήριους τροχούς. Αυτό προσομοιώνει τη λειτουργία ενός μηχανικού μπλοκέ διαφορικού και μάλιστα πολύ αποτελεσματικά. Επίσης, το «καυτό» Kona είναι εξοπλισμένο με σφυρήλατες ζάντες 19 ιντσών, με φρένα και ελαστικά υψηλής απόδοσης και βεβαίως το Variable Exhaust System που αλλάζει τον ήχο της εξάτμισης κατά βούληση.

Κατασκευαστικά, το αμάξωμα του Kona N έχει επιπλέον σημεία συγκόλλησης, όπως και βελτιωμένα σημεία στην ανάρτησης και ενισχυμένο πλαίσιο για καλύτερη ακαμψία. Κατ’ επέκταση και σημαντικά καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά στο δρόμο. Βεβαίως όπως σε κάθε νέο αυτοκίνητο της Hyundai, διαθέσιμη είναι μια πλήρη σειρά συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Επιπρόσθετα είναι εξοπλισμένο με σύστημα ελέγχου Traction Control για κίνηση σε μειωμένης πρόσφυσης επιφάνειες, όπως το χιόνι και τη λάσπη.