Με την έναρξη της πανδημίας COVID-19, όλοι έχουμε εντάξει στην καθημερινότητά μας τη συχνή χρήση αντισηπτικών προϊόντων χεριών. Πόσο όμως αυτά φθείρουν τις επιφάνειες στο αυτοκίνητο μας;
Τα αντισηπτικά χεριών που χρησιμοποιούν ως βάση τους την αιθανόλη αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο στη μάχη κατά του νέου κορωνοϊού COVID-19, αλλά ενδέχεται να προκαλέσουν πρόωρη φθορά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μας. Μάλιστα, η χρήση των αντισηπτικών κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19 έχει εκτοξεύσει στα ύψη τις πωλήσεις των συγκεκριμένων προϊόντων, ενώ σε χώρες όπως η Ιταλία οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 18 φορές σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2019. Σύμφωνα με πρόσφατες προβλέψεις, η παγκόσμια αγορά για τα αντισηπτικά χεριών θα αυξηθεί σχεδόν κατά δυόμισι φορές το 2020 συγκριτικά με το 2019.
Πώς όμως μπορούμε να διασφαλιστούμε ότι η χρήση αυτών των προϊόντων δε θα επηρεάσει την ελκυστική εμφάνιση των οχημάτων, στο εσωτερικό τους, σε βάθος χρόνου; Οι μηχανικοί της Ford δοκιμάζουν εδώ και αρκετά χρόνια νέα προϊόντα που έχουν να κάνουν με υλικά που χρησιμοποιούνται στα οχήματα της εταιρείας. Σύμφωνα με τα ευρήματα των δοκιμών, η χημική σύσταση των εξωτερικών στρωμάτων διαφόρων τμημάτων μπορεί κάλλιστα να αλλάξει, με σκοπό την προστασία του εσωτερικού. Δοκιμές διενεργούνται επίσης σε αξεσουάρ που πωλούνται μέσω του Ford Customer Service Division, όπως καλύμματα χώρου αποσκευών και πλαστικά καλύμματα εσωτερικού.
Και ενώ το αντισηπτικό χεριών βοηθά στο να «σκοτώνονται» τα μικρόβια στα χέρια του χρήστη ενόσω το εσωτερικό των οχημάτων Ford προστατεύεται από πιθανές επιβλαβείς φθορές, το υπόλοιπο αυτοκίνητο δεν είναι απαλλαγμένο από μικρόβια. Κυρίως αν χρησιμοποιείται και από άλλα άτομα. Κατά τη διαδικασία καθαρισμού θα πρέπει να αποφεύγεται η χρήση προϊόντων που περιέχουν λευκαντικό ή υπεροξείδιο του υδρογόνου, αλλά και καθαριστικά με βάση την αμμωνία, μιας και αυτά είναι πιθανό να καταστρέψουν αντιθαμβωτικές και αντιχαρακτικές επιστρώσεις. Τα απολυμαντικά οικιακής χρήσης αποτελούν πάντα έναν αποτελεσματικό τρόπο εξάλειψης της όποιας απειλής.
«Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται σε επιφάνειες που αγγίζουμε συχνά, όπως το τιμόνι, οι χειρολαβές, ο επιλογέας ταχυτήτων, οι διακόπτες και οι οθόνες αφής, οι μοχλοί για την ενεργοποίηση των καθαριστήρων και των φλας, τα υποβραχιόνια και οι μηχανισμοί ρύθμισης των καθισμάτων» δήλωσε η Jenny Dodman, επικεφαλής ιατρικός σύμβουλος της Ford Μ. Βρετανίας. Οι ομάδες της Ford δοκιμάζουν υλικά σε θερμοκρασίες που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν τους 74°C. Θερμοκρασία που μπορεί να αναπτυχθεί στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου το οποίο βρίσκεται σταθμευμένο στην παραλία μία ζεστή ημέρα του χρόνου. Σε άλλα τεστ οι μηχανικοί της Ford προσομοιώνουν την εκτεταμένη έκθεση στον ήλιο με δοκιμή υλικών που έχουν υποστεί «βομβαρδισμό» με υπεριώδη ακτινοβολία (τις λεγόμενες ακτίνες UV) επί 1.152 ώρες (48 ημέρες).
Την ίδια στιγμή δοκιμάζεται επίσης η αντοχή των πλαστικών σε χαμηλές θερμοκρασίες έως και τους -30°C, κοντά δηλαδή στο όριο θραύσης τους, μέσω της επαναλαμβανόμενης αναπήδησης σε αυτά μιας βαριάς ελαστικής μπάλας, προκειμένου να διασφαλιστεί έτσι ότι το πλαστικό δε θα παρουσιάσει ρωγμές.