Η Nissan “εξηλεκτρίζει” το Silvia του 1960

Ποτέ κανείς δεν θα μπορούσε να αντισταθεί σε μια τέτοια πρόκληση, όταν ο Matthew Weaver, Αντιπρόεδρος της Nissan Design Europe, κλήθηκε να επανασχεδιάσει ένα αυτοκίνητο από την ιστορία της Nissan για ένα ηλεκτρικό μέλλον. Επέλεξε λοιπόν το εμβληματικό Silvia CSP311.

Το Silvia είναι μοναδικό στο είδος του. Είναι ένα σπάνιο μοντέλο που λανσαρίστηκε το 1964, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο. Στην πραγματικότητα είναι τόσο σπάνιο, που ακόμη και μερικοί από τους πιο έμπειρους και παλιούς εργαζόμενους της Nissan δεν το έχουν δει.
Ο Matthew Weaver εξηγεί:

Το Silvia ήταν μπροστά από την εποχή του, με έναν πολύ ήσυχο, υποτιμημένο τρόπο. Όντας αρκετά ώριμο θα μπορούσε να έχει ακόμα τη θέση του στους σημερινούς δρόμους. Είναι επίσης ένα εξαιρετικό παράδειγμα του τι αναμένεται από ένα παγκόσμιο προϊόν: υψηλή ποιότητα και καθολική ελκυστικότητα.

 

Σχεδιάζοντας εκ νέου αυτό το αυτοκίνητο για το μέλλον, θέλαμε να αποτίσουμε φόρο τιμής σε αυτήν την κληρονομιά. Ένα από τα πιο διακριτά χαρακτηριστικά είναι η καθαρή γραμμή που συνδέει το πάνω και το κάτω μέρος του αμαξώματος. Σε αυτήν την έκδοση, τονίσαμε ακόμη περισσότερο την παρουσία του, έχοντας ένα καθαρό και απότομο κόψιμο στην κορυφή των τόξων των τροχών. Έχοντας επίσης υπόψη τον κόσμο του μέλλοντος, θεωρήσαμε ότι ο σχεδιασμός ταιριάζει με φυσικό τρόπο στο ηλεκτρικό όχημα.

 

Όντας ένα ηλεκτρικό όχημα, μας έδωσε την ευκαιρία να επεκτείνουμε την καθαρή επιφάνεια στο μπροστινό μέρος επειδή ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης έχει πολύ χαμηλότερες απαιτήσεις ψύξης, συνεπώς δεν υπάρχει ανάγκη για μάσκα όπου παραδοσιακά βρίσκονται τα θερμαντικά σώματα.

Ο Weaver και η ομάδα του έκαναν πολλά σημαντικά βήματα για να αποδώσουν το αυτοκίνητο στη σύγχρονη εποχή. Χάρη στον εξευγενισμένο σχεδιασμό, οι γραμμές του είναι ακόμη πιο καθαρές. Όμως, στην συγκεκριμένη περίπτωση, ο εξηλεκτρισμός του οχήματος είναι η επιτομή της πρόκλησης. Επέτρεψε στην ομάδα να οραματιστεί τη χρήση των σημερινών καινοτομιών, παράλληλα με τις κλασικές πτυχές του σχεδιασμού.

Νέες προκλήσεις

Με την ηλεκτροκίνηση να κερδίζει συνεχώς έδαφος, οι περισσότεροι σχεδιαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν την πρόκληση να “εμποτίσουν” την κληρονομιά των αντίστοιχων εμπορικών σημάτων τους, ενώ παράλληλα ανακαλύπτουν τι μπορούν και πρέπει να είναι τα αυτοκίνητα. Κάθε σχέδιο ξεκινά από ένα λευκό χαρτί. Στη συνέχεια έρχονται σκίτσα και πολλά 2D σχέδια, ακολουθούμενα από ψηφιακά και τρισδιάστατα πρωτότυπα πηλού. Στην εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι σχεδιαστές μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ίδιες τεχνικές για να βρουν νέες ιδέες, αλλά μπορούν να “παίξουν” με ένα εντελώς νέο σύνολο κανόνων.

Παλαιότερα, οι σχεδιαστές έπρεπε να συνεργαστούν με τους μηχανικούς για να βρουν έναν τρόπο για να φιλοξενήσουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, συστήματα ψύξης / θέρμανσης και την εξάτμιση. Τώρα, αυτά τα άλλοτε βασικά εξαρτήματα έχουν αντικατασταθεί από μπαταρίες, μετατροπείς και μικρούς κινητήρες. Είναι μια μεγάλη αλλαγή στην καθημερινή δουλειά ενός σχεδιαστή, αλλά και μια τεράστια ευκαιρία να κάνουν τα πράγματα διαφορετικά και να παρέχουν μια νέα εμπειρία στους οδηγούς.

Οι σημερινοί σχεδιαστές πρέπει να σκεφτούν τη νέα λειτουργικότητα και τις συσκευές που την επιφέρουν, όπως ραντάρ, κάμερες και αισθητήρες. Οι σχεδιαστές αυτοκινήτων πρέπει επίσης να βρουν νέους τρόπους για να κάνουν το ίδιο πράγμα που προσπαθούσαν ανέκαθεν να επιτύχουν: να δημιουργήσουν μια συναισθηματική ανταπόκριση και να δημιουργήσουν μια διαρκή σύνδεση με τους πελάτες.

Μια ομαλότερη κύλιση

Όταν εξετάζουμε τις τάσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία, κανείς δεν είναι καλύτερα τοποθετημένος σε αυτό από τον Marco Fioravanti, Αντιπρόεδρο Προγραμματισμού Προϊόντων, στην Nissan Europe. Αυτός και η ομάδα του έχουν ως αποστολή να εξετάσουν τι θα θέλουν και θα χρειάζονται οι πελάτες σε 20 χρόνια από τώρα. Σύμφωνα με τον Fioravanti λοιπόν, το μέλλον θέλει τα αυτοκίνητα να δημιουργούνται υπό διαφορετικό πρίσμα, όπου η αποτελεσματικότητα είναι βασική απαίτηση:

Ο στόχος είναι η βελτίωση της αποδοτικότητας. Αυτό είναι ακόμη πιο σημαντικό για τα ηλεκτρικά οχήματα επειδή, σε υψηλές ταχύτητες, η αεροδυναμική μπορεί να ελαχιστοποιήσει τον αρνητικό αντίκτυπο της oπισθέλκουσας στην εμβέλεια του οχήματος.

 

Έτσι, βλέπουμε μια νέα γενιά ηλεκτρικών crossovers που είναι ελαφρώς χαμηλότερα, φαρδύτερα και μακρύτερα για να βελτιωθεί η αεροδυναμική, διατηρώντας παρόμοιο εσωτερικό χώρο και δίνοντας υψηλότερη θέση καθίσματος από ένα παραδοσιακό sedan ή hatchback. Αυτό είναι δυνατό χάρη στις βελτιώσεις που μπορούμε να κάνουμε στη διάταξη ενός ηλεκτρικού οχήματος για να φιλοξενήσει την επόμενη γενιά της τεχνολογίας του.

Κοιτάζοντας περαιτέρω, ποιος ξέρει πώς οι απαιτήσεις των πελατών, οι τεχνολογικές εξελίξεις και η νομοθεσία θα επηρεάσουν το σχεδιασμό; Το σίγουρο είναι ότι τα αυτοκίνητα αλλάζουν. Θα φαίνονται και θα λειτουργούν διαφορετικά για να είναι πιο φιλικά προς το χρήστη, ενεργειακά αποδοτικά και πρακτικά. Η “επανεμφάνιση” των κλασικών αυτοκινήτων για τον σύγχρονο κόσμος της ηλεκτροκίνησης, ακόμη και αν ξεκινούν μόνο ως σκίτσα, αποδεικνύει ότι οι μελλοντικές δυνατότητες είναι ατελείωτες.