Με μόνιμη τετρακίνηση, 220 ίππους και 235 km/h τελική ταχύτητα, το Peugeot 405 T16 ήταν το super sedan της δεκαετίας του ’90. Ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με επιδόσεις και χαρακτηριστικά ενός γνήσιου σπορ μοντέλου!

Το Peugeot 405 T16 ήταν ο πρόγονος του 508 Sport Engineered, το οποίο παρουσίασε η μάρκα στη 210η επέτειό της. Σήμερα, 30 χρόνια μετά το λανσάρισμα του, το 508 SE επαναπροσδιορίζει το concept των sport σεντάν. Αποδίδει 360 ίππους, χάρη στο συνδυασμό ενός θερμικού και δύο ηλεκτρικών κινητήρων.

Η οδηγική απόλαυση ήταν πάντα στην καρδιά του DNA της Peugeot. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 γεννήθηκε η πιο sport έκδοση του 405. Απο το λανσάρισμά του το 1987, το Peugeot 405 έφερε τα γονίδια ενός sport σεντάν, αλλά ποτέ δεν ήταν διαθέσιμο σε μία ριζοσπαστική έκδοση. Το 1993, λανσαρίστηκε η έκδοση Τ16, της οποίας το ακρωνύμιο έχει μία αξιοσημέιωτη ιστορική σημασία. Κι αυτό γιατί συνεπάγεται το θρύλο του Peugeot 405 Turbo 16, νικητή του Rally Dakar το 1989 και το 1990, στο Παρίσι, καθώς και του αγώνα Pikes Peak το 1988 και το 1989. Διαδέχθηκε το επίσης θρυλικό 205 Turbo 16, διπλό παγκόσμιο πρωταθλητή στο Group B ράλι και νικητή του Rally Dakar το 1987 και το 1988.

Peugeot 405 T162-λιτρο turbo, τετρακίνητο

Το Peugeot 405 T16 ήταν εξοπλισμένο με έναν εξαιρετικά εξελιγμένο κινητήρα για τα δεδομένα της εποχής. Ιδανικό για οδηγούς που θέλουν να συνδυάσουν τις αρετές ενός οικογενειακού αυτοκινήτου με εκείνες ενός σπορ μοντέλου για μέγιστη οδηγική απόλαυση. Αυτή η sport έκδοση του 405 προσφέρει πρωτοφανή απόδοση για ένα μοντέλο αυτού του τύπου. Έτσι, κάτω από το καπό του υπήρχε έναν δίλιτρος 4-κύλινδρος κινητήρας με turbo της Garett.

Η ισχύς του ήταν στους 196 ίππους, η οποία μπορούσε να αυξηθεί στους 220, λόγω της υπερπίεσης. Η απόδοσή του ήταν αξιοθαύμαστη εκείνη την εποχή, με μέγιστη ταχύτητα τα 235 km/h και επιτάχυνση 0-100 σε μόλις 7 δευτερόλεπτα. Σημαντικό του πλεονέκτημα βεβαίως ήταν και το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με συνεκτικό συμπλέκτη, ο οποίος ελέγχει την απώλεια μετάδοσης και διανέμει την ροπή εμπρός-πίσω 53% και 47% αντίστοιχα.

Σε αντίθεση με το 205 T16, το 405 Τ16 δεν είχε τους φαρδείς θόλους τροχών, αλλά αντιθέτως, διακρινόταν για την εξαιρετικά κομψή σιλουέτα του. Οι μόνες διαφορές από τα απλά 405 είναι στις ζάντες 16 ιντσών, 5 ακτίνων ελαφριού κράματος, αντί για τις συνηθισμένες 15 ιντσών. Ακόμη, οι πιο προσεκτικοί θα παρατηρούσαν το εργοστασιακό σύστημα πλύσης των φαναριών. To 405 T16 κληρονόμησε τις ποδιές, τους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω και μια επανασχεδιασμένη πιο αεροδυναμική αεροτομή από τον προκάτοχό του, το 405 Mi16. Η ονομασία του, βρίσκεται στην πίσω θύρα του χώρου αποσκευών, αναγράφοντας το μοντέλο και το χαρακτηριστικό κόκκινο “T16”.

Συνολικά, κατασκευάστηκαν 1.046 οχήματα, γεγονός το οποίο κάνει το μοντέλο περιζήτητο για τους συλλέκτες. Γενικότερα όμως, το Peugeot 405 έχει καταγράψει μία τεράστια εμπορική επιτυχία, κερδίζοντας τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» το 1988 και έχοντας εμπνέυσει διαφορετικά είδη διαγωνισμών.

Το 405 Τ16 είναι ένας θρύλος στους αγώνες!

Οι φίλοι των αγώνων βέβαια θυμούνται περισσότερο το αγωνιστικό 405 Τ16 με ισχύ στους 660 ίππους, που κέρδισε το Pikes Peak το 1988 και 1989 με τον Ari Vatanen και τον Robby Unser στο τιμόνι. Ο Vatanen μάλιστα, το 1988 κατέρριψε το προηγούμενο ρεκόρ, το οποίο δεν μπορούσε να ξεπεραστεί για 5 ολόκληρα χρόνια και αποτέλεσε το θέμα, βάσει του οποίου ο Jean-Louis Mourey δημιούργησε την ταινία μικρού μήκους «Climb Dance».

Ωστόσο η αγωνιστικές επιτυχίες συνεχίστηκαν και στην έρημο. Το Peugeot 405 Turbo 16 Rally-Raid με κουπέ αμάξωμα, αντικατέστησε το 205 Turbo 16 στην αφρικανική άμμο και κέρδισε δύο Rally Dakar, στο Παρίσι, το 1989 και το 1990, με τον Ari Vatanen στο τιμόνι.

Δείτε ακόμη:

Το Peugeot 205 T16 της χρυσής εποχή του Group B