Η ανανεωμένη Porsche 911 GT3 είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων στο θρυλικό Nurburgring Nordschleife.
Η νέα Porsche 911 GT3 με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων είναι πλέον επίσημα το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής με χειροκίνητο κιβώτιο στο Nürburgring Nordschleife. Με χρόνο 6:56.294, το μοντέλο κατέρριψε το προηγούμενο ρεκόρ κατά περισσότερο από 9,5 δευτερόλεπτα, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της Porsche στην τελειοποίηση των οδηγικών επιδόσεων, ακόμη και σε συνδυασμό με πιο παραδοσιακές τεχνολογίες μετάδοσης.
Σταθερή ισχύς, βελτιωμένη απόδοση
Το εντυπωσιακό είναι ότι η ισχύς του κινητήρα δεν άλλαξε – παραμένει στα 510 ίππους. Η διαφορά έγινε αλλού: στο στήσιμο, την ανάρτηση και τη συνολική δυναμική του πλαισίου. Σύμφωνα με τον οδηγό Jörg Bergmeister, η GT3 του 2025 «νιώθεται πιο σταθερή σε ανωμαλίες και κερμπ», προσθέτοντας πως «με το ίδιο μοτέρ, νιώθεις μεγαλύτερη ώθηση λόγω του κοντύτερου κιβωτίου». Το κιβώτιο με τις έξι σχέσεις είναι κατά 8% πιο κοντό, κάτι που συμβάλλει στην ταχύτερη απόκριση, κυρίως στην έξοδο των στροφών. Ουσιαστικά, η Porsche κατάφερε να κάνει το “old school” πιο αποδοτικό από ποτέ.

9,5 δευτερόλεπτα πιο γρήγορη
Η GT3 με το Weissach package έσπασε το ρεκόρ κατά 9,5 δευτερόλεπτα σε σχέση με το προηγούμενο χειροκίνητο ρεκόρ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και σε σχέση με το προηγούμενο GT3 με PDK, το νέο χειροκίνητο είναι κατά 3,6 δευτερόλεπτα ταχύτερο! Οδηγήθηκε σε καλές συνθήκες (12°C αέρα, 27°C άσφαλτος), με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup2 R, νομίμως εγκεκριμένα για δρόμο. Κι όλα αυτά χωρίς προηγμένα συστήματα ελέγχου διαφορικού ή αυτόματες αλλαγές, αλλά με το… δεξί χέρι του οδηγού να κάνει τη δουλειά.
Το χειροκίνητο ακόμα ζει – και βασιλεύει
Η Porsche μάς υπενθυμίζει πως η εμπειρία οδήγησης δεν μετριέται μόνο σε δευτερόλεπτα, αλλά και σε αίσθηση. Ναι, το PDK είναι πιο γρήγορο. Ναι, είναι πιο “έξυπνο”. Αλλά το να «δουλεύεις» ένα χειροκίνητο κιβώτιο με 510 ίππους σε μια πίστα όπως το Nürburgring, είναι καθαρή οδηγική απόλαυση – και ένα μήνυμα προς όλους: ο παραδοσιακός τρόπος μπορεί ακόμη να κερδίζει.
Στο τέλος της ημέρας, η 911 GT3 του 2025 δεν είναι μόνο ταχύτερη – είναι και πιο ανθρώπινη. Και αυτό, ίσως να είναι το πιο σημαντικό “ρεκόρ” που κατέρριψε.
